I v prvním pololetí tohoto roku byl pro středoevropský a východoevropský trh s automobily typický rychlý růst prodeje. Nejprodávanější značkou zůstává mladoboleslavská automobilka Škoda.
No nech je ako chce, Skodovka si zasluzi pochvalu za tie vysoke absolutne cisla. Len s tou dominanciou by som bol trosku opatrnejsi: Ak trh vzrastol medzirocne o 13.4%, a predaje skodovky o 5.2%, je to naznak silneho tlaku od konkurencie. Ved vlastne vsetky ostatne spomenute automobilky (az na daciu a renault) maju pomerny narast predaja viac ako dvojnasobny...
Nie že by som bol anifanúšik značky Škoda. (práve naopak) ale vtíska sa my otázka do kedy. Ak bude Škoda pokračovať v doterajšej cenotvorbe ako u novej Fabie tak pochybujem, že si udrží postavnie jednotky. Podľa mňa ju zatiaľ držia vo vedení dopredaje strej fábie a skladové ceny. Uvidíme ako sa jej bude dariť pri predaj len novej Fábie. Zatiaľ moc nových Fabií na cestách niet. Pri minulej generácii bol väčší boom.
Aha...pan chytrolín a to že se u nás prodá nových fabií 2000/měsíc a předchozí jen 1700/měsíc a že je to nejprodávanější auto v polsku to asi v potaz nebereš co?
Lhari! Skoda v Cesku prodala v srpnu07 2057 Fabii a v cervenci07 2249 Fabii. Pro srovnani dodam, ze to cos napsal neni pravda ani mezirocne, protoze v srpnu06 prodala 2291 Fabii.
Nemám důvod se Škody zastávat, ale když není výrobí kapacita, nemůžu víc vyrobit, nemůžu víc prodat! Logika věci je v tom, že s cenou dolů nemůžu, protože nejsem schopný pokrýt ani 10% (a nárůst prodejů by byl spíše vyšší) nárůst prodeje výrobou.
Škodovka je na hranici produkčních možností a další zvýšení půjde jen skokově! Na to se musí vydělat a vše připravit. Vše není tak jednoduché, jak to na diskusích vypadá :-)
Co myslíš tou cenotvorbou u Fábie? Myslíš si, že když je čtyřdvéřové auto s plnou bezpečnostní výbavou stejně drahé/levné jako třídvéřoví konkurenti např. s menším množstvím airbagů? viz. třeba romk stará Corsa či Punto Grande, na které musel dovozce dokonce nasadit akci (na Bravo prakticky hned...). Srovnávej srovnatelné - Getz (docela dobré auto), nebo i Panda je níž než právě Fabie. Fascinuje mě naivní představa některých lidí, že doma vyráběné auto musí být levnější než import, aby si ho podle jakési zvrácené logiky mohli dovolit všichni. Není to tak, v Německu se prodává řada aut z importu, která jsou mnohem levnější nežý domácí produkty. A myslí si snad někdo, že ve Švédsku jsou Volva nebo Saaby levnější než jinde v Evropě nebo po světě? Pro Škodovku je třeba trh v Německu důležitější, než ten český a slovenský dohromady. Škodovka je globální automobilka (mimo USA) a tato skutečnost je znát. Byl jsem minulý týden v Německu (Porýní) a byl jsme překvapen, jak je tam škodovka vidět a roomsterů jsem tam viděl víc než u nás v Čechách....
souhlasím, Škoda prostě zatím nemá problém umístit na trh celou svou produkci (dokonce kapacitně nestíha), tak proč by měla snižovat ceny?
Berte to prostě z té lepší stránky - importéři, aby se prosadili na českém (hodně konzervativní trhu se silnou vazbou na tradice), musí nasazovat hodně zajímavé cenové akce. Takže vlk je nažraný, a ovce taky zůstala celá.
Já netrpím zafixovanou predispozicí k jedné značce (i když, až se konečně propracuji k Volvu/Saabu, pak už u nich zůstanu), takže vezmu cenu/užitnou hodnotu/design a podle toho si vyberu.
Auto je jen auto.....
snižovat ceny , by měla právě proto , že jejich auta nejsou ničím výjmečným .---ten užitkový desing Škody je hrozný ..Jsem zvědac jestli někdy udělají auto , které chytne za srdce....
Taková studie Tudor --to by bylo auto
V Bulharsku som bol v lete, za skoro celé dva týždne som videl asi 4 Octavie (s Bulharskou SPZ len jedna, jedna bola turecka a dve ceske). Fabiu I som videl jedinú, bolo to vozidlo domacej taxisluzby. Fabiu II som mal stastie vidiet tiez iba jednu, patrila ceskemu turistovi. ;-)
Bulhar, ked potrebuje auto, najcastejsie siahne po nejakej ojazdenej sunke zo zapadu, jazdi ich tam bezpocet. Najdu sa este Dacie, Lady a Skody 120, Zigulaky, ale minimum, tato era je uz minulostou. Kto ma trochu viac prachov, berie jazdene Mercedesy a bavoraky (vsade tam plati, ze cim vacsi, tym lepsi). Ti najstastnejsi, co maju plne vrecka penazi, kupuju limuziny strednej alebo vyssej strednej triedy, ale najcastejsie velke SUV alebo off-roady, to tam fakt leti. Kto ma vacsie a drahsie auto, ten je tam vacsi macher...
Mě na tom přijde zajímavé to, že Dacia dělá tahle čísla s jediným modelem. Znamená to ohromný úspěch "low cost" auta. Tenhle segment, myslím si, zaznamená ještě další růst. Je otázka jak rychle na to ostatní automobilky zareagují, ta která bude něco jako Logan mít první, by tuhle tabulku mohla vést příště. Ale to už bude mít Dacia nejspíš Sandero a to bude další prodejní trhák, protože k nízké ceně přibude i relativně šik karoserie, která narozdíl od Loganu nevybočuje z řady ve své třídě.
takze GTI, tie tvoje kecy, ze VW je bomba a o Toyote nikdo ani nevie.....to boli dost nadsadene kecy nemyslis? Podla tejto tabulky: VOLKSWAGEN 47.241 40.581 /TOYOTA 45.134 35.767 ...je tam rozdiel cca 2000 kusov.....to az taky priepastny rozdiel nie je ;-) alebo?????
Stredna a vychodna Europa. Pozri cisla z celej Europy : [odkaz] >:-[] Tomu sa uz hovori priepastny rozdiel nie ? Aspon podla mna je 73 000 ks za mesiac dost priepastny rozdiel.
1. skus ist na www.jato.com - Press releases - European market struggles in first half of year July 17, 2007
2. samozrejme ze sa pocita - len tvori mozno nejakych 10 % z celej Europy tak sa pozrime na Europu, ktoru GTI stale vychvaluje a niekedy az "prechvaluje".
PS:Dost mam najazdene na Corrole aj na Golfe (japonci su moja krvna skupina ale na druhej strane nemam rad antiVWfilov antiineznackyfilov :-) ).
PSS:GTI-ho spol. nie som - uz sme sa neraz pochytili. :-) A bola to sranda. >:D >:D
ja nie som antiVWfil .....uz som to vysvetloval, ze mi vadia kecy GTIho.....pod kazdou diskusiou k nejakemu autu zhovadi vsetko, co nie je z dielne VW! Pokial sa on nauci respektovat aj ine znacky, tak sa vykaslem na GTI aj cele VW a budem si komentovat len to, co ma zaujima (koreu, japan, italy, france, sveden a cast nemeckej produkcie) ;-)
Aha. Takze objektivny budes az vtedy ked niekto iny, uplne cudzi clovek, ktoreho si v zivote nevidel a nevies o nom vobec nic prestane vyjadrovat svoj nazor. Hmmm. Zaujimave myslenie. ;-\
Neprehanaj....skus si precitat prispevky s podpisom GTI, co sa tu objavili poslednou dobou...tiez som bol velky odporca GTI-ho takmer demagogie, v poslednej dobe sa vsak jeho prispevky dobre citaju a vobec nie su take ako pises.
Kdekoliv se ve světě Škoda prodává, zaznamenává úspěch... Rusko, Indie a Čína, trhy, které mají slibnou budoucnost a kde má naše automobilka dobré jméno!! Momentálně je nejúspěšnější divizí celé skupiny Volkswagen z hlediska ziskové marže! Nebude trvat dlouho a produkce dosáhne milionu kusů ročně.. jen tak dál!!
Rusko, India, Cina....ano tam Skodovka patri. Pre tu klientelu, ktora sa vozila na oslich zaprahoch im to bude fajne auto! Dokonca budu hovorit o vrchole automobiloveho priemyslu >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rád by som vedel, podľa akej metodiky robili tieto štatistiky. Keď zoberiem napr. štatistku predaja v SR za prvý polrok 2007, tak Focusov sa predalo dohromady 347 a Cee'dov 718, t.j. 2x viacej. Neverím, žeby podobný rozdiel nebol aj v iných krajinách. Kde je Kia Cee'd? Nepredávala sa v prvom polroku roku 2006, tak ju preto úmyselne vynechali zo štatistík?
Nic proti tobě, ale uvědom si, že naše země nejsou středobodem světa, podle kterého se řídí i ten zbytek. Dokážeš si představit Cee´da či jiné moderní automobily na tom, čemu např. v Rumunsku říkají silnice???