Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault představuje další nový motor. Turbodiesel 2.0 Blue dCi už pořídíte i na českém trhu

David Bureš David Bureš 27. 9. 2018
32
11
Zobrazit náhledy (32)
Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace
Nový naftový dvoulitr je ve velkém velkoprostorovém modelu dostupný ve dvou výkonových verzích, se 118 kW a 147 kW.

Nové emisní normy znamenají u Renaultu rozsáhlou rošádu v nabídce motorů. Benzinovou dvanáctistovku nahradil čtyřválec 1.3 TCe, na poli turbodieselů byl inovován osvědčený motor 1.5 dCi, zatímco šestnáctistovku nahradil agregát 1.7 dCi. Nyní Renault přichází s dalším novým turbodieselem, 2.0 Blue dCi.

Dvoulitr debutuje v modelu Espace, v němž je dostupný ve dvou výkonových variantách. Slabší poskytuje 118 kW a 360 N.m, nahrazuje tak dosavadní, stejně výkonovou šestnáctistovku. Ta silnější je novinkou, s výkonem 147 kW a 400 N.m. V obou případech je motor spárován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Jestliže dříve se spekulovalo o tom, že chystaný motor bude vycházet z dvoulitru (M9R) známého třeba z trojkové Laguny, z informací serveru Rnews.cz vyplývá, že tomu tak není. Obě jednotky mají jiný objem – 1995 cm3 vs. 1997 cm3, přičemž o chlup vyššího objemu se povedlo dosáhnout zcela jiným vrtáním a zdvihem. Ten u dosavadního 2.0 dCi činil 84 x 90 mm, zatímco u nového 2.0 dCi je 85 x 88 mm. Podle Rnews.cz tak novinka vychází z 2.3 dCi, známého z užitkových Renaultů, s nímž sdílí vrtání.

Motor je standardně spárován se systémem start-stop, nechybí ani rekuperace brzdné energie. Očekávatelnou novinkou je pak nasazení vstřikování kapaliny AdBlue.

Espace se slabším 2.0 Blue dCi koupíte ve stupni Zen, a to za 964.900 korun. Za tuto částku přitom dostanete šest airbagů, tempomat, sledování mrtvého úhlu, 18palcová kola, diodové světlomety, čalounění kombinující látku s koženkou, navigaci nebo parkovací senzory sledující okolí vozidla.

Silnější turbodiesel je zase dostupný v luxusním stupni Initiale Paris, a to za 1.153.900 korun. Výbavu navíc rozšíří rozpoznávání dopravních značek, elektricky ovládané víko kufru, natáčení zadních kol, adaptivní tlumiče, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, kožené čalounění, 19palcová kola a mnohé další prvky.

Na českém trhu je motor 2.0 Blue dCi zatím výhradně dostupný pro model Espace, do budoucna se ale počítá s rozšířením jeho nabídky. Očekává se též jeho nasazení v Koleosu a Talismanu. Druhý jmenovaný se u nás zatím dočkal jen nového čtyřválce 1.7 dCi, ve verzi se 110 kW a 340 N.m.

Renault Espace – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor1.8 TCe2.0 Blue dCi2.0 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3]179819971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW]166118147
Točivý moment [N.m/min]300/-360/1500400/1750
Převodovka7DS6DS6DS
Max. rychlost [km/h]224200215
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,910,59,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,45,15,3
Cena Zen [Kč]944.900964.900-
Cena Initiale Paris [Kč]1.084.900-1.153.900

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

motor 2.0dci
del42sa
| 28. 9. 2018
konečně aspoň trochu solidní "top" motor (schválně píšu s úvozovkami), jaký si ta velká auta od Renaultu zasloužila. Konkurence je sice výkonově už zase někde jinde, ale lepší než ta 1,6l coby "top" motorizace u auta přesahující cenu milion korun.... :yes:
Avatar - xxc
Bylo...
xxc
| 27. 9. 2018
147kW v Grand Scenicu by to bol fukot, a to doslova >:D
Avatar - xxc
Bylo...
xxc
| 27. 9. 2018
No dobre, aj tak moja poznamka nevylucuje, ze ta stara laguna ma zamatovy zvuk :-) Este raz po lopate, v Scenicu 1.5 dci huci viac po nastartovani, ako v C4 Picasse 1.6 hdi. Su to porovnatelne triedy a davam za pravdu recenzentom, ktori uvadzaju drsny zvuk dieslovych motorov po nastartovani. Je to skor zaujimavost, ako nejaky problem.
Avatar - speedfred
Bylo...
speedfred
| 27. 9. 2018
má asi nietopierie uši
Avatar - traveldrive
Bylo...
traveldrive
| 27. 9. 2018
Prečítaj si ešte raz Ronaultov príspevok. Vtipné je to, že si asi jediný, čo také niečo cíti a počuje. Alebo si vymýšľaš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku