Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Průměrný věk vozového parku v ČR klesá, ale jen velmi pomalu

Počet zaregistrovaných osobních automobilů v Česku vzrostl ke konci loňského roku na 4,42 milionu aut z 4,28 milionu vozů o rok dříve. Průměrný věk aut činil 13,82 roku, ve věku nad deset let je téměř 60 procent osobních automobilů.
Zpět na článek
3. 2. 2009 10:51
3. 2. 2009 11:05
3. 2. 2009 11:18
3. 2. 2009 11:23
3. 2. 2009 11:54
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2009 15:00
3. 2. 2009 15:01
3. 2. 2009 11:10
3. 2. 2009 11:00
3. 2. 2009 12:06
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2009 15:07
3. 2. 2009 12:05
3. 2. 2009 12:11
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2009 12:23
3. 2. 2009 13:00
3. 2. 2009 13:23
3. 2. 2009 13:57
4. 2. 2009 18:36
3. 2. 2009 13:41
3. 2. 2009 22:38
3. 2. 2009 23:49
4. 2. 2009 00:20
4. 2. 2009 00:30
4. 2. 2009 01:21
4. 2. 2009 00:51
3. 2. 2009 10:51
...
A to jako by měl každý z nás vytáhnout každé tři roky na nové auto 250tis. km? Si radši koupím desetileté auto za sto a těch 150tis. do něho vrazím a mám solidní pohodlnou káru na vyšší úrovni než ty nové. jsem jel onehdá ve fabii a myslel jsem že mi upadne pr..l. pardon za ty výrazy.
Rozbalit vlákno
38
3. 2. 2009 11:05
Re: ...
souhlas, taky si radsi pro osobni ucely kupuju starsi auta ze stredni a vyssi stredni tridy kde ted diky krizi jdou ceny krasne dolu a tak neni problem koupit treba A6 nebo BMW 5 pod 150 tisic a rokem vyroby 00-01 a v obou pripadech s nejakym krasnym 6 valcem, za 20-30k k tomu hodit LPG a je tu krasnej autak co bude pri trose stesti slouzit bezproblemu dalsich 5 let a delat majiteli vetsi radost nez nejaka pidikraksna do 200 tisic >:-[]
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 11:18
Re: ...
No a to je ten český problém, auto z vyšší střední s rokem výroby 2000 má nalítáno nějakých 40x9=nechci domyslet výsledek. Takže auto je v krajně dezolátním stavu. Takže se prodává A) totální troska kterou měli v práci různí překupníci kteří stočili tacho (běžná praxe téměř všude) B) "vylepšený" vůz který měli v práci zloději kteří jej dostanou do lepšího stavu z kradených dílů. Nic z toho bych osobně nepodporoval a nedělá to celý svět takže zase jenom my máme "specifíkum" a naše děti si budou hrát už jenom na šrotištích.
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2009 11:19
Re: Ano TAK ...
... se to (zatím) dělá v česku ... "tipla" bych si, že alespoň částečně se i český trh (do budoucna) "posune" více k novým vozům (neb servisněprovozní náklady v kombinaci s pojištěním - TAM se v česku zatím DOST šetří a TAM určitě ZMĚNY příjdou) a "ojetiny" cca NAD 8-10 let budou směrovat DÁLe na východ .. (Balkán - i když tam bude asi čím dál více dominovat Dacia a její "následovníci" od jiných automobilek).
PS: Ono "stačit" bude, až se (když se) jednou "probudí" STK a začne fungovat stejně/podobně jako TÜV či DEKRA - TO se "najednou" zájem o nové(-ější) vozy až RAZANTNĚ zvýší... ;-)
Pěkný den :-) (a průměrný věk aut na českých silnicích tak 8 let bych "si přála/prosila ..")
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 11:23
Re: Ano TAK ...
Souhlas, jak říkám řízené provokace v STK a na registrech a máme z nich TUV/DEKRA do dvou let.
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2009 11:32
Re: Ano TAK ...
Já bych s vámi NAPROSTO souhlasila (a PŘÁLA si to), ale nevím/nevím ... "perspektivně" jsem "optimistka" (jen v trochu DELŠíM časovém horizontu to "vidím") ;-)
PS: PRAVDu máte, že tu už "šrotiště" trochu je a spíše "brzdit" bychom se to snažit měli ... (někomu se to "líbit" možná nebude, ale myslím/tipuji, že "místní/skorodomácí" hyundai a kia se tu do budoucna MNOHEM více rozšíří ..)
PPS: "Přetáčení" tachometrů raději NEkomentovat, kamarád nedávno kupoval vůz stř. třídy a když si u výrobce "ověřil", že udávaný údaj 130.000 ujetých km NEsedí a již o ROK A PŮL (při poslední zaznamenané prohlídce v autorizovaném servise) DŘÍVE měl vůz přes 180.000 km - tak s jedním větším pražským bazarem to "ni nehlo" (prý to dělá "každý" - to byl CELÝ "komentář/reakce", když to "prasklo" - PROČ/JAKTO, že to vlastně v česku NEní "trestný čin"?!?) a vůz nabízí (v poklidu) dál (s falešnými údaji) ... ;-\
Pěkný den :-)
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2009 11:54
Re: Ano TAK ...
V Trestnín zákoníku je jen to,co tam pustí lidová tvořivost zákonodárců. Na počátku a je jedno, jestli vládne trumpeta Par/Topol, z legislat. rady vlády chodí profesionálně zmáklé návrhy,dělají to externí odborníci vč. lidí z práv. fakult, ale pak nastoupí politická tvořivost a je to v háji.STK?To je přece svobodné podnikání, v poho,projde vše.Někdy se stačí podívat na nákl. automobily staveb. firem. Tam za hodinu udělá víc emisí, jak já s DPF za rok a 30 tkm.Spíš musí začít platit pravidla hry, jenže to by Policie musela mít mraky mobilních STK a pěkně to tam brát, jako v Rakousku, např.,jenže to by asi zase vadilo.Pak se věci mohou změnit. Majitelé např. staveb. firem nechají vraky pro "lopaty"a řeší debiloviny,jaké koncové svítilny bude mít liftnuté Caynne.Pak se nedivme. :no: teď vím o okci, kde majitelé jezdili ny výb. řízení v autech za 2-3mega, ale stavební stroje naprostá katastrofa, olej teče a teče, emise-není ani vidět,prostě oblaka dýmu.Jsme v česku,ne?V poho...
Avatar - gld
3. 2. 2009 15:00
Re: Ano TAK ...
prístup zariadení ako TUV a dekra k práci súvisí s mentalitou národa..povedal by som

btw pozor na pusu, vek auta nie je priamo úmerný s jeho stavom ;-\

takých expertov čo chceli zakázať dobre že nie všetky autá staršie 10 rokov sme tu už v diskusii videli
4. 2. 2009 13:32
Re: Ano TAK ...
Vážená, je vidět, že máte peněz nazbyt. Nebo lobujete za nějakou automobilku? Mě jako normálnímu řidiči je šuma fuk, čím jezdí ostatní. Když to splní STK a není to ostatním nebezpečné tak je to každého věc co má za auto. Uvědomte si laskavě co to znamená 10 let staré auto. Z vašeho pohledu vlastně už asi vrak. Může to být třeba Škoda Octavia (která se beze změny stále vyrábí), Fabia (vyráběla se do loňska), popř jedna z posledních felicií. Tedy žádný wartburg, smradlavý trabant nebo shnilá Š120. 10 let staré auto je normální vůz splňující veškeré požadavky na normální cestování většiny populace. Až se průměrný plat v ČR bude pohybovat o 10000 víc asi se více řidičů uvolí k tomu pořídit si nové auto s vědomím, že na tom prodělá, ale při svém platu si to bude moci dovolit. Do té doby bych považoval průměrné stáří 13 let za supr výsledek.
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2009 13:56
Re: Ano TAK ...
Milý ryccardo! Penízků "nazbyt" (bohužel :-( ) NEmám, ale JAKÁ auta jezdí "okolo" mne mi "šumafuk" NEní (zrychlují také PŘEDe mnou, zpomalují také ZA mnou, "čichám" je "všude"). Za žádnou automobilku NElobuji (za alespoň "částečnou" modernizaci vozového parku ANO). 10 let staré auto má kamarád (Xantia 2.0 HDi) a zatím "ok" - děkuji za optání. Já kritizuji PRŮMĚRný věk 14 let - TO je problém!
Právě vámi zmiňované škoda 120 atd. "dělají" ten špatný PRŮMĚR! TY by bylo třeba "vyřadit" z provozu .. Já mám momentálně skoro 4 roky starý vůz a abych se na PRŮMĚR 14 let dostali - někde jezdí můj "protějšek" s autem 24 letý - a TO je "už moc" - rozumíme si?
Ano souhlasím, že platy jsou problém atd., ale ve SROVNATELNÉM Maďarsku TAKové množství ojetin ze západní evropy NEkončí. Vy stále JEN o 10ti letých vozech mluvíte (což stále JDE), ale uvědomte si že KAŽDÉ to desetileté (abychom PRŮMĚR 14 měli) musí mít "protějšek" 18ti letý - a TO už "nic moc" - nebo?
3. 2. 2009 13:19
Re: Ano TAK ...
A6/BMW5 a LPG? Idem sa najprv vygrcat, a potom k tomu nieco napisem...
Avatar - gld
3. 2. 2009 15:01
Re: Ano TAK ...
názor hodný vyloženia do vitríny..(latríny?)
Avatar - Ronault.
3. 2. 2009 17:57
Re: Ano TAK ...
Neměl bys tolik pít, pak nám bliješ do diskuze takovéhle příspěvky ;-)
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 11:10
Re: Ano TAK ...
250 tis. km nevytahuj ale 250 tis. CZK by to mohlo spravit. A jako co, když ujedeš 50 tis. ročně tak za tři roky potřebuješ dalších 450 tis. na benzin, opravy, údržbu atd. takže cena auta 250 tis. je směšná.
3. 2. 2009 13:55
Re: Ano TAK ...
překlep.sorry ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2009 11:11
Re: Milý Gianluigi!
Ono ani v "bohatších" státech se vůz (nutně) NEmění každé 3 roky (třeba "až" po 4 ;-) letech) - ne vážně, tak do 8 let ŽÁDNÝ problém (mnohé vozy navíc dnes mají docela dlouhé záruky - můj "Brumla" např. má 5 let/150.000 km "na vše" - takže tak trochu: "PROČ měnit dříve?"), naopak PŘES 10 let už to trochu "není ono"/není "to pravé ořechové" - a českých 14 let PRŮMĚRNÉHO věku - to (už) skoro "děsí" ...
Pěkný den :-)
Avatar - Kubass
3. 2. 2009 11:28
Re: Milý Gianluigi!
nevím no, já mám 2 auta, jedno má 21let, to druhý 50, je mi úplně u *** že je průměr nízko, nikdo mi nebude diktovat včem mám jezdit, nový auta sou paštiky co nevidrží nic,můj bývalej mercedes z 89roku měl nalítáno skoro 700 000 a vpohodě jezdí do dnes, ukažte mi fábii nebo podobnou sr.čku která ujede víc jak 200, navíc né každej má na to aby si mohl kupovat novější auta, ikdyž já bych si je stejně nekoupil...
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2009 11:46
Re: Milý Kubass(i)!
Váš pohled je trošičku "extrémní" (ale tu část o "diktování" beru - to ja také NErada ;-) )
Ale k vaším veteránům - mně spíše NEní jedno "...že je průměr nízko" a NEmám to u ... neb až se za vámi budu "ploužit" při zrychlování na konci města/vesnice z 50 na 90 km/h NEbude mne to "těšit"; až vy za mnou pojedete a NEnadále budeme muset brzdit - NEbude mne to "těšit"; když se (nedejbože) čelně "potkáme" - NEbude VÁS to "těšit" (ale jen "chviličku" ... to vám slibuji :no: )
Tak asi TAK - to "vidím" já (věci jako "zplodiny" - to je ta "věc" co způsobuje rakovinu, nebo "jen" nepříjemný "chnusný" vzduch - to vás asi TAKÉ NEbere ... nebo?)
Pěkný den :-)
3. 2. 2009 12:12
Re: Milý Kubass(i)!
jak te posloucham ty by jsi si nove auta nekoupil, ale mozna nejaky ten veteran za x milionu bys rad! Ne kazdy ma cas se hrabat v garazi ci shanet nejake soucastky.
A netvrd mi prosim, ze na svyj MB si nekolik roku nesahnul a nic neopravil. To asi ne, ze jo? To ze tvuj meda nejel 700 000 je moc hezke je znam cloveka co ma prihloplej prius a nalitano 300 tisic bez zavady, jenze toto jsou vyjimky, pokud by nebyly, tak by cena aut s najetyma 150 tis. km nerujnovala cenu auta tak dramaticky, pokud kazdy MB by byl schopen udelat bez problemu tvych 700 tis. km.
Avatar - gld
3. 2. 2009 15:04
Re: Milý Kubass(i)!
pozor, prius s 300tis km-výnimka
starý meďák s 300tis km-dobre zabehnutý
;-)
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 16:00
Re: Milý Kubass(i)!
No ty dobře zaběhnuté meďáky s 300 tis km se poznají na silnici na první pohled, zrakem protože v pravém pruhu zdržují kamiony, čichem protože kouří jak požár vietnamské tržnice a sluchem protože většinou mají v háji tlumiče výfuků. Jo a většina jsou to W123 nebo W124 novější kusy kde by větší nájezd tolik nevadil člověk bohužel nepotká.
Avatar - gld
3. 2. 2009 18:05
Re: Milý Kubass(i)!
práveže piánam a 124-kám vadili veľké nájazdy najmenej...tie autá by poľahky prežili aj tri priusy..a ako "ekologická" je výroba a likvidácia auta ti nemusím pripomínať

ale chápem že keď má človek na nose "ekobrýle" tak niektoré veci vníma inak
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 12:49
Re: Milý Kubass(i)!
Myslím, že tady lze odpovědět jedině svoboda jednotlice končí tam kde začne omezovat druhé. Asi by se Ti nelíbilo (a těď to přeženu) kdybych vzal 50 let starý vyčvachtaný bagr postavil jej před Tvůj byt/dům, nastartoval a nechal Tě dva dny vyudit. A to jsou jen emise která stará auta mají také zoufalé, stejně tak se můžeme bavit o kraválu nebo o situaci až na kluzké vozovce za novým autem nedobrzdíž a ublížíš někomu na zadním sedadle tak prostě musí nastoupit stát a regulovat.
Avatar - Kubass
3. 2. 2009 13:14
Re: Milý Kubass(i)!
tak napadnot tě mohlo to že je to vetrán, tudíž na kluzké silnici nejezdím :-), a až stát začne kafrat tak to postavím na veteránský rz, nikdy sem neměl emisema problém, porád v normě, navíc spálenej speciál krásně voní... No a to druhý auto 21 let má katalizátor a 140 koní takže brzda v provozu to není, splodiny skoro žádný a vzhkledem ktomu že má skoro 5 metrů tak i bezpečný, takže je starý a starý...
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 13:26
Re: Milý Kubass(i)!
A) Veterány bych na silnici nepustil vůbec, patří do muzea a na cestě z muzea do muzea převážet na podvalníku.

B)21 let staré auto splňuje emise ale ty staré 21 let. Bylo by potřeba vztahnout na jakékoliv auto které bude mít přístup na silnici normu která platí dnes max. mínus 2 generace. Protože to co platilo před 21 lety to nebyly normy na ochranu lidí ale na ochranu naftařských loby. Před 20 lety mohl také kdekdo pouštět do řeky srágory a nebylo to trestné a dnes je za to kriminál.
Avatar - Kubass
3. 2. 2009 13:57
Re: Milý Kubass(i)!
Tak nevím no, tys nikdy nejel veteránem že? Nepřekonatelnej pocit...
A jak tak píšeš tak musíš mít minimálně priusa nebo podobný pseudo auto, a nebo vůbec žádný nemáš, ale každopádně tě v každým případě lituju, protože člověk co prohlásí že veteráni nepatří na silnici je pro mě ubožák se kterým nemá cenu se bavit... (auto bylo a vždycky bude na ježdění a né na vození na podválu...
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 14:35
Re: Milý Kubass(i)!
Budeš se divit ale jel. Loni v srpnu, v Jičíně na srazu veteránů protože jeden kamarád se tomu dost intenzivně věnuje. Bylo to na uzavřené trati, start a cíl v Jičíně na rynku, hezké, protože mám technické památky obecně rád (třeba i železnici, letadla atd.). Ale každý veteránista Ti potvrdí, že veterán na normální silnici nepatří neřkuli třeba na dálnici. 80% procent času stráví na špalkách vylepšováním, cíděním, permanentním restaurováním, 9% v muzeu, soukromém muzeu/garáži no a to 1 procento cestou na sraz a ze srazu a vlastním předváděním se, pouze novější ročníky pod dohledem po vlastní ose, ty skutečné veterány na zmíněném podvalníku, nejlépe ještě krytém aby nezmokly. Pokud nás tady nehoupeš a skutečně jezdíš 50 let starým autem v běžném provozu tak jsi, kulantně řečeno, velký dobrodruh. Jo a Prius nemám a ani nechci dokud hybridy nebo jiné alternativní auta nedosáhnou lepších parametrů aby v nich bylo trochu lepší svezení, tak zelený mozek zase nemám. Pouze kdybych měl volit mezi 50 let starým křápem do běžného provozu (to pak nelze nazývat veteránem) a Priusem tak bych neváhal ani vteřinu.
Avatar - gld
3. 2. 2009 18:09
Re: Milý Kubass(i)!
uvedom sa, že niekto 50 ročným autom "jazdí" znamená že ho má na pekné letné víkendové výlety, nie že s ním chodí každé ráno cez mesto do roboty ;-\

že sa niektoré vzácne historické kúsky prevážajú na podvalníkoch je logika..keď sa veteránska rally koná 1000 km od miesta tvojho bydliska tak ako by si tam chcel ísť? ale potom už normálne jazdia..

tvoj názor na veterány sa mi vyslovene hnusí, sorry
Avatar - Kubass
3. 2. 2009 18:32
Re: Milý Kubass(i)!
špatně si mě pochopil, můj fiat 600 není nějak extra super špica vetrán, ani není nijak ceněnej, mám ho 4 roky, za tu dobu sním mám najeto zhruba 7 000km, což když si to spočítáš je kolem 1700km ročně, mám ho přesně na to jak píše gld prostě jenom se jdu projet, bez toho aniž bych jel někam cíleně, sednu a jedu, a až mě to omrzí jedu domů, vtom je to kouzlo, si volnej, žádnej stres, ale hlavní je ta odměna když se lidem líbí, prostě je to uplně něco jinýho něž když jedeš paštikou jménem passat nebo fabia.
Kdybych měl třeba nějakou bugatti nebo nějakej jinej skvost tak bych sním třeba tolik nejezdil, ale já sem prostě pro používání auta, autu nejvíc škodí to když stojí a tím se řídím...
3. 2. 2009 14:01
Re: Milý Kubass(i)!
víš ono je to těžké vysvětlit. já bych si třeba nové auto nekoupil, možná je to dané tím, že mám své pouze na zábavu a jak je známo, tak nové auta pravým fajnšmekrům moc nenabídnou. proto když jsem od mala toužil po alfě - což bylo tenkrát nové auto, tak jsem si ji teď dopřál. a jsem celkem zděšen, když pak sednu do nového auta a třeba ho řídím a jsem z toho celej bolavej, žádný požitek z jízdy a málem z passatem 1.9TDi nepředjedu náklaďák, no ono po týdnu ježdění si na to pak zvyknu, ale pak zas sednout do své AR 164, to je zase něco! Je škoda, že to může znít vychloubavě, že neuznávám nová auta nebo tak něco, ale tak to není. Akorát jsem někdy překvapenej, že to šlo s některýma věcma v automobilismu kupodivu trochu dolů.
3. 2. 2009 21:57
Re: Milý Kubass(i)!
Až si jednou sedneš do pořádnýho novýho auta, tak dej vědět... myslím, že tě ty řeči přejdou. Chtěl bych tě vidět, kdyby ti někdo nabídl pěkné nové BMW 330i, jestli bys řekl "Ne, díky, já se radši vrátím ke své AR 164..."
Avatar - gld
3. 2. 2009 22:13
Re: Milý Kubass(i)!
keď budú najbližšie rozdávať tie báwa tak daj vedieť ;-)
4. 2. 2009 05:17
Re: Milý Kubass(i)!
Milý gld, ty si spíš skoč, až budou rozdávat fištrón a porozumění psanému textu. Vůbec nejde o to, jestli se BMW rozdávají zadarmo nebo ne. Gianluigi píše, že si třeba na týden sedne do nového auta a je to hrozné a je celý šťastný, když se pak vrátí k té své plečce. Tak jsem mu napsal, že když se (třeba zas na ten týden) dostane k POŘÁDNÉMU novému autu, že třeba změní názor. Evidentně i toho passata mu někdo na ten týden "nabídl". Vím, že je to složitý, ale zkus to.
4. 2. 2009 11:42
Re: Milý Kubass(i)!
s passatem jsem jezdil, protože jsem nechtěl do toho hnusného počasí tahat své auto. jinak nemysli si, ale jezdil jsem i v Audi A5 nebo nový céčkový Mercedes, služební fusion, fábka - taky nový. nejsem jeden z těch co mluví a neví o čem. s novými vozy mám zkušenosti. a neser sé do mého auta, že je to plečka - je to youngtimer.
Avatar - gld
4. 2. 2009 18:33
Re: Milý Kubass(i)!
problém s chápaním, zvlášť irónie tu má očividne niekto iný ako ja
4. 2. 2009 11:45
Re: Milý Kubass(i)!
jasně že bych bral to nové bmw, bych si ho nechal na běžnou lítačku, však něco takového plánuji.
Avatar - Kubass
4. 2. 2009 12:27
Re: Milý Kubass(i)!
já bych ho taky bral, prodal bych ho a koupil bych si nějakýho starýho mercedesa, tak 60ty leta... >:D
4. 2. 2009 13:57
Re: Milý Kubass(i)!
si můj člověk ;-)
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 11:00
Zaufalost.
Chtělo by to řízené provokace v STK a na registrech aby konečně kontrolovaly a dělaly svou práci. Pak by se nemohlo stávat, že běžně pouští na silnice totální vraky z celé Evropy, 20 let staré škodovky které se rozlomí vejpůl po nárazu do kartonové krabice, různě zbastlené, často kradené kombinace šasí-motor atd. Přestože jsem zastánce rovných daní, tady bych napálil zelenou daň jako prase, třeba i formou povinného ručení, 10 let stará troska? Povinné ručení + zelená daň 100 tis. ročně a po ptákách. Takto budeme šrotištěm Evropy dalších 50 let.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2009 12:06
Re: Zaufalost.
Tak národu vadilo,díky mediální masáži socanů a DrRátha blbých 30 Kč,přitom mám čísla,že se omezilo plýtvání,nikdo nebyl poškozen na zdraví,nikde se neporušila Ústava,neb je tam o bezplatnosti-ale v mezích které stanoví zákon-a to téma stále trvá, takže dát nějakou ekologickou daň,kolik? 100 táců?Nj, pokud to pro tebe bude náklad nezbytný k dosažení a udržení př..íjmů,pokud to nenaúčtuješ druhým, v poho..ale větší část národa s hledem na živ. náklady a mizerné platy(jenže platy nebezpečně roztáčí inflaci, jak víme od těch, co je mají statisícové), pak pro hodně lidí je problém sesbírat 200-300 táců.Možná začít služebními vozy, natvrdo STK.Ne SUV či A8,ale jeřáby,bagry,traktory,zem. stroje, staveb. stroje...
3. 2. 2009 12:08
Re: Zaufalost.
...a podľa tvojho receptu budú z Čechov už nastálo buď úplní chudáci, v nových autách, alebo jeden z mála národov, čo nejazdí, lebo nemá na čom...
Keby si bol z tých, čo na nové, alebo aspoň slušné zánovné auto proste nemajú, spieval by si úplne inak.
3. 2. 2009 12:05
hmm
Podle nekterych zprav od nekterych lidi mi prijde, ze tady nejde o 150 tisic ci 250 tisic. Ale hlavne si koupit auto jako je NEMECCKYCH PREMIOVYCH ZNACEK jez doda majiteli dojem, ze je na stejne urovni s lidmi co kupuji tyto auta dejme tomu 2-3 roky stare.

Takova tA Ceska nutnost SE VYROVNAT ZA KAZDOU CENU musim mit dum a u domu bazen abych ukazal jaky jsem bobr. citim ve vzduchu jaky si KOMPLEX OSOBNOISTI!

Chapu lidi co vzdy touzili mit 3litr premiovou znacku tak si jej koupim 11-13 let stary a na vesnici bude velky kluk, asi ve svych 20 letech bych udelal to same a moji kamaradi taky, ale jako clovek s rodinou rozhodne uz ne!

To, ze si koupi nekdo takove auto sam pro sebe mi nevadi vubec, ale aby nekdo sem tahal ty auta po desitkach ci stovkach, padelal papiry a menil stav tachometru to bych postihoval velmi nekompromisne.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2009 12:11
Re: hmm
Asi jo, ale je tu další věc. Lidi zde měli na výběr 5 soc. značek, nebo kolik, pořadníky,BMW, Ford atd. bylo pro každého vč. mne naprosto nedostupné a bez šancí,tak teď se stále lidé nemohou nabažit, že si koupí,co se jindy nedalo.Navíc auto se zde stále nebere jako spotřební zboží, ale jako luxusní věc, vč. závisti.Vím, o čem teď píši.Chce to 50 let a možná budeme jako jiné normální země. Zatím to nehrozí. :no:
3. 2. 2009 12:23
Re: hmm
Ja souhlasim, jenze nemohu se vyhnout dojmu, ze vekova skupina lidi o ktere zapada jen castecne, vetsinou tyto 3 litry premiovych znacek kupujou kluci jez si chteji splnit sen, ze jsou neco vic, nez jen to co jsou. Vek 20 - 35. Mozna se pletu, a pred deseti lety jsem take snil o nemeckych premiovych znackach a brouzdal ulici s autem co zralo 13 litru na 100km. Jenze po 2 letech me to preslo. Byl to ale hezky pocit mit neco velkeho a tezkeho co na silnici sedi.

Jak jsem jiz podotknul, jednotlive koupe mi nevadi ale ksefty po desitkach aut a okradani a falsovani papiru a dalsich veci me stve.
3. 2. 2009 13:00
Opět..
Tak tohle už tu bylo, totiž jediná možnost jak se někam pohnout je:
Zákaz dovozu aut starších šesti let a posílení kontroly stanic STK (s platbou za emise dle roku výroby automobilu), (zabavení pár licencí bez návratu, těm, co to hůře chápou)
Výsledkem by bylo zastavení vývoje ČR jako vrakoviště evropy, postupné vyřazování starých a neekologických vozů.
Rozbalit vlákno
6
3. 2. 2009 13:23
Re: Opět..
Vidis, ja uz nevim kde, ale problem je v tom, ze CR udajne nemuze ZAKAZAT oficialne dovoz aut starsich treba 6-8 let jak radis. Neptej se mne proc, ale nekde jsem cetl, ze v ramci EU zakonu a jinym xy paragrafum a slmouvam, proste takto primocere nemame pravo jako CR to udelat. Taky mne to nastvalo :no:
3. 2. 2009 13:57
Re: Opět..
Samozřejmě to vím, proto poukazuji na evropskou unii jako na subjekt stejný, ba horší než RVHP, v lesčems nedemokratický.
Je to kvůli omezení volného trhu, to je jejich zdůvodnění, nepovolit toto omezení. Samozřejmě ale zapomněli na to, že jejich omezení např. pracovního trhu, nadále existují (A,G)
To je ta demokracie v uvozovkách. :no:
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2009 22:10
Re: Opět..
To je kvůli "volnému pohybu zboží" - to je "v pořádku" - ono také 100x lepší 8 let starý Aston, než "y*xcz" ... že se sem spíše to druhé vozí (a navíc s přetočeným tachometrem) - to je "místní" "chyba" - třeba "jen" ve (stejném - cca stejně velkém, stejně bohatém, se stejnou "minulostí") maďarsku PRAstaré ojetiny v TAKové "oblibě" NEjsou ...
Avatar - gld
4. 2. 2009 18:36
Re: Opět..
tam v prevažnej miere fičia traktory,kombajny a rotavátory :-!
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2009 22:58
Re: Opět..
Bohužel MÝLÍTE se - poměr "ojetin" a "nových" vozů je v Maďarsku (bůhvíproč) DALEKO "lepší", než v česku :yes:
3. 2. 2009 13:41
Re: Opět..
Těma tvýma opatřeníma bys zvýšil akorát korupci. :-!
3. 2. 2009 22:38
Co dodat..
Přečetl jsem si všechny vaše příspěvky, co jsou na toto téma a můžu říct že to stálo za přečtení
někde jsem se dokonce i pobavil.

Proč tu vlastně píši, nechci se nikoho dotknout.
Věc se má:

- v dnešní době koupit nové auto pokud nejste podnikatel je docela dost
obtížné a v tom je možná ten problém, spousta lidí má auto
ještě před revolucí, kdy jsme byli na nějaké úrovni.. nebo hned po ní, co to ještě šlo..

- někdo by mi mohl namítnout, že v dnešní době je konkurence vyspělejší a o dost levnější,

To je sice pravda, ale jak a v čem, některý lidi co tu píší mají pravdu s tím, že koupím auto za 300 tis.
a vypadá to jako Felicie a nemusím to vůbec přehánět, když budu chtít lepší budu si muset připlatit, jako je to všude, abych vůbec měl auto na úrovni v dnešní době. Když nebudu brát v potazu Korejsky a čínský průmysl - myslím si, že je zbytečné tady o tom psát. (kdyby někdo měl zájem prosím).

Přesto, že jsme v EU, a v dalších společenství, tak se pro nás v podstatě nic až tak hodně nezměnilo.
Jen se někde zpřísnily pravidla a někde zas ubraly.

Česká republika bude ještě dost dlouho vyčnívat z řad než ostatní vyspělé státy. My to víme oni to ví, tak proč tady rozhazovat že někdo jezdí ve starém voze 20 let.
a někdo pouze 5 letém, jasně je to hrůza přiznávám, ale co mají ty lidi dělat když nato auto nemají - a potřebují jezdit každý den do práce, tak se spokojí s tím co mají,
protože víc si nemůžou dovolit, to je otázka pro vás Vážení přátel? ??? Ohledně bezpečnosti je to hodně špatný, pak je na silnici plno škody - Věřím tomu, že kdyby tady nebyl před 89. Socialismus pak se tahle věc neřeší,
STK - by dělala, tak jak by měla - každý by si dával pozor nato co má a byli by jsme všici spokojeni. V dnešní době sice, Každý dává pozor nato co má, ale taky kde by co ukradl a už jsme za se u toho.

Stahování tachometrů z aut, hodně stará metoda - hlavně v čr, a taky mimo, ale né všude ;-) Krom toho 15 let starý BMW vydrží stejně dlouho jako nová octávka např. z 2004
ohledně bezpečnosti můžu říct, že je to na stejné úrovni. Pač BMW, MB a ostatní vysoké značky jsou průkopníci nové technologie. A ty než vstoupí do koncernových aut a že jich je, je docela dost dlouhá doba

Jasně chápu Emise já jsem tak též pro ekologii, tady ta otázka jsem nepatří, ale zajímalo by mne kolik z Vás třídí odpad, když už jsme u té ekologie ?

Jak jsem již napsal čr stále dohání západní Evropu, a já jím fandím – bohužel to nebude tak rychle jak si každý myslí, když budou všichni myslet správně, vždycky se najde jeden co to poruší a jsme tam, kde jsme byli a pak se nedivme co se tady děje ;-)

To by se trochu musela zapojit i česká vláda a nemyslet pouze na sebe, pak by se s tím možná dalo něco dělat, hlavní je si to uvědomit.

Jsem pro starší auto pouze do určité míry ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ham.
3. 2. 2009 23:49
Re: Co dodat..
Jenom jedna poznámka. Celé Tvé povídání vyznívá tak, že dnes je auto nedostupnější než za komoušů a tudíž musíme trpět staré křápy. No protože je mi 53 let tak něco pamatuji a dám jen jedno srovnání, dnes za 300 tis. což je asi tak 10 průměrných výplat koupím desektrát lepší auto než jsem kupoval někdy v roce 1986 "na vrcholu socíku" za 84 tis. při průměrné mzdě která tenkrát byla tak 3 tisíce nebo spíš méně, což je 28 výplat. Takže sorry ale vidím to dost jinak, české vlády jsou možná líné ale proti socíku jsou to geniové kteří 3x zvedli životní úroveň ve srovnání s komančema kteří rozkradli co se dalo a měli jsme tu 2 nebo 3 typy aut o jejichž kvalitách snad nemá cenu se zmiňovat. Takže když vidím na silnici 25 let starou prorezlou Š105, "vyztuženou" páskou na koberce, vytuněnou spojlery které drží na čestné slovo, s plandajícími koncovkami o průměru 80 mm, neustále hrozící rozlomením na prvním zhoupnutí našich silnic (kolik jen ulomených předních kol bez jakéhokoliv nárazu jsem už u těchto skvostů viděl) tak bych je na místě zabavoval a nechal sešrotovat jako životu nebezpečné hračky a zaměstnace STK kteří na toto dílo vydali známku bych zavíral do klády pro výstrahu.
Avatar - Kubass
4. 2. 2009 00:20
Re: Co dodat..
Nevím jak ty, ale já bych na auto za 300 000 potřeboval asi tak 40 výplat (když beru potaz to že něco malinko utratím), takže šetřit skoro 4 roky na paštiku fakt nemá smysl, to se to moralizuje někomu kdo prostě má na to prachy, takže asi tak. Já nevím, mě ty škodovky nevadí sice nejezdil bych vtom, to je pravada, ale proč by mi měli ležet u žaludku? Tak je předjedu a nepozastavuju se nad tím, a jestly je ti 53 tak ti s prominutím už může být jedno jak to tady dopadne stím našim klimatem (jak si psal kousek víš), to by mělo s.rát spíš mě, já sem aspoň mladej (21) >:D, když já ty starý auta tak miluju, pravda mohl sem si koupit novější ale proč? >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2009 00:25
Re: Co dodat..
Trochu "smutné" názory (od "budoucnosti" národa), dost "špatné" motto (hlavně ta 2há část) od "budoucnosti" národa ... ;-\
PS: Ale OSOBNOST jste si vybral "pěkně" ;-) , to ano ..
Avatar - Kubass
4. 2. 2009 00:30
Re: Co dodat..
tak to díky, já ji prostě obdivuju, protože zté bugatky bych měl strach a ona sní dokázala neuvěřitelný věci, má mou ůctu, měl sem tu čest vyskitnou se na akci kde bugatti (ten tip co měla junková) jezdila, neskutečnej zážitek, nádhernej zvuk, a shodou okolností sní taky jezdila žena :-)
Avatar - Ham.
4. 2. 2009 01:21
Re: Co dodat..
Nic ve zlém, ale zamýšlení se co bude po nás je paradoxně vlastnost kmetů, ostatně možná až Ti bude 50+ tak si na to vzpomeneš a lehce přehodnotíš svůj dnešní postoj. Jinak řečeno, zjistíš, že není až tak klíčové mít auto teď a hned a za každou cenu, že je možná lepší být o něco déle chudý a třeba bez auta, věnovat se vzdělání, nabírání zkušeností (v Tvém věku doporučuji vyrazit do světa na zkušenou jako naši dědečkové a když říkám do světa tak myslím dál než do Prahy) a pak jednak dojdeš k jiným hodnotám a i na to auto si pak vyděláš ze dvou výplat.
4. 2. 2009 00:51
Re: Co dodat..
Hmmm, já tady nepíšu, že jsme se měli líp - pouze jsem chtěl ukázat, že když koupíš starší ojetinu, neni to až tak zlý - krom toho jsem psal i o technologii a o tom to právě je ;-) Ale, jak říkám V DEŠNÍ DOBĚ NEMÁ KAŽDÝ ČLOVĚK NA NOVÉ AUTO, TOŤ VŠE (krom podnikatele, který si to odpíše, že )

jasně, že bude lepší, dnešní svět se rychlejš vyvijí než před tím - před tím, byl počítač velký pomalu přes 2 místností, dnes je to prakticky mobil.
- díky konkurenci

podívej se např. Volkswagena model Sharan, jak dlouho je na světě a co se změnilo, prakticky nic, např. motory jsou stejný od roku 1995 až ted nedavno se udelal facelift

- pouze konstaktuji, pokud koupíš Sharana 2008 je tam nemalej rozdíl - To ber jako příklad
- použil jsem to z toho důvodu, že je to na něm dobře vidět...u jiných aut se mění tvary, ale ostatní zůstává

Omlouvám se zda jsem se špatně vyjádřil.