Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí

Výroba Renaultu Clio ve Francii je údajně o 1.300 euro dražší než výroba tohoto auta v Turecku.
Zpět na článek
16. 2. 2012 11:42
16. 2. 2012 13:31
21. 2. 2012 19:27
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2012 08:22
je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
a inde a lacnejsie ako doma tak sa im to doma ekonomicky nevyplaca, tak to je vsade nie len vo francii. Preto vznikaju tovarne kade tade po svete aj na bohom zapomenutych miestach a potom sa domaci cuduju ze sa im to nevyplaca doma ked sli vyrabat tam kde je to lacnejsie. Mali s tym pocitat. Za chvilu bude aj cina s indiou draha a pojde sa vyrabat do barmy laosu vietnamu, je to len otazka casu. Takyto system musi zlyhat, cely je totiz na nic.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - R32
16. 2. 2012 08:43
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Systém je nanič... a čo by si prosím ťa navhrhoval? Hlavne my (SK aj CZ) môžeme byť vďační zato, že automobilky hľadia hlavne na zisky a nie národné cítenie a podporu domácej zamestnanosti. Je ale veľké riziko to o čom píšeš, že sa jedného krásneho dňa zbalia lebo budeme už aj my drahí a rozložia sa na zelenej lúke kdesi v banánovej republike, kde dostanú daňové prázdniny a pracovné sila bude za bagateľ...
16. 2. 2012 09:15
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Z tohodle nemusis mit strach! U auta je pro zakaznika velmi dulezite kde auto je vyrobeno ( respektive smontovano )! kdo na to sel velmi salamounsky tak je VW, ktery montaz aut sice zachoval prevazne v nemecku ale vyrobu dilu maximalne presunuje do sve pobocky v Shangaji. Ty si sice koupis das Auto poskladane v nemecku ale prevazne z dilu vyrobenych v cine. kdo neveri at prostuduje vestniky Hospodarske komory CR, kde presne popisuji i metodiku dodavek a celkovou logistiku. ;-)
Jinak pro upresneni Hospodarska komora o tomto zpusobu informovala proto, protoze dle udaju ktere jsou k dispozici TCPA v CR pouziva 60% vyrobenych dilu, Hyundai pres 50% s perspektivou dalsiho navyseni
a Skoda cca 40% s perspektivou snizeni pod 30%! Rada VW subdodavatelu v CR zacina byt z techto subdodavek prakticky vyrazovana!
Za to bravo Renault, PSA a FIAT ze porad maximalne vyrabeji v domovskych zemich!
16. 2. 2012 12:14
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
To je otázka, kolik lidí vůbec ví resp. řeší, kde bylo jejich auto vyrobeno / smontováno. Ideální by byl malý experiment, nabídnout zákazníkům možnost volby: tady je Clio z Turecka (nebo Maroka, Indie, Číny...) za 220 tisíc Kč a tady to samé z Francie za řekněme 250 tis. Kč. Kolik % lidí by si asi připlatilo? Osobně tipuji že u aut velikosti Clia nebo Méganu relativně málo, naopak u takové Laguny už o dost víc (víc než polovina?) a třeba Mercedes nebo BMW by moc "tureckých" aut asi neprodali
;-)
16. 2. 2012 12:32
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Myslim si, že vyjde nastejno, jestli to auto smontuje turek v Turecku nebo turek ve Francii(Německu). >:-[]
16. 2. 2012 15:05
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
:yes: >:-[]
16. 2. 2012 20:52
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Na Autosalone v Brne mali rozrezaneho Yetiho a bolo vidno niektore komponenty, 2x Cina, potom 1x germany, CR, SK, Rumunsko a Polsko

Dobre to napisal Vaculik. Ked Francuzi chcu predat, musia znizovat cenu, pridavat vybavu a podobne akcie, inak o nich ludia namaju zaujem. VW-nu staci nalepit svoje logo na drevenu kadibutku a hned sa vypreda.
16. 2. 2012 09:17
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Ano jiz dnes se ukazuje ze tento system je spatny, bohuzel vyhovuje pouze globalnim firmam! Jedina obrana je aby se zakaznik branil tim, ze od techto konglomeratu proste nebude nakupovat, ovsem realizovat je to velmi tezke. :'-(
16. 2. 2012 11:28
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Bohužel je to tak.
Mám takovou zásadu, že kromě pc nekupuju nic z číny a tak boty občas kupuju půl roku:(

Ale věřím, že tento bojkot je velmi účinné gesto hlavně v globálním měřítku a po čase se v tom člověk naučí chodit a ví kde co a jak koupit.

S kamarádem jsme nedávno přišli na to, že by stačilo, aby nikdo nic týden ve světe nekoupil...to by pak byly revoluce:D
Avatar - Ada je zase tady
18. 2. 2012 22:29
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
Já mám zase takovou zásadu, že nanakupuji cokoli, co bylo vyrobeno ve Francii.

(Pozn: šampaňské nemám rád). Občas mi nějaký výrobce do zařízení ale i tak něco francouzského propašuje, ale v množstvím malém je to spíše výhoda, protože se dá snadno identifikovat, kde je závada. (s pohnutím vzpomínám například na relé palivového ventilu v Octavii)
16. 2. 2012 14:37
Re: je logicke ze ked vyrabaju francuzi to iste
ono to ma viac dovodov...
tovarne vo FR su stare a neefektivne, maju velku spotrebu energie, neporovnatelne vacsie mzdy a hlavne v porovnani s nami totalnu prezamestnanost...
to co v CR/SR robi 5ludi v FR je to min 15... potom je jasne ze auta vyrabane tu su enormne lacnejsie ako v FR
jedine co ako tak rozdiel kompenzuje je ich transport na zapadne trhy - ten je zo SR do DE drahsi ako FR-DE i ked je vzdialenost rovnaka
Avatar - Well-being
16. 2. 2012 11:42
Jo jo
"PSA a Renault: Výroba malých vozů ve Francii se ekonomicky nevyplatí"
No, proto jí také chtěli po roce 1989 nacpat do Česka. Zaplať pánbů, že to nedopadlo.
Rozbalit vlákno
2
16. 2. 2012 13:31
Re: Jo jo
A já měl dojem, že Peugeot a Citroën u nás továrnu mají, kdesi u Kolína :-)
Avatar - Well-being
21. 2. 2012 19:27
Re: Jo jo
Měl jsem na mysli jejich snahu ovládnout Škodovku.
16. 2. 2012 15:47
To je celkem logické
Renault a Citroën jsou vozy, které se snaží konkurovat cenou, nikoliv kvalitou (na podobné ambice mohou zapomenout). Francouzi mají v podstatě dvě možnosti, buď zvýšit kvalitu a cenu (což je ve stávkující levicové Francii docela nereálné), anebo přesunout výrobu do zemí s levnější pracovní silou.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Emel
16. 2. 2012 15:54
Re: To je celkem logické
Peugeot i Renault patří dlouhodobě k nejsilnějším hráčům v dané třídě, 207 byla i nejprodávanějším autem v Evropě. A není to kvůli ceně, ta se od konkurence zase tolik neliší.
16. 2. 2012 16:20
Re: To je celkem logické
Nejde o ceny v ČR, tam to může být pravda. Podstatné jsou ceny na dvou nejdůležitějších evropských trzích (Německo a VB) a tam jsou ceny o poznání nižší oproti špičkovým vozům ve třídě. Prodejní úspěch v počtu vozů je jedna věc, druhá věc je celkový zisk, tzn. marže na jednom voze a cena servisních úkonů. Podívejte se kupříkladu na Korejské automobilky Hyundai a Kia. V počtu prodaných vozů patří ke špičce, v čistém zisku jim patří ve světovém měřítku mnohem nižší příčka, než jaká jim patří v počtu prodaných vozů (tj. mají menší marži na jednom voze a/nebo vyšší servisní náklady). Francouzské automobilky (až na pár čestných vyjímek) masově okupují dno tabulek spolehlivosti vozů, mají vyšší četnost poruch a z toho lze usuzovat, že jejich servisní náklady na vozy v záruce budou vyšší.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 16:22
Re: To je celkem logické
Renault v předloňském roce snížil o 50% náklady na záruční opravy svých vozů, to jen abys tady nevařil z vody.
16. 2. 2012 16:41
Re: To je celkem logické
Netykáme si. To zaprvý. A za druhý: Co to znamená, že Renault v předloňském roce o 50% snížil náklady na záruční opravy svých vozů? Že jejich auta skokově meziročně zvýšila svou spolehlivost o 50%? Asi těžko, že jo...
16. 2. 2012 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 2. 2012 17:59
Re: To je celkem logické
Přesně tak. Čistě logicky vzato, i kdyby Renault nějakým zázračným způsobem meziročně zoptimalizoval výrobu (všichni víme, že opatření, které by vedlo ke zvýšení spolehlivosti o desítky procent je z říše snů), tak se to na servisních nákladech projeví jen u nových vozů. Ale co třeba rok a půl stará auta, která byla vyrobena "postaru" a stále jsou v záruce a je nutno je servisovat. Kdepak, pokud se Renault podobnými čísly chlubí, pak nám říká leda tak toto: začali jsme na záručních opravách našich vozů šidit a šetřit. Všichni víme, jak to je, že: najednou se olej mění po 30tkm, namísto po 15tkm apod. Jen hodně naivní člověk by věřil, že 50% snížení nákladů na záručních opravách je dosaženo čistě nějakým vylepšením/optimalizací ve výrobním procesu.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 19:51
Re: To je celkem logické
Čistě logicky vzato... kolikrát jsem už tuhle větu slyšel.

Jestli se bavíme o výsledcích z roku 2010, tzn. v roce, kdy se plně rozjely prodeje a hlavně provozy nových modelů Laguny a Megane.

A nejde o výrobu, to špatně čtete, jde o náklady na reklamace.

Pak jaksi nechápu, co máte s těmi staršími auty. Každé malé dítě ví, že auto je běžně v záruce 2 roky, takže Renault jasně vyjádřil, že auta, která jsou v záruce a tudíž musely být vyrobené před koncem roku 2008 a do konce roku 2010, mají o 50% nižší náklady na reklamační opravy.

K těm servisním prohlídkám. Čím šetří Renault na servisní prohlídce po 15t km místo po 30t km, když servisní prohlídku platí sám zákazník VČETNĚ OLEJE!!! Probůh, co je to za nesmysl. Renault naopak se tím snažil snížit náklady majitelům. A co ho k tomu tlačilo? Spotřebitelé, kteří chtějí co nejnižší náklady a neuvědomují si, že na údržbě nejde ušetřit. Jenomže každý chce prodat.

Jen čistě "nezávislý" hodnotitel docháže zpochybnit, že garanční prohlídku si platí sám zákazník. 8-s
17. 2. 2012 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 17:57
Re: To je celkem logické
Add1. Omlouvám se vám velevážený pane jeteem...

"Francouzské automobilky (až na pár čestných vyjímek) masově okupují dno tabulek spolehlivosti vozů, mají vyšší četnost poruch a z toho lze usuzovat, že jejich servisní náklady na vozy v záruce budou vyšší."

Vyložit význam toho čísla je trochu těžší, než se tady snažíTE podat, ale tvrdit že spolehlivost nikam nepokročila, je liché. Buď Renault snížil náklady na cenu náhradních dílů, méně uznává záruční opravy (to těžko při dnešní konkurenci) nebo zlepšil spolehlivost. Když k tomu přičteTE téměř automatické prodloužené záruky, které Renault dává ke svým vozům na leasing.

Dále mě zaráží ty výjimky. Které to jsou? Zbývá jen Peugeot, čili člen koncernu PSA, takže jaképak rozdíly mezi PSA. Spíše mi to zavání nestranností snadně maskovanou velice "odbornými" výroky neopřenými o čísla.
16. 2. 2012 18:08
Re: To je celkem logické
Rád bych se zeptal, jak se výrobní opatření na zvýšení spolehlivosti odrazí na voze, který byl vyroben PŘED implementací daného opatření, ale stále je v záruce a musí být servisován? Nijak. Spíš to bude osekáním povinných servisních úkonů a (jak sám říkáte) snížením nákladů na výrobu náhradních dílů.

Co se týče těch několika čestných výjimek, nemyslel jsem tím automobilky jako celek. Jde o to, že většina francouzských vozů (modelů) je u dna tabulek spolehlivosti TÜV, ale sem tam se nějaké Clio, Mégane, nebo Modus (nevím přesně, ale myslím, že právě ten Modus si vedl hodně hodně dobře) vyskytne třeba v první dvacítce, zvláště u těch kratších časových intervalů (tj. po 3, a po 5-ti letech). Netvrdím, že konkrétně Renault se spolehlivostí nikam nepokročil. Ale jen tak pověsit do vzduchu snížení nákladů na servis o 50% bez dalších údajů (vůči kterému roku, týkalo se to všech vozů koncernu v záruce, nebo jen nově vyrobených vozů apod.) mi nepřijde fér.
16. 2. 2012 18:58
Re: To je celkem logické
Porovnej si Clio s Polem a pak tady piš něco o spolehlivosti.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 19:04
Re: To je celkem logické
Jestli hovořím o předloňském roce, tak jde o vozy vyrobené logicky před rokem 2010, čili dnes už při čtyřleté záruce, kterou si jde připlatit, těmto vozům končí záruka a i tak jich není tolik.

Stejně jako mě příjde nefér tvrzení, že všechny francouzské vozy jsou stavěné tak, že mají být nespolehlivé, což se tady snažíte jaksi nenápadně podsouvat. Že Laguna je i v tom TUV již dnes na a i před Passatem, že Megany, Clia a Modusy se zvedly a dole zůstal vlastně jen Espace po boku jiných velkých MPV (viz Sharan a další)... a to je jen TUV, co takhle ADAC?

Takže byl bych rád abyste tady podepřel ty své domněnky nějakými čísly, já hodil do plénu alespoň snížení nákladů na záruční opravy, jak si to kdo dovede a umí implementovat je věc druhá. Reálné výsledky mají jen výrobci a ti je tají.
16. 2. 2012 19:36
Re: To je celkem logické
Když čísla, tak čísla. ADAC mě nezajímá, to jsou statistiky autoklubu. TÜV jsou statistiky z technické kontroly. Tedy vezmeme TÜV pro 2-3 roky stará auta. Hodnoceno bylo dohromady 127 vozů. V závorce za vozem bude umístění. Renault Modus (24), Renault Laguna (44), Renault Clio (54), Renault Twingo (71), Renault Scénic (74), Citroën C1 (76), Peugeot 107 (85), Citroën C4 Picasso (92), Citroën C3 (103), Renault Mégane (110), Peugeot 308 a 207 (oba 111), Citroën Berlingo a C2 (oba 113), Renault Kangoo (115), Peugeot 407 (119), Citroën C4 (121), Citroën C5 (124), Renault Espace (126).

Takže když to shrneme. Průměrné, nebo lepší jsou tři francouzské vozy (všechno Renaulty!!). Podprůměrných, či horších je 16 francouzských vozů. V nejhorší třetině se nachází celkem 13 z 19 francouzských vozů. Laguna je na tom oproti tvrzením některých přispěvatelů v této diskusi docela dobře. Naopak Mégane, nejdůležitější model automobilky je sedmnáct míst od konce dost propadák. Renault je s přehledem nejspolehlivější francouzská automobilka, má mezi nadprůměrně spolehlivými auty tři zástupce a to kompaktní MPV, malé auto, a vůz střední třídy (což je hodně dobrý výsledek s přihlédnutím k poměru cena/výkon). Modus, Clio a Laguna jsou ty světlé výjimky o kterých jsem mluvil. Na základě toho trvám na svém tvrzení, že až na pár světlých výjimek jsou francouzská auta nespolehlivá. 13 z 19 mezi třetinou nejhorších mi dává za pravdu. Citroëny a Peugeoty jsou podprůměrně až hrubě podprůměrně spolehlivá auta. Nemám co bych dodal.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 19:52
Re: To je celkem logické
Tak a teď nám povězTE, co má TUV společného s objektivním hodnocením spolehlivosti. Taky by mě jako zákazníka zajímalo, co přesně ta čísla znamenají, jestli to pořadí je dáno násobkem spolehlivosti nebo rozdílem v desetinách procent. Pokud je mezi prvním a posledním cca 5%, tak je to opravdu vypovídající faktor. Pak by mě zajímalo, které že ty problémy znamenaly neúspěch u TUV kontroly, jestli šlo o žárovky nebo brzdy. Snad tady nikdo nebude popírat, že není porucha jako porucha.
Pak by mě taky zajímalo do jaké míry má vliv na úspěšné prodělání STK původ auta ve vztahu k majiteli a jeho péči. Jaksi si nedokážu představit, že než pojedu na STK, tak si nepřekontroluju žárovky nebo ruční brzdu, ale bohužel jak tady často čtu, tak jsem výjimka.

Pak tady mluvíte o Laguně, ale jaksi vám nedochází, že Laguna se ve 3. generaci vyrábí o rok a půl déle než Megane ve třetí generaci, čili pokud jde o srovnání ve stáří 3-5 let, tak to jaksi nehraje.

A teď malé školení, jak vás může nezajímat autoklub? To není klub fanoušků nějaké značky, ale rize asistenční služba pro motoristy, takže ta odráží spolehlivost ve smyslu spolehlivého cestování přecejen více než to, jestli si někdo jede na STK s prasklou žárovkou.
16. 2. 2012 20:10
Re: To je celkem logické
Vaše školení nepotřebuju. ADAC mě nezajímá proto, že je to asistenční služba, kterou člověk nemusí povinně využívat, nebo může využívat konkurenční asistenční službu. ADAC má v Německu něco kolem 18 milionů členů. Hádám že v devadesátimilionovém Německu řídí víc, než jen 18 milionů lidí, že? Naproti tomu technická kontrola je povinná pro všechny, tedy i pro šetřílky, kteří se nechtějí svému autu věnovat a nechtějí si platit asistenční službu. Procentní číslo u výsledku TÜV udává percentuální výskyt závažné poruchy (prasklé žárovky v tom skutečně nejsou obsaženy) v rámci daného modelu. pokud je číslo 8, pak 8 aut ze sta daného modelu mělo alespoň jeden závažný nedostatek. Z hlediska této statistiky je sakra rozdíl, jestli to číslo je o 5% vyšší.

Co se týče aut a jejich generací, jedná se o auta 2-3 letá, nikoliv 3-5 letá. A ve srovnání vůbec nejde o generace modelu, ale o model daného jména a daného stáří, který přijel na technickou. Z roku generační obměny budou do statistiky zahrnuty vozy obou generací.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 20:23
Re: To je celkem logické
Je trochu zvláštní vztahovat asistenční službu vzhledem na počet obyvatel a ne vzhledem na počet aut.
Takže pokud bude rozdíl 5%, tak o pět aut ze sta bude mít závažnou poruchu, třeba prasklou žárovku. Výborně, to jsem potřeboval před koupí auta vědět. Beru Pasata s 2,0 TDI PD!

Jestli mě ale zajímá při koupi nového auta jeho spolehlivost, tak mě bude zajímat v této generaci a ne v generaci minulé. Ze stejné logiky se poučilo mnoho kupců, kteří pohořeli jinde na nových motorech, i když auta stejného jména před 10 lety prošly přes TUV se všemi funkčními žárovkami.

Naopak ADAC hodnotí výjezdy k nepojízdným vozům, což je z pohledu majitele přecejen důležitější než statistika žárovek.
16. 2. 2012 20:59
Re: To je celkem logické
No vždyť ano: podíváme se dejme tomu na TÜV 2012 2-3 letá auta, podíváme se na vybraný model, zda se před třemi lety již vyráběla současná generace, pokud ano, je ukazatel relevantní. Nevím, co je na tom tak těžkého.

A vůbec nechápu, proč pořád zmiňujete ty žárovky. O ty tam vůbec nejde. Copak byste sám jel k technické s nesvítícím vozem? Kolik lidí asi takovou blbost udělá?

Ano, ADAC vyjíždí k nepojízdným vozidlům. Ale nepojízdné vozidlo je zrovna tak to nabourané, jako to, které má poruchu v elektroinstalaci a nejde nastartovat, ale jinak mu vůbec nic není. A znovu opakuji, že využívání služeb asistenční služby je nepovinné, zato na technickou musíme všichni. A chcete mi snad říct, že všechny závady Renaultů odhalené TÜV jsou obligátní prasklé žárovky (o které tam vůbec nejde, to je chiméra), zatímco všechny závady Volkswagenů jsou praskající přívody paliva, a problémy se systémem čerpadlo-tryska? Doufám, že ne...
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 21:25
Re: To je celkem logické
No však, tak jak můžete argumentovat s tím TUVem, když TUV jasně ukazuje zlepšování kvality, to zaprvé a za druhé, když se to týká aut vyrobených v těch daných letech.

Já ne, ale pokud si dále rozklikáte ty výsledky, ke kterým je horší přístup než jen ty krátké tabulky v běžných periodicích, tak pak teprve zjistíto, co byl ten důvod, že auto neprošlo. A budete se divit kolik lidí je schopno jet na STK s nesvítícím světlem.

Ano, TUV hodnotí spolehlivost konkrétního vozu, ale v moment, kdy přijede na STK, čili TUV, už jaksi nikdo na TUV nezjistí, jestli předevčírem byla vyměněná převodovka nebo nějaká jiná podstatná a drahá součástka. Takže pro mne je naprosto irelevantní, jestli auto prošlo přes STK, když se mimo STK sype.

Nikde netvrdím, že jen Renaulty jezdí na STK s prasklými žárovkami, ale že byste se měl trochu více zajímat o konkrétní výsledky, pokud kupujete auto jen podle TUV, tak hodně štěstí... teda jedině pokud si koupíte 911, tam se nedá než nesouhlasit o dobré volbě díky TUV.
Avatar - Andromeda
17. 2. 2012 01:06
Re: To je celkem logické
Co se týče TUV , tak se čistě statisticky mohli, a asi i zlepšili, třeba majitelé alias řidiči při přípravě vozu na STK, Vaše blahorodí. A další vtipnou vložkou je vynucené vykání na těchto stránkách ;-) - kdepak, je umění si zjednat za, považte, celý měsíc takový respekt publika, jenž samo kleká do prachu klávesnice, hromadně mění zvyklosti své zaostalé-šlechticů nehodné-a začíná pro blaho čistoty jazykové i etické, díky vnuknutému prozření rovnou onikati.
Apropo, když už se tady počtářsky jasnosti oháníte procenty ( ty jim jdou ) a jako že kvalifikovanými dotazy ohledně opatření ke zvýšení kvality výroby, tak je pán nejspíše znalec výrob takových - např. technolog či jiný strojařsko-výrobní specialista. Nebo ne ??? Já ne, rád se nechám poučit, co a jak mají, měli, dělat...
16. 2. 2012 20:35
Re: To je celkem logické
Pane, vy věříte TUV, já, jakožto bývalý dopravce nikoli. Jezdili jsme do Německa často, a jelikož je zastávení LKW kontrol hodně drahá záležitost, tak jsme si dávali safra bacha, aby byly auta O.K. ale, bohužel se jednalo o Magnumy a Scanie. A Musím vám říct, že konkrétně před Berlínem jsme po LKW kontrole byli často posílání na technické kontroly TUV a ty jsou přesně ve stylu - Made in Germany- vždy O.K. Made in ...... ostatní, pořádný opruz. Vrcholem bylo, když na Scanii ty sv. ině německé chtěli vyměnít přední kotouče na měsíc starém autě -1800EUR! Prý byly popraskané! Jelikož auto bylo v záruce, najeto 12 tis.km, tak jsme se nedali, zavolali Scanii Germany, ti znalce, a terpve po tom, den v *, vykládka i nakládka také, celý týden rozhozený jsme se, když si sami arijci málem dali do držky- za technickou stáli poliši z LKW kontrol, dostali pryč. Toť moje zkušenosti! Ne, já němcům z TUV nevěřím ani náhodou. Pro vaše info- TUV řídí německé technické kontroly.
16. 2. 2012 21:05
Re: To je celkem logické
Chápu, že máte takovou osobní zkušenost. Nevím, jestli je to tak obecně, nebo jestli jste jenom zrovna vy neměl smůlu, že jste narazil na "důležitého" pitomce s razítkem. Statistiky TÜV jsou pro mě hodnotné z toho pohledu, že se jedná o obrovský trh a jsou kompletní (technická je povinná pro každého).
Avatar - Andromeda
17. 2. 2012 01:28
Re: To je celkem logické
Takže dle odpovědi jsou oni pouze klasický "velice zasvěceně se tvářící teoretik" s kladným vztahem k cizím statistikám, jenž svým magnetismem zakřivují časoprostor (řečeno s fyzikálním klasikem ) hlava nehlava. Tím je vše vysvětleno...
Malá, pro ně sice malicherná, ale přesto důležitá poznámka: Povinné je fyzické absolvování tech. prohlídky ( myšlen vůz, že ), ne však příprava či odstranění závad, ať už autorizovaným či neautorizovaným servisním pracovištěm, před jejím absolvováním - to vše spojeno s pravdivým výčtem a hlášením skutečných nalezených a odstraněných závad...Scifi, že ???
Jeden by řekl, že relevantní čísla znají, ale světe div se - nezveřejní - samy automobilky+jejich autorizované servisy, respektive jejich databáze serv. úkonů...
Kdepak, statistika TUV, teda ta německá jich fascinuje díky velikosti trhu...Hmm, škoda že jich nefascinuje spíše místní motoristická realita -> mohli přispět k její sofistikovanosti a renomé jejich snahou a vylepšit v jistém parametru i jimi milovanou statistiku - ne jen společenskou etiku jistého motowebu...
17. 2. 2012 10:49
Re: To je celkem logické
Trochu OT...divím se Ronaultovi, že se nechal tak snadno odbýt :-O a musím se ho trochu zastat...
Na tomto serveru je tykání naprosto běžnou věcí a většina uživatelů si tyká bez toho, že by ho oponent automaticky považoval za hulváta a nevychovance.
Vyká se povětšinou jen autorům článků, což Ty asi nebudeš - je to prostě místní bonton a já zrovna u Ronaulta nepředpokládám, že by Ti začal tykat z neúcty, či co. Pokud Ti to vadí, je to jen a jen Tvým problémem.
Zkrátka - jiné to je třeba na D-Fensu, jiné to je tady.
Netřeba nikoho vychovávat ;-) !
16. 2. 2012 18:56
Re: To je celkem logické
Dle ADACU jsou naopak Renaulty jedny z nejspolehlivějších. I dle TUVu je na tom Clio, Modus nebo Scénic stejně jako např. Octavia nebo Polo. Časy se mění a čísla starých Lagun časem ze statistik zmizí.
16. 2. 2012 19:33
Re: To je celkem logické
Příspěvek byl myšlen pro kolegu výše...
Avatar - Emel
16. 2. 2012 19:39
Re: To je celkem logické
Proč TUV? TUV nijak nesleduje počet závad, ale počet problémů při technické kontrole. Nejčastějším problémem jsou závady osvětlení vozidla... naopak závadu motoru je obvykle nutné řešit už dříve ;-). A samozřejmě je také důležité, jak auto reaguje na zjištěnou závadu samo... zda znemožní další jízdu, nebo jen svítí kontrolkou. Pro mě TUV moc zajímavé není...
Avatar - Emel
16. 2. 2012 19:23
Re: To je celkem logické
Německo a Velká Británie jsou domovské trhy Pola a Fiesty, proto tam je "cizí" produkce v nevýhodě... a ve Francii je to logicky naopak. Velmi silným trhem pro malé vozy je Itálie. Clio jednoznačně je špičkovým vozem ve třídě... nyní méně než jindy, ale po příchodu nové generace zřejmě konkurenci opět poodskočí. Ostatně, Clio je jediné auto, které je držitelem dvou titulů COTY. Ani na jeho spolehlivost jsem neslyšel nic špatného...

Servisní náklady nejsou pro automobilku žádná zásadní položka... spíše naopak, příjmy z pozáručních oprav a prodeje dílů tvoří více než polovinu příjmů automobilek.

Ziskovost H&K je poměrně slušná, asi 140Mld Kč za loňský rok (cca. 10x více než Škoda, při 7,5násobných prodejích má tedy vyšší ziskovost na jedno auto). Ale je těžké z toho něco usuzovat... důležité je, jaké má firma portfolio modelů, do čeho investuje, jakou má strukturu vlastníků a jaký má majetek atd.
16. 2. 2012 20:24
Re: To je celkem logické
Souhlasím. V Cliu problém skutečně nevidím. Velkými trhy pro malá auta jsou jižní státy obecně (třeba i Řecko, Portugalsko apod.), ale z hlediska objemů jsou Itálie a Španělsko pochopitelně mnohem důležitější.

Německo a Velká Británie jsou specifické trhy. Velká Británie (ve které si mimochodem zmíněné Clio nevede vůbec špatně) je orientovaná na hatchbacky a velké úspěchy tam slaví VW, Ford a taky Vauxhall (ostrovní Opel), ale začínají se prosazovat i Korejci. Nevím proč by zrovna Fiesta měla být v Británii domovským modelem. Je to v Evropě navržené auto amerického koncernu. Protože se v Británii vyráběla/vyrábí? V Británii se vyrábí i Toyota Avensis (a dováží se do Japonska!!), zamená to, že je Avensis v Británii domovským modelem. Nemyslím si.

Z hlediska ziskovosti souhlasím s tím co jste napsal (struktura, investice, portfolio), jenom nechápu proč. Zmínil jsem akorát to, že H+K obsazuje v žebříčku čistého zisku nižší pozici, než jaké dosahuje v žebříčku prodejů. Z toho lze usuzovat, že má na prodanou jednotku nižší marži, než přímí sousedi v tabulce podle objemu prodeje. Srovnání s jednou konkrétní automobilkou (navíc jenom částí koncernu) moc nechápu.
Avatar - Emel
16. 2. 2012 22:48
Re: To je celkem logické
Protože Ford je prostě v Anglii takto vnímán... ano, zejména proto, že se tam vyrábí. Zkuste se zeptat místních...

Ohledně té ziskovosti... možná jsem nepochopil, co jste tím chtěl říct, podle mě je celá ta konstrukce se servisními náklady zcestná. Ziskovost vypovídá hlavně o dvou věcech - jaké jsou ve srovnání s konkurencí mé náklady a kolik procent mých prodejů tvoří dražší auta.

Pro informaci můžete hodit tabulku automobilek dle ziskovosti, mohlo by to být zajímavé... ale ne s odkazem na kvalitu, s tou to nijak nesouvisí.

A zpět k původní myšlence - snad jsme se shodli, že Clio má na to konkurovat i svými kvalitami, nejen cenou. Takže jde primárně o to, za jakých podmínek bude Renault ochoten vyrábět Clio ve Francii.
Avatar - Emel
16. 2. 2012 15:51
Vláda vs. automobilky
Dialog o tom, jaké podmínky stát vytváří pro automobilky (nejen) ve Francii a pohrůžka přesunem výroby jinam není nic nového. Stát si musí hlídat zaměstnanost a daně, automobilka zase náklady (ale také kvalitu). Stát možná někdy raděj oželí trošku daní, než aby přišel o celý výrobní závod... a automobilky to vědí. U polostátních automobilek je to o to pikantnější :-).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
17. 2. 2012 00:00
Re: Vláda vs. automobilky
Tak on hlavně leden 2012 ve srovnání s lednem 2011 je v evropských prodejích pěkný průšvih pro řadu výrobců a musí to nějak "okecat" a "vysvětlit". PSA meziročně spadlo o -15%, Renault o -25%, GM o -14%, Honda -23%, Mazda -36%, Fiat -16%. Na druhé straně Korci pálí zostra, HU +17%, Kia + 39%. Řada šéfů má co vysvětlovat.
17. 2. 2012 12:25
Jak tady už bylo napsáno....
....v posledních dvaceti letech se masivně investuje mimo francouzské závody, takže jsou skutečně zastaralejší než fabriky u nás, v Polsku, na Slovensku nebo i v Maďarsku. Nejvýkonější (a také s nejkvalitnější produkcí) závod Opelu je v Polsku, totéř platí i pro FIAT a nakonec i pro TPCA. Paradoxně je zde i kvalitnější a spolehlivější pracovní síla a to v kombinaci se "sociálními" nároky a produktivitou práce ve Francii nůžky rozevírá čím dál tím víc. Nakonec, za sedmihodinovou pracovní dobu se ve starších provozech nedá dosáhnout stejná produktivita jako za osm hodin (ale spíš deset) na nejmodernějším vybavení. No a dalším problémem PSA (pro Renault to platí podstatně míň....) je fakt, že realizuje drtivou většinu svých prodejů v Evropě a to hlavně v západní Evropě, je tedy logicky daleko víc závislý na víceméně nasyceném západoevropském trhu.

Paradoxně, Francie se může začít stavět do fronty polečně s ostními jihoevropskými státy, protože její sociální systém začíná přesahovat možnosti jejich ekonomiky (i když zdaleka ne v tak tragické míře, jako v Řecku a ne tak plíživě nebezpečně jako v Itálii a ve Španělsku...).

Co je ale na pováženou je fakt, že když se zeptáte Itala, Španěla a Francouze (několikrát jsem si ověřil sám), jestli pokládá za správné, aby lidé v Polsku nebo Čechách měli za stejný pracovní výkon podstatně méně peněz (méně dovolené a nejrůznějších bonusů), Ital se zatváří provinile a řekne, že by to tak být nemělo, Španěl (v mém případě Katalánci) řekne, že to je nespravedlivé a Francouz vám s odzbrojujícím úsměvem řekne, že je to naprosto v pořádku, protože my nebo ti Poláci jsme přece méně vyspělí.....představa Francouzů, že je musí zbytek Evropy pod nejrůznějšími záminkami živit (viz. dotace v zemědělství) je fascinující a má-li se Evropa "restrukturalizovat", Francie (s představou, jak bude oné Evropě vládnout) zapláče nad výdělkem.

No uvidíme, nicméně PSA problémy podle všeho mít bude (nyní se ukazuje, že Ghosn rozhodně nebyl hlupák....), ale ono přesunování výrob jinak může být nejen tlakem na reformy trhu práce, ale taky snahou po daňových úlevách.

JInak je zajímavé, že když Japonci v osmdesátých letech začali přesunovat výrobní kapacity do Evropy (Nissan, Toyota, Honda), skončili všichni za Kanálem, protože už v té době byl rozdíl v ceně mezi pracovní sílou ve Velké Británii a Francii natolik výrazný (40% v neprospěch Francie), že všechny tyhle závody skončily, tam kde jsou dodnes. Jak je výdělečná jediná investice tohoto druhu ve Francii (montovna Yarisů...) nevím, nicméně když GM (Opel) restrukturalizoval, tak první fabrika, kterou zavřel byla v Belgii.
Rozbalit vlákno
0