Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio Gordini RS na českém trhu: Cena 619.900,- Kč, příplatek za luxus je 70 tisíc Kč

Renault Clio Gordini RS se začal v Česku prodávat za 619.900,- Kč. To je o 70 tisíc Kč více než dosud jediná verze Clio Sport RS, výměnou za to nabízí Gordini k výkonnému motoru luxusní prvky výbavy.
Zpět na článek
31. 5. 2010 01:32
31. 5. 2010 09:34
31. 5. 2010 12:32
31. 5. 2010 14:13
31. 5. 2010 15:12
31. 5. 2010 14:14
31. 5. 2010 14:02
neregistrovaný "soukon"
31. 5. 2010 09:35
31. 5. 2010 10:31
31. 5. 2010 11:13
31. 5. 2010 12:02
31. 5. 2010 12:18
31. 5. 2010 12:24
31. 5. 2010 12:43
31. 5. 2010 14:16
31. 5. 2010 14:41
31. 5. 2010 15:14
31. 5. 2010 12:28
31. 5. 2010 13:00
31. 5. 2010 13:24
31. 5. 2010 14:18
31. 5. 2010 15:17
31. 5. 2010 12:54
31. 5. 2010 13:21
31. 5. 2010 15:25
31. 5. 2010 15:55
31. 5. 2010 14:39
31. 5. 2010 18:07
31. 5. 2010 13:31
neregistrovaný "Lioo"
31. 5. 2010 13:52
neregistrovaný "Lioo"
31. 5. 2010 14:08
neregistrovaný "Lioo"
31. 5. 2010 17:41
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 17:33
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 22:16
31. 5. 2010 22:39
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 22:56
31. 5. 2010 23:11
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 22:57
31. 5. 2010 23:05
1. 6. 2010 15:46
neregistrovaný "Lioo"
1. 6. 2010 00:46
1. 6. 2010 07:34
neregistrovaný "mario.b"
1. 6. 2010 09:00
1. 6. 2010 14:42
neregistrovaný "mario.b"
1. 6. 2010 15:40
neregistrovaný "Lioo"
2. 6. 2010 17:35
neregistrovaný "Lioo"
1. 6. 2010 21:20
neregistrovaný "mario.b"
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 01:32
Pan Hot Hatch
Ano, dvoulitrový atmosférický čtyřválec, 147,5 kW, jeden z nejlepších podvozků a jízdních vlastností ve své třídě... a k tomu jméno Gordini. Je tady vůbec nějaký ostřejší hot hatch v B-segmentu?

Vivat Renault Sport!

PS: Chybí dodat v článku, že cena je o 30 000 nižší s Renault leasingem a je tam ten ceník vystavený už tak 3 týdny ;-)
Rozbalit vlákno
43
Avatar - white label
31. 5. 2010 02:00
Re: Pan Hot Hatch
Clio RS ano..., ale tohle rádoby "Gordini" určitě ne.
Jediná "sportovní technika" navíc (proti CRS) jsou "tuznerské rychlé pruhy"..., tedy sečteno a podtrženo další marketingová parodie na Gordini... :no:
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 03:00
Re: Pan Hot Hatch
Tak ještě jednou, je tady nějaký ostřejší HH b-segmentu? Krom slylingových prvků dostáváš i výbavu navíc, pokud sis přečetl článek.
Takovéhle používání starých jmen je u různých značek mnoho, ale zde i když jde jen o trochu odlišnou verzi RS, jde pořád o to nejlepší v třídě a pan Gordini by se určitě za tohle auto nestyděl.
Mluvit o tuzérských rychlých pruzích na HH v hanlivém smyslu je podobné jako posměvavě mluvit o karbonové napodobenině na střeše jakéhokoliv jiného HH, to je taky potom tuzing. 8-s >:-[]
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 09:00
Re: Pan Hot Hatch
chlapci, chce to klid. opět se tu hádáte jako dva silně nezralí puboši. takhle se přece eurodrzek, byť i silně frankofonní nechová.
tohle jsou argumenty stodolářského tuzéra. tedy abychom si to trochu ujasnili. tohle Clio Gordini nabízí za příplatek 70 tyček dost slušnou porci výbavy navíc (oproti RS). je tak jedině na vkusu každého z nás, potenciálních kupců, jestli na tuhle renaultí marketingovou hru přistoupíme anebo ne.
pokud budu mluvit za sebe, s bílými pruhy bych ani tak neměl problém. zato interiér mi přijde jak tuzing z tuzexu, příp. z maďarska či mexikoplatzu z před dvaceti let. působí prostě kýčovitě a bohužel levně. Standardní RS s koženými sedačkami je o jiném (v pozitivním smyslu slova). ale jak se říká, proti chuti.... a každé zboží má své kupce... :-|
31. 5. 2010 09:28
Re: Pan Hot Hatch
z ostreho HH udelaly min ostrej HH tim ze mu nadelili nejen vybavu, ale i hmotnost te vybavy navic, a to ze ji nezohledni v tech udajich v te vaze neznamena ze tam rozdil i treba v par kg neni :-)

a co se karbonove strechy tyce, tak pokud je opravdu karobonova, tak pravdepodobne dost snizuje vahu a snizuje teziste, coz je casto pozitivni

tak jako tak, jedine Clio ktere bych chtel je bud standardni ClioRS, nebo Cup verze (bejvalej majitel 2 Clii 1 a 2 generace :-) )
31. 5. 2010 09:34
Re: Pan Hot Hatch
otázka je, jak jinak by se měla edice Gordini profilovat?

Ano, v historii to možná byla "vrcholná" sportovní řada u Renaultů, ale teď už je tady RS, takže logicky Gordini nemá moc prostoru zrát ještě víc technicky, ale spíš imagově.

Mně osobně se tohle líbí, i když Twingo Gordini je podle mě trošičku povedenější :yes: ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 10:59
Re: Pan Hot Hatch
Psal jsem o karbonové napodovenině, ne o karbonové střeše.

Jinými slovy Gordini civilizovali na úroveň např. Fábie RS, aby ti, kteří chtějí pro svou spotovní jízdu i některé prvky výbavy, měli na výbět.
Avatar - white label
31. 5. 2010 10:12
Re: Pan Hot Hatch
>:D
Copak šlápl jsem na "Galské kohoutí" vRoko... Takže ti můj pohled znovu zvopakuju. První problém této verze (slavného jména) Gordini je absence technického tuningu, který by image tohoto jména podpořil. Příplatek za kg výbavy a "rychlé" pruhy navíc na to stačit určitě nemohou...
Optický tuning je (zejména v int.) velmi nepovedený, místy až "kýčovitý" (viz přirovnání Pierra).
Že lze optický tuning CRS udělat i velmi dobře, dokazuje např. CRS "20TH" [odkaz]
Za mě tedy: CRS - ano! CRS Cup - ano! CRS 20TH ano! CRS "Gordini" - ne!

;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 11:04
Re: Pan Hot Hatch
Bílé pruhy patřily vždy k verzi Gordini. "Optický tuning" interiéru není pro tebe a další kupce nad 40 přijatelný, ale kolik těch kupců malých HH je pod 40 a kolik těch HH by nakonec skončilo právě u tuningu, viz nejoblíbenější cíl optického tuningu Golf GTI. Je to hravější, barevnější a ne německy usedlé. Mě osobně také 20th Anniversary edice příjde elegantnější a propracovanější v detailech, ale proti tomuhle v exteriéru bych se rozhodně nestavěl.
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 11:34
Re: Pan Hot Hatch
Ronaulte a co Maruška??? ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 11:38
Re: Pan Hot Hatch
Maruška je psychicky na dně, jako každé zkouškové ;-) Asi by potřebovala nějakou podporu od zkušeného podpůrce ;-)
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 12:33
Re: Pan Hot Hatch
Ronaulte a tys jí nenabídl přátelskou výpomoc?? To jsi gentleman?? >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:07
Re: Pan Hot Hatch
Ne, já se před ní skrývám, přátelská výpomoc by znamenalo poslouchat, jak tu zkoušku neudělá, takže pokud o to stojíš, dám ti kontakt a můžeš každý den několik hodin utěšovat a uklidňovat 8-s >:D
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:12
Re: Pan Hot Hatch
myslím, že maruška bude dosti náročná nejen za volantem ale i... >:D přeci jen tohle bys měl zvládnout ty... ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:16
Re: Pan Hot Hatch
Já mám na zvládnutí spíše svou Mirušku, natož ještě zvládat Marušku ;-)
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:18
Re: Pan Hot Hatch
ty seš chlape na roztrhání. koukám, že u vás v brně máte samý dračice.... >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:22
Re: Pan Hot Hatch
Brno je zlatá loď za děvčaty z Brna choď ;-)
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:25
Re: Pan Hot Hatch
bojim, bojim... :*)
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:31
Re: Pan Hot Hatch
P.S. měl jsem kdysi v Brně jednu více než jen kamarádku. byla krásná jak 911, chytrá jak Evora a divoká jak to Clio RS. Po týdnu bláznivé jízdy, jsem ani nevěděl, která noha je ta pravá, která levá a která ta třetí. Vlítla na to jak okruhovej speciál. Krouťák a zátah odspodu byl silnější než u tryskáče... >:-[]
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:35
Re: Pan Hot Hatch
Jak se píše v básni Karla Plíhala:
Znal jsem jednu ze Šlapanic,
než-li vešla byl jsem panic. >:-[]
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:52
Re: Pan Hot Hatch
>:D >:D >:-[] :yes:
Avatar - white label
31. 5. 2010 12:15
Re: Pan Hot Hatch
Tvá neúnavná snaha konfrontovat nějak CRS (Gordini) s GGTI je trochu komická. To jsou přece jen jiné světy HH. Jiná třída, jiný charakter, jiná cílová skupina zákazníků a její šířka, jiná cena, jiné prodeje...
Kolik CRS potkáš za rok na cestě a kolik z nich bude! asi zrovna CRS "Gordini"? Nedělej z "nostalgické" edice Gordini auto vyloženě "pro mladé", zrovna u nás na nové CRS Gordini budou mít prachy spíš právě ti čtyřicátníci (podobně jako na nový GGTI).
Rychlé pruhy sice ke Gordini patří také, ale rozhodně to není to, co by mu primárně mělo dělat jeho jméno, což je podstata mé "kritiky", kterou stále nechceš! pochopit...
"Hravý a barevný" interiér může být např. v nějaké verzi Clia "JOY", ale v tomto CRS Gordini prostě působí kýčovitě (to není jen můj názor), což není ani zdaleka jen otázka věku toho, kdo to hodnotí (taky tu "neargumentuju" tvým téměř "postpubertálním" věkem, ani tím v čem zrovna jezdíš ;-) )...
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 12:30
Re: Pan Hot Hatch
hombre, neni tomu tak dávno co jsem ti chtěl poslat poctivej standard od Marily. Dáš mi adresu tvýho servisu??? >:-[]
31. 5. 2010 12:32
Re: Pan Hot Hatch
Labele klídek ;-)

ty to zase zbytečně hrotíš, jakože je to kýč protože pro tebe a pár tvých známých je to kýč

prostě akceptuj fakt, že Gordini 2010 je něco jiného jako Gordini 1970. Když s tím směrováním nesouhlasíš, OK, ale já bych tomu určitě dal šanci. Uvidíme jestli se dokážou vedle sebe prosadit dvě "sportovní" řady ;-)
Avatar - white label
31. 5. 2010 12:56
Re: Pan Hot Hatch
Neboj, jsem naprosto klidný, jen nevidím důvod/argumen, abych změnil názor na tuto verzi Gordini... S Cliem RS jako takovým nemám nejmenší problém, právě naopak...
Pokud udělá kdokoli, podobnou verzi určitého modelu (třeba Audi RS "Röhl") s podobnou, jen opticky rychlejší a vybavenější/těžší "filosofií", budu to "kritizivat" úplně stejně, podobně jako zbytečně kýčovité prvky v interiéru..., které (na rozdíl od těch rychlých pruhů) ani nemají na co navázat... ;-)
A že si to někdo koupí? S tím nemám obecně vůbec žádný problém..., takže to, že bych tomu snad nechtěl dát šanci, nemůže být řeč... :-)
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 12:56
Re: Pan Hot Hatch
Je to tak... sami sebe uvrhli do docela složité situace, která nemá v mainstreamu obdobu
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:14
Re: Pan Hot Hatch
v mainstreemu sic ne, ale co v supermainstreemu????? >:-[]
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 14:29
Re: Pan Hot Hatch
No tam jakbysmet. Ti se sice taky trochu snažili o zmatky, ale založili si divizi SupeRmainstream GmbH a je v tom hned jasno.
Teď jsem si ještě vzpomněl, že snad existuje i něco jako Clio GT a Twingo GT, takže Renault pouští do světa hned tři lepší/výkonnější verze jednoho modelu. Dost zvláštní postup, i když netvrdím, že špatný.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 12:57
Re: Pan Hot Hatch
Já snad konfrontuji? Já naopak zde vyzdvihuji, že to, co se hodí na Clio RS, čili dva bílé pruhy, to se už nemusí vůbec hodit na usedlý HH typu GTI. Proto jaksi nechápu námitku na dva rychlé pruhy, když na větším HH jsi ochoten tolerovat napodobeninu karbonu.
Já naopak ty dva pruhy na splašeném malém HH, které se stejně nejvíce bude prodávat mladým ve Francii, Itálii, Anglii a dalších zemích, kde HH mají větší oblibu, vítám.
Trh rozhodne a pokud se tahle edice chytne a bude se prodávat, tak to znamená, že se i ten třeba pro tebe kýčovitý interiér líbí cílové skupině zákazníků. Pořád je Clio i přes své výkony malým hravým autem.
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:01
Re: Pan Hot Hatch
nedal bys jedno vychlazený brácho??? ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:09
Re: Pan Hot Hatch
Ty, ani ne, nevím jak u vás, ale tu chčije a celkově počasí popíjení vychlazených dvanáctek moc nenahrává... 8-s :-(
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:17
Re: Pan Hot Hatch
tady je zatím jaksi polojasno - takže já bych jednou orosenou plzničkou rozhodně nepohrdnul. ostatně jdeš na salon??
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:21
Re: Pan Hot Hatch
Dej si za mě jednu plzničku a klidně i nějakou pěknou plzeňačku ;-)
Kruci, zapomněl jsem na autosalon. Právě nejsem v Brně a o weekendu tam asi nebudu. Ty se tam chystáš? Já bych to ale spíše viděl někdy během týdne.
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:34
Re: Pan Hot Hatch
čoveče asi ani nechystám. zatím ještě uvidím, ale mám obavu, že mne nemine návštěva u tchánových... :'-(
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:37
Re: Pan Hot Hatch
Já bych šel někdy během týdne, to bych si asi čas našel, navíc by tam bylo méně lidí a možná bych i nějaké auto odzkoušel jízdně. Ale samotnému se mi moc nechce, to chce nějakého ochutnávače plastů do party, ať můžu chuťové počitky s někým konfrontovat.
31. 5. 2010 14:13
Re: Pan Hot Hatch
Tož to já bych klidně přijel, ale z Prahéé nikdo (asi se mnou) nechce jet! A to sem nabízel mainstreamové svezení s (bohužel ne nejlépe odladěnou) 1.4 bez klimošky. ;-\ >:-[]
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 14:17
Re: Pan Hot Hatch
Tak naskoč do Student Agency, tam máš klimu, sedadla v kůži a ještě můžeš natrefit na půvabnou stewardku ;-) Navíc ten SA bus bývá někdy rychlejší než 1.4 na dálnici >:-[]
31. 5. 2010 15:12
Re: Pan Hot Hatch
pravda >:-[]

kdybych tam naložil 3 pražáky plus svojí maličkost, asi by nás v pravém pruhu problíkávali i kamiony >:D
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 12:15
Re: Pan Hot Hatch
Pan Gordini by se nejslíš vyděsil té tlamy a žabích očí :*) >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 12:45
Re: Pan Hot Hatch
Ono tobě se nelíbilo ani R8 a ani R12, zatímco úpravou těhle aut se Gordini proslavil, takže těžko čekat, že zrovna ty by ses do vkusu pana Gordiniho trefil ;-)
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 12:51
Re: Pan Hot Hatch
Tak klasická Dacia se mě docela líbí a u R8 mně spíš vadí, jak se přeceňuje jeho "pokrokovost" :-)
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:11
Re: Pan Hot Hatch
já zas nedám dopustit na klasickej škodylak, stodvaciášek první generace. GLS. Tzv. českej baworák. čkyři lampy, otáčkoměr a kličky i na zadních dveřích. socialistický letadlo a v pořadnících vytouženej drak, silniční sen mnoha našich otců (a možná i dědečků).
dodnes nostalgicky vzpomínám, jak jsme s taťkou jeli do Mělníka a čekali ještě za tmy před Mototechnou, než si převezmem ten jeho čtyřkolý mladoboleslavský sen... ;-) a pak ta anabáze s koupí potahů a puklic v Maďarsku, resp. s jejich převozem přes hranice... ;-)
31. 5. 2010 14:14
Re: Pan Hot Hatch
pašeráku :-)
neregistrovaný "soukon"
31. 5. 2010 14:02
Re: Pan Hot Hatch
DS3 Racing bude možná ostřejší než Clio gordini.
31. 5. 2010 09:35
HOUDINI RS
Jsou auta, která ve svých základních genech nesou potenci mutací. Jen tak se například z Pola dá udělat přitažlivý (sub)hot-hatch pro ty pravé mladé nadržené eurodrzky. Pak jsou auta, která v tom základu nemají tento status, a nezbývá jim být dobrým, než v tom svém základu. A to Clio nepochybně je. Velmi kultivované jízdní vlastnosti, věrně odrážející charakter konfigurace kabiny, především tedy volantu a přístrojové desky. Vybočení směrem do jiných (zde např. ostrých) vod, nese jeden základní problém, a tím je pocitová nevěrohodnost. Co na tom, že technici jistě výborně vypiplali jízdní vlastnosti, když holt si uvnitř připadáš jak novodobej Houdini na produkci. Kroutíš se jak hádek, abys mě přesvědčil, žes chtěl malý, rychlý, sportovní dělo. A co jako ta modrá šála kolem řadičky, či volant a vůbec celá přístrojovka? To ti neva? Hlavně mi nepiš, že na tomhle nezáleží. Záleží, a moc. Jakmile totiž není vzhled, pohledový charakter, styl... prostě jakmile tohle všechno není dotažené v potřebném duchu, postrádá to charakterovou věrohodnost.

Konfrontuj v těchto souvislostech POLO GTI, Volkswagen POLO GTI - "rychlé" pohledové detaily pro estetické fajnšmekry, které vůz individualizují žádoucím směrem, kokpit dotažený do posledního (sportovního) detailu, jaký je třídně vyžadován, pod kapotou světovej motor, výkon, jízdní vlastnosti, sport a komfort přesně nadávkovány ke každodenní spokojenosti majitele.

Koneckonců, my tu přece nemusíme chodit ani tak daleko, vždyť - je tu někdo, kdo by v této krajině upřednostnil horní clio před FABIÍ RS? Asi ne, co. Jistě, kdo umí, umí.

P.S. Ale na plakát, tam to vidím přesně obráceně. Na plakát to chce pruhy. A když budeš mít pokojíček ve světlemodré, bude to dokonalé :yes:
Rozbalit vlákno
47
Avatar - dr.biker
31. 5. 2010 10:06
Re: HOUDINI RS
Zdravím GTI, je mi jasné, že někdo s nickem "GTI" asi bude obhajovat HH od němců, než od frantíků z Dipee! Nemám nic zásadního proti koncernu Vw, ale zdá se mi, že jsou poslední dobou všechny jejich auta stejné a působí na mě takovým chladným dojmem.
Ale když potkám na cestě nějaký Renault sport, tak mi srdce zaplesá a stoupne tep. Vím, že se někomu úprava Gordini nemusí líbit, ale od toho je tu více verzí CRS. Každý si může vybrat. Jinak k tomu interiéru, mě se docela líbí a pokud si někdo koupí toto auto, tak ho spíše zajímají jízdní vlastnosti než měkčený plast na palubovce. Jinak další výhoda jsou sedačky od Recara, minimálně vypadají líp, než ty retro sedačky ve Vw.
A dal bych jednoznačně přednost Cliu RS před Fóbií RS!
31. 5. 2010 10:31
Re: HOUDINI RS
Pravděpodobně se domníváš, že s tímhle nickem musím nutně brázdit silnice v broukovi :-)

Já nahoře Clio velmi chválím, asi sis toho nevšiml.

Problém, bikere spočívá v tom, že ty píšeš v rovině "bych". Bych je tématem právě jen a než v plakát-klubu. Dospělý člověk, tedy ten, který jezdí a hlavně kupuje svá auta, tak ten na věc musí realisticky. A jak ten realismus vypadá, to spatřuješ právě na silnicích. Mimochodem, mohl bys tu vypsat ty sportovní reanulty, které potkáváš na cestách? :-)

Samozřejmě, že celá špatně je také tvá filosofie o tom, že na vzhledu nezáleží. A proč jako by nemělo záležet, tomu nerozumím. Nebo, že by snad se mohli u Ferrari poučit a začít už konečně montovat do své produkce volanty inspirované z eresa od Clia? Nemělo by to být tak trochu a právě naopak? No, jen se podívej na volant POLA GTI. Pak sem napiš, který volant z těchto dvou vyjadřuje věrněji charakter vozu.

Fabia RS je vedle v testu, přečti si ho, dost to otevírá autoobzory.
Avatar - dr.biker
31. 5. 2010 11:03
Re: HOUDINI RS
Sorry, já vím že chválíš i jiná auta. Vůbec nepochybuji o kvalitách vozů GTI, jezdí jich u nás víc než renault sportů. Jinak občas vidím nějaký ten RS z Dippe, např. jsem viděl CRS Co-pilota, nějaké to starší clio, občas Megane a jednou jsem viděl Twingo RS. Já vím, není jich moc, Vw je víc.
Jinak VW dělá kvalitní auta a rád si za ně nechá zaplatit.
Já dávám přednost manuálního řazení u takového typu auta. Fabia ho nemá, ale má skvělý přeplňovaný motor a převodovku DSG, která se hodí k tomuto určení auta. Fabia RS prostě není ten tvrdý HH jako CRS, o to je více universální pro každodenní jízdu, nejen kvůli 5 dveřím, ale i spotřebě. Navíc škoda jako první nabízí rs v kombi.
31. 5. 2010 11:13
Re: HOUDINI RS
Ano. Nyní již chápu tvůj postoj. Pokud máme uvažovat o nějaké ostré verzi, tedy o jaksi verzi s tvrdými, nekompríomisními jízdními vlastnostmi, pak se zájemce musí obrátit jinam. A je fajn, že ta možnost tu je.

Jinak prosím neslevuj v budoucnu ze svých požadavků ani co se týká vnitřku. Právě ty ostřejší verze by měly mít i "ostřejší" kabiny.
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 12:02
Re: HOUDINI RS
Takže začněme popořádku a od začátku.
Nevím které auto třídy supermini (neboli nižší třída) s sebou nese jakoukoliv potenční mutaci. Snad jen Mini ale to je trochu o něčem jiném... Obvykle, asi tak z 90% se jedná o městská auta, která nemají tendence nést nic než chuť, šanci a snahu stát se prodejně úspěšnou prodejní taškou, resp. autem do města.
Platí to jak pro Polo, Fiestu, Ibizu, 208, C3 či Mazdu 2, tak i pro Clio anebo Fábii. Veškeré ostré verze těchto drobků jsou již jen jakousi úlitbou současné módě, třešničkou na dortu, pro kterou se rozhodne skutečně jen fanda té-které značky, resp. člověk hledající hmotné ztvárnění pojmu hot-hatch. V případě nového vozu to rozhodně však nebude (alespoň ne u nás v české kotlině) jakýkoliv mladý bejček, drzek, frajer, apod.
Pro něj, resp. pro kapsu jeho rodičů je přeci jen cena těhle ostrých draků příliš vysoká...
Takže ještě jednou - jsou tu malí divoši - ostré verze městských aut, která nabízí opravdu ostré svezení. Ani jedno z těhle aut není v zásadě špatné ale jen jedno může být nejlepší. A tady je situace již nějaký ten rok jasná. Karty jsou rozdány. Clio RS zatím nikdo do kačírku neposlal. A Polo či Fábie anebo Ibiza si o tom mohou nechat jen a jen zdát. Budoucí Fiesta ST se bude muset kurefsky snažit aby s Cliem srovnala krok. Možná až jednou přifrčí, vody se zhoupnou. Do té doby však Clio bude vládnout ve svém rybníčku. Na tom nic nezměníš ani ty dottore, ani nevkusný interiér a "rychlé" pruhy verze Gordini... :-!
Jinak k tvému poslednímu dotazu - jestli je tu někdo, kdo by upřednostnil Clio RS před Fábií RS. Možná by ses divil co by se takových našlo. Já jsem jedním z nich. Ač rozhodně nejsem nejsem fandou Renaultu a sám jezdím v koncernovém autu... ;-)
31. 5. 2010 12:18
Re: HOUDINI RS
no jo, dottore a Rencek, víme k čemu to vždy vede :-)

kdyby tam rychlé pruhy nebyly, to by byl brekot proč tam nejsou, tradice, historie, eurobýčkové...

teď tam jsou tak je zas brekot že tam jsou....

Vidím to tak, že jediná věc co by Clio Gordini zachránila, je znak VW na kapotě >:-[]
Avatar - Katikakus
31. 5. 2010 17:27
Re: HOUDINI RS
Myslis nejak takhle? >:-[]
[odkaz]
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 17:35
Re: HOUDINI RS
Tohle je nádherné! Nejhezčí HH všech dob :yes: >:D
Avatar - white label
31. 5. 2010 17:40
Re: HOUDINI RS
Tak vidíš, že to nakonec jde (doslova) i bez zbytečných "pitschovin"...
[odkaz]
8-s >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 12:18
Re: HOUDINI RS
V té závěrečné pasáži chtě, nechtě musím dát plně za pravdu GTImu, páč to je jenom samé "by" a "kdyby"... V internetové diskuzi je každý strašný tvrďák... Jenže pak si místo Clia RS pořídí Octavii RS TDI, jako jeden případ ze sousedství.
31. 5. 2010 12:24
Re: HOUDINI RS
to je dobrý postřeh!

Pierro a teď s pravdou ven. Clio RS vs. Fabka RS to je jasný.

Ale teď do živýho - Clio RS vs. Stodvaciášek Škodylak RS

Tak co, ještě budeš hrát plejstejšnovýho hrdinu nebo házíš ručník do ringu? >:-[]
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 12:43
Re: HOUDINI RS
Natuněnej stodvaciášek myslím, že v dlouhym táhlym těžko najde soupeře. Není tomu tak dlou co jsem na brennerských vlásenkách a následně i v zeleném pekle školil drzky sedlající Mercy SLK a Audiny TT... ;-)
31. 5. 2010 14:16
Re: HOUDINI RS
No jo, na TTčko bych si troufnul i se svým Citrónem (nemluvě o Baronce, její C5 by si ho dala k snídani) >:-[]
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 14:41
Re: HOUDINI RS
Kajlí, má tajná láska, kde jí je konec????? :-O
31. 5. 2010 15:14
Re: HOUDINI RS
prý se rozvedla, pak znova provdala (nevím za koho, ale šušká se něco o právníkovi ze severu) a ten jí postavil k plotně a zakázal přístup na internet :-! ;-)
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 12:28
Re: HOUDINI RS
wawri, docela chápu co jsi chtěl říct. ano je tu spousta tlachalů, kteří jsou odborníky na slovo vzatými a sami jezdí v lepším případě olítanou Oktou TDI.
v zásadě by to mohl být i můj případ, jezdím také TDI, snad jen ne v Oktě ale v postarší A4. za tvrďáka se nepokládám ale o auta už se nějaký ten pátek zajímám nejen po virtuálně-teoretické stránce a pak mi přijdou docela úsměvná některá srovnání aut zdejších kolegů-diskutérů... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 12:47
Re: HOUDINI RS
Tak samozřejmě, tlachalové jsou nesmrtelní a budou vždycky. Ten mnou uvedený případ je ovšem fakt smutný - onen člověk byl praštěný petrolhead, svobodný, bezdětný, o jakémkoliv ústupku od purismu se vždycky vyjadřoval strašně hanlivě. Ale tváří v tvář realitě podlehl pohodlí, zalekl se a zvolil cestu konformního mainstreamu... a myslím že takových lidí je mnohem víc a proto nám to všechno měkne..
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 13:00
Re: HOUDINI RS
koupě auta je vždy ústupkem. praktična, úspory, zbytkové hodnotě, provozním nákladům, servisu atd... skutečných entuziastů bys tu spočítal na prstech jedné ruky. já se při koupi vozu nezalekl ničeho, jen jsem volil cestu uživatele. to ovšem neznamená, že bych se nemohl vyjádřit i k autům, které bych si apriori tak jako tak nekoupil. Takže nechme "petrolheady" u jejich plakátů a mokrých snů a ty opravdové ať si užijí a zbytečně nehledejme třecí plochy tam kde vlastně ani nejsou... ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:15
Re: HOUDINI RS
Já bych ještě dodal, že Clio RS přece nechce hrát na strunu masových prodejů, ani na to kapacity v Dieppe nejsou. Jde spíše o jakousi třešničku na dortu celé modelové řady, kterou si opravdu pořídí u nás v ČR jen těch pár jedinců, které spočítáš na prstech jedné ruky. Oplakávat zde prodeje u Clia RS mi příjde podobné jako oplakávat, že Guru 1,2 TSI se prodá více jako R.
A ten poměr mezi těma, komu se ultimativní edice daného auta líbí, a těma, kteří si ji pak oprvdu koupí, bude vždy postavena spíše na stranu s nálepkou "jen fanoušek"
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 13:37
Re: HOUDINI RS
souhlas s tebou i Pierrem :yes:
31. 5. 2010 14:18
Re: HOUDINI RS
souhlas s tebou i Pierre i Wawrisem

vynechal jsem někoho? >:-[]
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 14:20
Re: HOUDINI RS
Dej souhlas ještě dottoremu, ať má radost, jinak skončíš ve ventilku >:-[] >:D
31. 5. 2010 15:17
Re: HOUDINI RS
soráč, takže souhlasím se všemi ;-)
Avatar - white label
31. 5. 2010 12:37
Re: HOUDINI RS
Přesně. To je právě ta "diskusní virtualita" konfrontovaná s životní realitou... Nejlépe je to vidět na tom čemu dávají "všichni" přednost ve zdejších diskusích vs to, co pak potkáváme na cestách...
Když má většina diskusních "hrdinů" vzít balík peněz a položit jej na prkno, řeči o jasné volbě např. v podobě ultimativnějšího HH mízí obvykle v nenávratnu...
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 12:54
Re: HOUDINI RS
Proto já o nich ani neřečním >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:05
Re: HOUDINI RS
Ale to, co potkáváme na našich cestách konfrontovaných příjmy a stavem našich silnic přece nerozhoduje o tom, které auto je lepší/rychlejší/sportovnější. To by se pak dalo s poklidem říci, že Octavia RS je lepším autem než 911, protože na silnicích potkáváš právě spíše ty Octávky.
Pokud se budeme bavit o sportovních vozech, na nějž to Clio či jiný HH má mít ambice, tak nebudeme se tady ohánět velikostí kufru a spotřebou. Příjde mi to stejně nesmyslné, jako se spolu bavili Matheas s Mojitem, kdo měl na Masarykově okruhu menší spotřebu.
Avatar - white label
31. 5. 2010 13:17
Re: HOUDINI RS
Mícháš hrušky s veverkama a přitom mi ještě vkládáš do úst něco co jsem vůbec neřekl...
Můj příspěvek byl o něčem zcela jiném, než píšeš teď ty a docela se divím, že to při své inteligenci nechápeš...
Tvůj závěr, že to o čem píšu, snad něco vypovídá o tom, které auto je "lepší/rychlejší/sportovnější" je úplně mimo a zcela bez jakéhokoli logického podkladu...
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 13:21
Re: HOUDINI RS
Prostě nám neroste pro medicínu ale pro politiku >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:39
Re: HOUDINI RS
Hele ty jeden provokatére, abych ti nevypustil ventilky >:-[] Už to tady padlo, chystáš se na autosalon nebo tam budeš opět reprezentovat?
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 15:25
Re: HOUDINI RS
Budu vystavovat na Classic Show :-)
Jinak s tou politikou to neber zle, naopak mnoho úspěšných politiků je MUDr. - třeba Rath, Langer, Bém a tak >:D >:-[]
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 15:27
Re: HOUDINI RS
Bém je MUDr.? :-O Alespoň je stylový a jezdí starým broukem >:D
Avatar - Ricardo
31. 5. 2010 15:55
Re: HOUDINI RS
Ano, je to psychiatr (proto pořád posílá Topolánka na psychiatrii >:D )
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:27
Re: HOUDINI RS
Bavíme se pořád ještě o Cliu RS? Já jen, že žádný odklon od tématu nepozoruji.
Pokud už se nedá zpochybnit výkony auta, tak jeho design, tak třeba najít za každou cenu nějaký jiný problém, i když je pro hodnocení daného auta naprosot irelevantní, na čež já ale upozorňuju. Zatím jsem si nevšiml, že by někdo hořekoval nad tím, kolik se prodá jiných vrcholných sportovních verzí hatchbacků, jako to pozoruji jen u Clia. Inu se mu prostě už nedá jaksi nic jiného vytknout.
Avatar - white label
31. 5. 2010 14:18
Re: HOUDINI RS
Máš tak krátkou paměť, že si nepamatuješ, co jsem psal pod CRS, nebo pod CRS 20TH? Ze mě tady odpůrce CRS neděláš, já jsem naopak jeho příznivec a považuju ho za to nejlepší co můžeš dnes u Renaultu (za určité peníze) dostat. To, že si neskousl mé výhrady k jeho verzi Gordini je druhá věc, kterou máš tendenci plést dohromady s CRS jako takovým...
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 14:23
Re: HOUDINI RS
Já se tady ale od samotného počátku, čili hned od první tvé reakce, ohrazuji proti označení tuzérské rychle pruhy 8-s Tohle mi k autu, které nejen že má rychlé pruhy, ale je i rychlé, sedí, nemluvě o tom, že ty rychlé pruhy mají nač navazovat.
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 14:39
Re: HOUDINI RS
mám občas taky jeden rychlej proužek. na tangách. hlavně když si je pořádně vytáhnu... >:-[] a to nejsem ani dottore ani eurodrzek s hadíma kopytama a nakonec ani ten tuzér. prostě jsem škodylakmen.... >:-[]
Avatar - white label
31. 5. 2010 14:49
Re: HOUDINI RS
Napsal jsem "tuznerské"...tedy něco mezi..., ale mělo tam být spíš "tunerské"...
Nedokážeš stále pochopit, že mi nevadí rychlé pruhy samotné, jako takové, ale to, že nejsou "podpořeny" alespoň o něco "rychlejší", nebo lehčí, případně jinak "sportovnější" verzi, než je CRS ze které Gordini vychází...
Z M3, M3CSL taky neuděláš pouze jiným lakováním, bohatší výbavou a "hravějším" interiérem...
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 15:07
Re: HOUDINI RS
Zavádíš tady nové pojmy, skoro jak dottore supermainstreamy, ale bez jakéhokoliv vysvětlení, kdo tomu má rozumět? 8-s >:-[]
Už máme tuning, tuzing a teď přibyl tuzning 8-s >:D
Možná daleko lepší krok by bylo pojmenovat podvozek Cup jménem Gordini a byl by klid, i když výsledek by byl totožný.
Avatar - white label
31. 5. 2010 15:12
Re: HOUDINI RS
To by rozhodně větší logiku mělo, ale už teď tu máme CRS, CRS Cup, CRS Gordini, CRS 20Th..., poněkud přeCéeReSováno... 8-s
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 15:17
Re: HOUDINI RS
Nezbývá než si koupit od každého jeden >:-[]

U mě zatím vede jasně 20th Anniversary, pokud bych byl Ital někde na riviéře, tak si koupím Gordini, pokud obyvatel s dostupnými horskými klikaticemi, třeba někde v okolí Dolomit nebo Stelvia, tak si koupím Cup... A kdybych chtěl jezdit po Brně a občas na volné jízdy, tak klasickou CRS nebo 20Th.

Mimochodem ta 20Th se u nás neprodává, alespoň ji Renault ČR nikde neprezentuje a bude pokud vím v dost limitované sérii.
Avatar - Katikakus
31. 5. 2010 16:13
Re: HOUDINI RS
Vystihl jsi to presne. A co se tyce vyberu mezi Fabii RS a Clio RS, tak jsem dalsi, kdo dava palec nahoru Cliu.
31. 5. 2010 18:07
Re: HOUDINI RS
Za sebe můžu říct, že v tomto případě by mohl být interiér klidně vykuchanej a vůbec by mě to nevadilo a věřím, že naprostá většina kupců si Clio RS nekoupilo kvůli tomu jak vypadá interiér. Síla tohoto vozu je úplně jinde. Tvoje srovnání s Fábií RS a Polo GTI je naprosto mimo. Tyto vozy jsou určeny pro úplně jíné zákazníky... poznáš to tak, že nelze vypnout ESP. ;-) Pro mě je to nej Civic Type R a Clio RS, nějaké Polo a Fabie mě nechávají naprosto klidným. Tedy né že by to byla špatná auta to ne, ale člověk co miluje motorsport hledá nový vůz v úplně jiných showroomech než u VW.
Tuto verzi Clia chápejme jako úroveň výbavy pro kterou bylo tak trochu znásilněno označení Gordini. To jestli se nám to líbí nebo ne nic nemění na tom, že je to nejlepší vůz svého segmentu.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 12:13
Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Mmmm, pořád se marně snažím přijít na to, k čemu potřebuje Renault dva totožné sportovní deriváty svých modelů, jen jinak pojmenované. Vysvětlité mi to někdo? Plánovaný přechod k ozančení Gordini v budoucnu? Ale proč by pak nově stylizovali logo R.S.? Nebo jen snaha přitáhnout nové zákazníky na slavně znějící jméno?

Mno, je mi to každopadně celkem fuk, vlastně jde jen o to, jestli chce zákazník lehčí variantu RS nebo více vabyvený Gordini, cena je skoro stejná, základ v jednom z nejlepších ostrých hatchbacků (nejen) segmentu B, je pro jméno Gordini zcela postačující.

Ostřit Gordini nějakým techickým tuningem by asi nebylo prospěšné, páč už základní Clio je ostré dostatečně a na ještě extrémnější model už na současném trhu bohužel nezbývá místo. Je to totiž tak jak píše kolega GTI - zákazník chce dnes hlavně auta která umí všechno (a někdy zároveň nic) a tak je pro většinu daleko přitažlivější Polo nebo Fabia, které neřvou, nedrcají, jsou user friendly, v interiéru mají ty úplně nejvíc předžvýkané plasty a strašně moderní kravinu v podobě useknutého volantu, který je smysluplný asi jako automat na kondomy ve Vatikánu, ale vypadá coool a dělá to na kámoše od eurodrzka (hrozné slovo) dojem, že auto je fakt ostré.

No a pak tady je ta vymírající menšina. Ti kteří jsou ochotni slevit z nároků na uživatelskou přívětivost, kterým je zcela jedno jestli má volant tvar rozsednutého kiwi nebo useknutého lebečního vrchlíku, protože jim jde především o cit a zpětnou vazbu, kterou poskytuje... Ti kteří při odstavení plynu očekávají odstavení zádi... Anebo ti, kteří raději budou staromilsky bojovat s meziplyny a házet kvalty ručně, přestože pravděpodobně nikdy nedosáhnou rychlosti a funkčnosti DSG.. Jenže je to bude bavit! Takže neodpustím si ještě jeden rýpanec do GTIho, páč Clio RS je v rámci segmentu už po generace tak potentní a natolik vymezenější vůči kokurenci, než ten lidový základ, že řeči o pocitové nevěrohodnosti a absenci jakéhosi "statusu", jsou nic, jen obvyklá GTIho provokativní omáčka. Věřím, že skrytě cítí k produktům Renault RS obdiv, což? >:D :yes:
Rozbalit vlákno
19
31. 5. 2010 12:27
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
tak zas ale Clio RS je taky docela "civilizovaný" vůz, pro denní užívání celkem OK. Gordini k tomu přidává trošku víc komfortu a nějaké čačkybačky. Vydrncané Clio RS bude to s tím CUPovým podvozkem.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 12:51
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
No možná se budeš divit, ale mi třeba CUPový podvozek u minulé generace nepřišel o nic tvrdší, než ten standardní a podle toho co jsem se dočetl tomu tak je i nyní. Samozřejmě, že je Clio civilizovaný vůz a s trochou ústupků se s ním dá krásně žít jako s jediným autem, ale konecrnová konkurence je mnohem civilizovanější. Už jen převodovka - Clio má strašně krátké stupně - 6ka na dálnici znamená uširvoucí hukot + materiály + citelně utlumenější podvozek.
Avatar - white label
31. 5. 2010 13:06
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Naprostý souhlas!
31. 5. 2010 14:23
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
ok, s tou převodovkou jsem to četl, ale zas to musíš brát, že je to prostě cena za to, že dostaneš hodně výkonný stroj.

Já osobně bych si tohle třeba nikdy nekoupil. Moje sportovní ambice končí někde na úrovni třeba Golfa GT (ne GTI)- výkonnější motor, ale stále hodně civilní=pohodlné auto
Avatar - white label
31. 5. 2010 14:36
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
GTI6 s adaptivním podvozkem je (v režimu komfort) taky ještě dost civilní=pohodlné auto, zvlášť na sériových 17"...
Golf GT zatím skončil při přechodu z G5 na G6. Dieselový Golf5 GT nepřímo nahradilo GTD a benzinový G5GT, G6 Highline 1,4TSI... (160PS)
31. 5. 2010 15:25
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
samozřejmě, v rámci HH je GTI asi nejdokonalejší kombinace civilno/sportovno, ale pro mě už zbytečně moc výkonné.

Víc jak 200k bych už bral v nějakém kombíku střední třídy, tady by mi stačilo míň. I když koníků asi nikdy není dost, a pak bych možná litoval... :-|
Avatar - white label
31. 5. 2010 16:39
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Myslím, že na nějaké ty koně k dobru by sis u GGTI zvykl docela rychle, o něco horší už by to ale asi bylo s nějakým tím litrem spotřeby navíc... ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 16:46
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Jak jsem nedávno obědval s berustinou, tak ten říkal, že mu vlastně téměř identický motor v Cupře bere i 8-9, což bych při výkonu, který z něj dostaneš, nebral vůbec jako tragédii ;-)
Avatar - white label
31. 5. 2010 17:31
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
...ano, dá se s tím jet i za osm,...ono třeba taky, když si v posteli s krásnou "babou", nikde není napsané, že s ní musíš mít sex..., můžete si přece taky jen povídat a držet se u toho maximálně za ruce...
:-O :*) >:-[]

P.S. Ale je fuckt, že třeba takové STéčko žere o poznání víc i při "nechráněném sexu"... ;-)
31. 5. 2010 12:48
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
>:D Kde prodávaj tu vtipnou kaši? ;-)

Tak trochu se hádáš sám se sebou. Přece mi nechceš tvrdit, že když chce někdo nekompromisní tvrdej vozejk, že si zejtra koupí reanulta... >:D Popravdě však není mým cílem zatracovat tyhle hodně tvrdé aktivity. Ovšem, jedna věc je Severní smyčka a druhá tvé každodenní užívání si auta. Zatáčku umí dobře projet (na hraně) tak jeden z tisíce. A když to umí, opravdu se domníváš, že si i takový jezdec koupí předmětné nářadí? Nekoupí. Pro těch 999 se vyrábí právě ta přivětivá geteička či estéčka.

Ostatně právě nákup "nekompromisních" aut ve velmi... kompromisní třídě je přece nákupem těch pózérů, neb člověk, který ví k čemu se auto užívá, také ví, jaké auto si má koupit.

Jinak řečeno... extrémy kupují zásadně... :-) extrémisti 8-s >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:02
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
A jel jsi někdy třeba na okruhu v Cliu RS za tím eStéčkem? A nebo jel jsi jima alespoň na normální silnici?
31. 5. 2010 18:13
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Myslím že se ptáš a o odpovědi máš naprosto jasno jako většina zde na diskuzi včetně mě. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 13:39
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Vůbec se nehádám sám se sebou. Přece mi nechceš tvrdit, že pokud někdo chce DOSTUPNÝ, rychlý, nový a relativně nekompromisní vozík, tak má jinou volbu, než právě Clio? Ono je těžké hledat podobně schopné nářadí i v mnohém vyšších cenových hladinách. Zajeď se někdy mrknout na nějaké hobby závody do vrchu - Renaulty divize RS jsou naprostým folklorem. Píšeš, že zatáčku umí projet dobře jeden z tisíce - ano, právě proto bude v Cliu většina těch "extrémistů" rychlejší než já nevím, třeba v Hondě S2000, ale přesto jim auto svým naladěním dá motivaci a prostor k tomu, aby se dále snažili zdokonalovat...

Jestli je větší pozer řidič MiTa, Pola GTI nebo Clia RS ať si posoudí každý soudruh sám. A kdo z nich si užije víc té každodenní zábavy bude záležet na tom, jestli považují za větší zábavu křivky volantu nebo křivky točivého momentu (ano, myslím tu nepohodlnou atmosferickou, která nutí řidiče řadit)
31. 5. 2010 13:50
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Ano, na ty kopce, na ty závody do nich jsou ty nekompromisní mutace potřebné. Pro běžný,ˇa právě pro běžný, současně sportovní jízdní život nikoliv. Pro nej jsou tu právě ty jemnější variace.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2010 14:00
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
A proto jsem psal o té menšině... Nehledě k tomu, že ten běžný a současně sportovní jízdní život nesestává jen z pracovního týdne, nýbrž i z víkendu a nevidím jediný důvod, proč si ty "kopce" neudělat každé nedělní ráno na oblíbené okresce :-)

Nicméně pořád nevím, k čemu teda jsou Renaultu dva stejné, ale jinak nazvané sportovní modely. >:D
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 14:06
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Pro klienty s úchylkou na dva rychlé pruhy >:-[] >:D ;-)
31. 5. 2010 14:54
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Na co mu jsou vím, ale zdráhám se to tu napsat... >:D

Jinak bych to směrem k historii viděl poměrně pozitivně, kdyby tedy Reanultovské saportovní odvozeniny nesly logo Gordini. Samozřejmě, že ty pruhy by musely dolů, cirkus kludský už tu byl minulej tejden...

Renault evidentně hledá tvář pro jeho sportovní modely, což je na pochvalu. Gordini je pojem, o tom není sporu.
Avatar - white label
31. 5. 2010 15:02
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
Přesně, tou poslední větou jsi to vystihl.
Už vidím ten zástup zdejších kritiků (klepajících si na čelo), kdyby měl třeba Golf GTI a Golf R naprosto stejnou techniku a hlavně stejný výkon. Odlišovaly by ho jen dva rychlé pruhy, větší výbava/cena a "hravější" interiér... ;-)
I ediční výroční verze GTI mají zpravidla vyšší výkon, než běžné GTI...
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:45
Re: Gordini, Houdini a jiné nesmysly....
>:D :yes: :yes: Moc hezky napsáno :yes:
neregistrovaný "Lioo"
31. 5. 2010 13:31
Megane RS Cup
Ozaj, moze tu neikto kto ma skusenosti z jazdy na Megane RS CUP (250) a vie povedat ako sa sprava na nasich cestach, resp ci nieje podvozok moc tvrdy na kazdy den.

diky
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:46
Re: Megane RS Cup
Z jazdy zatím bohužel ne, ale na Brněnském okruhu jsem ho viděl v akci, tedy spíše nás předjelo >:D
neregistrovaný "Lioo"
31. 5. 2010 13:52
Re: Megane RS Cup
:-) totiz Lux verziu som si odskusal a je v pohode aj do mesta a na kazdy den. Hovori sa ze CUP je viac hardcore. Otazka ja na kolko hardcore :-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 13:59
Re: Megane RS Cup
No to ti nepovím, jen jsem jej viděl v akci na Brněnském okruhu, jak píšu výše, jeli jsme v Cliu RS
31. 5. 2010 13:57
Re: Megane RS Cup
Ale to si měl plnou nádrž bhútánu, ne? ;-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 14:00
Re: Megane RS Cup
Tohle "eReSo" na bhútán nejezdí. ;-)
31. 5. 2010 14:01
Re: Megane RS Cup
To je jasný, proto tě předjelo, takže tvůj příspěvek o ničem nevypovídá.
Avatar - Pierro
31. 5. 2010 14:03
Re: Megane RS Cup
Minulou verzi jsem měl tu čest povodit. A věř že ta jízda stála za to. Auto sice (alespoň pro mne) ošklivé, nicméně po motorické stránce to byla paráda. Pokud plánuješ koupi mohu jen vřele doporučit. Opravdu schopné auto, pro opravdové řidiče...
neregistrovaný "Lioo"
31. 5. 2010 14:08
Re: Megane RS Cup
ja planujem aktualnu verziu, III. Len sa rozhodujem medzi Lux a CUP verziou. Totiz Cup ma samosvor a tvrdsi podvozok, len neviem nakolko tvrdy, ci je vhodny len na okruhy, alebo aj na kazdy den. Totiz darmo bude auto super na okruhy, ked s nim nebudem moct jazdit nikde inde, lebo si na vytlkoch vybijem zuby a rozdrvim stavce na chrbtici >:D
Avatar - white label
31. 5. 2010 14:29
Re: Megane RS Cup
V aktuální české verzi TopGearu je (na str. 46) krátký test Megane R.S. LUXE!
"Jezdíte na okruhy? Berte Cup. Jinak uvažujte o Sportu (LUXE)..."
;-)
Avatar - dr.biker
31. 5. 2010 14:20
EVO - auto roku
Dostal se mi do rukou britský časopis EVO z ledna 2010, ve kterém hledali auto roku a to takové, které je navrženo tak, aby poskytlo radost z jízdy na běžných silnicích, tedy žádné okruhové speciály. Testy probíhaly ve Skotsku na ostrově Skye.
V seznamu aut byli:
Focus RS, Vw Scirocco R, Renault Clio sport cup, Mazda MX-5, Lotus Evora, Artega GT, Aston Martin V12 Vantage, Ferrari California, Lamborgini Gallardo, atd.
Vše vyhrál Lotus Evora. Na krásném pátém místě se umístil Renault Clio Sport cup, porazil tedy tolik opěvovaný Focus RS, Aston Martin V12 Vantage nebo Ferrari California!
Jeden řidič shrnul Clio slovy:
zdá se, že všeho je tu přesně tolik, kolik je potřeba, vše pracuje v dokonalé harmonii. Clio není tak rychlé jako Evora, ale je obratné a má předvídatelné chování.

Toto je podle mě další důkaz, že Clio RS je králem HH.
Rozbalit vlákno
8
31. 5. 2010 14:59
Re: EVO - auto roku
No vidíš, já ti to říkal, nekupuj toho Astona. Takhle abys nyní nedůstojně prosil u Renaultu, aby ti ho vzali proti cliu na protiúčet.

P.S. To musela být vskutku výběrová testovací mánie, porovnávat Ferrari a Renaulta... no, koukám, že ve Spojeném království je dneska už možné úplně všechno.

To páté místo bylo asi za dobrou manévrovatelnost v městské zástavbě, ne?
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 15:02
Re: EVO - auto roku
Vytrháváš to z kontextu, Clio RS je hatch, A-M ne, ale to jistě víš. Tyhle testy mají trochu delší historii, nenadarmo před lety kraloval v tomhle nesrovnatelném srovnání Peugeot 106 XSI
Avatar - bubucci
31. 5. 2010 16:12
Re: EVO - auto roku
No a o tom ten test byl, že Ferrari je výborné na okruh, ale na okreskách našich kvalit to je to k hov*u a místo aby sis užil jízdu se bojíš, abys někde neurval přední spoiler. To je kategorie pro hot-hatche. Beztak ten test byl asi podplacený, jinak není možné, že to nevyhrál VW. ;-\
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 17:41
Re: EVO - auto roku
Mě stačilo loňské vydání (tuším, že letní) britského týdeníku Autocar, kde Clio platilo za jedno z nějvětších překvapení roku... nemám přesný odkaz, ale stálo to za to!
31. 5. 2010 18:22
Re: EVO - auto roku
Mě stačil letošní vydání top Gearu kde bylo srovnání Megane RS, Focus RS, sciroco R... dopadlo to v Tomto pořadí. O pár stránek byl test Twinga RS... nebudu se tu rozepisovat každý kdo se o auta zajimá má jasnou představu o tom co se tam psalo. Kdo ne snaží se obhajovat Polo GTI tím že po cestě z obchodu domů neutlučete to mléko na máslo. >:D Jako by nestačilo že už to máslo má na hlavě.
31. 5. 2010 21:47
Re: EVO - auto roku
Škoda, že to pořadí nefunguje i na silnicích, viď. Takhle fandům renaultu nezbývá než plakátová onanie.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 21:49
Re: EVO - auto roku
Takže chceš říci, že na silnici je ve skutečnosti rychlejší třeba Fabia RS Combi? To snad nemyslíš vážně, protože by to musela rada zlatého ventilku ihned nominovat jako vítězný slogan posledních i příštích dvaceti... století.
Avatar - white label
1. 6. 2010 00:00
Re: EVO - auto roku
"Porážku" rocca R v TopGearu je třeba brát s rezervou, např. v Autocaru zase rocco R "porazilo" Focus RS i Z 370...a v aktuálním Autocaru dokonce celkově "porazilo" Meg RS i běžné rocco (2,0 TSI s DSG)...
Jedno srovnání ještě jaro nedělá... ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 17:33
Tradičně...
... úžasný hot-hatch! Gordini mohlo vypadat, pravda, jinak, ale přesto má mé uznání :yes:
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2010 22:16
SHRNOVAČKA
Tak jsme se to zase všechno pěkně dozvědeli. Ostří eurohoši sedlají údajně zásadně dva bílé pruhy. Zajímavé. Naposledy jsem je, tedy ty dva pruhy viděl někdy na přelomu šedesátých let na voze Renault 8 Gordini. Ostré hochy však vidám na silnicích stále. Zejména v Golfech GTI, Focusech ST a na našich silnicích v Octaviích RS (200 koní, třikrát obhájené světové prvenství motoru roku své kategorie).

Renaultisty ze silnic také znám - Modus, Scééénik, mégane na... základní barvě a základních plecháčích, sem tam rádoby elegán v laguně a jednou za rok Avantime v plný (pohřební) palbě.

Myslím, že nejlépe to tu vystihl jeden ostrej tramvajovej jezdec, a to skoromyšlénkou, že totiž horní Clio je bezkonkurenční na závodním okruhu... >:D

P.S. Jak jsem tu již psal, hlavně koukej, aby ti nad pelestí Clio vydrželo do dalšího pololetí. Až budeš dospělej, oni už ti u Škody vysvětli, co je to auto. A buď si jistej, že jim k tomu tvoje manželka dokonale dopomůže... >:D

BRAVO ZÁVODNÍ OKRUH (pozor ať si neuspiníš ty modré lemy koberečků... :-|
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 22:20
Re: SHRNOVAČKA
Máš hodně omezené znalosti v oblasti automoblismu, což jsi zde už nesčetněkrát dokázal. R8 Gordini rozhodně nebyl poslední Gordini, následovala snad ještě věhlasnější R12, to ty ale samozřejmě nevíš, protože pro tebe je vrchol sportovního auto Octavia Combi RS TDI >:D >:D :yes:
31. 5. 2010 22:50
Re: SHRNOVAČKA
Zatímco tobě poslal gůgl výroční brožůrku za počet přístupů ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 22:39
Re: SHRNOVAČKA
Zdravím,

mohu se zeptat, co máš konkrétního proti velkoprostorovým vozům od Renaultu, případně základnímu provedení modelu Megane? Na silnicích nejsou jen solventnější motoristé s ostrých hatchbacích (těmi počínaje), ale také lidé, kteří chtějí automobil více než solidních kvalit za přijatelné peníze... znám i několik pragmaticky smýšlejících, bohatých lidí, kteří namísto automobilů, jejichž image koresponduje s výši jejich konta, volí běžný mainstream...

Také by mě zajímal ten pojem "pohřební", jenž přísluší modelu Avantime... mohu vědět, proč jsi volil takové označení?
31. 5. 2010 22:56
Re: SHRNOVAČKA
Začnu odzadu. Proč jsem zvolil co jsem zvolil víš moc dobře, tak v tom ještě nerejpej klackem zoufalství.

Jinak, Avantime, s tebou velmi silně souhlasím. Tedy, pokud se jedná o prezentovaný postoj, že ne každý chce ostré dravé náčiní pro uspokojení dravčích instinktů. Ano, jsou tu i jiní řidiči. Mimochodem, nadhodil jsi velmi výživné téma. Tedy jen v krátkosti:

Elita, myslím šoférská, sedlá (zásadně) auta stylová, silná - všechno se to točí kolem toho optimálního středobodu, který nalezneš někde poblíž německé prémiové vyšší střední včetně aktuálních variací (5GT, R-klasse). Hned za nimi jsou eurodrzci v kupíčkách v cabriech a ve velkých SUV (trojjediná prestižní kategorie dravců), tohle pozvolna pokračuje jak do vyšších tříd (Lux a exklusiv) a do nižších tříd. V nich pak vyniká dílo minulého a tohoto století, a sice kompaktní karoserie (Golf), která určuje poměrně přitažlivě životní styl doslova desítkám miliónů. Pak jsou jezdci subkompaktů a miniaut. A až teprve pak nastupuje impotentní sorta takzvaných silničních antoušků. Však to znáš, plato vajec, košík s houbama, sem tam nějakej ten plstěnej klobouk á la trautenberg, prostě... liga MPV, tedy zejména liga středních a malých MPV. Není nic vzdálenějšího tomu uvedenému středobodu, tomu ideálu který naznačuji na začátku. Výjimkou jsou jen velká MPV, která těží ze své vizuální pohledové důstojnosti. Na evropské poměry (malé vzdálenosti) je to ovšem zcela nepotřebná kategorie.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
31. 5. 2010 23:11
Re: SHRNOVAČKA
Děkuji za Tvé argumenty.

Samozřejmě. Ne každý chce, jak píšeš, ostré dravé náčiní pro uspokojení dravčích instinktů. Jsou tu však i takoví, kteří by si nějaký ten ostřejší kousek milerádi pořídili, ale osud k nim nebyl přívětivý a z mnoha důvodů si stylovější, silnější a prestižnější automobil nemohou dovolit.

Když má někdo finance na německou prémii, nevidím jediný důvod, proč by si zámožný občan nemohl pořídit nějaké to stylové BMW, reprezentativní trícípou hvězdu či technicistní kousek z Ingolstadtu. Ne nadarmo jsou tyto vozy špičkami svých kategorií.

Ovšem bezesporu souhlasím s Tvým názorem na typicky Český, často také víkendový styl života - s tím také mnohdy souvisí nedostatek ambic pro lepší cíle, často tito lidé své mzdy rozfofrují v nezdravích potravinách a levném alkoholu... tito lidé si ale oblíbili spíše postarší vozy kategorie kombi, které kladou důraz na užitek a jakýkoli styl či alespoň základní tvarová důstojnost jde opodál (Brrrrrr...)
31. 5. 2010 22:48
Re: SHRNOVAČKA
Tady se auta hodnotí podle toho, jak to někomu nandaj na okruhu a ne podle toho, který se kupujou.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 22:50
Re: SHRNOVAČKA
Samozřejmě, HH s 147,5 kW, atmosférickým dvoulitrem bude trhák prodejů, o to Renaultu určitě šlo nejvíce 8-s 8-s :no: :no:

Pokud ti jde o prodeje, tak se jdi podívat na celoevropské prodeje Clia ve vztahu ke konkurenci, tam válcuje Clio Fabii naprosto suverénně, když ti jde o prodeje. 8-s

Argumenty hodnoty 0 :no:
31. 5. 2010 22:56
Re: SHRNOVAČKA
Na co argumenty? Stačí argument, Clio vs. ta Fábie, to je vážně smysluplný. Podstata je asi v tý jednoúčelnosti, co dělá renault oproti konkurenci. Někoho převálcuje ve vybagrovaný verzi na okruhu a už je nejlepší na světě?
31. 5. 2010 22:58
Re: SHRNOVAČKA
A krom toho... o co myslíš, že dneska renaultu jde asi nejvíc? Aby jejich modely obdivovali pubescenti, co si je nikdy nekoupí, nebo o to, aby prodávali?
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:00
Re: SHRNOVAČKA
Proto tě posílám na statistiku posledních měsíců prodejnosti aut v Evropě, ať se koukneš, kdo roste v desítkách procent. Pokud to nevíš, tak ti prozradím, že je to právě Clio a Megane v TOP10.
31. 5. 2010 23:07
Re: SHRNOVAČKA
No, ještě aby škodovka válcovala renault, to už by to vážně mohli zabalit, ne?
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:15
Re: SHRNOVAČKA
No podle zdejších diskuzí Fabia RS už pomalu převálcovala všechna sportovní auta všetně SLS či GT-R
31. 5. 2010 23:24
Re: SHRNOVAČKA
Je to domácí produkt, tak není divu. Že by i tady někoho válcovala jsem si nevšimnul. GT-R a Mercedes určitě ne.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 22:59
Re: SHRNOVAČKA
Ano, je nejlepší v tom, v čem ty ostatní převálcoval. Problém se v tom smířit má ten, komu evidentě leží Renault v žaludku.
31. 5. 2010 23:06
Re: SHRNOVAČKA
Renault neumí dělat kompromis. Buď je to mr.ka, nebo extrém nepoužitelnej pro normální provoz. To si myslím já. Pokud jsem reálný spotřebitel, tak je to tak, jak si myslím. Oproti VW to neumí v podstatě nikdo a to bych si VW nikdy nekoupil stejně, jako ostatní.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:12
Re: SHRNOVAČKA
Pro kompromis máš tady Renault Lagunu GT, pohodlí tam máš více jak dostatek. Pokud chceš Nižší střední třídu, tak Megane RS na podvozku "lux" rozhodně nějaký kostitřas není, stejně jako Megane GT, který je v nabídce.

A jestli jsi nejel ještě v Cliu RS, tak ti prozradím, že i pro normální provoz je tam stejně únosné pohodlí jako v jiných malých autech, čli rozhodně to nejsou měchy.

Pokud ale máš problém s Cliem RS, tak si ho nekupuj a považuj třeba tu Octavii RS klidně za vrchol sportovna
31. 5. 2010 23:21
Re: SHRNOVAČKA
Tak když to zjednoduším, tak já nekvedlám, takže renault dopředu odpískávám. Když už budu chtít kvedlat ve sportovním autě pro zábavu, tak se spokojím s STi.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:22
Re: SHRNOVAČKA
K Meganu dnes můžeš mít dvouspojkový automat, pokud jsi to nezaregistroval.
31. 5. 2010 23:29
Re: SHRNOVAČKA
Fakt? A k jakýmu motoru?
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:33
Re: SHRNOVAČKA
K silnější verzi dCi. Přece bys jej necpal do RS.
31. 5. 2010 23:36
Re: SHRNOVAČKA
Jo to bych necpal. Přes 130k by asi ty kolečka lítaly po silnici.
31. 5. 2010 22:57
Re: SHRNOVAČKA
Jasně, říká se tomu hladový syndrom severní smyčky :-)
31. 5. 2010 23:00
Re: SHRNOVAČKA
7 minut kolem krku :-)
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:02
Re: SHRNOVAČKA
Ba naopak, tohle je syndrom "Najdi chybu na Cliu".

Přímo pro tebe tady už jeden kolega uveřejnil Clio RS, které by splňovalo všechny tvé požadavky:
[odkaz]
31. 5. 2010 23:09
Re: SHRNOVAČKA
Vždyť to Clio nemá chybu. Pro mladýho hejska je skvělý, dokud mu análem nevyjedou játra.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:13
Re: SHRNOVAČKA
A pro koho jiného bys asi chtěl malý HH? Pro sedmičlennnou rodinu nebo jako vládní vozidlo nebo případně jako obrněný transportér jako výstroj naší armády?
31. 5. 2010 23:16
Re: SHRNOVAČKA
No, já bych to utrpení nepřál nikomu, kdo nejezdí jen na okruhu.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:18
Re: SHRNOVAČKA
Jel jsi v tom vůbec?
31. 5. 2010 23:21
Re: SHRNOVAČKA
Nevidím důvod.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:22
Re: SHRNOVAČKA
Třeba abys tady neplácal nepodložené kraviny?
31. 5. 2010 23:28
Re: SHRNOVAČKA
Jako že je to auto tvrdý, jako prase? Pochybuju, že by něčím zásadním vyčnívalo nad konkurencí, krom těch schopností na okruhu. Jen se tě snažím uklidnit. Že tě někdo svezl v Brně ještě není důvod, aby si ho tady hájil, jak rozdováděná advokátka Slámová.
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:30
Re: SHRNOVAČKA
Možná by mělo vyčnívat třeba tou velikostí kufru, jak se na HH sluší a patří. 8-s

To, že jsi v tom ještě ani neseděl není důvod proto, abys tady tvrdil, že je to tvrdý tak, že ti játra projdou análem 8-s
31. 5. 2010 23:33
Re: SHRNOVAČKA
Kufr? Copak je to pro sedmičlenou rodinu?
Avatar - Ronault.
31. 5. 2010 23:35
Re: SHRNOVAČKA
No já nevím, co ty čekáš od sportovního HH s dvoulitrovým atmosférickým motorem. Rychlost na okruhu to není, tak tipuju, že to je kufr? Nebo možná to bude nějaká jiná sportvní záležitost? Třeba vyhřívaná masážní sedadla?
neregistrovaný "Lioo"
1. 6. 2010 15:46
Re: SHRNOVAČKA
Navtech, sorry ale kritizovat auto o ktorom vie prd dokaze len uplna lama.
1. 6. 2010 00:46
5- dveř
Vím, že sportovní vozy takovéto kategorie jsou sportovní v uvozovkách, ale mě by se to líbilo, kdyby to narostlo rozměrech potřebné ještě pro dvoje dveře
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mario.b"
1. 6. 2010 07:34
cena ?
za 620tis.kč za Clio je šílenost . Mazda 3 MPS stojí 669tis.kč a to je trochu jiná muzika . :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Pierro
1. 6. 2010 09:00
Re: cena ?
Mário, máš pravdu snad v jediném. 620.000,- Za Clio opravdu není malá cena. Na tom se asi shodneme. Ale tvrdit o Mazdě 3 MPS jak je jinou muzikou, jen svědčí o tom, že jsi ani v jednom z obou aut nejen, že nejel, ale pravděpodobně ani neseděl. M 3 MPS je bezesporu velice výkonné auto přihlédnouc ke třídě (nižší střední). Toť je ale také prakticky vše co nabízí. konkurence, byť i méně výkonná ho celkem spolehlivě břebíjí (Golf GTI, Focus ST). Skutečně ostré HH nižší střední - jako Mégane či Focus RS jsou pak uplně někde jinde (i cenově). Takže malý dotaz na závěr - proč Mazda zlevnila svůj nejsilnější model v trojkové řadě?? Že by se za původních cca. 800.000,- moc neprodával?? Asi ne. Já jich teda na silnici vidím jak šafránu... Takže s tou muzikou bych při ladění byl přeci jen opatrnějí. Nemluvě o tom, že v rukou zkušeného řidiče Clio i přes svůj výkonový handicap tuhle Mazdu v zatáčkách celkem hravě deklasuje. ;-)
neregistrovaný "mario.b"
1. 6. 2010 14:42
Re: cena ?
pár desítek aut už jsem řídil , vlastnil osum ...
jel jsem i v překonovaným cliu 2.O , ale mě stačí že je to auto z francie a už mě dál nezajímá - neoslovuje mne desing ani jejich technika.Už před několika lety když jsem se ptal mechaniků co by si koupili za auto . říkali, že je to jedno ,ale hlavně ne francouze :-)
neregistrovaný "Lioo"
1. 6. 2010 15:40
Re: cena ?
sorry kamo, ale si len huba plna kecov... Sem se ptal mechaniku = lol. Mechanikov z autorizovaneho servisu VW ? Kazdy kto povie nieco v style auta z nemecka su nanic alebo auta z Francuzska atd, je clovek ktory autam rozumie prd makovy...
Avatar - white label
1. 6. 2010 16:13
Re: cena ?
Každé "absolutní" zobecnění je také důkazem nezralosti, neznalosti a určitého druhu omezenosti...
neregistrovaný "Lioo"
2. 6. 2010 17:35
Re: cena ?
presne. Ja osobne nemam moc rad talianske auta, ale povedat ze staci ze auto je z Italie a je naprd by som si nikdy nedovolil.
neregistrovaný "mario.b"
1. 6. 2010 21:20
Re: cena ?
:-)))