To jsou mi ale rozdilne pohledy na vec, se mi ani nechce verit, ze se tady testovaly stejne kousky aut :-)
Auto.cz
"...Motor patří ke starší konstrukční škole a prozrazuje, že na jeho vývoj už nezbylo tolik prostředků, kolik by si tvůrci přáli. Je dosti slyšet i cítit, horší ale je, že do tahu je třeba jej točit, což není do terénu ideální..."
Autorevue.cz
"...Přes prvotní smíšené pocity se pohodlně usazuji do sedaček a startuji dvoulitrový motor pod kapotou. Jemné natočení startéru a nic. Psát nějaký román, tak napíšu „ticho na pěšině“. V kabině je klid a já směřuji pohled na otáčkoměr, kde vidím necelých 1000 otáček. Perfektně odhlučněný motor v klidu mne překvapil. Čekal jsem něco ostřejšího a "chlapského"..."
ja som tiez vycitil z toho clanku, ze je to zabalene do akychsi sladkych reci, aby sme nikoho neurazili, ale auto samotne nie je az take vydarene. zvlast ked vyrobca pouzije starsi motor. a nenahradia to ani dobre sedacky s vyhrievanim. preto je asi cena tam kde je. moj nazor je ten, ze suzuki v europe pomaly ale isto zdochyna. cital som statistiku, ze v usa zvysili tohto roku podiel predanych aut o neviemkolko percent, tak asi len to ich drzi nad vodou. od samuraja to ide dole vodou. pekny den.
hm, jasne, napr. taky Ignis a teraz aj Swift sa vyborne v Europe predavaju. A podla mna aj tato Vitara je vydarena. Okrem toho si ju vacsina ludi kupi s dieselom.
Co je pro jednoho tiché, pro jiného je dost hlučné. Lepší bude si to prubnout u prodejce sám a udělat si vlastní názor jak na samotné auto, tak i na redaktory.
Prepacte ze pisem k inej problematike ako by mali byt pri tomto clanku. Chcel by som poprosit redakciu aby pri videach davali aj zabery z interieru auta pri pruznom zrychleni alebo z 0-100. Clovek si moze urobit relativne dobry pocit o hlucnosti aj o zrychleni auta. Druha vec je ci by nemohli zrusit tu strasnu hudbu ktoru vzdy pridavaju k videu. Ak si xcem vypocut hudbu tak si radsej pustim Winamp ;-) . Napriklad pri teste BMW330i kde ste ospevovali krasny zvuk motora ste skoro vobec neukazali zvuk motora z interieru. Velmi pekne dakujem
Vyzera podla mna pekne, interier trochu Mazda 3 look, ale tiež by ma zaujimal skor diesel. Ale neviem čo za 1.9 tam mozu davať, lebo myslim ze starsie vitari chodili na PSA diesloch. A teraz myslim PSA 1.9 nerobi? Inac pomer cena/vybava je super.
musel jsem se už zastavit u prodejce, protože v reálu je opravdu moc pěkná. Ten diesel bude "u suzuki upravená výborná 1.9 od Renaultu" -aspoň podle Carkeys.co.uk
NEVÍM JAKOU VYTAROU AUTOR JEL ,ALE MOTOR JE ODHLUČNĚN PERFEKTNĚA TÁHNE KRÁSNĚ OD SPODA.MŮŽU POTVRDIT Z VLASTNÍ SKUŠENOSTI NAJEZDIL JSEM Z PŘEDVÁDĚČKOU 20KM U KAMARÁDA V SUZUKI A ZLEPŠENÍ PROTI STARÉMU TYPU JE VÍCE NEŽ ZNATELNÉ
Vlastním dieslovou Vitaru od 15.11.2006 Najeto mám 5000 km. Jede velmi dobře na "necestách" údajně při srovnání s H Santa Fé špičkově. Je to dané stálým 4x4. U jiných ze zapíná zadní náprava až po prokluzu cca 15-25°Což je vlastně asi drobná v terénu rozhodující cukatůra. Nicméně do stovky můžeš zavřít mezinápravák, což u jiných nejde. Spotřeba byla u nového 10-11 l/100 km. Po 5 tis km se spravila na 8. Uvidíme jak dál. Hltač kilometrů to ale není. Ideální rychlost je do 130Km/h. rychleji jede taky a s chutí, ale otáčky jsou tak vysoko, že je vevnitř hlučná a spotřeba prům. vzroste o 1,5 l na 9,5. jede i 180km/h (podle tachometru) a pohodlně ale 4,5 tis ot., hluk a spotřeba . Chybí šestka! motor slušný, pohodlí dobré, jen volant nejde vysunout. Jde pouze nahoru a dolů. Mám rád ležatější posed a tady potom nedosáhnu na volant, nebo mám "dlouhé nohy". jel jsem i s H. Santa Fé. Je více na silnici, taky chybí 6.rychl. stup. ale lepší motor i výbava, ale cena je výš. Nová Suzuki Grand Vitara je výborná na smíšený provoz silnice, terén. Kdo jezdíte jen po silnici kupte neco jiného! Budete zklamaní z rychlosti na dálnici, spotřeby, ... Čaute všici.
Před rokem jsem byl postaven před problém, čím nahradit dosluhují cí NIVU.Jezdím často v náročném terénu a než jsem se rozhodl pro SUZUKI Grand Vitaru, vyzkoušel jsem na stejné trase a ve stejných podmínkách tzv."teréňáky"dostupné na našem trhu (KIA,Honda,Nissan atd.)Musím přiznat, že na NIVU nemá žádná z nich, ani Grand Vitara, ale ta je zase v terénu nejlepší ze spomínaných SUV.Jsem s autem velmi spokojen, spotřeba po ujetí cca 7000 km se dostala do rozumných mezí cca 8,8 l/100 km v běžném provozu( benzín).Limitujícím faktorem v terénu je celkem malá světlá výška (20 cm) a vedení výfukového potrubí. Už jsem 2 x "chytil", ale na štěstí jen hlínu.Tažné zařízení prakticky zgumuje zadní nájezdový úhel, což je třeba mít při jízdě v terénu stále na paměti.
S 5 dvéřovou dieslovou Grand Vitarou jsem jezdila od jara 2006. Po silnicích i v terénu. Je to úžasný vůz. Nehlučela, spíš jen hlasitěji předla, což bylo příjemné. Rychlosti nad 130 km/hod. pro mě byly tabu, nepotřebovala jsem tak rychle jezdit.
S Vitarou jsme byly kamarádky. Najely jsme spolu skoro 22 000 km. Až do minulého týdne, kdy mi Vitara zachránila život a sama se obětovala. Čelní náraz, airbagy....
Přežila jsem to a vděčím za to své věrné kamarádce a také samozřejmě osudu.
Tak díky a promiň mi to, moje Suzuko...
E.