Renault Clio Gordini RS se začal v Česku prodávat za 619.900,- Kč. To je o 70 tisíc Kč více než dosud jediná verze Clio Sport RS, výměnou za to nabízí Gordini k výkonnému motoru luxusní prvky výbavy.
Ano, dvoulitrový atmosférický čtyřválec, 147,5 kW, jeden z nejlepších podvozků a jízdních vlastností ve své třídě... a k tomu jméno Gordini. Je tady vůbec nějaký ostřejší hot hatch v B-segmentu?
Vivat Renault Sport!
PS: Chybí dodat v článku, že cena je o 30 000 nižší s Renault leasingem a je tam ten ceník vystavený už tak 3 týdny ;-)
Clio RS ano..., ale tohle rádoby "Gordini" určitě ne.
Jediná "sportovní technika" navíc (proti CRS) jsou "tuznerské rychlé pruhy"..., tedy sečteno a podtrženo další marketingová parodie na Gordini... :no:
Tak ještě jednou, je tady nějaký ostřejší HH b-segmentu? Krom slylingových prvků dostáváš i výbavu navíc, pokud sis přečetl článek.
Takovéhle používání starých jmen je u různých značek mnoho, ale zde i když jde jen o trochu odlišnou verzi RS, jde pořád o to nejlepší v třídě a pan Gordini by se určitě za tohle auto nestyděl.
Mluvit o tuzérských rychlých pruzích na HH v hanlivém smyslu je podobné jako posměvavě mluvit o karbonové napodobenině na střeše jakéhokoliv jiného HH, to je taky potom tuzing. 8-s >:-[]
chlapci, chce to klid. opět se tu hádáte jako dva silně nezralí puboši. takhle se přece eurodrzek, byť i silně frankofonní nechová.
tohle jsou argumenty stodolářského tuzéra. tedy abychom si to trochu ujasnili. tohle Clio Gordini nabízí za příplatek 70 tyček dost slušnou porci výbavy navíc (oproti RS). je tak jedině na vkusu každého z nás, potenciálních kupců, jestli na tuhle renaultí marketingovou hru přistoupíme anebo ne.
pokud budu mluvit za sebe, s bílými pruhy bych ani tak neměl problém. zato interiér mi přijde jak tuzing z tuzexu, příp. z maďarska či mexikoplatzu z před dvaceti let. působí prostě kýčovitě a bohužel levně. Standardní RS s koženými sedačkami je o jiném (v pozitivním smyslu slova). ale jak se říká, proti chuti.... a každé zboží má své kupce... :-|
z ostreho HH udelaly min ostrej HH tim ze mu nadelili nejen vybavu, ale i hmotnost te vybavy navic, a to ze ji nezohledni v tech udajich v te vaze neznamena ze tam rozdil i treba v par kg neni :-)
a co se karbonove strechy tyce, tak pokud je opravdu karobonova, tak pravdepodobne dost snizuje vahu a snizuje teziste, coz je casto pozitivni
tak jako tak, jedine Clio ktere bych chtel je bud standardni ClioRS, nebo Cup verze (bejvalej majitel 2 Clii 1 a 2 generace :-) )
otázka je, jak jinak by se měla edice Gordini profilovat?
Ano, v historii to možná byla "vrcholná" sportovní řada u Renaultů, ale teď už je tady RS, takže logicky Gordini nemá moc prostoru zrát ještě víc technicky, ale spíš imagově.
Mně osobně se tohle líbí, i když Twingo Gordini je podle mě trošičku povedenější :yes:;-)
>:D
Copak šlápl jsem na "Galské kohoutí" vRoko... Takže ti můj pohled znovu zvopakuju. První problém této verze (slavného jména) Gordini je absence technického tuningu, který by image tohoto jména podpořil. Příplatek za kg výbavy a "rychlé" pruhy navíc na to stačit určitě nemohou...
Optický tuning je (zejména v int.) velmi nepovedený, místy až "kýčovitý" (viz přirovnání Pierra).
Že lze optický tuning CRS udělat i velmi dobře, dokazuje např. CRS "20TH" [odkaz]
Za mě tedy: CRS - ano! CRS Cup - ano! CRS 20TH ano! CRS "Gordini" - ne!
Bílé pruhy patřily vždy k verzi Gordini. "Optický tuning" interiéru není pro tebe a další kupce nad 40 přijatelný, ale kolik těch kupců malých HH je pod 40 a kolik těch HH by nakonec skončilo právě u tuningu, viz nejoblíbenější cíl optického tuningu Golf GTI. Je to hravější, barevnější a ne německy usedlé. Mě osobně také 20th Anniversary edice příjde elegantnější a propracovanější v detailech, ale proti tomuhle v exteriéru bych se rozhodně nestavěl.
Ne, já se před ní skrývám, přátelská výpomoc by znamenalo poslouchat, jak tu zkoušku neudělá, takže pokud o to stojíš, dám ti kontakt a můžeš každý den několik hodin utěšovat a uklidňovat 8-s >:D
P.S. měl jsem kdysi v Brně jednu více než jen kamarádku. byla krásná jak 911, chytrá jak Evora a divoká jak to Clio RS. Po týdnu bláznivé jízdy, jsem ani nevěděl, která noha je ta pravá, která levá a která ta třetí. Vlítla na to jak okruhovej speciál. Krouťák a zátah odspodu byl silnější než u tryskáče... >:-[]
Tvá neúnavná snaha konfrontovat nějak CRS (Gordini) s GGTI je trochu komická. To jsou přece jen jiné světy HH. Jiná třída, jiný charakter, jiná cílová skupina zákazníků a její šířka, jiná cena, jiné prodeje...
Kolik CRS potkáš za rok na cestě a kolik z nich bude! asi zrovna CRS "Gordini"? Nedělej z "nostalgické" edice Gordini auto vyloženě "pro mladé", zrovna u nás na nové CRS Gordini budou mít prachy spíš právě ti čtyřicátníci (podobně jako na nový GGTI).
Rychlé pruhy sice ke Gordini patří také, ale rozhodně to není to, co by mu primárně mělo dělat jeho jméno, což je podstata mé "kritiky", kterou stále nechceš! pochopit...
"Hravý a barevný" interiér může být např. v nějaké verzi Clia "JOY", ale v tomto CRS Gordini prostě působí kýčovitě (to není jen můj názor), což není ani zdaleka jen otázka věku toho, kdo to hodnotí (taky tu "neargumentuju" tvým téměř "postpubertálním" věkem, ani tím v čem zrovna jezdíš ;-) )...
ty to zase zbytečně hrotíš, jakože je to kýč protože pro tebe a pár tvých známých je to kýč
prostě akceptuj fakt, že Gordini 2010 je něco jiného jako Gordini 1970. Když s tím směrováním nesouhlasíš, OK, ale já bych tomu určitě dal šanci. Uvidíme jestli se dokážou vedle sebe prosadit dvě "sportovní" řady ;-)
Neboj, jsem naprosto klidný, jen nevidím důvod/argumen, abych změnil názor na tuto verzi Gordini... S Cliem RS jako takovým nemám nejmenší problém, právě naopak...
Pokud udělá kdokoli, podobnou verzi určitého modelu (třeba Audi RS "Röhl") s podobnou, jen opticky rychlejší a vybavenější/těžší "filosofií", budu to "kritizivat" úplně stejně, podobně jako zbytečně kýčovité prvky v interiéru..., které (na rozdíl od těch rychlých pruhů) ani nemají na co navázat... ;-)
A že si to někdo koupí? S tím nemám obecně vůbec žádný problém..., takže to, že bych tomu snad nechtěl dát šanci, nemůže být řeč... :-)
No tam jakbysmet. Ti se sice taky trochu snažili o zmatky, ale založili si divizi SupeRmainstream GmbH a je v tom hned jasno.
Teď jsem si ještě vzpomněl, že snad existuje i něco jako Clio GT a Twingo GT, takže Renault pouští do světa hned tři lepší/výkonnější verze jednoho modelu. Dost zvláštní postup, i když netvrdím, že špatný.
Já snad konfrontuji? Já naopak zde vyzdvihuji, že to, co se hodí na Clio RS, čili dva bílé pruhy, to se už nemusí vůbec hodit na usedlý HH typu GTI. Proto jaksi nechápu námitku na dva rychlé pruhy, když na větším HH jsi ochoten tolerovat napodobeninu karbonu.
Já naopak ty dva pruhy na splašeném malém HH, které se stejně nejvíce bude prodávat mladým ve Francii, Itálii, Anglii a dalších zemích, kde HH mají větší oblibu, vítám.
Trh rozhodne a pokud se tahle edice chytne a bude se prodávat, tak to znamená, že se i ten třeba pro tebe kýčovitý interiér líbí cílové skupině zákazníků. Pořád je Clio i přes své výkony malým hravým autem.
Dej si za mě jednu plzničku a klidně i nějakou pěknou plzeňačku ;-)
Kruci, zapomněl jsem na autosalon. Právě nejsem v Brně a o weekendu tam asi nebudu. Ty se tam chystáš? Já bych to ale spíše viděl někdy během týdne.
Já bych šel někdy během týdne, to bych si asi čas našel, navíc by tam bylo méně lidí a možná bych i nějaké auto odzkoušel jízdně. Ale samotnému se mi moc nechce, to chce nějakého ochutnávače plastů do party, ať můžu chuťové počitky s někým konfrontovat.
Tož to já bych klidně přijel, ale z Prahéé nikdo (asi se mnou) nechce jet! A to sem nabízel mainstreamové svezení s (bohužel ne nejlépe odladěnou) 1.4 bez klimošky. ;-\ >:-[]
Tak naskoč do Student Agency, tam máš klimu, sedadla v kůži a ještě můžeš natrefit na půvabnou stewardku ;-) Navíc ten SA bus bývá někdy rychlejší než 1.4 na dálnici >:-[]
Ono tobě se nelíbilo ani R8 a ani R12, zatímco úpravou těhle aut se Gordini proslavil, takže těžko čekat, že zrovna ty by ses do vkusu pana Gordiniho trefil ;-)
já zas nedám dopustit na klasickej škodylak, stodvaciášek první generace. GLS. Tzv. českej baworák. čkyři lampy, otáčkoměr a kličky i na zadních dveřích. socialistický letadlo a v pořadnících vytouženej drak, silniční sen mnoha našich otců (a možná i dědečků).
dodnes nostalgicky vzpomínám, jak jsme s taťkou jeli do Mělníka a čekali ještě za tmy před Mototechnou, než si převezmem ten jeho čtyřkolý mladoboleslavský sen... ;-) a pak ta anabáze s koupí potahů a puklic v Maďarsku, resp. s jejich převozem přes hranice... ;-)
Jsou auta, která ve svých základních genech nesou potenci mutací. Jen tak se například z Pola dá udělat přitažlivý (sub)hot-hatch pro ty pravé mladé nadržené eurodrzky. Pak jsou auta, která v tom základu nemají tento status, a nezbývá jim být dobrým, než v tom svém základu. A to Clio nepochybně je. Velmi kultivované jízdní vlastnosti, věrně odrážející charakter konfigurace kabiny, především tedy volantu a přístrojové desky. Vybočení směrem do jiných (zde např. ostrých) vod, nese jeden základní problém, a tím je pocitová nevěrohodnost. Co na tom, že technici jistě výborně vypiplali jízdní vlastnosti, když holt si uvnitř připadáš jak novodobej Houdini na produkci. Kroutíš se jak hádek, abys mě přesvědčil, žes chtěl malý, rychlý, sportovní dělo. A co jako ta modrá šála kolem řadičky, či volant a vůbec celá přístrojovka? To ti neva? Hlavně mi nepiš, že na tomhle nezáleží. Záleží, a moc. Jakmile totiž není vzhled, pohledový charakter, styl... prostě jakmile tohle všechno není dotažené v potřebném duchu, postrádá to charakterovou věrohodnost.
Konfrontuj v těchto souvislostech POLO GTI, Volkswagen POLO GTI - "rychlé" pohledové detaily pro estetické fajnšmekry, které vůz individualizují žádoucím směrem, kokpit dotažený do posledního (sportovního) detailu, jaký je třídně vyžadován, pod kapotou světovej motor, výkon, jízdní vlastnosti, sport a komfort přesně nadávkovány ke každodenní spokojenosti majitele.
Koneckonců, my tu přece nemusíme chodit ani tak daleko, vždyť - je tu někdo, kdo by v této krajině upřednostnil horní clio před FABIÍ RS? Asi ne, co. Jistě, kdo umí, umí.
P.S. Ale na plakát, tam to vidím přesně obráceně. Na plakát to chce pruhy. A když budeš mít pokojíček ve světlemodré, bude to dokonalé :yes:
Zdravím GTI, je mi jasné, že někdo s nickem "GTI" asi bude obhajovat HH od němců, než od frantíků z Dipee! Nemám nic zásadního proti koncernu Vw, ale zdá se mi, že jsou poslední dobou všechny jejich auta stejné a působí na mě takovým chladným dojmem.
Ale když potkám na cestě nějaký Renault sport, tak mi srdce zaplesá a stoupne tep. Vím, že se někomu úprava Gordini nemusí líbit, ale od toho je tu více verzí CRS. Každý si může vybrat. Jinak k tomu interiéru, mě se docela líbí a pokud si někdo koupí toto auto, tak ho spíše zajímají jízdní vlastnosti než měkčený plast na palubovce. Jinak další výhoda jsou sedačky od Recara, minimálně vypadají líp, než ty retro sedačky ve Vw.
A dal bych jednoznačně přednost Cliu RS před Fóbií RS!
Pravděpodobně se domníváš, že s tímhle nickem musím nutně brázdit silnice v broukovi :-)
Já nahoře Clio velmi chválím, asi sis toho nevšiml.
Problém, bikere spočívá v tom, že ty píšeš v rovině "bych". Bych je tématem právě jen a než v plakát-klubu. Dospělý člověk, tedy ten, který jezdí a hlavně kupuje svá auta, tak ten na věc musí realisticky. A jak ten realismus vypadá, to spatřuješ právě na silnicích. Mimochodem, mohl bys tu vypsat ty sportovní reanulty, které potkáváš na cestách? :-)
Samozřejmě, že celá špatně je také tvá filosofie o tom, že na vzhledu nezáleží. A proč jako by nemělo záležet, tomu nerozumím. Nebo, že by snad se mohli u Ferrari poučit a začít už konečně montovat do své produkce volanty inspirované z eresa od Clia? Nemělo by to být tak trochu a právě naopak? No, jen se podívej na volant POLA GTI. Pak sem napiš, který volant z těchto dvou vyjadřuje věrněji charakter vozu.
Fabia RS je vedle v testu, přečti si ho, dost to otevírá autoobzory.
Sorry, já vím že chválíš i jiná auta. Vůbec nepochybuji o kvalitách vozů GTI, jezdí jich u nás víc než renault sportů. Jinak občas vidím nějaký ten RS z Dippe, např. jsem viděl CRS Co-pilota, nějaké to starší clio, občas Megane a jednou jsem viděl Twingo RS. Já vím, není jich moc, Vw je víc.
Jinak VW dělá kvalitní auta a rád si za ně nechá zaplatit.
Já dávám přednost manuálního řazení u takového typu auta. Fabia ho nemá, ale má skvělý přeplňovaný motor a převodovku DSG, která se hodí k tomuto určení auta. Fabia RS prostě není ten tvrdý HH jako CRS, o to je více universální pro každodenní jízdu, nejen kvůli 5 dveřím, ale i spotřebě. Navíc škoda jako první nabízí rs v kombi.
Ano. Nyní již chápu tvůj postoj. Pokud máme uvažovat o nějaké ostré verzi, tedy o jaksi verzi s tvrdými, nekompríomisními jízdními vlastnostmi, pak se zájemce musí obrátit jinam. A je fajn, že ta možnost tu je.
Jinak prosím neslevuj v budoucnu ze svých požadavků ani co se týká vnitřku. Právě ty ostřejší verze by měly mít i "ostřejší" kabiny.
Takže začněme popořádku a od začátku.
Nevím které auto třídy supermini (neboli nižší třída) s sebou nese jakoukoliv potenční mutaci. Snad jen Mini ale to je trochu o něčem jiném... Obvykle, asi tak z 90% se jedná o městská auta, která nemají tendence nést nic než chuť, šanci a snahu stát se prodejně úspěšnou prodejní taškou, resp. autem do města.
Platí to jak pro Polo, Fiestu, Ibizu, 208, C3 či Mazdu 2, tak i pro Clio anebo Fábii. Veškeré ostré verze těchto drobků jsou již jen jakousi úlitbou současné módě, třešničkou na dortu, pro kterou se rozhodne skutečně jen fanda té-které značky, resp. člověk hledající hmotné ztvárnění pojmu hot-hatch. V případě nového vozu to rozhodně však nebude (alespoň ne u nás v české kotlině) jakýkoliv mladý bejček, drzek, frajer, apod.
Pro něj, resp. pro kapsu jeho rodičů je přeci jen cena těhle ostrých draků příliš vysoká...
Takže ještě jednou - jsou tu malí divoši - ostré verze městských aut, která nabízí opravdu ostré svezení. Ani jedno z těhle aut není v zásadě špatné ale jen jedno může být nejlepší. A tady je situace již nějaký ten rok jasná. Karty jsou rozdány. Clio RS zatím nikdo do kačírku neposlal. A Polo či Fábie anebo Ibiza si o tom mohou nechat jen a jen zdát. Budoucí Fiesta ST se bude muset kurefsky snažit aby s Cliem srovnala krok. Možná až jednou přifrčí, vody se zhoupnou. Do té doby však Clio bude vládnout ve svém rybníčku. Na tom nic nezměníš ani ty dottore, ani nevkusný interiér a "rychlé" pruhy verze Gordini... :-!
Jinak k tvému poslednímu dotazu - jestli je tu někdo, kdo by upřednostnil Clio RS před Fábií RS. Možná by ses divil co by se takových našlo. Já jsem jedním z nich. Ač rozhodně nejsem nejsem fandou Renaultu a sám jezdím v koncernovém autu... ;-)
V té závěrečné pasáži chtě, nechtě musím dát plně za pravdu GTImu, páč to je jenom samé "by" a "kdyby"... V internetové diskuzi je každý strašný tvrďák... Jenže pak si místo Clia RS pořídí Octavii RS TDI, jako jeden případ ze sousedství.
Natuněnej stodvaciášek myslím, že v dlouhym táhlym těžko najde soupeře. Není tomu tak dlou co jsem na brennerských vlásenkách a následně i v zeleném pekle školil drzky sedlající Mercy SLK a Audiny TT... ;-)
prý se rozvedla, pak znova provdala (nevím za koho, ale šušká se něco o právníkovi ze severu) a ten jí postavil k plotně a zakázal přístup na internet :-!;-)
wawri, docela chápu co jsi chtěl říct. ano je tu spousta tlachalů, kteří jsou odborníky na slovo vzatými a sami jezdí v lepším případě olítanou Oktou TDI.
v zásadě by to mohl být i můj případ, jezdím také TDI, snad jen ne v Oktě ale v postarší A4. za tvrďáka se nepokládám ale o auta už se nějaký ten pátek zajímám nejen po virtuálně-teoretické stránce a pak mi přijdou docela úsměvná některá srovnání aut zdejších kolegů-diskutérů... ;-)
Tak samozřejmě, tlachalové jsou nesmrtelní a budou vždycky. Ten mnou uvedený případ je ovšem fakt smutný - onen člověk byl praštěný petrolhead, svobodný, bezdětný, o jakémkoliv ústupku od purismu se vždycky vyjadřoval strašně hanlivě. Ale tváří v tvář realitě podlehl pohodlí, zalekl se a zvolil cestu konformního mainstreamu... a myslím že takových lidí je mnohem víc a proto nám to všechno měkne..
koupě auta je vždy ústupkem. praktična, úspory, zbytkové hodnotě, provozním nákladům, servisu atd... skutečných entuziastů bys tu spočítal na prstech jedné ruky. já se při koupi vozu nezalekl ničeho, jen jsem volil cestu uživatele. to ovšem neznamená, že bych se nemohl vyjádřit i k autům, které bych si apriori tak jako tak nekoupil. Takže nechme "petrolheady" u jejich plakátů a mokrých snů a ty opravdové ať si užijí a zbytečně nehledejme třecí plochy tam kde vlastně ani nejsou... ;-)
Já bych ještě dodal, že Clio RS přece nechce hrát na strunu masových prodejů, ani na to kapacity v Dieppe nejsou. Jde spíše o jakousi třešničku na dortu celé modelové řady, kterou si opravdu pořídí u nás v ČR jen těch pár jedinců, které spočítáš na prstech jedné ruky. Oplakávat zde prodeje u Clia RS mi příjde podobné jako oplakávat, že Guru 1,2 TSI se prodá více jako R.
A ten poměr mezi těma, komu se ultimativní edice daného auta líbí, a těma, kteří si ji pak oprvdu koupí, bude vždy postavena spíše na stranu s nálepkou "jen fanoušek"
Přesně. To je právě ta "diskusní virtualita" konfrontovaná s životní realitou... Nejlépe je to vidět na tom čemu dávají "všichni" přednost ve zdejších diskusích vs to, co pak potkáváme na cestách...
Když má většina diskusních "hrdinů" vzít balík peněz a položit jej na prkno, řeči o jasné volbě např. v podobě ultimativnějšího HH mízí obvykle v nenávratnu...
Ale to, co potkáváme na našich cestách konfrontovaných příjmy a stavem našich silnic přece nerozhoduje o tom, které auto je lepší/rychlejší/sportovnější. To by se pak dalo s poklidem říci, že Octavia RS je lepším autem než 911, protože na silnicích potkáváš právě spíše ty Octávky.
Pokud se budeme bavit o sportovních vozech, na nějž to Clio či jiný HH má mít ambice, tak nebudeme se tady ohánět velikostí kufru a spotřebou. Příjde mi to stejně nesmyslné, jako se spolu bavili Matheas s Mojitem, kdo měl na Masarykově okruhu menší spotřebu.
Mícháš hrušky s veverkama a přitom mi ještě vkládáš do úst něco co jsem vůbec neřekl...
Můj příspěvek byl o něčem zcela jiném, než píšeš teď ty a docela se divím, že to při své inteligenci nechápeš...
Tvůj závěr, že to o čem píšu, snad něco vypovídá o tom, které auto je "lepší/rychlejší/sportovnější" je úplně mimo a zcela bez jakéhokoli logického podkladu...
Budu vystavovat na Classic Show :-)
Jinak s tou politikou to neber zle, naopak mnoho úspěšných politiků je MUDr. - třeba Rath, Langer, Bém a tak >:D >:-[]
Bavíme se pořád ještě o Cliu RS? Já jen, že žádný odklon od tématu nepozoruji.
Pokud už se nedá zpochybnit výkony auta, tak jeho design, tak třeba najít za každou cenu nějaký jiný problém, i když je pro hodnocení daného auta naprosot irelevantní, na čež já ale upozorňuju. Zatím jsem si nevšiml, že by někdo hořekoval nad tím, kolik se prodá jiných vrcholných sportovních verzí hatchbacků, jako to pozoruji jen u Clia. Inu se mu prostě už nedá jaksi nic jiného vytknout.
Máš tak krátkou paměť, že si nepamatuješ, co jsem psal pod CRS, nebo pod CRS 20TH? Ze mě tady odpůrce CRS neděláš, já jsem naopak jeho příznivec a považuju ho za to nejlepší co můžeš dnes u Renaultu (za určité peníze) dostat. To, že si neskousl mé výhrady k jeho verzi Gordini je druhá věc, kterou máš tendenci plést dohromady s CRS jako takovým...
Já se tady ale od samotného počátku, čili hned od první tvé reakce, ohrazuji proti označení tuzérské rychle pruhy 8-s Tohle mi k autu, které nejen že má rychlé pruhy, ale je i rychlé, sedí, nemluvě o tom, že ty rychlé pruhy mají nač navazovat.
mám občas taky jeden rychlej proužek. na tangách. hlavně když si je pořádně vytáhnu... >:-[] a to nejsem ani dottore ani eurodrzek s hadíma kopytama a nakonec ani ten tuzér. prostě jsem škodylakmen.... >:-[]
Napsal jsem "tuznerské"...tedy něco mezi..., ale mělo tam být spíš "tunerské"...
Nedokážeš stále pochopit, že mi nevadí rychlé pruhy samotné, jako takové, ale to, že nejsou "podpořeny" alespoň o něco "rychlejší", nebo lehčí, případně jinak "sportovnější" verzi, než je CRS ze které Gordini vychází...
Z M3, M3CSL taky neuděláš pouze jiným lakováním, bohatší výbavou a "hravějším" interiérem...
Zavádíš tady nové pojmy, skoro jak dottore supermainstreamy, ale bez jakéhokoliv vysvětlení, kdo tomu má rozumět? 8-s >:-[]
Už máme tuning, tuzing a teď přibyl tuzning 8-s >:D
Možná daleko lepší krok by bylo pojmenovat podvozek Cup jménem Gordini a byl by klid, i když výsledek by byl totožný.
U mě zatím vede jasně 20th Anniversary, pokud bych byl Ital někde na riviéře, tak si koupím Gordini, pokud obyvatel s dostupnými horskými klikaticemi, třeba někde v okolí Dolomit nebo Stelvia, tak si koupím Cup... A kdybych chtěl jezdit po Brně a občas na volné jízdy, tak klasickou CRS nebo 20Th.
Mimochodem ta 20Th se u nás neprodává, alespoň ji Renault ČR nikde neprezentuje a bude pokud vím v dost limitované sérii.
Za sebe můžu říct, že v tomto případě by mohl být interiér klidně vykuchanej a vůbec by mě to nevadilo a věřím, že naprostá většina kupců si Clio RS nekoupilo kvůli tomu jak vypadá interiér. Síla tohoto vozu je úplně jinde. Tvoje srovnání s Fábií RS a Polo GTI je naprosto mimo. Tyto vozy jsou určeny pro úplně jíné zákazníky... poznáš to tak, že nelze vypnout ESP. ;-) Pro mě je to nej Civic Type R a Clio RS, nějaké Polo a Fabie mě nechávají naprosto klidným. Tedy né že by to byla špatná auta to ne, ale člověk co miluje motorsport hledá nový vůz v úplně jiných showroomech než u VW.
Tuto verzi Clia chápejme jako úroveň výbavy pro kterou bylo tak trochu znásilněno označení Gordini. To jestli se nám to líbí nebo ne nic nemění na tom, že je to nejlepší vůz svého segmentu.
Mmmm, pořád se marně snažím přijít na to, k čemu potřebuje Renault dva totožné sportovní deriváty svých modelů, jen jinak pojmenované. Vysvětlité mi to někdo? Plánovaný přechod k ozančení Gordini v budoucnu? Ale proč by pak nově stylizovali logo R.S.? Nebo jen snaha přitáhnout nové zákazníky na slavně znějící jméno?
Mno, je mi to každopadně celkem fuk, vlastně jde jen o to, jestli chce zákazník lehčí variantu RS nebo více vabyvený Gordini, cena je skoro stejná, základ v jednom z nejlepších ostrých hatchbacků (nejen) segmentu B, je pro jméno Gordini zcela postačující.
Ostřit Gordini nějakým techickým tuningem by asi nebylo prospěšné, páč už základní Clio je ostré dostatečně a na ještě extrémnější model už na současném trhu bohužel nezbývá místo. Je to totiž tak jak píše kolega GTI - zákazník chce dnes hlavně auta která umí všechno (a někdy zároveň nic) a tak je pro většinu daleko přitažlivější Polo nebo Fabia, které neřvou, nedrcají, jsou user friendly, v interiéru mají ty úplně nejvíc předžvýkané plasty a strašně moderní kravinu v podobě useknutého volantu, který je smysluplný asi jako automat na kondomy ve Vatikánu, ale vypadá coool a dělá to na kámoše od eurodrzka (hrozné slovo) dojem, že auto je fakt ostré.
No a pak tady je ta vymírající menšina. Ti kteří jsou ochotni slevit z nároků na uživatelskou přívětivost, kterým je zcela jedno jestli má volant tvar rozsednutého kiwi nebo useknutého lebečního vrchlíku, protože jim jde především o cit a zpětnou vazbu, kterou poskytuje... Ti kteří při odstavení plynu očekávají odstavení zádi... Anebo ti, kteří raději budou staromilsky bojovat s meziplyny a házet kvalty ručně, přestože pravděpodobně nikdy nedosáhnou rychlosti a funkčnosti DSG.. Jenže je to bude bavit! Takže neodpustím si ještě jeden rýpanec do GTIho, páč Clio RS je v rámci segmentu už po generace tak potentní a natolik vymezenější vůči kokurenci, než ten lidový základ, že řeči o pocitové nevěrohodnosti a absenci jakéhosi "statusu", jsou nic, jen obvyklá GTIho provokativní omáčka. Věřím, že skrytě cítí k produktům Renault RS obdiv, což? >:D:yes:
tak zas ale Clio RS je taky docela "civilizovaný" vůz, pro denní užívání celkem OK. Gordini k tomu přidává trošku víc komfortu a nějaké čačkybačky. Vydrncané Clio RS bude to s tím CUPovým podvozkem.
No možná se budeš divit, ale mi třeba CUPový podvozek u minulé generace nepřišel o nic tvrdší, než ten standardní a podle toho co jsem se dočetl tomu tak je i nyní. Samozřejmě, že je Clio civilizovaný vůz a s trochou ústupků se s ním dá krásně žít jako s jediným autem, ale konecrnová konkurence je mnohem civilizovanější. Už jen převodovka - Clio má strašně krátké stupně - 6ka na dálnici znamená uširvoucí hukot + materiály + citelně utlumenější podvozek.
ok, s tou převodovkou jsem to četl, ale zas to musíš brát, že je to prostě cena za to, že dostaneš hodně výkonný stroj.
Já osobně bych si tohle třeba nikdy nekoupil. Moje sportovní ambice končí někde na úrovni třeba Golfa GT (ne GTI)- výkonnější motor, ale stále hodně civilní=pohodlné auto
GTI6 s adaptivním podvozkem je (v režimu komfort) taky ještě dost civilní=pohodlné auto, zvlášť na sériových 17"...
Golf GT zatím skončil při přechodu z G5 na G6. Dieselový Golf5 GT nepřímo nahradilo GTD a benzinový G5GT, G6 Highline 1,4TSI... (160PS)
Jak jsem nedávno obědval s berustinou, tak ten říkal, že mu vlastně téměř identický motor v Cupře bere i 8-9, což bych při výkonu, který z něj dostaneš, nebral vůbec jako tragédii ;-)
...ano, dá se s tím jet i za osm,...ono třeba taky, když si v posteli s krásnou "babou", nikde není napsané, že s ní musíš mít sex..., můžete si přece taky jen povídat a držet se u toho maximálně za ruce... :-O:*) >:-[]
P.S. Ale je fuckt, že třeba takové STéčko žere o poznání víc i při "nechráněném sexu"... ;-)
Tak trochu se hádáš sám se sebou. Přece mi nechceš tvrdit, že když chce někdo nekompromisní tvrdej vozejk, že si zejtra koupí reanulta... >:D Popravdě však není mým cílem zatracovat tyhle hodně tvrdé aktivity. Ovšem, jedna věc je Severní smyčka a druhá tvé každodenní užívání si auta. Zatáčku umí dobře projet (na hraně) tak jeden z tisíce. A když to umí, opravdu se domníváš, že si i takový jezdec koupí předmětné nářadí? Nekoupí. Pro těch 999 se vyrábí právě ta přivětivá geteička či estéčka.
Ostatně právě nákup "nekompromisních" aut ve velmi... kompromisní třídě je přece nákupem těch pózérů, neb člověk, který ví k čemu se auto užívá, také ví, jaké auto si má koupit.
Jinak řečeno... extrémy kupují zásadně... :-) extrémisti 8-s >:D
Vůbec se nehádám sám se sebou. Přece mi nechceš tvrdit, že pokud někdo chce DOSTUPNÝ, rychlý, nový a relativně nekompromisní vozík, tak má jinou volbu, než právě Clio? Ono je těžké hledat podobně schopné nářadí i v mnohém vyšších cenových hladinách. Zajeď se někdy mrknout na nějaké hobby závody do vrchu - Renaulty divize RS jsou naprostým folklorem. Píšeš, že zatáčku umí projet dobře jeden z tisíce - ano, právě proto bude v Cliu většina těch "extrémistů" rychlejší než já nevím, třeba v Hondě S2000, ale přesto jim auto svým naladěním dá motivaci a prostor k tomu, aby se dále snažili zdokonalovat...
Jestli je větší pozer řidič MiTa, Pola GTI nebo Clia RS ať si posoudí každý soudruh sám. A kdo z nich si užije víc té každodenní zábavy bude záležet na tom, jestli považují za větší zábavu křivky volantu nebo křivky točivého momentu (ano, myslím tu nepohodlnou atmosferickou, která nutí řidiče řadit)
Ano, na ty kopce, na ty závody do nich jsou ty nekompromisní mutace potřebné. Pro běžný,ˇa právě pro běžný, současně sportovní jízdní život nikoliv. Pro nej jsou tu právě ty jemnější variace.
A proto jsem psal o té menšině... Nehledě k tomu, že ten běžný a současně sportovní jízdní život nesestává jen z pracovního týdne, nýbrž i z víkendu a nevidím jediný důvod, proč si ty "kopce" neudělat každé nedělní ráno na oblíbené okresce :-)
Nicméně pořád nevím, k čemu teda jsou Renaultu dva stejné, ale jinak nazvané sportovní modely. >:D
Na co mu jsou vím, ale zdráhám se to tu napsat... >:D
Jinak bych to směrem k historii viděl poměrně pozitivně, kdyby tedy Reanultovské saportovní odvozeniny nesly logo Gordini. Samozřejmě, že ty pruhy by musely dolů, cirkus kludský už tu byl minulej tejden...
Renault evidentně hledá tvář pro jeho sportovní modely, což je na pochvalu. Gordini je pojem, o tom není sporu.
Přesně, tou poslední větou jsi to vystihl.
Už vidím ten zástup zdejších kritiků (klepajících si na čelo), kdyby měl třeba Golf GTI a Golf R naprosto stejnou techniku a hlavně stejný výkon. Odlišovaly by ho jen dva rychlé pruhy, větší výbava/cena a "hravější" interiér... ;-)
I ediční výroční verze GTI mají zpravidla vyšší výkon, než běžné GTI...
Ozaj, moze tu neikto kto ma skusenosti z jazdy na Megane RS CUP (250) a vie povedat ako sa sprava na nasich cestach, resp ci nieje podvozok moc tvrdy na kazdy den.
Minulou verzi jsem měl tu čest povodit. A věř že ta jízda stála za to. Auto sice (alespoň pro mne) ošklivé, nicméně po motorické stránce to byla paráda. Pokud plánuješ koupi mohu jen vřele doporučit. Opravdu schopné auto, pro opravdové řidiče...
ja planujem aktualnu verziu, III. Len sa rozhodujem medzi Lux a CUP verziou. Totiz Cup ma samosvor a tvrdsi podvozok, len neviem nakolko tvrdy, ci je vhodny len na okruhy, alebo aj na kazdy den. Totiz darmo bude auto super na okruhy, ked s nim nebudem moct jazdit nikde inde, lebo si na vytlkoch vybijem zuby a rozdrvim stavce na chrbtici >:D
Dostal se mi do rukou britský časopis EVO z ledna 2010, ve kterém hledali auto roku a to takové, které je navrženo tak, aby poskytlo radost z jízdy na běžných silnicích, tedy žádné okruhové speciály. Testy probíhaly ve Skotsku na ostrově Skye.
V seznamu aut byli:
Focus RS, Vw Scirocco R, Renault Clio sport cup, Mazda MX-5, Lotus Evora, Artega GT, Aston Martin V12 Vantage, Ferrari California, Lamborgini Gallardo, atd.
Vše vyhrál Lotus Evora. Na krásném pátém místě se umístil Renault Clio Sport cup, porazil tedy tolik opěvovaný Focus RS, Aston Martin V12 Vantage nebo Ferrari California!
Jeden řidič shrnul Clio slovy:
zdá se, že všeho je tu přesně tolik, kolik je potřeba, vše pracuje v dokonalé harmonii. Clio není tak rychlé jako Evora, ale je obratné a má předvídatelné chování.
Toto je podle mě další důkaz, že Clio RS je králem HH.
No vidíš, já ti to říkal, nekupuj toho Astona. Takhle abys nyní nedůstojně prosil u Renaultu, aby ti ho vzali proti cliu na protiúčet.
P.S. To musela být vskutku výběrová testovací mánie, porovnávat Ferrari a Renaulta... no, koukám, že ve Spojeném království je dneska už možné úplně všechno.
To páté místo bylo asi za dobrou manévrovatelnost v městské zástavbě, ne?
Vytrháváš to z kontextu, Clio RS je hatch, A-M ne, ale to jistě víš. Tyhle testy mají trochu delší historii, nenadarmo před lety kraloval v tomhle nesrovnatelném srovnání Peugeot 106 XSI
No a o tom ten test byl, že Ferrari je výborné na okruh, ale na okreskách našich kvalit to je to k hov*u a místo aby sis užil jízdu se bojíš, abys někde neurval přední spoiler. To je kategorie pro hot-hatche. Beztak ten test byl asi podplacený, jinak není možné, že to nevyhrál VW. ;-\
Mě stačilo loňské vydání (tuším, že letní) britského týdeníku Autocar, kde Clio platilo za jedno z nějvětších překvapení roku... nemám přesný odkaz, ale stálo to za to!
Mě stačil letošní vydání top Gearu kde bylo srovnání Megane RS, Focus RS, sciroco R... dopadlo to v Tomto pořadí. O pár stránek byl test Twinga RS... nebudu se tu rozepisovat každý kdo se o auta zajimá má jasnou představu o tom co se tam psalo. Kdo ne snaží se obhajovat Polo GTI tím že po cestě z obchodu domů neutlučete to mléko na máslo. >:D Jako by nestačilo že už to máslo má na hlavě.
Takže chceš říci, že na silnici je ve skutečnosti rychlejší třeba Fabia RS Combi? To snad nemyslíš vážně, protože by to musela rada zlatého ventilku ihned nominovat jako vítězný slogan posledních i příštích dvaceti... století.
"Porážku" rocca R v TopGearu je třeba brát s rezervou, např. v Autocaru zase rocco R "porazilo" Focus RS i Z 370...a v aktuálním Autocaru dokonce celkově "porazilo" Meg RS i běžné rocco (2,0 TSI s DSG)...
Jedno srovnání ještě jaro nedělá... ;-)
Tak jsme se to zase všechno pěkně dozvědeli. Ostří eurohoši sedlají údajně zásadně dva bílé pruhy. Zajímavé. Naposledy jsem je, tedy ty dva pruhy viděl někdy na přelomu šedesátých let na voze Renault 8 Gordini. Ostré hochy však vidám na silnicích stále. Zejména v Golfech GTI, Focusech ST a na našich silnicích v Octaviích RS (200 koní, třikrát obhájené světové prvenství motoru roku své kategorie).
Renaultisty ze silnic také znám - Modus, Scééénik, mégane na... základní barvě a základních plecháčích, sem tam rádoby elegán v laguně a jednou za rok Avantime v plný (pohřební) palbě.
Myslím, že nejlépe to tu vystihl jeden ostrej tramvajovej jezdec, a to skoromyšlénkou, že totiž horní Clio je bezkonkurenční na závodním okruhu... >:D
P.S. Jak jsem tu již psal, hlavně koukej, aby ti nad pelestí Clio vydrželo do dalšího pololetí. Až budeš dospělej, oni už ti u Škody vysvětli, co je to auto. A buď si jistej, že jim k tomu tvoje manželka dokonale dopomůže... >:D
BRAVO ZÁVODNÍ OKRUH (pozor ať si neuspiníš ty modré lemy koberečků... :-|
Máš hodně omezené znalosti v oblasti automoblismu, což jsi zde už nesčetněkrát dokázal. R8 Gordini rozhodně nebyl poslední Gordini, následovala snad ještě věhlasnější R12, to ty ale samozřejmě nevíš, protože pro tebe je vrchol sportovního auto Octavia Combi RS TDI >:D >:D:yes:
mohu se zeptat, co máš konkrétního proti velkoprostorovým vozům od Renaultu, případně základnímu provedení modelu Megane? Na silnicích nejsou jen solventnější motoristé s ostrých hatchbacích (těmi počínaje), ale také lidé, kteří chtějí automobil více než solidních kvalit za přijatelné peníze... znám i několik pragmaticky smýšlejících, bohatých lidí, kteří namísto automobilů, jejichž image koresponduje s výši jejich konta, volí běžný mainstream...
Také by mě zajímal ten pojem "pohřební", jenž přísluší modelu Avantime... mohu vědět, proč jsi volil takové označení?
Začnu odzadu. Proč jsem zvolil co jsem zvolil víš moc dobře, tak v tom ještě nerejpej klackem zoufalství.
Jinak, Avantime, s tebou velmi silně souhlasím. Tedy, pokud se jedná o prezentovaný postoj, že ne každý chce ostré dravé náčiní pro uspokojení dravčích instinktů. Ano, jsou tu i jiní řidiči. Mimochodem, nadhodil jsi velmi výživné téma. Tedy jen v krátkosti:
Elita, myslím šoférská, sedlá (zásadně) auta stylová, silná - všechno se to točí kolem toho optimálního středobodu, který nalezneš někde poblíž německé prémiové vyšší střední včetně aktuálních variací (5GT, R-klasse). Hned za nimi jsou eurodrzci v kupíčkách v cabriech a ve velkých SUV (trojjediná prestižní kategorie dravců), tohle pozvolna pokračuje jak do vyšších tříd (Lux a exklusiv) a do nižších tříd. V nich pak vyniká dílo minulého a tohoto století, a sice kompaktní karoserie (Golf), která určuje poměrně přitažlivě životní styl doslova desítkám miliónů. Pak jsou jezdci subkompaktů a miniaut. A až teprve pak nastupuje impotentní sorta takzvaných silničních antoušků. Však to znáš, plato vajec, košík s houbama, sem tam nějakej ten plstěnej klobouk á la trautenberg, prostě... liga MPV, tedy zejména liga středních a malých MPV. Není nic vzdálenějšího tomu uvedenému středobodu, tomu ideálu který naznačuji na začátku. Výjimkou jsou jen velká MPV, která těží ze své vizuální pohledové důstojnosti. Na evropské poměry (malé vzdálenosti) je to ovšem zcela nepotřebná kategorie.
Samozřejmě. Ne každý chce, jak píšeš, ostré dravé náčiní pro uspokojení dravčích instinktů. Jsou tu však i takoví, kteří by si nějaký ten ostřejší kousek milerádi pořídili, ale osud k nim nebyl přívětivý a z mnoha důvodů si stylovější, silnější a prestižnější automobil nemohou dovolit.
Když má někdo finance na německou prémii, nevidím jediný důvod, proč by si zámožný občan nemohl pořídit nějaké to stylové BMW, reprezentativní trícípou hvězdu či technicistní kousek z Ingolstadtu. Ne nadarmo jsou tyto vozy špičkami svých kategorií.
Ovšem bezesporu souhlasím s Tvým názorem na typicky Český, často také víkendový styl života - s tím také mnohdy souvisí nedostatek ambic pro lepší cíle, často tito lidé své mzdy rozfofrují v nezdravích potravinách a levném alkoholu... tito lidé si ale oblíbili spíše postarší vozy kategorie kombi, které kladou důraz na užitek a jakýkoli styl či alespoň základní tvarová důstojnost jde opodál (Brrrrrr...)
Samozřejmě, HH s 147,5 kW, atmosférickým dvoulitrem bude trhák prodejů, o to Renaultu určitě šlo nejvíce 8-s8-s:no::no:
Pokud ti jde o prodeje, tak se jdi podívat na celoevropské prodeje Clia ve vztahu ke konkurenci, tam válcuje Clio Fabii naprosto suverénně, když ti jde o prodeje. 8-s
Na co argumenty? Stačí argument, Clio vs. ta Fábie, to je vážně smysluplný. Podstata je asi v tý jednoúčelnosti, co dělá renault oproti konkurenci. Někoho převálcuje ve vybagrovaný verzi na okruhu a už je nejlepší na světě?
A krom toho... o co myslíš, že dneska renaultu jde asi nejvíc? Aby jejich modely obdivovali pubescenti, co si je nikdy nekoupí, nebo o to, aby prodávali?
Proto tě posílám na statistiku posledních měsíců prodejnosti aut v Evropě, ať se koukneš, kdo roste v desítkách procent. Pokud to nevíš, tak ti prozradím, že je to právě Clio a Megane v TOP10.
Renault neumí dělat kompromis. Buď je to mr.ka, nebo extrém nepoužitelnej pro normální provoz. To si myslím já. Pokud jsem reálný spotřebitel, tak je to tak, jak si myslím. Oproti VW to neumí v podstatě nikdo a to bych si VW nikdy nekoupil stejně, jako ostatní.
Pro kompromis máš tady Renault Lagunu GT, pohodlí tam máš více jak dostatek. Pokud chceš Nižší střední třídu, tak Megane RS na podvozku "lux" rozhodně nějaký kostitřas není, stejně jako Megane GT, který je v nabídce.
A jestli jsi nejel ještě v Cliu RS, tak ti prozradím, že i pro normální provoz je tam stejně únosné pohodlí jako v jiných malých autech, čli rozhodně to nejsou měchy.
Pokud ale máš problém s Cliem RS, tak si ho nekupuj a považuj třeba tu Octavii RS klidně za vrchol sportovna
Tak když to zjednoduším, tak já nekvedlám, takže renault dopředu odpískávám. Když už budu chtít kvedlat ve sportovním autě pro zábavu, tak se spokojím s STi.
A pro koho jiného bys asi chtěl malý HH? Pro sedmičlennnou rodinu nebo jako vládní vozidlo nebo případně jako obrněný transportér jako výstroj naší armády?
Jako že je to auto tvrdý, jako prase? Pochybuju, že by něčím zásadním vyčnívalo nad konkurencí, krom těch schopností na okruhu. Jen se tě snažím uklidnit. Že tě někdo svezl v Brně ještě není důvod, aby si ho tady hájil, jak rozdováděná advokátka Slámová.
No já nevím, co ty čekáš od sportovního HH s dvoulitrovým atmosférickým motorem. Rychlost na okruhu to není, tak tipuju, že to je kufr? Nebo možná to bude nějaká jiná sportvní záležitost? Třeba vyhřívaná masážní sedadla?
Vím, že sportovní vozy takovéto kategorie jsou sportovní v uvozovkách, ale mě by se to líbilo, kdyby to narostlo rozměrech potřebné ještě pro dvoje dveře
Mário, máš pravdu snad v jediném. 620.000,- Za Clio opravdu není malá cena. Na tom se asi shodneme. Ale tvrdit o Mazdě 3 MPS jak je jinou muzikou, jen svědčí o tom, že jsi ani v jednom z obou aut nejen, že nejel, ale pravděpodobně ani neseděl. M 3 MPS je bezesporu velice výkonné auto přihlédnouc ke třídě (nižší střední). Toť je ale také prakticky vše co nabízí. konkurence, byť i méně výkonná ho celkem spolehlivě břebíjí (Golf GTI, Focus ST). Skutečně ostré HH nižší střední - jako Mégane či Focus RS jsou pak uplně někde jinde (i cenově). Takže malý dotaz na závěr - proč Mazda zlevnila svůj nejsilnější model v trojkové řadě?? Že by se za původních cca. 800.000,- moc neprodával?? Asi ne. Já jich teda na silnici vidím jak šafránu... Takže s tou muzikou bych při ladění byl přeci jen opatrnějí. Nemluvě o tom, že v rukou zkušeného řidiče Clio i přes svůj výkonový handicap tuhle Mazdu v zatáčkách celkem hravě deklasuje. ;-)
pár desítek aut už jsem řídil , vlastnil osum ...
jel jsem i v překonovaným cliu 2.O , ale mě stačí že je to auto z francie a už mě dál nezajímá - neoslovuje mne desing ani jejich technika.Už před několika lety když jsem se ptal mechaniků co by si koupili za auto . říkali, že je to jedno ,ale hlavně ne francouze :-)
sorry kamo, ale si len huba plna kecov... Sem se ptal mechaniku = lol. Mechanikov z autorizovaneho servisu VW ? Kazdy kto povie nieco v style auta z nemecka su nanic alebo auta z Francuzska atd, je clovek ktory autam rozumie prd makovy...