Diskuse

Přehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?

30.1.2018

Funkční chladicí soustava je spolu s dobře pracující mazací soustavou naprosto klíčová pro spolehlivý a bezproblémový chod spalovacího motoru. Co když ale chlazení selže?

 

  • 00 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 30.01.  08:31

    Chladič v textu chybí.

    Může být špinavý-zanesený zvenku, zarostlý zevnitř (u starších aut) a netěsný bývá také (o tom zmínka v článku je).
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 30.01.  08:45

    Motor Fire - nejlepší motor na světě

    Uvařit motor? Asi to možné bude, ale rozhodně se to netýká legenárního italského motoru Fire. Přestože má svůj původ v polovidě 80. let, stále plní po menších úpravách i normu Euro 6.
    V roce 2007 jsem jel s Pandou 1.1 z Pradědu do Čech domů a tehdy v červenci byl tak horký den, že na Pradědu bylo v 8:00 již 30 stupňů tepla. Jel jsem přes Brno tam bylo 40 stupnu ve stínu. Možná si někdo ty horka pamatuje. Protože jsem chvátal, vytáčel jsem motor na maximum u všech stupňů celou cestu. A světe div se, motor pracoval možná ještě lépe, než při normálních teplotách. Zřejmě řidčí olej lépe maže :-)
    • 00 Reagovat !

      foto mufik-martin

      mufik.martin 30.01.  12:36

      « Re: Motor Fire - nejlepší motor na světě

      Aha, takze kdyz vase Panda ztrati vodu nebo selze okruh chlazeni tak se neuvari? Zajimave.....Svete div se, ale v horku jezdime i my ostatni a pokud je chlazeni v poradku tak ani mi neuvarime nase auta. Měl jsem Punto s motorem 1,2 16V a představte si, že mi selhala vodní pumpa a motor jsem uvařil a musela se rovnat hlava. No a pak došlo u mojí současné C5 také k částečnému uvaření, prasklo trubka chlazení turba ()vodou chlazené) a Citroen nemá čidlo hladiny vody, takže jsem ztratil veškerou vodu a auto mi do poslední chvíle nic nehlásilo, ukazatel teploty byl v normálu, dokonce chvílemi byla teplota i nižší, protože čidlo je v plastovém domečku a když není voda tak z horké páry teplotu řádně nezměří takže kvůli kravině za pár stovek (čidlo hladiny vody) jsem si zadělal na velké problémy.
  • 00 Reagovat !

    foto FaustEric

    FaustEric 30.01.  09:05

    Opět článek o škodofkách

    Doby, kdy jsme "vařili" motor každou chvíli, jsou už naštěstí pryč, spolu s motory ze Š100/120, které k tomu byly náchylné. Problém s chlazením byl i u jiných aut, zejména majitelé starších vozů Mercedes Benz znají vůni kafe z chladiče, kde kávová sedlina měla utěsnit děravý chladič.
    --
    Pokud majitel současného auta mění rozvody tak, jak se to má dělat, tj, že ve výrobcem daném intervalu, spolu s řemenem rozvodů a kladkou, vymění (nechá vyměnit) preventivně termostat a vodní pumpu, tak není o co se bát. Tedy opět kromě škodovek, kde ještě u Felicií praskala přepážka, mezi vodou a olejem, v polomotoru. Kdysi jem zkoušel takový motor Felicia opravit, sehnat na vrakovišti polomotor, ktrý by měl tu přepážku polomotoru v pořádku však byl problém, zřejmě sériová výrobní vada, se kterou se výrobce nechlubí.
  • 00 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 30.01.  09:27

    únik do sání

    Stejně by mě zajímalo kudy přesně kapalina může unikat přes netěsné hlavové těsnění do výfuku či do sání, jak se píše v článku
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 30.01.  09:39

      « Re: únik do sání

      Nevím, co na tom nechápeš.
      Voda se přes vadné těsnění pod hlavou dostane ven, po bloku a zejména hlavě motoru zvenku se dostane (pomocí vzlínání a ofuku vzduchu při jízdě) až k parohům, kde se dostane opět vadným těsněním hravě do sání i výfuku. A je to. :-) A takhle rozbitý je skoro každý auto. Dávej pozor, kolika auťákům teče voda z vejfuku. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 30.01.  10:15

        « Re: Re: únik do sání

        >:D >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto jenik1

          jenik1 30.01.  10:45

          « Re: Re: Re: únik do sání

          To je mnohem pravděpodobnější únik chladicí kapaliny z bloku motoru do oleje. Například mikroskopická trhlina v bloku, kde jsou chladící kanálky může dělat dojem, že auto "nežere" žádný olej, někdy naopak hladina na měrce oleje stoupá. Přitom se pořád dolévá chladící kapalina.
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 31.01.  07:07

            « Re: Re: Re: Re: únik do sání

            Kdepak, to co popsal gil54 je určitě velmi častý problém. Ne nadarmo na něj p.Dusil v článku upozornil, on přece motorům rozumí ! >:D
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 31.01.  11:40

        « Re: Re: únik do sání

        >:D
  • 00 Reagovat !

    foto audis

    audis 31.01.  13:02

    Ne vodou, ale destilovanou vodou

    Doplnit z nouze kapalinu! Je to velmi důležité, aby se zbytečně nezanesl vnitřní trakt chladící soustavy. To mělo v článku výrazně zaznít.
  • 00 Reagovat !

    foto Petr62

    Petr62 05.02.  12:39

    Uvařit motor

    Upozornil bych na jeden méně známých nešvarů kdy v mrazivých dnech lidé dávají zástěnu před chladič a záhy zjistí , že se jim TDi či CDi apod. lépe zahřeje když zakryjí mezichladič stlačeného vzduchu - následuje však utavení vstřikovačů což je drahá záležitost . Proto nikdy nezakrývejte otvory vedoucí k mezichladiči stlačeného vzduchu.
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 27.02.  17:39

    .

    vodní šlem na víčku karteru motoru - v mém případě to byly jen krátké jízdy - chladící kapalina se vůbec neztrácela, místo 5 litrů oleje dávám jen 4 a sádlo z víčka zmizelo
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…