S Renaultom nemám žiadnu osobnú skúsenosť, ale jednu aktuálnu spomenúť musím. Kamarát kúpil Lagunu, ročník 2002, s dieselovým motorom 2.2/110 kw za smiešny peniaz. O to viac som prekvapený zvukom motora, ktorý má pri nábehu (aspoň podľa odometra) vyše 260 000 km, krásny jemný chod, ktorému sa väčšina bežných dieselov konkurencie (vrátane prémie) ani nepribližuje. Nechcem riešiť spoľahlivosť, ani parametre, ale toto ma zaskočilo. Moja AR 159 a bratov Passat je oproti tomu čistý traktor. Rovnako 2.2 hdi od Citroenu, takže Francúzi asi tie naftové motory vedia. Fakt, že naftu berie od Renaultu aj Mercedes, asi o niečom svedčí. Tento motor Renault potreboval ako soľ. 1.6 je v najvyššej konfigurácii slušný aj v Talismane, ale s dvojlitrom bude to auto ako pokropené svätenou vodou.
...na čase... teď ještě do Talismanu v 147 kW verzi a do Grand Scénica, event. do Meganu GT. Nějaké zákazníky si to najde a hlavně trochu zvýší prestiž
Ved len aby tych zakaznikov bolo dost :-) Co sa tyka tej skusenosti vyssie, tak ja som az pri Renaulte zistil, co je to drsny zvuk motora (1.5 dCi). Po nastartovani to ma taky nezdravy zvuk, potom po zahriati sa to zlepsi. S hdi som si to nikdy neuvedomoval, ine som neskusal. Snad je to len pocit a motor sa nerozpadne, lebo dost velku cast ide naplno.
No, vzhledem k tomu, že jedno 1,6 HDI opustilo garáž v červencí a nové přišlo v září, s 1,5 dCi mám najeto dost a už 100t s 1,6 dCi, tak to tvé hodnocení beru jako takový vtipný příspěvek.
Ve 207 SW byla 1,6 HDI hlučná, hrozně, především ve srovnáné s 1,5 dCi. VGrand C4 Technospace je tichá, stejně jako v Meganu 1,5 dCi.... a tak by se mohlo pokračovat. Relevantní je porovnání v jedné třídě ze stejného období. V B sementu bude diesel vždy jinak rezonovat než ve střední třídě a charakterem si jsou tyto motory velmi podobné, téměř identické.
Jiná liga je 1,6 dCi event. nová 1,5 HDI.
No dobre, aj tak moja poznamka nevylucuje, ze ta stara laguna ma zamatovy zvuk :-) Este raz po lopate, v Scenicu 1.5 dci huci viac po nastartovani, ako v C4 Picasse 1.6 hdi. Su to porovnatelne triedy a davam za pravdu recenzentom, ktori uvadzaju drsny zvuk dieslovych motorov po nastartovani. Je to skor zaujimavost, ako nejaky problem.
konečně aspoň trochu solidní "top" motor (schválně píšu s úvozovkami), jaký si ta velká auta od Renaultu zasloužila. Konkurence je sice výkonově už zase někde jinde, ale lepší než ta 1,6l coby "top" motorizace u auta přesahující cenu milion korun.... :yes: