Zdvojené nebo také duální vstřikování benzínu je jednou z posledních technologií používaných u automobilových motorů. Nepřímé vstřikování to však rozhodně nevzdává…
Vite, co by mne zajimalo? Co se stane s primovstrikem (PV) po 200k km. Nova auta maji ciste motory, ale co ojetina, ktera najede 200k (400k). Pise se cosi o zanaseni motoru karbonem.
Jsem presvedcen, ze v servisech si vedou statistiky nebo sleduji co PV udela, ale laik to nema sanci jednoduse zjistit.
Mozna se budu opakovat, ale nejprodavanejsi auto na svete (Corola) jede stale na NV. Takze NV stale zije a asi nebude takova bida, jak by se mohlo zdat na prvni pohled. Ovsem toyota neni pro kazdeho. Myslim, ze mazda to ma stejne.
U první a druhé generace TFSI a TSI 2008-2017 můžeš šlapat na plyn jak chceš a stejně tě karbon často dostihne - v sání a v ucpávání vstřikovačů. Aditiva často nepomáhají. Nad ventily je sucho jak na poušti a občas akorát přijde potrubím odvětrání skříně trošku oleje s výfukovými plyny, které se pečou v sání na hnusnou černou medovitou, později tvrdou hmotu.
Jj, navíc řešení, že zdvojnásobím počet vstřikovacích trysek, tím že přidám MPI........... asi to funguje dobře, ale zrovna koncernové motory mají tolik krásných tech. řešení, ale na hraně. A tohle bude další potencionální zdroj problémů. Jako kdyby jich neměli málo.
Jak to chceš vymyslet správně?
Můj přímovstřik nemá EGR, odvětrání skříně je v cajku, leju to toho VIF a stejně se to karbonuje. Ona totiž trocha směsi utíká vždy nazpět do sání a pak se to tam zapéká - a to nevyřešíš.
No ale s dost zásadním rozdílem v dopadech = prostě někdo to zvládá docela dobře = no a někdo dost blbě. Tak blbě že ani pravidelný aditivování to nespasí :-|
Ale některý servisáci sou docela koumáci a pomocí různejch škrabátek a vymyšleností = s tim docela uměj bojovat :-)
Jen takovej laickej dotaz a nepomohlo by u takovýho motoru zaslepit EGR, aby se ti v tom sacím potrubí neobjevovaly výfukový plyny nebo by to zase tak významně nepomohlo?
No po přečtení toho co mi poslal Hammuna to vypadá, že máš si pravdu. EGR v benzíňácích posílá zpátky jen as 10% čoudu z výfuku zpátky do sání, takže to nebude asi hlavní zdroj karbonování motoru.
Hlavní je prostě když se motor blbě vymyslí = nevim proč ale jednomu evropskýmu velkoVWýrobci motory moc nejdou. Zlatá doba 1,9 TDI 81 kW = a možná i ten byl ve svý době výjímka :-)
Nepoužívej takový silný výrazy. Těžkej extrémista nejsem. Spíš objektivní realista. V tom článku je to popsaný hezky. Takže pokud to není nutný nebudu si ničit motor tím, že mu do sání budu posílat sajrajt. Jestli sis ten článek taky přečetl, tak sis jistě povšimnul věty, že EGR pracuje jen při nízkých otáčkách a malým zatížení tj v době kdy motor produkuje minimum všech emisí včetně NOx. Ve chvíli kdy dupneš na plyn se EGR úplně zavře a auto začne produkovat nesrovnatelně víc všech emisí (kouřivost, CO2, NOx) a to ti evidentně nevadí. Fakt vtipný. Mám pro tebe jedinou radu. Odstěhuj se z tý***e kde bydlíš a nebude tě žádný NOx trápit stejně jako mě. Jsi prostě jen postižený místem kde žiješ.
Je to fakt vtipný = ale že sme objektivní realisti = si o sobě myslíme skoro všichni :-)
Já zaslepení EGR ventilu u naftovýho motoru = považuju za extrémismus. I když viz já včera 19:01 = pro někoho to je plus >:-[]
Fakt vtipný = mě vaděj logicky všechny auta co chrlej smrad špínu NOx atd. A že v tom sou mezi vzhledově podobnejma autama sakra velký rozdíly
Já bydlim na západnim okraji Prahy = máme tu krásnej vzduch = vítr totiž většinou fouká západní = takže jestli máš soucit, tak s pražákama na východní straně. Ale sou daleko horší oblasti = klasika je ostravsko ale i Ústí atd.
NOx je dostatek samozřejmě i v Jablonci = to neni jen o větších městech. Spíš o autech a jejich stavu. Když si jeden chytrák usmyslí že zaslepí EGR = de to, když tisíc je to slabší, když 100 000 atd. ;-)
Nevim co od toho zaslepení krom logicky o hodně horšího chrlení NOx čekáš za plus. Kolega nedávno prodal C5 2.2 HDI se 1/4 milionem km. Skvělej motor = občas použil aditivum. Dost to honil mockrát i nadoraz po Německu. Přes výrazně vyšší výkon a těžší auto = nejspíš za ty roky vychrlil do vzduchu o hodně míň sraček = v čem vidíš přínos tohohle zásahu do motoru?
Chápu nechat zvýšit výkon = tohle nechápu
Velký svinstvo je [odkaz] je skoro všude [odkaz]
Možná bych se moh přestěhovat na Šumavu = loni sem tam byl [odkaz] bylo to docela fajn = byla to moc příjemná blondýnka :-)
Emise sou asi jako h.vno. Když si představíš že jedno takový Dieselgate auto nebo se zaslepenym EGR ventilem vypustí h.vno = tak nic moc ale na území státu to neni nic. Když takovejch aut jezdí asi 150 000 Dieselgate a dalších těžko říct ale třeba 150 000 se zaslepenym EGR tak to dá 300 000 hoven. Denně = a to už neni úplně nic. Každej den tejden měsíc a rok další a další h.vna = a průměrný stáří tu je 15 let. Už to chápeš = že před tim se neodstěhuješ? >:-[]
Právě jsem ti vysvětlil, že zaslepením EGRu se žádnýho hodně horšího chrlení NOx nedočkáš, protože ten pracuje a omezuje NOx jen v minimu případů, kdy motor běží v nízkých otáčkách, bez požadavku na výkon a zrychlování. Tak proč pořád tvrdíš opak?
Ty daleko horší oblasti ústecko a ostravsko je na tom s emisema NOx hůř než zbytek republiky asi proto, že tam jezdí víc aut bez EGRu a nebo nových VW výtvorů nebo jak si to vysvětluješ?
No v USA musí ty motory najet mnohem více než v Evropě. Navíc tam si nedovolí zákazníky ojeb*vat nějakými uměl*mi kurvítky, páč by to skončilo hromadnou žalobou a skandálem....doufám :-).
Mluvil jsem o nepřímém vstřikování, 5,0 V8 Coyotte. Přímé pak 5,2 Flat Plane Crank (VooDoo). Zatím ani s jedním problémy, snad to vydrží...musí...jednou i pro mého syna, páč taková auta už dlouho nebudou.
Pokud máš na mysli tento [odkaz] tak podle všeho by to měl být nepřímý vstřik. A pokud vím tak přímý vstřik v us moc není, ale často se to tam plete.
Odkaz nefunguje, tak pokud je to tento motor 2015-17 FORD COYOTE MUSTANG SPECS 5.0L ENGINE, tak by mělo platit výše uvedené.
Minule jsem se bavil s jedním kámošem co je v us, ohledně přímovstřiku /nadával jsem na něj/, a on mi oponoval, co blbnu, že tam mají přímovstřik už od ´80 let a vše je ok. Taky mi ukázal spoustu odkazů na tyto motory. Pak jsme společně došli k tomu, že je to všechno spolehlivé MPI, kde nepotřebuješ vysoký tlak a nic ti tam netlačí karbon zpátky do trysek.
V Americe preferují vůbec jiné motorizace než v EU. Nemají moc dieselů, zato tam člověk moc nepotká tříválce. Hothatche taky nic moc. Spíše velké motory. Ale už to není samý 8 válec, to zase ne.
dnes uz teda moc nechcu... inak by napriklad ani S/S system dnes nebol v takmer kazdom aute ale tak doba nepusti ;-) ... a aka ze to je dnes doba? ... povedal by som ze doba masovej kvantity a biznisu a akejsi radoby ekologie na papieri vsade kde len oko dovidi ( a tu nejde len o auta teraz .. cele to smeruje vieme kam ) ... teda za mna ta doba kvality uz je nejaku tu dekadu dve fuc a zamavali sme jej uz ani nepamatam kedy ... no a v novom mileniu uz jedeme z kopca tak drzme si klobuky ;-)
Nechtějí. Počítám, že nám výrobci za chvíli začnou tvrdit, že plánovaná životnost motoru je 150 tis a pak už máš auto házet do šrotu. Chybu, kterou výrobci udělali začátkem milenia tj. kdy dělali kvalitní a opravitelný auta už si uvědomili a nebudou ji opakovat viz současná produkce automobilek.
... si člověk na jednu stranu řekne, jaký je to krásný kus strojařiny, a na druhou stranu si uvědomí, jak je to (s přímým či nepřímým vstřikováním) komplikované oproti elektromotoru ...
Osobně preferuju zatim spíš tuhle cestu [odkaz] ale zvládne víceméně totéž co spalovák, lidi rádi zapomínaj že když spalováku šlapeš na krk dojezd se krátí skoro komicky [odkaz] :-)
Bugatti zvládne jet se zadupnutym plynem asi 10 minut = než mu dojde benzín. To Tesla vydrží na dálnici o dost dýl ;-)
Myslím si, že elektromotory se v autě hodí
Třeba favorit jich má dohromady asi 8
Oktavka cca 24 jsem napočítal
Ten největší musí však zůstat benzínový ;)
Čím více se vylepšuje muzeální zážehový motor, tím více se svou konstrukcí blíží dieselu. Je proto mnohem lepší modernizovat přímo diesely - jediné spalovací motory s budoucností.