Profesionální řidiči nákladních automobilů v Evropské unii budou muset v budoucnu používat ve vozech takzvané inteligentní tachografy, které půjde přes satelit kontrolovat na dálku a dálkově zaznamenávat jejich polohu.
tak vieš zle, celková doba riadenia za kal. týždeň je 56 hodín, čiže rozmenené na drobné môžeš jazdiť 6 x 9 hodín = 54, teda ľubovoľné dva dni aj po 10 hodín, pri dodržaní predpísaných prestávok. Samozrejme je potom odpočinok štandardný + raz za dva týždne 48 hodín neprerušených. Výkon, t.j. aj iná práca ako nakládka, vykládka, resp. od kedy sa pohneš až dokým nezačneš odpočinok je bežne 13 hodín ale môže byť aj 15 hodín pri celkovom čase výkonu týždennom 68 hodín (keď si dobre pamätám, opravte ma ak sa mýlim).
Ono v dnešnej dobe jazdiť autom nad 3,5 tony je v podstate matematická rovnica >:D Furt len počítaš koľko si už odjazdil, koľko máš ešte výkonu, kam s tým dôjdeš a pod. Dig. tachograf (kartový) je v tomto docela nápomocný, lebo ti zobrazuje dosť pomocných údajov, ktorými sa vieš riadiť. Ak ideš na "kolečká" tak je to o to zložitejšie.
vyhadzovať kotúče sa dalo v dobe keď zaviedli povinnosť mať tachograf v každom aute nad 3,5 tony, vtedy tomu naozaj nikto nerozumel. Ale medzičasom je povinnosť zdokladovať pri kontrole či už policajtom alebo inšpektorom práce čo a ako si robil 28 dní dozadu. Takže s kotúčmi sa dajú ešte robiť "kúzla". ale už je to len o tom že nechceš spať pár km od domu. Lebo ak si niekde v únii tri týždne, tak ťažko budeš mať každý deň nové potvrdenie o tom, že si čerpal dovolenku. To vieš robiť len ak jazdíš "okolo komína".
žlté kotúčiky neplatia už minimálne 5 rokov :-) Nehovoriac o tom, že ty (ak si sám sebe pánom) alebo tvoj zamestnávateľ má archivovať tvoje záznamy jazdy (kotúčky, pásku z digit. tacho + stiahnuté dáda v kompe) minimálne po dobu 3 rokov (aspoň u nás, ale keďže je to celoeurópsky predpis tak predpokladám že aj v ČR). V prípade že nevieš vydokladovať kde auto a s kým auto jazdilo máš veľký problém, ktorý môže skončiť aj odobratím licencie na nákladnú dopravu. Takže krátkodobo s dovolenkovým kotúčkom (dokladom) síce problém poriešiš ale inak si zarábaš na riadny malér.
Poloha zjištěná pomocí systému Galileo (evropská GPS) se pošle do centra prostřednictvím LTE (GSM) sítě. Vysílání z mobilního prostředku přímo prostřednictvím satelitu je utopie.
Ne, že by to technicky nešlo udělat, ale nikdo by to nezaplatil. Aby na tom náklaďáku nemusely být složité a drahé antény, muselo by jít o nízkoletící družice a těch by pro teno účel musely být na oběžné dráze desítky. A to by něco stálo... Navíc je to k takovému účelu jako jít s kanonem na vrabce :no:
Všem ještě chybí pod kůži čip a měřit kalorie a dělat čárky kdo byl kolikrát na wc ;-\ Stejně jako sociální sítě mapují kdy se přihlašujete čemu dáváte lajky atd. Ono tachograf není špatný aby se nejezdilo Španělsko - CZ na jeden zátah. Nicméně jak odstavíte auto, tak šup po pár hodinách vám zaklepe někdo na okýnko, že zrovna potřebuje z té opuštěné brány mezi kopřivami, které brání váš návěs vyjet a když vy s autem cuknete, tak už můžete mít docela problém. Stejně jako je škoda nedojet v pátek do cíle když chybí 3-4 hodiny ale čekat před bránou do pondělka. AETR jako ochrana řidičů je dobrá myšlenka, v praxi je to ale spíš omezení a buzeračka.
Ono skôr chýba vhodná infraštruktúra na jeho dodržiavanie. Hlavne východnej Európy sa to týka a Slovenska zvlášť. Je docela dosť miest, kde legálne nesmieš ostať cez noc odparkovaný. Síce majú nejaké miesta na to vyhradené, ale to sa nikde nedozvieš. Celé je to proste oveľa hlbší problém ako len monitorovanie cz GPS.
A to sme ještě nadávali na digitalní karty >:D Je pravda, že na něco je to dobrý, ale jinak je to hnus a šmírování největšího kalibru.... zlatý papírový kotoučky... :-!