Čtyřstupňová automatická převodovka bude od podzimu k dispozici také pro nejsilnější verzi malého dieselu common-rail 1.5 dCi (74 kW) v modelech Mégane.
To znamená,že v blízké budoucnosti by mohl být i ve voze Scénik,nebo se do Scéniku vůbec dodávat nebude?Prosím zjistite mi tuto infomaci,mockrát díky...
To bude strašné, zvláště u maloobsahového turbodieselu s malým rozsahem použitelných otáček a velkým turboefektem... Do dvou tisíc otáček mrtvo, pak prudký nárůst kroutícího momentu a přes 3,500 zase nic, jsem zvědav, jak si s tím 4 stupně v relativně těžkém autě poradí a mám strach, že nijak valně! Kdo někdy jel v maloobsahovém přeplňovaném vznětovém autě, ví o čem mluvím.
Pane kolego, se svým maloobjemovým Renaultem Clio DCi 1,5m 60 Kw jsem právě včera najel 104 000 km. V Meganu je ten 100 koňový motor prakticky až na řídící jednotku totožný .Takže když mluvíte o velkém turboefektu, tak jste s tím motorem nikdy nejel. právě maloobjemový diesel od Renaultu má určitě nejmenší ( prakticky žádný) turboefekt. Vím o čem mluvím, mám najeto skoro 2 mil km a ze zájmu porovnat, jsem jel (minimálně jako předváděcí jízdu )se všemi maloobjemovými diesely na našem trhu.
S tím motorem jsem jel - ve stejné verzi, kterou máte vy v Cliu, jen byl namontován v Méganu. Ve verzi 60 kW měl skutečně malý turboefekt, jenže výše zmíněný motor má ze stejného objemu skoro o 20 koní víc a jestli se nemýlím, tak u přeplňovaného dieselu závisí výkon a kroutící moment především na způsobu a hlavně míře přeplňování (vím, že jsou důležité i další faktory). Ergo, je-li u stejného turbodieselu dosaženo výrazně vyššího výkonu a kroutícího momentu pouze řídící jednotkou, tak k nárůstu došlo jistě v horní polovině otáček, kdy zabírá turbo, čili logicky se musel zvýšit i turboefekt.
Velmi ilustrativní pro moje tvrzení jsou rozdíly v charakteristikách turbodieselů VW 1,9 l PD ve verzi 74, 96 a 110 kW. Ovšem rád se nechám přesvědčit, že se mýlím.
nemá t autíčko nejmenší chybu! Je prostorný, perfektně drandí a je za přijatelnou cenu....na rozdíl od Octávky, která přes všechny snahy zůstane škodovkouuu
ano, je to přesně tak. A za tři roky je jeho cena třetinová a i nadále dramaticky klesá, takže je to fakt "výhodná" koupě. A o poruchovosti se můžeš rozepsat, ale upřímně - zlatá oktávka :yes:
Nabízím vozy Renault výstavní kousky z mezinárodních autosalonů (navíběr od Meganu II (grandtour,sedan), Meganu cc po VelSatis, Espace (grand), Laguna II úgrandtour), Scénic (grand), lepší výbava(klimatizace, plná elektrika, radio na CD samozdřejmností)max. stáří vozů 12 měsíců, 2 roky záruka, nízký počet najetých kilometrů do 20 000,možnost leasingu finančního i operativního více info na e-mail:vkmoch@volny.cz nebo na tel: +420776070803