Diskuse

Auto do vesmíru už poslal, teď ještě na nich začít vydělávat...

7.2.2018

Z floridského Mysu Canaveral úspěšně odstartovala k prvnímu testovacímu letu těžká raketa společnosti SpaceX Falcon Heavy, nejsilnější raketový nosič současnosti.

 

  • 64 Reagovat !

    foto liber

    liber 07.02.  09:04

    Titulek

    Hloupý titulek nám ihned připomene, že jsme na AUTO.CZ. V redakci, kde jistě sedí elita nejen našeho národa a proto musí pracovat na nápravě myšlení takových prostých lidí jako je Musk. Oni sami, se svými intelektuálními schopnostmi jistě ještě přispějí lidstvu daleko většími činy.
    • 45 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 07.02.  09:07

      « Re: Titulek

      Nechutná ti to elektroklaune?
      Tak zatnout pěstičky a pěkně papej.
      • 22 Reagovat !

        foto liber

        liber 07.02.  09:18

        « Re: Re: Titulek

        No fosteku, tebe samozřejmě počítám do stejné řady jako členy redakce. Já prostě dokážu přiznat schopnému člověku, že schopný je.
        • 55 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.02.  09:25

          « Re: Re: Re: Titulek

          A co tak zázračného Musk včera převedl? Furt ještě nepřekonal Von Brauna a Saturn V a Gluška a Energiju. A myslích je ještě chvíli nepřekoná. A kdy startoval Saturn a Energija, hehe. A jaké má Musk dnes možnosti co se týče výpočetní techniky a zpracování materiálů proti Saturnu a Energiji :-)
          • 64 Reagovat !

            foto fostek

            fostek 07.02.  09:27

            « Re: Re: Re: Re: Titulek

            :yes: :yes: :yes:
            to je mu jedno.
            On ti teď nemůže odepsat. Modlí se k sošce Elonka z moduritu.
          • 40 Reagovat !

            foto pogo26

            pogo26 07.02.  10:17

            « Re: Re: Re: Re: Titulek

            Dal to na YouTube a mraky lidí zjistili, že se lítá do vesmíru. Stal se pro ně největším dobyvatelem vesmíru.
          • 50 Reagovat !

            foto positivemind

            positivemind 07.02.  10:24

            « Re: Re: Re: Re: Titulek

            1) Obecně opět popularizuje vesmír, což se nedělo pořádně od doby, kdy dolétaly raketoplány
            2) Letěly 3 stupně rakety, 2 z nich podruhé a bezpečně se vrátily pár desítek metrů od sebe ve stejný moment - skvělý technologický úspěch (ukaž, kdo jiný to dnes dělá)
            3) Live stream 4h letu z vesmíru, kde byla vidět ta šílená rychlost rotace? Boží. Opět - kdo to kdy udělal?
            4) Nakonec předvedl i super PR, což je vždycky důležitou součástí úspěchu

            Stačí? Bojim se, že ne, ty slepý trolle a hejtre ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto lukas13

              lukas13 07.02.  10:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Titulek


              :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Machyrek

              Machýrek 08.02.  00:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

              Pry si lidi uz zase mysli, ze je Zeme placata, no tak treba se nektery z nich koukali a mohlo jim to pomoct.
              Pristani tech dvou je pro me asi neuzasnejsi, zbytek (jak jini diskuteri uvadeji) uz tu byl desitky let zpet. Argument, ze Musk to dokazal za zlomek ceny, je spis sranda.
              Strilet auta do vesmiru je *.vina, stejne jako mraky jinych reklam.
              A adorovani Muska je taky *.vina. Kohokoliv. Ale dela to chytre, hlavne podnikani za cizi penize je super.
          • 51 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 07.02.  10:43

            « Re: Re: Re: Re: Titulek

            jen projekt Saturn 5 stal mnohanasobne vic nez co stoji celej dosavadni provoz SpaceX, uspesnost Saturnu byla 11 z 13 startu, vic jich proste nevzletlo protoze se to nevyplatilo a USA na tom docela krvaceli, jeste drazsi pak byli raketoplany, na kg nejdrazsi mozna doprava na nizkou obeznou drahu, porad se ale bavime o projektu ktery nevznikl soukrome, ale pod poklickou statnich stovek miliard dolaru ;-)

            Musk toho predvedl hodne, vic nez kdokolov tady v diskuzi, vybudoval soukromou spolecnost co nejen ze dokaze dostat do vesmiru naklad, ale navic ty nosice s jistou uspesnosti dostat zpet na zem a znovu pouzit, a to se nepovedlo u takovych katek nikomu dalsimu, ani statum s extremnimy rozpocty nad urovni SpaceX ;-)

            Schvalne co budes psat az se Muskovi podari dostat nahoru i pripravovanou BFR?

            vsichni ostatni jen sni a planuji nesmysly o Marsu, Mesici, Saturnu a skousej to nekde v pousti na zemi, Musk to zkusil primou cestou a na Mars posle lidi asi driv nez ty staty s tema obrima rozpoctama na vesmirne programy ;-) upadajici a skomirajici kosmonautiku posunul o mozna desitky let dopredu, takze toho urcite udelal vic nez ty s blbejma kecma v diskuzich ;-)
            • 31 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 07.02.  11:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

              SpaceX tleiskam k úspešnému štartu a držím prsty nech sa im to podarí zopakovať a pristanú im všetky moduly.
              Vcelku by ma zaujímalo, prečo nepristávajú na pevnine aj z centrálnym modulom. Aj napriek väčšej vzdialenosti to musí byť lacnejšie ako na vode s nízkou úspešnosťou, ale možno to zmenia pri komerčnej prevádzke :-)

              Ale k Muskovi. Neskutočne ma serie glorifikovanie ľuďmi ako ty. Space X je úspešná, ale či je to vďaka Muskovi alebo napriek nemu vedia len ľudia vo vnútri spoločnosti. Jeho reálny prínos môže byť na úrovni myšlienky a peňazí, snáď ani ty neveríš, že nejak prispieva ku konštrukcii samotného nosiča >:-[]

              A tie keci o ostatných? Space X je momentálne lídrom inovácii v oblasti, ale stále len dobieha to čo štátom riadené spoločnosti dosiahli pred desiatkami rokov. Samozrejme momentálne to robí so zlomkom nákladov a to je dôležité pre komerčnú prevádzku, ale zase sme o desiatky rokov ďalej technologicky.

              Len tak mimochodom, také rekatoplány pristávali opakovane = pred 40 rokmi. Rakety nie lebo pri vtedajšej úrovni technológie to nestálo za vývoj.
              Taky modul Apola pristál na mesiaci a odletel z neho a pristál na Zemi, pred 60 rokmi.
              Na Marse je dostatok sond, ktoré tam pristáli, rovnako aj na takej kométe atď.

              Až Space X pristane na Marse a odletí z neho, tak budeme môcť povedať, ze dokázali niečo čo vesmírne agentúry nie, zatiaľ len dobiehajú. Samozrejme za zlomok nákladov, ale o desiatky rokov neskôr čo je dosť podstatný detail ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 07.02.  12:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                Konečně rozumný názor :yes: :yes: :yes:
                • 20 Reagovat !

                  foto positivemind

                  positivemind 07.02.  14:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                  Pánové, vidím, že jste oba očividně odboráři :)) diskuze na úrovni toho, jestli je iphone ten revoluční, nebo ne, když jen zužitkoval všechno co už tu bylo.

                  Historicky nikdy nic nestálo na jednom člověku. Hitler nevytřískal půlku evropy sám. Churchil taky nestál na pláži sám. Jobs také sám nevymyslel iPhone.

                  Ale za úspěch se vděčí hlavně jim - protože byli vizionáři, vůdci, propagátoři. Bez nich by se to celé neudálo, nebo minimálně ne tak, jak to známe.

                  Musk je to samé. Když tu tomu člověku někdo vzdává obdiv, je to protože je inspirativní. To, jak to tlačí, že tomu dává neskutečné PR, že vymyslí kravinu jako kabriolet na oběžné dráze. Že dokáže sehnat peníze. Četli jste jeho životopis? Víte, jak zachránil SpaceX před krachem, jak získal první velkou vládní zakázku? Tohle fakt obyčejný člověk neudělá.

                  Se SpaceX je to stejné jako s tím iPhonem. Možná vzali něco, co už tu někdy bylo, ale dokázali to upravit a pospojovat tak, aby to začalo dávat smysl všem lidem. A lidé to začali chtít. Kdy jste viděli naposledy plnou hospodu jak sleduje start rakety? Tenhle přístup a skill je to revoluční. A to je to, proč jsou jimi lidé fascinováni.

                  To, že vy sedíte s tím vlašákem u telky a nadáváte na všechno, to nic nezmění na tom, že tohle byl velký event, který v lidech zažehne jiskru zájmu o vesmír. A to je dobře.
                  • 02 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 07.02.  14:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                    Když chce být někdo průkopník, musí to vymyslet jako první celý sám. To je průkopník.

                    Abych ti to převedl do automobilové branže - tak Musk je Mercedes co 20 let počkal a pak uvedl vypínání válců jako slovutný vynález.

                    Průkopník byl ovšem Cadillac, který to v roce 1981 uvedl do sériové výroby. Nebylo to 100% spolehlivé, ale oni to vymysleli a uvedli. To jsou průkopníci a objevitelé.

                    Musk je jen zlepšovatel.

                    Až přistane na Marsu dřív než jiní., možná změním názor. Do té doby ale ne.
                    • 40 Reagovat !

                      foto fOE

                      fOE 07.02.  16:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                      Az Musk pristane na Marsu...

                      ...az Musk pristane na Marsu tak po Barikovsku prijdes zase s hlaskou, ze soveti to planovali uz v osmdesatych letech, tak jake pak copak, zase jen kopiruje ty skutecne prukopniky. >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto JDM

                        JDM 07.02.  16:27

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                        >:D :yes: jo nebude to nic převratnýho ... >:D spaceX se opičí jen
                      • 00 Reagovat !

                        foto SamanAR

                        SamanAR 07.02.  16:32

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                        ja planuju ze do 50 let pristanu na jedne z hvezd v systemu Sirius, tak doufam ze as tam nekdo poleti a pristane, tak me Barik zmini, ze Saman byl prvni kdo to planoval >:D proste prukopnik ....v planovani

                        a to jsem teprve na zacatku, takove planovani treba nesmrtelnosti :-!
                      • 01 Reagovat !

                        foto Barrichello

                        Barrichello 07.02.  19:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                        haha.....něco jinýho je mít ty plány na papíře a mít tam reálné výpočty, věci ad a něco jiného je o tom kecat.

                        Rusové nic rozpracovaného co se týče přistání na Marsu neměli, nic sem tu o tom nepsal a zase si výmýšlíš.
                    • 10 Reagovat !

                      foto SamanAR

                      SamanAR 07.02.  16:24

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                      a tak proto sefove automobilek vsude prohlasujou ze Musk to dela dobre a ze ho ted musi dohanet, protoze ty nekde na bezvyznamnym foru pises blbosti o tom jak je nekdo prukopnik >:D

                      o prukopnikovy jsi tu zacal past ty, nikdo nijej nic o prukopnikovi nepsal ;-)
                      • 02 Reagovat !

                        foto Barrichello

                        Barrichello 07.02.  19:27

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                        Když není průkopník, není co obdivovat. Znovu opakuju, že to co včera předvedl Musk, uměl až na to přistání motorů už Saturn V a Energija. A ještě líp - obé zvládli větší nosnost.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Majkl1

                          Majkl1 07.02.  20:21

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                          Zvládli větší nosnost - za daleko vyšší cenu.
                          Když není průkopník - zmiňované rakety to uměli "až na". Právě to až na je poměrně důležité.
                          Prakticky všichni výrobci raket se nyní snaží napodobit úspěch SpaceX a všichni se už snaží vymyslet, jak též zachraňovat své první stupně.
                          • 01 Reagovat !

                            foto Barrichello

                            Barrichello 07.02.  21:02

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                            Cena je zajímavá jen pro komerční projetky, ne jako technologická vyspělost.

                            Kolik lidí zaměstnává Musk a kolik lidí má NASA a kolik Rusko. Jen na Bajkonuru dělá 5x víc lidí jak pro Muska, takže asi tak. Nejde srovnávat.

                            Jinak starý SOJUZ FG bud od příštího roku i pro pilotované lety k ISS nahrazen modernějším Sojuzem 2.1a, hlavně z důvodu toho, aby nemuseli kupovat komponenty z Ukrajiny a Západu.
                            Pracuje se stále i na vesmírné lodi Federace, nakonec jí bude vynášt Sojuz 5.

                            USA krom Muska taky pracují na celé řadě projektů, Atlas atd.

                            Není to že něco připravuje jen SpaceX
                        • 00 Reagovat !

                          foto SamanAR

                          SamanAR 07.02.  20:40

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                          "až na to" >:D

                          to umime taky "až na to" ze na tom teprve delame >:D

                          a taky me to pripomelo tuhle pasaz www.youtube.com/watch?v=rAL1g2FdWxE

                          jen "ted tady by"l je "až na to" :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto figurka

                    figurka 08.02.  09:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                    Veřejný :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Majkl1

                Majkl1 07.02.  13:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                Nejde o to, že někdo postavil něco výkonnějšího nebo že někdo doletěl dál. SpaceX to samé dokáže za zlomkovou cenu oproti konkurenci. I na Mars jednou dojde, jen je potřeba na to první vydělat, proto vznikla F9, následně FH a do několika let spustí celosvětový satelitový internet.

                Neznám data za minulý rok, kdy měla SpaceX rekordní počet startů (19, z toho 14 úspěšných přistání v řadě), ale za rok 2016, kdy měla pouze 8 startů (díky nehodě s družicí Amos-6) měla SpaceX podíl neskutečných 37% komerčních startů na globálním trhu.

                P.S. píšeš, že:
                "Jeho reálny prínos môže byť na úrovni myšlienky a peňazí, snáď ani ty neveríš, že nejak prispieva ku konštrukcii samotného nosiča", po pravdě, Elon Musk je ve SpaceX hlavní technolog, resp. technický ředitel (CTO).
              • 00 Reagovat !

                foto BRoy

                BRoy 07.02.  15:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                Zkusím odpovědět stran toho 3.stupně. Všechny lety do vesmíru nestartují kolmo vzhůru, ale po startu se kloní ve směru zemské rotace (což dává nějaké ty m/s navíc). V případě Cape Canaveral tedy směřují nad Atlantik. Vracet se s 3.stupněm zpět na Cape by bylo energeticky příliš náročné. Pokud jde o SpaceX, Muskova zásluha je v tom, že do toho šel a zajistil pro ten projekt financování. Rozhodně není geniální raketový inženýr. Ale je určitě geniální reklamní agent. ;-) A to jakkoliv mi vyslání roadsteru s figurínou za volantem do hlubokého vesmíru připadá směšné a (z technického hlediska) zbytečné.
                • 00 Reagovat !

                  foto fOE

                  fOE 07.02.  16:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                  Ne vsechny, vesmirny program Israele z politickych duvodu startuje (snad jako jediny?) proti smeru rotace zeme, i za cenu horsich vykonu (mensiho nakladu).
              • 20 Reagovat !

                foto SamanAR

                SamanAR 07.02.  16:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                to jak to dopadne kdys neni poradne vedeni spolecnosti je treba ukazka NASA ;-) a neni to jen NASA, v kosmonautice pro USA neuspeli s podobnyma projektama treba Boeing, Northrop nebo Lockheed Martin, firmy ze kterych Musk pretahl spoustu talentovanych lidi do SpaceX a dal jejich talentu lepsi smysl ktery mohli zurocit v to co jsi mohl videt vcera ;-)

                Musk SpaceX zachranil, a ridi ho, je znamej tim ze na lidi je prisnej a pozaduje od nich 100% nasazeni, pokud nechtej a nebo neodvadej praci jak maj, tak se s nima rozlouci, ostatne i soukromych spolecnosti ktere se snazi o podobne je vic a maj dokonce vetsi financovani, treba Blue Origin, proste je to i o tom koho si Musk vybral a co po nich chce

                na konstrukci raket asi nedela, ale kuprikladu opery pro pristani jsou z jeho hlavy, jeho napad a konstrukteri to jen dovedli do finale, ale tak to funguje u vsech lidi co neco dokazali, udaji jen napad a smer a o zbytek se postara team lidi co je na to najaty

                Musk neni buh, ale bez neho by nebyla ani SpaceX, ani by ty lidi nedokazali to co dokazali, protoze by to zrejme nikdo jinej po nich nechtel ;-) a jestli si myslis ze spolecnosti funguji na bazi anarchie, takj si to mysli, ja si zas myslim ze nekteri lide na vedoucich pozococh proste udavaji smer a bez nich to proste nejde ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto JDM

                JDM 07.02.  16:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

                raketoplany by měli přistávat >:D pokud víš vubec co to je raktoplan >:D
            • 00 Reagovat !

              foto figurka

              figurka 08.02.  08:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Titulek

              A také veřejně :yes:
              Prostě vizionář, který ty vze tlačí do reality. Bez lidí, jako je Elon by lidstvo bylo stále v jeskyni.
          • 12 Reagovat !

            foto JDM

            JDM 07.02.  15:45

            « Re: Re: Re: Re: Titulek

            Tak včerejší start se zapsal do historie a oni to je furt málo.. Když něčemu nerozumíte tak o tom neplacejte nesmysly... Šašci... Pokud ti včerejší mise přijde nic moc tak jsi hloupější než se zdá... A srovnávat saturn s raketou soukromnika je vtipný...
        • 01 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 07.02.  09:26

          « Re: Re: Re: Titulek

          Hitler byl taky schopnej, kámo.
          JInak já taky.
          Koukni já 9:09
  • 00 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 07.02.  09:09

    Musk s u mě strašně šplhnul

    že dal do toho auta do přihrádky to, co tam dal
    Today:
    ELON RULEZ!!!!
  • 37 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 07.02.  09:10

    Jojo Průkopník Musk

    četl sem včera ty diskuze, lidi pomalu v transu, nadšení, Musk visionář předběhl svět. Po Saturnu V druhá raketa co unese největší náklad. Každej v diskuzích odoborník na kosmonautiku jak cyp.

    Ted trochu reality - všichni ti odborníci nějak pozapoměli na sovětskou super raketu Energija, která už v roce 1987 vynesla 80 tunový SKIF-DM (krycí název "Poljus") a byla plánovaná na nosnost 175 tun!!!
    Stejně tak ve verzi Uragán bylo plánováno opakované použití,kdy by urychlovací bloky po vyhoření mohly pomocí vlastních křídel přistát na běžném letišti. K tomuto konceptu se konstruktéři dodnes vracejí.

    Čím pan visionář Musk tedy všechny předběhl? Tím že po 25-30 letech zrealizoval původní sovětské a další plány, které se mu díky penězům od NASA, soukromých investorů a díky jiným možnostem výpočetní techniky a technoligím zpracování materilů realizují dnes mnohem lépe než předchůdcům v 80. letech
    • 02 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 07.02.  09:17

      « Re: Jojo Průkopník Musk

      Sakra
      předběhls mě.... :yes:
      • 02 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 07.02.  09:22

        « Re: Re: Jojo Průkopník Musk

        tak tak. A další perličkou amerrické kosmonautiky jsou konkureční rakety Atlas, poháněné rusko-americkými motory RD-180.

        Jenže tyto motory jsou ze 70%, ANO DUKLADNE SEM SI TO OVEROVAL!!! - ze 70% shodné se sovětskými motory RD-170, které měly právě urychlovací bloky rakety Energija. Plány na tyto motory si v 90.letech amíci koupili, nejprve General Dynamics, od nich později Lockheed. Akorát že RD-180 sou samozřejmě jen dvoukomorové, RD-170 sou čtyřkomorové.

        Další americká raketa Antares využívá opět ruské motory, tentokrát typ RD-181.

        Takže asi tak. :-)
    • 40 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 07.02.  09:26

      « Re: Jojo Průkopník Musk

      Vis co, oznacit tohle za neco jako “to by dokazal kazdej” je s prominutim stupidni.

      Vsimnul sis napriklad, ze FalconHeavy lita za 90 milionu dolaru na let?
      Druha nejvetsi raketa Ariane unese pulku nakladu za 350 milionu.
      Od dnesniho dne jsou lety do vesmiru minimalne 8x levnejsi nez dosud.

      To by me zajimalo, k cemu prevratnemu jsi ve svem zivote prispel ty, kdyz jsi tak chytrej. Muzeme to porovnat, ale neco mi rika, ze karu litajici kolem slunce asi na svem triku nemas... :-)
      • 05 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 07.02.  09:29

        « Re: Re: Jojo Průkopník Musk

        Další slinta.
        A cos dokázal ty? Nic. Tak se ztotožňuješ s vizionářem. :-)
        Jako třeba fotbalový fanda sklubem.
        Jinak...moje auto taky lítá kolem Slunce. Jako všechny. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto liber

          liber 07.02.  09:35

          « Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

          Fosteku, myslel jsem, že máš nějakou úroveň. Poprvé jsem o tom zapochyboval u tvého příspěvku pod TIR no a pak nyní.
        • 00 Reagovat !

          foto Freddka

          Freddka 07.02.  09:43

          « Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

          Hmm, takze teda zadnou karu ve vesmiru nemas jo? :-)
          Tak to jsme dva.
      • 01 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 07.02.  10:15

        « Re: Re: Jojo Průkopník Musk

        Ty víš za kolik lítá FalconHeavy? Za těch 90 mil ti vynesou 64 tun? Je to cena reálná, která pokryje skutečné náklady, zisk a zajistí i další náklady vývoj? A ještě jedna otázka. Jaký byl další náklad kromě toho auta? Nosnost je 64 tun. Snad neletěli jen se vzduchem?
        • 40 Reagovat !

          foto lukas13

          lukas13 07.02.  10:29

          « Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

          První testovací let, pro boha živýho, první testovací let... 8-s
          • 02 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 07.02.  11:59

            « Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

            Energija nesla při první letu 80 tun, probud se >:D >:D >:D
            • 00 Reagovat !

              foto pogo26

              pogo26 07.02.  12:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

              Mě by spíš zajímalo kolik tun vynesl Falcon Heavy. Zatím se píše jen o max možné nosnosti a minimální možné ceně. A je asi také jasné, že max nosnost a minimální cena se při jednom startu nikdy nepotkají.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 07.02.  12:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                Tak to je jasné.......

                Jinak nejlevnější vynesení něčeho do vzduchu je zatím stále Sojuzy a Protony. Otázka je kolik to bude stát novou Angarou
                • 00 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 08.02.  00:56

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                  Bariku, musím tvé bezbřehé nadšení pro sovětskou (resp. ruskou) kosmonautiku trochu zbrzdit. Zrovna včera jsem na nějaké serveru (seznam, idnes, lidovky, už si nepamatuju), že nejnovější komické projekty Ruska skončily vesměs katastrofami - neúspěšnými starty. Ten poslední průser byl prý způsoben již zcela neuvěřitelně školáckou chybou, že do paměti řídícího počítače rakety omylem uložili souřadnice jiného kosmodromu! >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 08.02.  09:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                    To byl předposlední, poslední už dopadl dobře, btw další ruská raketa letí za pár dní.

                    A já sem to četl, vládne tam místy chaos no, ale to je všechno o lidech, bohužel o organizace a penězích.
    • 40 Reagovat !

      foto liber

      liber 07.02.  09:30

      « Re: Jojo Průkopník Musk

      Pěkné. Popisuješ naprosto realitu. Ovšem výrazy jako "byla plánována", "bylo plánováno" nic nevypovídají o tom, jak by vše dopadlo. Navíc každý kdo v této době žil ví, jak v této zemi pracoval kosmický průmysl. Pokud nejvyšší rozhodl, muselo být cíle dosaženo za jakoukoliv cenu. Pracoval na tom všechen dostupný průmysl, všichni dostupní lidé ať to stojí co stojí. Prostě stranický úkol. Nějak to chceš srovnávat s Muskovým vývojem?
      Možná tu dobu nepamatuješ.
      Tím nechci globálně snižovat postup kosmonautiky v této zemi. jen konstatuji, jakou měli podporu.
      Proto se vyhnu obdivným výkřikům pod tvým příspěvkem.
      • 03 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 07.02.  09:34

        « Re: Re: Jojo Průkopník Musk

        Stačilo přidat víc urychlovacích bloků, to by byl děsný problém. Bohužel pomatený Gorbačov projekt zastavil a loutka západu opilec Jelcin co bylo zajímavé prodal američanům a zbytek utopil k ledu a nechal napospas.

        To nebylo vůbec o tom, že by to nešlo dotáhnout do konce, to bylo o tom, že jim na to nedali peníze.
        • 10 Reagovat !

          foto liber

          liber 07.02.  09:37

          « Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

          No přesně byla to práce za státní peníze a s celostátní podporou. To nemyslím zle, jenom pro porovnání reality. To se pak dosahují výkony.
          • 22 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 07.02.  09:45

            « Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

            Muskovi na to americká vláda prostřednictví NASA nedala korunu a nepokytla žádné know how a lidi. Vid.

            A ted tu o červený karkulce >:D
            • 20 Reagovat !

              foto liber

              liber 07.02.  10:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

              Proboha, ty jsi v té době jak jsem popisoval opravdu nežil. To je evidentní. Nevíš, co znamenala státní podpora v SSSR. To nebylo o přidání nějakých peněz.
              Vůbec, jak čtu tvé příspěvky : pomatený Gorbačov, loutka západu Jelcin ty budeš také pěkné kvítko, co s nostalgií vzpomíná ;-) Tipuji tě na obyvatele Moravskoslezského kraje...
              • 03 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 07.02.  10:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                Gorbačov byl skutečně pomatený, jeho reformy udělaly v rusku víc škody jak jak užitku, budto byly nedotažené, moc radikální nebo nesmyslné. Nakonec se mu to celý rozpadlo pod rukou a v obchodech nebyla ani konzerva sardinek.

                Ne já sem rodilý Pražák :o))

                A s nostalgií na nic nevzpomínám, jen toho docela dost vím o ruské technice :o))
                • 20 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 07.02.  10:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                  znamej v moskve studoval jeste pred gorbacovem a pri ty bide co byla tady to byl proti russku porad blahobyt a to mel pristup na velvyslanectvi a do obchodu podobnych jako u nas byl tuzex. ty desitky let vlady bolseviku by vydundaly kazdou zemi.
                  diky bohu za toho gorbacova, jinak by nam tady doted vladli bolsevicti vypatlanci s nazory jaky tadu presentujes, i kdyz bures s emanem k tomu nemaj daleko
                  • 00 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 07.02.  12:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                    V těch obchodech toho bylo před Perestrojkou rozhodně víc jak za ní. Asi takhle.
                    • 00 Reagovat !

                      foto topten

                      topten 07.02.  14:12

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                      rusove jsou na otresy zvykli
                      po VRSR jak se bolsevici dostali k moci to byl takovej otres, ze jich behem 3 let zemrelo 8milionu, tedy 4x vic nez za 1 svetove valky.
                      a lze zjednodusene rict, ze mezi valkami v CCCP zemrelo pricinenim komunistu kazdy rok v prumeru 1 milion lidi.
                      takze jestli si po perestrojce nekdo nemoh doprat kaviar, tak si myslim, ze rusove prezili mnohem mnohem horsi obdobi
                • 00 Reagovat !

                  foto liber

                  liber 07.02.  10:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                  Rodilý Pražák, tak o to je to smutnější ;-) Máš představu, kolik toho bylo v SSSR v prodejnách předtím, než se pomátl Gorbačov ? Asi ti to doma nevyprávěli správně. Z nějakého důvodu.
                • 00 Reagovat !

                  foto liber

                  liber 07.02.  10:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                  Jinak, beru to tak, že budeš rodilý Pražák z Pražského předměstí v Havířově >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 07.02.  11:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

                    Haha, tak v Havířově sem nikdy nebyl, pouze 2x v Ostravě >:D
            • 00 Reagovat !

              foto JDM

              JDM 07.02.  16:38

              « Re: Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

              to takhle jednou přišel jeden musk do nasa a řekl postavím si raketku dej te mi peníze a know how prosím děkuji .... >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 08.02.  00:59

          « Re: Re: Re: Jojo Průkopník Musk

          Díky tomu "pomatenému Gorbačovovi" už skoro 29 let nejsme ruskou otrokářskou kolonií (stejně jako jiné východoevropské země)! Už jen proto by ses měl o tomto pánovi vyjadřovat uctivěji, musíme mu být vděčni jako málokomu jinému! 8-s
    • 10 Reagovat !

      foto topten

      topten 07.02.  10:19

      « Re: Jojo Průkopník Musk

      no vidis, jak ivani meli naslapnuto a ted jim pada jedna raketa za druhou..
      a nejakej americkej mladicek s vizi to vsem ukazal jak se to dela, kdyby nic jinyho, tak pristat s prvnim a druhym stupnem tak jak odstartoval je super napad a super podivana, ktera vyrazne zlevnuje lety do vesmiru.
      co maji ted rusaci v rukavu, krome toho, ze na nej mozna namiri svoje jaderne rakety??
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 07.02.  19:21

        « Re: Re: Jojo Průkopník Musk

        Angaru....jinak samozřejmě nebyl by velký problém obnovit výrobu Energije, kdyby pro ní bylo využití...
  • 44 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 07.02.  09:16

    Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

    Pochopil jsem správně, že ta raketa unese míň, než "americký" Saturn V pana Wernera von Brauna před 40ti lety?
    Takže další novinka po elektromobilu (1835) a potrubní poště (1853) co nám pan Musk servíruje...
    A je nezvratné, že start té rakety produkoval v danou chvíli více emisí, než všechna v tu dobu v provozu se nacházející vozidla se spalovacím motorem v USA. Čili Tesla Roadster, kterou nese, je tím pádem....nejšpinavější auto světa.
    • 40 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 07.02.  09:35

      « Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

      Ano, to jsi pochopil spravne.
      Pokud se cena Saturnu V prepocita na dnesni penize, lze odstartovat priblizne 10-15 raket Falcon Heavy za cenu jednoho startu rakety Saturn V (80-90 mil USD vs 1200 -1500 mil USD).
      A neboj se, na vetsi rakete se ve SpaceX skutecne pracuje! :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 07.02.  12:41

        « Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

        Start sojuzu stojí 40 milionů.....jen tak pro info.
        Nejlevněji stojí Vega, její start přijde na 20 milionů.
        • 10 Reagovat !

          foto Freddka

          Freddka 07.02.  13:50

          « Re: Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

          To mas pravdu - a presto je Falcon Heavy levnejsi (a navic donese 16 tun nakladu na Mars):

          [odkaz]
          Vega: $37 mil (zdroj wiki), max 1.95 tun (tj. 18 mil za tunu nebo podle tvych cen $20 mil by to bylo $10.25 mil za tunu)
          Soyuz U: $48 mil, max 6,9 tun ($6.9 mil za tunu)
          Soyuz ST: $61mil, max 8.2 tun ($7.4 mil za tunu)
          Proton (cena za start pro ruske satelity, jinak asi 1.5x drazsi): $68 mil, max 22.5 tun ($3 mil za tunu, ovsem jen pro rusy, jinak $4.5 mil za tunu)

          Falcon Heavy: $90 mil. max 64 tun ($1,4 mil za tunu)

          Ale ja se ted tesim na BFR [odkaz] - ta by mela zvladnout vynest 150 tun... :-)
          • 01 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 07.02.  14:43

            « Re: Re: Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

            On doted nebyl nikdo, kdo potřeboval na orbit vynést 100 tun. Asi proto nic podobného nelítalo. Těch 100 tun tam totiž potřebovala vynést jen armáda.

            Navíc si zapoměl, že další rakety mají čínani >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 08.02.  01:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

              A co je na tom tak skvělého, že taková příšerná komoušská sakrabonie jako Čína dělá velké pokroky v kosmonautice? Z čeho máš takovou radost v případě země, která cca 2000 svých studentů nechala v roce 1989 rozjezdit tanky a která systematicky potlačuje jakékoliv samostatné myšlení svého obyvatelstva a která má spoustu politických vězňů?!! 8-s Chceš se od ní, stejně jako M.Z. učit, "jak stabilizovat společnost"? :-O
            • 00 Reagovat !

              foto Freddka

              Freddka 08.02.  06:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

              Jenze ono je to naopak - mnoho lidi by tam rado poslalo 50 nebo 100 tun, ale bylo to prilis drahy. Jen armada si to do ted mohla dovolit.
              Ted to bude levnejsi a o praci tahle raketa nebude mit nouzi ani nahodou.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 08.02.  09:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

                Já četl něco jinýho, třeba něco o tom, že v 90. letech pro to neměli náklad. Nebylo co tam naložit, leda nějaké makety.
                • 00 Reagovat !

                  foto Majkl1

                  Majkl1 08.02.  13:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak, aby fostek učnil své pověsti zadost

                  Je to vše se vším, čím levnější start rakety je, tím méně se může hledět na váhu družice a hlavně svou družici si může dovolit poslat daleko více lidí.
                  SpaceX je prostě dnes již velkým konkurentem zavedených společností, např. ULA cenově nemá šanci obstát.
                  [odkaz]

                  Další článek, pro změnu na Technetu:
                  " Vždyť SpaceX nabízí starty minimálně dvakrát levněji než ULA.....Naopak raketu Delta IV pro komerční zákazníky ULA nabízí za 400 milionů dolarů."
                  Zdroj:
                  [odkaz]

                  Delta IV je výkonově zhruba na stejné úrovni jako F9. FH, který je zhruba dvakrát tak výkonný, pořád bude stát několikanásobně méně než start Delta IV.

                  Takže tohle je prostě ten progress.
                  Proto NASA podporuje nové soukromé společnosti, jelikož se snaží zbavit závislosti na Rusku a prostě ví, že je vyjde daleko levněji si nechat vynášet náklad/lidi třeba na ISS např. od SpaceX než aby do toho investovali sami.
  • 20 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 07.02.  09:34

    Hloupý

    titulek od hloupých lidí...
    A fostek opět nezklamal... vyzvrátil spoustu trapných keců.
    • 00 Reagovat !

      foto liber

      liber 07.02.  09:38

      « Re: Hloupý

      :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 07.02.  10:05

        « Re: Re: Hloupý

        No zrovna Tesla a TIR jsou moje slabý místa....:)
        ...to je fakt
    • 03 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 07.02.  10:07

      « Re: Hloupý

      Ježiš, nebjlbější z blbejch, kterej ještě nikdy nenapsal nic k věci, protože nic neví a nemá žádný názor....se vyhrabal.
      Vod zoufalce jako jsi ty mě to fakt strašně bolí.
      Bože, taková lůza.
      • 30 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 07.02.  11:53

        « Re: Re: Hloupý

        Na rozdíl od tebe, štěkale, píšu většinou názorově k věci. Dneska mi to ale nedalo, jsi lákavá kořist a nabízíš se sám...
    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 07.02.  10:28

      « Re: Hloupý

      :yes:
  • 52 Reagovat !

    foto lukas13

    lukas13 07.02.  10:23

    .


    Ten titulek je opravdu k uzoufání.

    Barrichelo, fosteku, to co zde předvádíte je tak stupidní, ubohé a blbé, že nemám slov.

    Ostatně jiní už vám jisté aspekty tohoto projektu vysvětlili (např. Cena/t nákladu), ale mám neodbytný pocit, že je to marné.

    Lidé kteří na anonymních diskuzích takto hloupě kopou do jednoho z největších vizionářů současnosti jsou u mě ... malí človíčci.
  • 111 Reagovat !

    foto Missouri

    Missouri 07.02.  10:30

    Kolegové,

    včera večer jsem si naladil přímý přenos na YouTube a čekal a doufal, že se startu dočkám. Proč? Už jste někdy viděli, aby dva pomocné motory (boosters), odhozené někde ve stratosféře, samy simultánně přistály na centimetr přesně na místě k tomu určeném? Já ne. Už na animaci to vypadá neuvěřitelně! A stalo se to přesně jako na té animaci. Takže já Elonu Muskovi a jeho SpaceX gratuluji. No a fakt, že Tesla prodělává, je mi lhostejný. Není to můj business. A pokud v tom nemají páni redaktoři svoje vlastní prachy, udělali by líp, kdyby tyhle starosti přenechali investorům. A Elonovi.

    P. S. Přistání hlavního motoru na plošině v oceánu bohužel nevyšlo, nicméně šlo o testovací let. Chyby budou analyzovány a systémy zdokonaleny. Tak to chodí...
    • 80 Reagovat !

      foto lukas13

      lukas13 07.02.  10:34

      « Re: Kolegové,


      Přesně.

      Každý, ale opravdu snad probůh každý, komu to alespoň trochu technicky myslí, musí chápat o jak obrovský se jedná úspěch.

      Zrovna na stránkách o autech bych takové hatery nečekal.

      Sledovat to v přímém přenosu byl úžasný zážitek.
      • 11 Reagovat !

        foto topten

        topten 07.02.  10:45

        « Re: Re: Kolegové,

        ja si to teda pustil az ze zaznamu a tim bohuzel prisel o vzruseni pri primem prenosu, ale jak soucasne dosedly ty 2 pomocne rakety jsem si musel pustit nekolikrat a jeste si to parkrat pustim. to je proste sci-fi, i kdyz po vcerejsku uz ne.
        taky bych chtel bejt jako cech hrdej na nejakyho cecha podobne jako amici muzou bejt hrdi na sveho elona, ale nikdo me nenapada, aspon ne nikdo ze soucasnych cechu. spis me napada par jmen, za ktere se stydim...
        • 10 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 07.02.  10:50

          « Re: Re: Re: Kolegové,

          ve SpaceX pracuje nekolik Cechu a Slovaku :-) jinak Elon pochazi z Jihoafricke Republiky, v USA je vpodstate pristehovany emigrant
        • 10 Reagovat !

          foto lukas13

          lukas13 07.02.  13:46

          « Re: Re: Re: Kolegové,

          Přímej přenos, to byla jiná káva. ;-)

          Jo, přistání pomocných raket bylo naprosto úžasné. Škoda že té hlavní to nevyšlo (ta ztráta kontaktu byla opravdu chvilku před přistáním), ale příště to určitě klapne.

          Osobně si myslím, že na tento úspěch může být pyšné lidsvo jako celek.
          Ale ano, američani mohou být na Muska - imigranta z JAR - pyšní ;-)

          A je fakt, že vypustit na oběžnou dráhu kolem Slunce na cca miliardu let auto z vlastní fabriky, s nápisem Don't panic na palubce a silným odkazem na D. Bowieho. A ještě to teď všem živě streamovat... Jo, tohle udělá frajer.
          • 00 Reagovat !

            foto pogo26

            pogo26 07.02.  13:52

            « Re: Re: Re: Re: Kolegové,

            Nepřeháněj. Loďstvo může být pyšné na to, co se v kosmonautice dělo v minulém století. Teď se nic zvláštního nestalo.
          • 00 Reagovat !

            foto topten

            topten 07.02.  13:57

            « Re: Re: Re: Re: Kolegové,

            jj, nazivo vs. zaznam to je podobnej rozdil jako divadlo vs. kino, nebo kino vs. televize, anebo televize vs. dvd.
            jestli nas pozorujou mimozemstani, tak si mozna po vcerejsku rekli, ze nam daj jeste sanci, protoze je s nama nekdy i sranda
      • 30 Reagovat !

        foto liber

        liber 07.02.  11:09

        « Re: Re: Kolegové,

        Ano a tento příspěvek by měl být také vzkazem pro zdejší redakci. Nechovejte se jako trotlové a uvědomte si, že píšete na webu pro lidi, které zajímá technika a její pokrok obecně. Nepíšete do Blesku.
        Nakonec vám tady na diskuzi zbyde jen hrstka lidí. A to snad není váš cíl.
        Stále chci věřit tomu, že nad příspěvky alespoň občas přemýšlíte a nejste řízeni pokyny mimo redakci....no a pokud to tak není, jděte dělat něco jiného, co vás bude bavit. Tady tomu takhle škodíte svým kopírováním článků podle zadání, bez kontroly uvedených dat a také hloupými titulky.
    • 10 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 07.02.  10:46

      « Re: Kolegové,

      :yes:
    • 13 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 07.02.  11:52

      « Kolegové,

      ano, úžasné. Jak sem psal výše, má to ten problém, že se jedná POUZE o zrelizování plánů z 80. let, konkértně projet Energija-Uragán...

      Po 30 letech s dnešními možnostmi výpočetní techniky na tom nic zázračného nevidím >:D

      Ani že to vyneslo auto, Energija při první letu nesla 80 tun >:D
      • 10 Reagovat !

        foto topten

        topten 07.02.  13:59

        « Re: Kolegové,

        podobne muzes rict, ze to co se rusum podarilo v sedesatych letech, tak bylo pouze zrealizovani planu co mel uz hitler
        a mozna za par set let, az se lidstvo vyda ke hvezdam, tak lidi jako ty budou tvrdit, ze o nic nejde, protoze nejakej barik na auto.cz o tom snil uz na zacatku 21. stoleti
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.02.  14:30

          « Re: Re: Kolegové,

          Jo však ano, Von Braun už o tom snil ve 30. letech >:D Akorát že narozdíl od rusů on s tím nikdy nevzlétnul, do doby než přišel k američanům. Rusové s tou Energijí aspon 2x letěli >:D

          • 00 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 07.02.  18:58

            « Re: Re: Re: Kolegové,

            Jo Americani meli take naplanovany let cloveka do kosmu.

            A predbehnul je SSSR.

            Plan je jedna vec a realizace druha.

            A jsme na webu o autech, takze k veci: cely automobilovy prumysl planuje elektrorevoluci.
            Zatimco Tesla uz je ted nejvetsim vyrobcem EV :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Majkl1

        Majkl1 07.02.  14:11

        « Re: Kolegové,

        Nechci ti kazit iluze, ale jsi si vědom toho, že SpaceX je komerční firma založena jedním člověkem před 15 lety, který do ní vrazil 100 mil. USD?
        Opravdu to chceš srovnávat se státním kolosem?

        Tvůj problém nikoho nezajímá, FH létá daleko levněji než jakákoliv konkurence a ještě dokáže všechny tři první stupně znovupoužít (i když centrálnímu stupni se to při premiéře nepovedlo). Nehledě na to, že vývoj jakékoliv rakety od SpaceX stojí řádově méně než vývoj rakety od NASA či od Roskosmosu.

        Evidentně si opravdu neuvědomuješ to, že je naprosto jiná doba, SpaceX vyvíjí rakety způsobem, aby se jim zaplatili a vydělali jim na větší raketu (BFR) a na kolonizaci Marsu. Zatímco státní NASA či Roskosmos dostávají a hlavně dostávali miliardy ze státních rozpočtů, aby si mohli honit triko, kdo z nich je lepší.
        • 01 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.02.  14:34

          « Re: Re: Kolegové,

          A tobě uniká fakt, že tohle před Muskem už dávno někdo vymyslel a to před 30 i více léty, on to jen realizuje po těch 30 a více létech za pomoci moderní výpočetní techniky, za pomocí moderního zpracování materiálů, za pomoci poznatků z NASA a za pomoci státních i sourkomých peněz.

          Navíc nezaměstnává 10 000 lidí, takže může mít menší náklady jak Roskosmos či Nasa resp RKK Energija, Energomas, SKVSK Chruničeva atd

          Navíc Musk nebuduje za miliardy kosmodromy >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Majkl1

            Majkl1 07.02.  15:01

            « Re: Re: Re: Kolegové,

            "Navíc Musk nebuduje za miliardy kosmodromy" - nepotřebuje, jelikož se snaží být co nejvíce konkurenceschopní, proto výstavba kosmodromů je stojí zlomek toho,co konkurence. :-)

            Mezi návrhem něčeho a realizací je obrovský rozdíl. FH je prostě v současnosti nejlevnější raketa na trhu.
            • 11 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 07.02.  15:16

              « Re: Re: Re: Re: Kolegové,

              On jenom startuje z mysu Canaveral, která vybudovala NASA vid, tak nemusí nic stavět.

              Oni jiní nespí a taky vyvíjení rakety, neboj.

              Jinak na orbitu bylo 550 lidí, ale ještě nikdo s Muskem. Má takovou menší ztrátu zatím. Ale jak ho známe Za rok to dožene a 2019 to bude 800 Musk ku 580 ostatní že jo >:D >:D >:D

              A na suborbitu už ho překonal SpaceShipOne, ten už tam tři lidi měl >:D

              Dohánět toho má zatím opravdu hodně
              • 10 Reagovat !

                foto Majkl1

                Majkl1 07.02.  15:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                Než začneš psát rozumy, zjisti si fakta. Rekonstrukce SLC-40 v roce 2008. Rekonstrukce zahrnovala instalaci nových nádrží na kyslík a RP-1 a výstavbu hangáru pro přípravu raket a nákladu.
                SpaceX již několik let staví kosmodrom v jižním Texasu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 07.02.  19:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                  jinde se taky už několik let staví a rekonstruuje....
                  • 00 Reagovat !

                    foto Majkl1

                    Majkl1 07.02.  20:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                    To je možné, já pouze poukazuji na to, že SpaceX do kosmodromů peníze vráží, což je opak toho, co jsi tvrdil ty.
              • 00 Reagovat !

                foto JDM

                JDM 07.02.  20:01

                « Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                musk nebuduje kosmodromy???
                SpaceX v současné době provozuje tři kosmodromy, konkrétně na Mysu Canaveral, Vandenbergově letecké základně a Kennedyho vesmírném středisku. Také aktuálně buduje nový, plně soukromý kosmodrom v Texasu. Testovací lety Falconu 1 probíhaly na kosmodromu Omelek Island.osmodromy?

                V lednu SpaceX oznámila svůj vstup do podnikání v oblasti výroby satelitů. Továrna by měla být umístěna v Seattlu, státě Washington. Zpočátku zde bude zaměstnáno přibližně 60 inženýrů, v průběhu několika let by však počet zaměstnanců mohl vzrůst až na 1000. V červenci 2016 SpaceX získala dalších 740 čtverečních metrů v Irvine, CA, s cílem zaměřit se na satelitní komunikaci.

                V prvních deseti letech provozu společnost hospodařila s jednou miliardou dolarů. Z toho soukromý kapitál tvořil asi 200 milionů dolarů, přičemž Musk vložil zhruba 100 milionů a jiní investoři také zhruba stejnou částku (fond zakladatelů - Draper Fisher Jurvetson, ...).[45] Zbytek pocházel z průběžných plateb za dlouhodobé smlouvy o startech a vývoji. Do dubna 2012 NASA z této částky poskytla přibližně 400 až 500 milionů dolarů, přičemž většina z toho byla poskytnuta za smlouvy týkající se vynášení nákladu.[46] Do května 2012 SpaceX uzavřela smlouvy na 40 startů a z každé této smlouvy získala zálohu, protože potřebný nosič je postaven ještě před startem
                zdroj Wikipedie

                spaceX je soukromá firma generující zisk řídís e poptavka\nabídka nestaví předražený nesmysli , snižili cenu vynášení nákladů , nestíhají tankovat rakety kolik mají práce , soukromá firma překonala počtem startů i ten ruskej sojuz .za rok 2017 nejvíc startů má spaceX ... to mluví za vše... oni si to firmy umí spočítat a taky se muže stat že za par let rusové budou litat se spaceX >:D ..
                píšeš tady smyšlený kraviny ... chápu že nedokážeš uznat uspěch clověka který opravdu něco dokázal a potřebuješ si vymyšlet spooustu kravin okolo jen abysi o tom přesvědčil někoho jineho...
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 07.02.  20:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                  Rusové maj kosmodromy Pleseck, Vostočnyj, Svobodnyj, kasputin jar a pronjmutý kosmodrom Bajkonur.

                  USA má 4, z toho Caneveral provozuje NASA a zbytek USAF :o))

                  Dalších 14 kosmodromů je jinde po světě...... takže asi tak.

                  Ale všichni budou lítat se spacex, zejména čína a rusko určitě vid, aby jim vyšpiclovali všechny ty náklady, zejména ty polovojenské >:D >:D >:D >:D
                  • 10 Reagovat !

                    foto JDM

                    JDM 07.02.  20:53

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                    čína a rusko at si vynáší svoje sateliti třeba na balonech ..tady jde o soukromé společnosti .díky spacex si dneska muže dovolit mnohem více firem ať už z věděckých nebo komerčních oborů poslat od vesmíru sondy,satelity, cokoliv a počty startu falconu 9 to potvrzuje , co mise zuma ?? s příchodem crew dragon a boeingu starliner odpadne USA zavislost na rusku a budou litat s těmito firmami ... Když bude někdo chtít dostat svoje kosmonauty do vesmíru za kym pujde? za Rusama nebo k levnějšímu spaceX ? výhoda spacex je že je soukromá firma a není napojená na stát takže pokud bude rusko chtít vynest vojenský satelit tak se nemusí bát špionáže . samozřejmě asi jistější je to poslat svojí raketou ale to platí pro jiný staty . Bude chctí česká republika vojenský satelit? kam pujde ? Do ruska ? do číny? k nasa? ne pujde k soukromníkovi a bude to mít ještě levnější ... A čím víc dalších takových firem vznikne pak teprv začne progres a klidně se muže stat že za par let přijde jiná firma která spaceX předběhne využije zase své doby a technologii ...
                    • 00 Reagovat !

                      foto Barrichello

                      Barrichello 07.02.  21:05

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                      Myslíš že CIA, NSA či Pentagon tam neumí dostat svoje lidi, kor pokud v tom budou národní zájmy? Dost velká naivita....
                      • 00 Reagovat !

                        foto Arese

                        Arese 08.02.  01:10

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                        Zapomněl jsi Bariku ještě zmínit "vrahy z Vóltstrýtu"! >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto Barrichello

                          Barrichello 08.02.  09:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                          Já myslel raketové inženýry ze Sýrie. Sakra, kolik že jich pracuje pro Nasa a SpaceX? >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto JDM

                        JDM 08.02.  12:42

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolegové,

                        >:D a nemyslíš že už třeba nejsou teď v rusku a nepracují mezi těma tisicovkama lidí v ruským vesmírným programu? >:D nejlepší že ani ve spaceX možná na pár lidí nemusí ani mít přistup k tomu nákladu prostě ho tam jen dovezou tam ho hlídají počkají si na naložení a start rakety ... stejně jako pošťák se ti nepřehrabuje co že to v tý krabici posílaš >:D
  • 30 Reagovat !

    foto Missouri

    Missouri 07.02.  11:14

    Rusové

    se asi včera večer moc neradovali. SpaceX je úspěšnější než oni:

    "Ruský vesmírný program ničí nedbalost. Spočítat let omylem pro jiný kosmodrom je síla, říká odborník"

    [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 07.02.  12:04

      « Re: Rusové

      To jsme četli. Bohuželje tam choas, to všichni víme.

      Ale to co měl Musk včera měli až to to přistání těch 2 stupnů (to měli jen na plánech) rusové už v roce 1987. Nevím proč by teda měli brečet. V rusku nikdo po roce 1990 nepotřeboval vynášet do kosmu 150 tun, to byl taky jeden z problémů.....

      Ono to původně mělo vynášet vojenské věci v rámci tzv. hvězdných válek
      • 00 Reagovat !

        foto Majkl1

        Majkl1 07.02.  14:12

        « Re: Re: Rusové

        "Nevím proč by teda měli brečet." Protože už jen díky F9 "ukradla" SpaceX rusům značnou část komerčního trhu startů? :-)
        • 01 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.02.  14:36

          « Re: Re: Re: Rusové

          Zlatý oči, uvidíme kolik firem svěří svoje náklady někomu kdo letěl 1x než někomu kdo letěl 500x.

          A hlavně kolik kosmonautů se do toho dobrovolně posadí, až jednou Musk milostivě vyletí s lidma.
          • 10 Reagovat !

            foto Majkl1

            Majkl1 07.02.  14:48

            « Re: Re: Re: Re: Rusové

            Já zapomněl, že pro tebe jsou fakta jen to, jaký názor na co máš a .
            2016 - 9 startů Falconu 9, podíl komerčních startů na globálním trhu: 37%.
            V roce 2013 to bylo 9%.
            Z minulého roku data nemám, ale vzhledem k tomu, že počet startů byl více než dvojnásobný, očekávám větší, než 50% podíl na globálním trhu.

            na FH bylo domluvených již několik zákazníků, vzhledem k odkladům a vyšší nosnosti u F9 byly některé družice vynešeny již F9.
            • 01 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 07.02.  15:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rusové

              Loni startovaly 4 Protony, 15 Sojuzů, 1 Zenit a 1 Rokot.
              Letos zatím jeden Sojuz.

              Má startovat ještě 8 sojuzů, 2 Protony, 1 zenit a 2 Rokoty.

              Musk letěl loni 18x

              Ted ještě kolikrát letěli čínani, další američani a další země vid....
              • 00 Reagovat !

                foto Majkl1

                Majkl1 08.02.  13:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusové

                Jenže ne všechny starty jsou komerční. Jak u Rusů, Číny, kohokoliv jiného.
                Ale klidně to můžeš vypočítat.
                Mimochodem, tento rok SpaceX počítá zhruba s 25-30 starty, samozřejmě, pokud se nestane nějaká nehoda.
    • 10 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 07.02.  12:18

      « Re: Rusové

      On ti to Barik vysvetli co uz soveti vsechno planovali!

      EDIT: Sakra, nez to clovek dopise, Barik uz je tu >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 07.02.  12:22

        « Re: Re: Rusové

        Stačí si o tom něco přečíst. Celý program Energija Buran měl sloužit k převaze SSSR ve vesmíru a možnosti okamžitého úderu na kterékoliv místo na světě.
        [odkaz]

        Aby tam mohli vynášet raketoplány plné nákladu, laserové střelnice, vesmírné drony jako BOR atd, muselo to unést hodně tun a taky bylo potřeba, aby to šlo víckrát použít. Takže to všechno se plánovalo a pracovalo se na tom.
        • 20 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 07.02.  12:27

          « Re: Re: Re: Rusové

          Ja planuju a pracuju na tom stat se nejbohatsim clovekem na svete. To jeste neznamena ze se mi to povede. ;-)
          • 02 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 07.02.  12:35

            « Re: Re: Re: Re: Rusové

            Jenže jim se toho dost povedlo a další věci by se jim povedly, kdyby na to měli peníze.

            Už jen to, že Energija při obou startech 100% fungovala, že Buran při svém prvním startu automaticky přistál řízení počítačem, naprosto bez problému. Destičky že fungovaly výborně, obecně se ví že daleko lípe jak u amerického shuttle.
            Jediné co na programu selhalo je ten poljus, ale tam se dost spekuluje, že to nařídil sám Gorbi, aby to spadlo...

            A že motory z energije se používaj dodnes a dodnes vynáší rakety v upravených verzích RD-180 až 192 (Atlas, Antares (USA) + Angara (Rusko)
            • 10 Reagovat !

              foto topten

              topten 07.02.  14:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rusové

              jasne, ze si jim neco povedlo, nebyt rusu, nejsou nejspis amici na mesici, na druhou stranu meli tak velky voci, ze to prineslo jejich krach a tim krach celyho bolsevickyho bloku, coz je jen dobre a vzdycky budu v dobrem vzpominat na Reagana, kterej ivany utahnul na varenou nudli

              to ze tvrdis, ze ivani meli nejaky plany je mozna pravda, ale nejspis je taky pravda, ze podobny plany meli i amici
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 07.02.  14:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusové

                Jistě amíci měli svoje plány na hvězdný války taky. Měli svoje projekty, těžko říct kdo byl tenkrát dál.
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 08.02.  01:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rusové

              Ještě štěstí, že na to Rusáci peníze neměli. Jinak by nedošlo k pádu jejich východoevropského impérií a my bychom byli dodnes jejich otroci!
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 08.02.  01:12

        « Re: Re: Rusové

        To víš, jak sem může namontovat Rusko, je blahem bez sebe! >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 07.02.  12:38

      « Re: Rusové

      Další let už byl v pořádku, a za 3 roky už mají létat Angary [odkaz]
  • 42 Reagovat !

    foto marianek

    marianek 07.02.  11:29

    Potlesk

    Za tohle si Elon Musk + team zaslouzi :yes: . At uz ho ma nekdo rad, druhy nesnasi, slusny clovek musi uznat, ze to, co predvedli je neco uzasneho.
    At se Starmanovi leta kolem slunce fajn a dlouho.
  • 41 Reagovat !

    foto 718

    718 07.02.  11:39

    Tesla

    ...hold reklama je to dobra,ale kvalitu aut to nezlepsilo >:D >:D >:D >:D >:D
  • 30 Reagovat !

    foto Swordfish76

    Swordfish76 07.02.  11:49

    Dream came true

    Elon Musk je magor, ale v tom dobrém slova smyslu. Díky lidem jako je on se lidstvo posouvá kupředu. Prostě má sen a jde si za tím hlava nehlava. Samozřejmě ne vše co udělá je napoprvé správně, ale s každým dalším pokusem se zlepšuje. Rakety už umí, ještě se naučit ty auta ;-) :yes:
    • 13 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 07.02.  17:49

      « Re: Dream came true

      A co že musk změnil? Co inovoval? Co vyvinul? Vy muskovci už jste jak nějakej kult...
      • 00 Reagovat !

        foto Majkl1

        Majkl1 07.02.  18:14

        « Re: Re: Dream came true

        Doporučuji přečíst knihu o něm z roku 2015, to mnohé vysvětlí.
        [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 07.02.  19:40

        « Re: Re: Dream came true

        Protoze to jeste nevi, tak treba:

        Postoj k elektromobilite. Vis jake byly plany automobilek pred prichodem Tesly?

        Komercni dopravu do vesmiru. Videl jsi nekdy predtim recyklovat raketu?

        Neprijde ti jen toto jako obrovske inovace?

        Nepestuji zadny kult. Ale pro me je vlastnictvi/rizeni spolecnosti SpaceX, Tesla, Boring company jednou osobou obdivuhodny pocin.

        A prestoze Tesla porad jeste nevydelava, jak je zmineno v uvodu clanku, je Tesla hodna obdivu. Uz pro svou sit ultrachrgeru o ktere napr. Eropske automobilky zatim jen sni.

        Elonovi sliby beru s rezervou, ale predevsim co se terminu tyce. Protoze uz toho dokazal opravdu hodne.

        Ale kdyz to nechces videt, tak to proste neuvidis :-)
        A napises treba, ze jsou to jen zkopirovane plany Sovetu z 80. let >:D
        Nebo ze elektromobil vymyslel uz Porsche pred sto lety a ze to neni dulezity.
        Pak je hlavne pro tebe clanek o tom jak je Skoda lepsi nez Volvo.
        Nebo ktery Karoq je lepsi, benzin nebo diesel ;-) ?
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.02.  19:44

          « Re: Re: Re: Dream came true

          Na Karoq ti se*e bílej tesá, ale zkus si přeříst něco z hisorie kosmonautiky, třeba budeš zírat >:D
          • 00 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 07.02.  19:51

            « Re: Re: Re: Re: Dream came true

            Mas pravdu. O historii kosmonautiky se prilis nezajimam.

            Ale jestlize se o ni zajimas ty, tak bys alespon mohl ocenit, ze jak pises ty (ja si myslim uplne neco jineho) naplnil dosud neuskutecnene plany CCCP ;-)

            PS Alespon na Karoqu se shodneme :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 07.02.  19:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dream came true

              Dyt já mu to neupírám, ale jediný co splnil zatím z nikdy nerealizovaných plánů je to přistání těch přídavných motorů. Jako všechna čest, ano - byl první kdo to realizoval. Nebyl ale první, kdo s tím nápadem přišel?

              Spokojen?

              Zbytek už sme dávno viděli.....

              To že je soukromá společnost je mi naprostá putna, z hlediska těchniky je jedno, jestli doletí na Mars první Musk za 500 milionů dolarů nebo NASA za 50 bilionů nebo Roskosmos za 200 bilionů nebo čínani za 500 bilionů.
              Důležité je jen, kdo tam doletí, zda vůbec a kdy. To je důležié z pohledu vědy a techniky.

              • 20 Reagovat !

                foto DonVito

                DonVito 07.02.  20:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dream came true

                Spokojen? Ne, nejsem spokojen. Penize hraji vzdy vyznamnou roli..

                Takze jinak. Hyperloop taky jiste neni Muskova myslenka. Stejne jako EV. Nebo nabijecky EV :-)

                Ale Musk je ten, ktery tuto myslenku zrealizuje. Chapes?

                Nikdo netvrdi, ze je autorem / vynalezcem.
            • 01 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 07.02.  20:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dream came true

              Start Energije [odkaz]

              [odkaz]

              Přistání Buranu [odkaz]
              • 30 Reagovat !

                foto DonVito

                DonVito 07.02.  20:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dream came true

                Vubec nechapu proc sem davas tyto odkazy.

                Ja, narozdil od toho co tady predvadis ty s Muskem, Rusku uspechy neupiram.

                Pro me je Gagarin jako Armstrong :-)

                Jen pro tebe jsou rusky rakety raketovejsi nez ty americky >:D
                • 01 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 07.02.  21:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dream came true

                  Abys viděl tu historii co neznáš >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 08.02.  08:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dream came true

                Super, dokázali to jednou, a zjistili, že na víc pokusů už prostě nemají...
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 07.02.  20:05

    Start Sojuz 2 z kosmodromu Vostočnyj

    • 00 Reagovat !

      foto JDM

      JDM 08.02.  19:41

      « Start Sojuz 2 z kosmodromu Vostočnyj

      pěkná zastaralá raketa >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Majkl1

    Majkl1 08.02.  07:11

    Pro kritiky

    Asi takhle. :-)
    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto marianek

      marianek 08.02.  08:52

      « Pro kritiky

      Vsichni vi, ze SpaceX je obrovskym krokem vpred. "Problemem" pro ty jednodussi je postava a hlavne uspech Elona Muska. Nedokazou mu odpustit, ze vyrabi take auto, na ktere, ti kteri na to maji, dostanou danovou ulevu. Smutne na tom je, ze jde hlavne o ty, kteri ridi diesely a vyuzivaji danove ulevy pri kazdem tankovani.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 08.02.  09:17

        « Re: Pro kritiky

        Netrefa, ještě sou lidi co jim vadí že někteří lidé jako Musk chtěj násilným tlačením elektriky a autonomních uat zlikvidovat klasická auta.
        Ekopodvoníci ve vládách a každej kdo vidí příležitst se kolem toho napakovat to samozřejmě podporují.

        Ale obyčejní lidi a petrolheadi o to vůbec nestojí.
        • 00 Reagovat !

          foto marianek

          marianek 08.02.  12:53

          « Re: Re: Pro kritiky

          Bohuzel, pokrok nezastavis. Navic, aut je na svete uz prilis. I pres snahy snizovat emise, automobilky klamou, podvadeji a zneuzivaji der v legislative, v pravidlech. Zjednodusene, automobilismus, ktery lokalne znecistuje okoli, je pomalu u sveho konce.
          Podobne osobni dilema zazivali lide pred cca 100+ lety, pri nastupu automobilu. Taky tehdy narikali ze....ještě sou lidi co jim vadí že někteří lidé jako Ford chtěj násilným tlačením automobilu zlikvidovat klasickou konskou dopravu.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.02.  13:28

            « Re: Re: Re: Pro kritiky

            S konma bych to nesrovnával.....

            Největší znečištovalé přrody sou továrny, doly a zpracovní surovin (třeba lithium, nikl nebo měd vid), pak letadla, lodě, armádní testy a pokusy a pak někde zatím jsou auta.
            • 30 Reagovat !

              foto marianek

              marianek 08.02.  13:33

              « Re: Re: Re: Pro kritiky

              Nejvetsi znecistovatel v mistech, kde ziji lide je clovek, potom doprava, automobily. Jinak vyroba energie, vcetne vrtani + zpracovani ropy.
              Elektrina se da vyrobit ciste. Cisty benzin efektivne nevyrobis.
              S konmi se to srovnavat musi. Klasicky automobil se spalovacim motorem kone nahradil. Stejne jako elektromobily nahradi ty dnesni, spalovaci.
        • 00 Reagovat !

          foto Majkl1

          Majkl1 08.02.  14:04

          « Re: Re: Pro kritiky

          Ale čím tě Musk násilně tlačí do elektriky či autonomních vozů?
          Autopilot je samozřejmost u všech automobilek na světě, automatizaci nezastavíš, je to bezpečnější, úspornější. Taky miluju řízení, ale většina lidí používá stejně auto na přesun z bodu A do bodu B.
          Navíc, vzhledem k tomu, že počet aut v provozu neustále stoupá, bude se podle mě stejně čím dál víc tlačit na autonomní řízení.
          Jsem celkem zvědavej, jak si s tímhle státy poradí, protože je hodně reálné, že velká část lidí přijde během 20 let o svou práci díky automatizaci.

          A co se elektrických aut týče, nevím o žádném státě, který by přikazoval lidem nákup elektromobilů a ničeho jiného. To, že elektromobily během několika let začnou hrát na světě významnou roli, je celkem reálné, na druhou stranu, je to poměrně logické. Sníží to závislost na ropných baronech a pomůže to snížit emise daného státu.

          Obyčejnému člověku je poměrně jedno na co jede, zajímá ho jen, kolik dané auto bude stát, kolik bude stát provoz a jestli s tím dojede kam potřebuje (jinak řečeno, právě u elektromobilu, jestli bude schopný zvládat denní provoz, který ten dotyčný člověk běžně jezdí).
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.02.  15:34

            « Re: Re: Re: Pro kritiky

            Má to několik zásadních problémů - automatické vozidlo zatím absolutně neumí jezdit v hustém městě, 2) auto napojené na net co jede samo se dá hacknout nebo zastavit policí, státem, pokud tě bude chtít zastavit 3) plynulost dopravy bude luxusní, protože to všechno bude nastavaný na 30ky a 50, protože hluk atd
            4) co ty ropní baroni budou dělat, až přijdou o příjmy z ropy a nic jiného tam nemaj.

            Nepošlou náhodou tanky letadla a ti co je nemaj tak teroristy tady na krásnou Evropu a USA?

            5) oni pak chtějí sdílená auta a omezit indiviuální dopravu, což je omezování svobody

            Přemejšlej u toho >:D

            Pořád se ti to zdá skvělý? Mě vůbec ne a jakmile tady zavedou zákaz vlastnictví auta a zkáza řízení, okmažitě emigruju tam kde to nebude a bude mi šumák zda to bude Kanada, brazílie, Rusko nebo něco takového >:D
            • 00 Reagovat !

              foto marianek

              marianek 08.02.  15:43

              « Re: Re: Re: Pro kritiky

              Autonomniho rizeni se nedozijeme. Pokud vubec bude zavedeno, ocekavam, ze to bude pouze na dalnicich.
              Ropni baroni budou a myslim ze uz to delaji, vyrabet elektrinu. V arabskych zemich je dokonaly prostor pro vyuziti slunecni + vetrne energie pro vyrobu elektriny. O ne mit strach nemusis, oni se budou mit dobre vzdy.
              O te emigraci vazne uvazuj. Na tom neni nic spatneho.
              • 00 Reagovat !

                foto Majkl1

                Majkl1 08.02.  16:48

                « Re: Re: Re: Re: Pro kritiky

                Tak na dálnicích takové systémy už dnes dokáží fungovat. Nevím, kolik ti je, ale pokud nemáš v plánu umřít dřív jak za 40 let, byl bych opatrný se slovy, že se toho nedožijeme.

                Vývoj AI, nárůst výpočetního výkonu za posledních 30 let, kvantové počítače, technika jde mílovými kroky kupředu.
                Stačí jen, když si vzpomenu na svůj minulý smartphone P7 (Což byla v roce 2014 vlajková loď Huawei), který měl v Antutu benchmark něco přes 20 tisíc bodů, nejnovější Mate 10 Pro má přes 170 tisíc bodů. Nárůst výkonu je značný.
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 08.02.  22:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Pro kritiky

                  dálnice není městská džungle, navíc neustále rozkopaná, plná objížděk, děr atd.....
            • 00 Reagovat !

              foto Majkl1

              Majkl1 08.02.  16:41

              « Re: Re: Re: Re: Pro kritiky

              1) Ano, ZATÍM. Taky nikdo netvrdí, že to je technologie, která už dnes nahrazuje plošně lidské řidiče. Ovšem ten trend k tomu směřuje.
              2) Pokud se bavíme konkrétně u Tesly, několika lidem se to sice podařilo nabourat, ale jen fyzicky, kdy byli celou dobu připojení drátem s ntb k Tesle.
              Dnes si zase pro změnu jakýkoliv magor může sednout do auta či náklaďáku a jet rozmasakrovat pár lidí,jak se bohužel v poslední době děje. Vše má své výhody i nevýhody.
              3) Plynulost dopravy se dá očekávat daleko lepší, protože pochybuji, že by někdo schválil provoz systému, který by jezdil hůř než žáci autoškoly (současná úroveň), nevidím důvod pro snižování rychlosti.
              4) nevím a nezajímají mě. Pro stát je důležité být pokud možno co nejméně závislý cizích státech či korporacích u takto významných komodit.

              5) Sdílená auta jsou už dnes trendem a lidé využívající tuhle službu jsou s ní spokojení. Nevím, že by tě někdo nutil sdílet své auto nebo ho nepoužívat. Omezení inviduální dopravy je zcela logická věc, města nemají nekonečnou kapacitu a srovnej si hustotu dopravy dnes a před 20 či 30 lety. Opět v tom ale nevidím žádné omezování svobody, pokud na radnici nesedí úplný ..., musí se snažit omezit inviduální dopravu např. tím způsobem, že musí posílit či zlepšit MHD.

              Zákaz vlastnictví auta - to jsi vyčetl z jakého sci-fi románu?

              Ale jasně, samozřejmě, ve chvíli, kdy bude velké procento aut jezdící pouze autonomním systémem, dá se čekat, že lidsky řízené vozy se budou muset přemístit na okruh.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Adam Mišík narazil, drahá kára ani slavný obličej mu u policistky nepomohl

Adam Mišík narazil, drahá kára ani slavný obličej mu…

Tak to mu nevyšlo. Rozmanitý Adam Mišík (21) měl v plánu zaparkovat v centru Prahy se svým luxusním bourákem za…

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná operace mu změnila život!

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná…

Dlouhé roky strávil Kanaďan Maurice Desjardins (64) ve svém příbytku. Téměř odtud nevycházel. Trpěl neustále…

 

iSport.cz

Malík: Shodli jsme se rychle. Berbr chtěl nejprve Poborského, vše změnilo Rusko

Malík: Shodli jsme se rychle. Berbr chtěl nejprve…

Po prohře s Ukrajinou byl pro Fotbalovou asociaci ČR jako nástupce Karla Jarolíma první variantou Karel…

Šilhavý přebírá reprezentaci, chce stabilizovat kádr. Asistentem i Galásek

Šilhavý přebírá reprezentaci, chce stabilizovat…

Nástupcem Karla Jarolíma ve funkci trenéra fotbalové reprezentace se podle očekávání stal Jaroslav Šilhavý.…

 

Reflex.cz

Lékaře nedělám, protože jsem se nenechal vydírat. Praha se zastavila, říká kandidát na primátora Hřib

Lékaře nedělám, protože jsem se nenechal vydírat.…

MUDr. Zdeněk Hřib. Právě toto jméno s titulem z medicíny opanovalo kandidátku Pirátů do pražského…

Příručka moderního fotra: Typologie rodičů dětí ze školky. Kam patříte vy?

Příručka moderního fotra: Typologie rodičů dětí ze…

Jelikož už čtvrtým rokem doprovázím každý den syna do školky (syn opakoval první ročník, bohužel se nezadařilo),…