Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto do vesmíru už poslal, teď ještě na nich začít vydělávat...

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 7. 2. 2018 • 07:58
13
154
Zobrazit náhledy (13)
Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX
Z floridského Mysu Canaveral úspěšně odstartovala k prvnímu testovacímu letu těžká raketa společnosti SpaceX Falcon Heavy, nejsilnější raketový nosič současnosti.

Soukromá americká společnost vizionáře Elona Muska chce raketu v budoucnu využívat k letům na Měsíc a Mars.

Během letu se od rakety oddělily tři první stupně. Dva pomocné, které byly už jednou použity, bezpečně přistály v areálu Mysu Canaveral. Nový centrální stupeň, který se oddělil později, měl přistát na plošině v Atlantickém oceánu asi 500 kilometrů daleko od Floridy. Ani téměř dvě hodiny po startu ale o jeho osudu nebyly žádné zprávy. V nákladovém prostoru měl Falcon Heavy elektromobil Tesla Roadster, který má obíhat po dráze kolem Slunce.

Těžká raketa, kterou v parametrech pro hmotnost nákladu překonává jen legendární americký Saturn V, vznikla rozšířením menší nosné rakety Falcon 9 o dva pomocné vzletové raketové stupně. Falcon 9 je v prvním stupni vybaven devíti motory, Falcon Heavy jich má trojnásobek.

Musk opakovaně varoval, že první let se nemusí zdařit, podle televize CNN jsou v plánu ještě další dva testy. První start, který na místě sledovaly tisíce Američanů i zahraničních zvědavců, vyvolává pozornost nejen jako revoluční projekt, ale i jako vesmírná atrakce díky rudému Muskově automobilu. Ten poletí vesmírem rychlostí až jedenáct kilometrů za sekundu, což je 39.600 kilometrů za hodinu, a dostane se až do vzdálenosti 400 milionů kilometrů od Země.

Start byl o zhruba půldruhé hodiny odložen kvůli silnému proudění v horních vrstvách atmosféry. Podle zveřejněných parametrů bude raketa schopná dopravit na nízkou oběžnou dráhu až 64tunový náklad. Saturn V dokázal v 70. letech minulého století na nízkou orbitu dopravit 140 tun nákladu a Falcon 9 v nejsilnější verzi je schopen vynést necelých 23 tun.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 22:18
Re: Pro kritiky
dálnice není městská džungle, navíc neustále rozkopaná, plná objížděk, děr atd.....
Avatar - JDM
8. 2. 2018 19:41
Re: Start Sojuz 2 z kosmodromu Vostočnyj
pěkná zastaralá raketa >:D
8. 2. 2018 16:48
Re: Pro kritiky
Tak na dálnicích takové systémy už dnes dokáží fungovat. Nevím, kolik ti je, ale pokud nemáš v plánu umřít dřív jak za 40 let, byl bych opatrný se slovy, že se toho nedožijeme.

Vývoj AI, nárůst výpočetního výkonu za posledních 30 let, kvantové počítače, technika jde mílovými kroky kupředu.
Stačí jen, když si vzpomenu na svůj minulý smartphone P7 (Což byla v roce 2014 vlajková loď Huawei), který měl v Antutu benchmark něco přes 20 tisíc bodů, nejnovější Mate 10 Pro má přes 170 tisíc bodů. Nárůst výkonu je značný.
8. 2. 2018 16:41
Re: Pro kritiky
1) Ano, ZATÍM. Taky nikdo netvrdí, že to je technologie, která už dnes nahrazuje plošně lidské řidiče. Ovšem ten trend k tomu směřuje.
2) Pokud se bavíme konkrétně u Tesly, několika lidem se to sice podařilo nabourat, ale jen fyzicky, kdy byli celou dobu připojení drátem s ntb k Tesle.
Dnes si zase pro změnu jakýkoliv magor může sednout do auta či náklaďáku a jet rozmasakrovat pár lidí,jak se bohužel v poslední době děje. Vše má své výhody i nevýhody.
3) Plynulost dopravy se dá očekávat daleko lepší, protože pochybuji, že by někdo schválil provoz systému, který by jezdil hůř než žáci autoškoly (současná úroveň), nevidím důvod pro snižování rychlosti.
4) nevím a nezajímají mě. Pro stát je důležité být pokud možno co nejméně závislý cizích státech či korporacích u takto významných komodit.

5) Sdílená auta jsou už dnes trendem a lidé využívající tuhle službu jsou s ní spokojení. Nevím, že by tě někdo nutil sdílet své auto nebo ho nepoužívat. Omezení inviduální dopravy je zcela logická věc, města nemají nekonečnou kapacitu a srovnej si hustotu dopravy dnes a před 20 či 30 lety. Opět v tom ale nevidím žádné omezování svobody, pokud na radnici nesedí úplný ..., musí se snažit omezit inviduální dopravu např. tím způsobem, že musí posílit či zlepšit MHD.

Zákaz vlastnictví auta - to jsi vyčetl z jakého sci-fi románu?

Ale jasně, samozřejmě, ve chvíli, kdy bude velké procento aut jezdící pouze autonomním systémem, dá se čekat, že lidsky řízené vozy se budou muset přemístit na okruh.
8. 2. 2018 15:43
Re: Pro kritiky
Autonomniho rizeni se nedozijeme. Pokud vubec bude zavedeno, ocekavam, ze to bude pouze na dalnicich.
Ropni baroni budou a myslim ze uz to delaji, vyrabet elektrinu. V arabskych zemich je dokonaly prostor pro vyuziti slunecni + vetrne energie pro vyrobu elektriny. O ne mit strach nemusis, oni se budou mit dobre vzdy.
O te emigraci vazne uvazuj. Na tom neni nic spatneho.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku