Renault představuje další nový motor. Turbodiesel 2.0 Blue dCi už pořídíte i na českém trhu
Nové emisní normy znamenají u Renaultu rozsáhlou rošádu v nabídce motorů. Benzinovou dvanáctistovku nahradil čtyřválec 1.3 TCe, na poli turbodieselů byl inovován osvědčený motor 1.5 dCi, zatímco šestnáctistovku nahradil agregát 1.7 dCi. Nyní Renault přichází s dalším novým turbodieselem, 2.0 Blue dCi.
Dvoulitr debutuje v modelu Espace, v němž je dostupný ve dvou výkonových variantách. Slabší poskytuje 118 kW a 360 N.m, nahrazuje tak dosavadní, stejně výkonovou šestnáctistovku. Ta silnější je novinkou, s výkonem 147 kW a 400 N.m. V obou případech je motor spárován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Jestliže dříve se spekulovalo o tom, že chystaný motor bude vycházet z dvoulitru (M9R) známého třeba z trojkové Laguny, z informací serveru Rnews.cz vyplývá, že tomu tak není. Obě jednotky mají jiný objem – 1995 cm3 vs. 1997 cm3, přičemž o chlup vyššího objemu se povedlo dosáhnout zcela jiným vrtáním a zdvihem. Ten u dosavadního 2.0 dCi činil 84 x 90 mm, zatímco u nového 2.0 dCi je 85 x 88 mm. Podle Rnews.cz tak novinka vychází z 2.3 dCi, známého z užitkových Renaultů, s nímž sdílí vrtání.
Motor je standardně spárován se systémem start-stop, nechybí ani rekuperace brzdné energie. Očekávatelnou novinkou je pak nasazení vstřikování kapaliny AdBlue.
Espace se slabším 2.0 Blue dCi koupíte ve stupni Zen, a to za 964.900 korun. Za tuto částku přitom dostanete šest airbagů, tempomat, sledování mrtvého úhlu, 18palcová kola, diodové světlomety, čalounění kombinující látku s koženkou, navigaci nebo parkovací senzory sledující okolí vozidla.
Silnější turbodiesel je zase dostupný v luxusním stupni Initiale Paris, a to za 1.153.900 korun. Výbavu navíc rozšíří rozpoznávání dopravních značek, elektricky ovládané víko kufru, natáčení zadních kol, adaptivní tlumiče, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, kožené čalounění, 19palcová kola a mnohé další prvky.
Na českém trhu je motor 2.0 Blue dCi zatím výhradně dostupný pro model Espace, do budoucna se ale počítá s rozšířením jeho nabídky. Očekává se též jeho nasazení v Koleosu a Talismanu. Druhý jmenovaný se u nás zatím dočkal jen nového čtyřválce 1.7 dCi, ve verzi se 110 kW a 340 N.m.
Renault Espace – české ceny a technická data nabízených motorů | |||
Motor | 1.8 TCe | 2.0 Blue dCi | 2.0 Blue dCi |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 166 | 118 | 147 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/- | 360/1500 | 400/1750 |
Převodovka | 7DS | 6DS | 6DS |
Max. rychlost [km/h] | 224 | 200 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 | 10,5 | 9,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 5,1 | 5,3 |
Cena Zen [Kč] | 944.900 | 964.900 | - |
Cena Initiale Paris [Kč] | 1.084.900 | - | 1.153.900 |