I když je na většině velkých evropských trhů podporován prodej nových aut vládními pobídkami, naprostá většina automobilových značek zaznamená v letošním roce menší odbyt něž v roce 2008. Výjimkou je Alfa Romeo.
ale ukazuje se, že to byla asi celkem trefa. No každopádně ať se Alfě daří, je to charismatická evropská značka. Třeba někdy dostanu odvahu si ji koupit. :-)
Jen ať Alfa roste, potácejících se značek je už tak dost, ale to mluvení o trefě s mitem, s tím bych byl opatrný, celkový prodej alfy se pohybuje kolem 250tis. aut ročně, to je jako když plivneš.
Díky za opravu, přečetl jsem těch 120 v článku jako půlroční prodej, tj. dal jsem jim 250, a ono je to za rok. Tak nějak nechápu tu tvou radost. :-O 72 tis. novinky v subkompaktech je pro evropský trh skutečně jen flusanečkem, ti nejlepší ve třídě to prodají za dva měsíce. ;-)
To není radost, jen mi přišlo vtipný, že ze 120.000 je 72.000 pouhým plivancem.
Nesmíš ale zapomínat, že Mito není Polo, tj, že není pro každého a navíc stojí skoro dvakrát tolik. ;-)
No podle toho co tam píšou, MiTo vpodstatě zachránilo Alfě letos prodeje, navíc se podle těch čísel prodává hlavně v nejvyšší výbavě, tedy v cenách blížících se půl milionu CZK, což není špatné. Špatné je, že Alfa kromě Míti už nic moc jinýho neprodává. Uvidíme co nová 149.
Mňo, vzhedem k tomu že třeba u AR159 meziročně prodeje v Itálii poklesly o skoro 50% (k dnešnímu dni se jí prodalo ca 10.000ks :*) , takže reálně možná celoevropsky nedosáhne ani na 30.000 ks, tak Míťa je opravdu spasitel.... O prodejích obstarožní 147 se už nemá cenu bavit, Brera a GT to jsou taky jen stovky kusů....
Jinak já nevím proč se ta 159 tak blbě prodává, teď mě jeden známý vezl ve dva roky staré A4 a fakt mi nepřišlo, že by ta Alfa byla nějak zásadně horší/lepší/jiná...
Jinak 149 je určitě nadějný model, zvlášť když vyjede s novýma multi-air motorama.... Teď jde jen o to to nepodělat marketingově/cenově.... (což Italové právě umí....)
Ohledně 159: Auto je to pěkný, ale až ve slušné výbavě a s poměrně vysokou cenou, která převyšuje německou prémii. V základu to auto vypadá hrůzně - uvnitř.
Mimochodem, vezl si se nejspíše v A4 B7, což je ale konstrukčně starý vůz a nová B8 je na tom podstatně lépe - jde o celý nový auto. Na ni 159 komplexně tak nějak nemá.
K Alfě jako celku. Je to maličká automobilka, měřitelná prodeji snad jen se SAABem, který je nad hrobem. Jde taky jasně vidět, že ztákazníci Alfu jako prémiovku neberou, ale posunují ji níže. Snad s prodeji zahýbe nástupce 147, ale moc tomu nevěřím. Už nyní fandové Alfy považují nové modely za převlečený předražený Fiaty a za poslední pravou Alfu považují 75.
Nechte to koňovi. Alfa Romeo má prodejní cíl cca 300 000 aut ročně... Pokud se bude Milano prodávat stejně dobře jako Mito a znovu se rozjedou prodeje AR 159 s novým motorem... Alfa bude silná. Nechte to koňovi, ten má větší hlavu. Líbí-li se Vám Alfa... směle ji kupte.. neprohloupíte.. Jsou to skvělá auta...
vzhledem k tomu že se Mito začalo prodávat v červnu 2008 (Německo, Itálie, Francie a během léta následovaly další evropské státy) a ne až od začátku letošního roku. Takže nelze dost dobře tvrdit, že jeho prodeje tvoří 2/3 všech prodejů. V loňském roce se modelu 159 prodalo téměř 60tis. ze 108.000 celkem a prodeje řady 159 v meziročním srovnání za první pololetí zase o tolik neklesly. Podle dostupných informací nebudou prodeje Mita vyšší než 50%. Pokud jsi dobře četl, tak je 72.000 objednaných vozů za 15 měsíců (od uvedení na trh) a jestliže v případě ostatních modelů píšou o množství prodaných kusů tak toto číslo nelze přímo porovnávat.