Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Profesionální řidiči budou muset mít v kamionu chytré tachografy

Profesionální řidiči nákladních automobilů v Evropské unii budou muset v budoucnu používat ve vozech takzvané inteligentní tachografy, které půjde přes satelit kontrolovat na dálku a dálkově zaznamenávat jejich polohu.
Zpět na článek
16. 1. 2014 18:14
17. 1. 2014 13:05
17. 1. 2014 10:07
17. 1. 2014 15:59
18. 1. 2014 23:16
17. 1. 2014 07:46
17. 1. 2014 13:08
Avatar - petrumr
16. 1. 2014 18:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
17. 1. 2014 13:05
Re: aha
Ano jezdí, není to nic neobviklého... ;-)
Avatar - šmoula nešika
19. 1. 2014 18:43
Re: aha
Ano, „neobviklé“ to opravdu není... ;-) >:-[] :-)
16. 1. 2014 18:22
doba jízdy
Nerad rýpu, ale maximální doba řízení je 10 hodin.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - petrumr
16. 1. 2014 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 1. 2014 20:03
Re: doba jízdy
Pokud vím tak jednou týdně snad je 14 hodin max. Jinak denně je 10 hodin.
Avatar - petrumr
16. 1. 2014 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Vaeden
17. 1. 2014 10:07
Re: doba jízdy
2x týdně muže 10 hodin řídit, poté maximálně 9 hodin a nesmí ve dvou týdnech překročit 90 hodin řízení.
Avatar - wakantanka
17. 1. 2014 11:19
Re: doba jízdy
tak vieš zle, celková doba riadenia za kal. týždeň je 56 hodín, čiže rozmenené na drobné môžeš jazdiť 6 x 9 hodín = 54, teda ľubovoľné dva dni aj po 10 hodín, pri dodržaní predpísaných prestávok. Samozrejme je potom odpočinok štandardný + raz za dva týždne 48 hodín neprerušených. Výkon, t.j. aj iná práca ako nakládka, vykládka, resp. od kedy sa pohneš až dokým nezačneš odpočinok je bežne 13 hodín ale môže byť aj 15 hodín pri celkovom čase výkonu týždennom 68 hodín (keď si dobre pamätám, opravte ma ak sa mýlim).

Ono v dnešnej dobe jazdiť autom nad 3,5 tony je v podstate matematická rovnica >:D Furt len počítaš koľko si už odjazdil, koľko máš ešte výkonu, kam s tým dôjdeš a pod. Dig. tachograf (kartový) je v tomto docela nápomocný, lebo ti zobrazuje dosť pomocných údajov, ktorými sa vieš riadiť. Ak ideš na "kolečká" tak je to o to zložitejšie.
Avatar - Vaeden
17. 1. 2014 15:59
Re: doba jízdy
když jedeš na kolečka tak ty kolečka zahauješ a výkon je pořád, doba řízení taky.
Avatar - wakantanka
17. 1. 2014 16:35
Re: doba jízdy
Jasne a pri kontrole das policajtom co?
Avatar - petrumr
17. 1. 2014 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
18. 1. 2014 09:19
Re: doba jízdy
vyhadzovať kotúče sa dalo v dobe keď zaviedli povinnosť mať tachograf v každom aute nad 3,5 tony, vtedy tomu naozaj nikto nerozumel. Ale medzičasom je povinnosť zdokladovať pri kontrole či už policajtom alebo inšpektorom práce čo a ako si robil 28 dní dozadu. Takže s kotúčmi sa dajú ešte robiť "kúzla". ale už je to len o tom že nechceš spať pár km od domu. Lebo ak si niekde v únii tri týždne, tak ťažko budeš mať každý deň nové potvrdenie o tom, že si čerpal dovolenku. To vieš robiť len ak jazdíš "okolo komína".
18. 1. 2014 23:16
Re: doba jízdy
pokud jezdíš po ČR, tak si vypíšeš žlutej kotouček, to platí i předtim, než opustíš ČR za hranicema pomůže jedině kružítko a pevná ruka a oko >:D
Avatar - wakantanka
19. 1. 2014 14:45
Re: doba jízdy
žlté kotúčiky neplatia už minimálne 5 rokov :-) Nehovoriac o tom, že ty (ak si sám sebe pánom) alebo tvoj zamestnávateľ má archivovať tvoje záznamy jazdy (kotúčky, pásku z digit. tacho + stiahnuté dáda v kompe) minimálne po dobu 3 rokov (aspoň u nás, ale keďže je to celoeurópsky predpis tak predpokladám že aj v ČR). V prípade že nevieš vydokladovať kde auto a s kým auto jazdilo máš veľký problém, ktorý môže skončiť aj odobratím licencie na nákladnú dopravu. Takže krátkodobo s dovolenkovým kotúčkom (dokladom) síce problém poriešiš ale inak si zarábaš na riadny malér.
Avatar - Ada je zase tady
17. 1. 2014 00:31
Nesmysl
Poloha zjištěná pomocí systému Galileo (evropská GPS) se pošle do centra prostřednictvím LTE (GSM) sítě. Vysílání z mobilního prostředku přímo prostřednictvím satelitu je utopie.
Ne, že by to technicky nešlo udělat, ale nikdo by to nezaplatil. Aby na tom náklaďáku nemusely být složité a drahé antény, muselo by jít o nízkoletící družice a těch by pro teno účel musely být na oběžné dráze desítky. A to by něco stálo... Navíc je to k takovému účelu jako jít s kanonem na vrabce :no:
Rozbalit vlákno
1
17. 1. 2014 07:46
Re: Nesmysl
to trvalo. Konečne jeden rozumný príspevok. ;-)
Avatar - vabis
17. 1. 2014 07:50
velký bratr, pozvolna ale jistě
Všem ještě chybí pod kůži čip a měřit kalorie a dělat čárky kdo byl kolikrát na wc ;-\ Stejně jako sociální sítě mapují kdy se přihlašujete čemu dáváte lajky atd. Ono tachograf není špatný aby se nejezdilo Španělsko - CZ na jeden zátah. Nicméně jak odstavíte auto, tak šup po pár hodinách vám zaklepe někdo na okýnko, že zrovna potřebuje z té opuštěné brány mezi kopřivami, které brání váš návěs vyjet a když vy s autem cuknete, tak už můžete mít docela problém. Stejně jako je škoda nedojet v pátek do cíle když chybí 3-4 hodiny ale čekat před bránou do pondělka. AETR jako ochrana řidičů je dobrá myšlenka, v praxi je to ale spíš omezení a buzeračka.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
19. 1. 2014 14:48
Re: velký bratr, pozvolna ale jistě
Ono skôr chýba vhodná infraštruktúra na jeho dodržiavanie. Hlavne východnej Európy sa to týka a Slovenska zvlášť. Je docela dosť miest, kde legálne nesmieš ostať cez noc odparkovaný. Síce majú nejaké miesta na to vyhradené, ale to sa nikde nedozvieš. Celé je to proste oveľa hlbší problém ako len monitorovanie cz GPS.
17. 1. 2014 13:08
Tachograf
A to sme ještě nadávali na digitalní karty >:D Je pravda, že na něco je to dobrý, ale jinak je to hnus a šmírování největšího kalibru.... zlatý papírový kotoučky... :-!
Rozbalit vlákno
0