Pátá generace velkoprostorového Renault Espace se výrazně odchyluje od původní filozofie. Místo MPV se nyní jedná o crossover a v Česku stojí od 769.000 do 1.059.900 Kč.
... už jen kvůli nim bych nad něčím takovým ani neuvažoval. Taková obluda se šesnáctistovkou? Fakt ne, díky. A vůbec, auto s jednašestkou přes milion? Tak to už je snad nějakej zvrácenej francouzkej humor. Jinak vcelku pěkný auto, i když tenhle segment mě nijak neláká...
Presne tak. Espace byl vzdycky s dvoulitrem, nebo sestivalcem. Minuly mel pod kapotou stejny 3.5 litr, jako 350Z. Tohle je k smichu. A pritom je to jinak krasny auto.
Nakonec si budem všichni tahat auta z USA individuálně, protože jinak budem jezdit nafoukaným litrem s minimem krouťáku dole a obrovským turboefektem:((
Doba pokročila, o tom žádná. Jenže mě na tom sere ten fakt, že s minimálně dvoulitrem to bude mnohem pohodlnější a důstojnější jízda, pojede to líp a bude to žrát úplně stejně, jako tenhle motůrek, kterej vzniknul jenom proto, aby se splnily nějaký úplně pomatený čísla úřednický buzerace. V reálnym provozu to nepřináší vůbec nic dobrýho. Reálná spotřeba stejná (teda i emise), jako u většího motoru, životnost nižší, jízda hektická. Je to prostě nesmysl, kterýmu nejenže nikdy nemůžu fandit, ale nechci ho ani tolerovat. Tuhle jednašestku bych ještě dokázal tolerovat tak v tom Quashqai (nebo jak se to píše :-) ), ale v Espacu?
jak to v realu pojede je otázka, s turbo motorama nemám moc zkušenosti, je fakt že kulturou jízdy se to s tím voyagerem asi srovnat nedá, ikdyž kdo ví, ty čísla špatně nevypadají a s dobrým automatem uvidíme.. jo "véšestky" atmo se už asi v evropě nedočkáme, r.i.p. :-)
Nevím proč by měla být jízda s dvoulitrem pohodlnější. Sám bych byl raději za dvoulitr v Espace, ne však pro samotný objem, ale pro výkon. Naopak díky lehčímu motoru bude jízda pohodlnější.
Otázkou zůstáva, jestli je vyšší prioritou pohodlí, nebo jízdní vlastnosti, obvykle těžší motor nad přední nápravou jízdní vlastnosti zhorší. Komfort vnímám jako směsici těchto dvou aspektů, neboť i jednoduchost ovládáni vozu a nezáludný podvozek ke komfortu přispívají.
Je to velký mpv, do kterýho se těch 7 lidí vejde v pohodě. Pokud někdo vozí jen 5 a neozí velký náklad, je tu Journey (Freemont) nebo jiné modely dalších značek.
Je to mpv s tragickou technickou specifikaciou. 7 miestny autobus s uzitocnou hmotnostou sotva 500kg (co je bezne u mpv typu touran, C4, alebo scenic, ale nie o dve triedy vyssie) a hodnoty hmotnosti privesu nema ani zmysel komentovat
Jo jasně, na tahání přívesu si někdo koupí MPV? to musí být padlej na hlavu. Kdo chce tahat koně, at si koupí Grandčíro, kdo karavan k moři taky nebo ati si koupí starý obytný auto.
A kdo chce tahat auta na podvalu, at si koupí pickup.
Voyager auto, naložit do něj ráno 3 děti, rozvést do školy a školky , odpoledne vyzvendout, rozvést na kroužky a cestou se stavu v tescu pro 5 tašek nákupu.
Ne nadarmo se tomu v USA říká soccer mumm car, btw po vnydání sedaček se dovnitř vejde celá motokára >:D >:D
Zkus si jí dát do Sharanu >:D
Pozri si oficiálnu technickú špecifikáciu a nevypisuj s čím odvezie viac. Prečo by si neťahal príves s mpv? Vylez zo svojej dediny, otvor oči a pozeraj okolo seba
svet sa nekončí za tvojim nosom, vystrč päty z rodnej republiky a nájdeš kopu vozidiel nižšiej strednej, alebo strednej triedy rôznych karosárskych verzií, ktoré si ťahajú napríklad ten karavan (doporučujem otvoriť oči najmä v letných mesiacoch). To, že si ty nevidel nikoho neprekvapuje. Ak ťaháš príves 20 percent celkového odjazdeného množstva kilometrov, tak jedinou správnu voľbou nemusí byť len to suv. Neviem, či bratislava je zrovna dedina, ale budiš
Podle Vás je v pořádku, když jsou objem MPV a motor V6 stavěny k vození polystyrenu?
Do velkého MPV naložím rodinu a na přívěsu potáhnu vodní skútr a kola.
Voyager jako auto do města, k rozvozu dětí do školky a na nákup do hypermarketu...
Člověče, doufám, že si děláte srandu, nechci si myslet, že jste blbej.
Väčšina aút odvezie viac ako je v papieroch, len prvá cestná kontrola môže tento výlet parádne predražiť. Ale to by trebalo vystrčiť päty za hranice svojej dediny, že :-!
Sám jsi mindráček. 1.4 T jsem jel a za sebe říkám, že nic moc. Prostě základ. Auto s tím jede, ale takový motor je pro Superb dehonestující. Pro Octu tak akorát.
Mondeo 1,0 jsem zatím nejel, tak nevím...
Souhlas, v Supíku nic moc, ale na Octávku stačí v pohodě. Nicméně dát do Espacu 1.6T a´t už benzin nebo naftu jako vrcholový motor je přinejmenším neúcta k potencionálním zákazníkům. Tj Sharan/Alhambra a S-Max/Galaxy zůstanou se svými 2litry v klidu ;-)
Hele, pokud vidím, nabídka je od 96 do 147 kW. Zatím. Což je dost podobný, jako např. Sharan. Souhlasím, že 1,6 litru je pro někoho na oko dost bída. Ale mám dojem, že francouzskej kW není o nic slabší než německej. Nebo se pletu?
Tak neviem páni, či ste stým niekto jazdili... JA som bol previesť novýo x-trail s tou 1.6, a ide to pekne (ešte to bolo aj 4x4). Myslím že váhou a rozmermi si tie sutá budú podobné, tak by som sa tohot nebál.
Btw. Passat 1.4 vám nepríde komický??? ;-)
Subjektívne. Aby sme sa rozumeli, tiež nie som fanúšikom maloobjemových motorov. Ale tak to proste je. Keď to úplne pritiahnem za vlasy, tak +- 50 rokov dozadu mali 4.0 V8 tak možno 140-150k.
Alebo ešte ináč, nie len motor robí auto. je to aj otázka sprevodovania, pneumatík, aerodinamiky, váhy... Rozumieme sa?
A spotřebu měly jakou? Taky 6 litrů? Snad na jeden válec. Těch 10 litrů po rovince ustálenou rychlostí, neporovnávejte americké motory a styl jízdy s Evropskými. Jsou hrušky a jsou jabka.
spotřebu měly 15-25 litrů na sto. Klasické OHV a karburátory. Za kolik bys chtěl aby to jelo? Za 5 litrů?
10 litrů je realita, vem si ten 160 HP V8 5,0, začni v sadský a dojed do chlumce nad cidlinou a změř si spotřebu. Pokud pojedeš max kilem, 10 litrů naprosto v pohodě.
A to mě má jako oslovit? Max. stovkou? K čemu mi pak V8 a 160 HP bude? Tisíckrát radši tu1.6 DCi. Kilem pojede stejně příjemně, a v klidu do šesti litrů.
Ne to ti má ukázat, že když to mělo mizernej litrovej výkon díky ropný krizi, tak to nic nežralo. No a před krizí když to žralo, tak to mělo 300-400 HP >:D
Jinak tu trasu Sadská-Chlumec sem jednou jel se Sebringem 2,7 V6 za 7,2. Takže nějaký 1,6 dci >:D >:D >:D
Nový Espace se mi líbí, těším se na setkání na živo a na jízdu, ceny úplně nepřekvapily a základ asi jen těžko vyhraje proti s-maxu (i když je v základu benzín a zde nafta, nafta vs nafta už tak jednoznačná není).
Co mi vadí jsou v základu 18" kola - gumy i disky jsou neúměrně dražší než menší rozměry a uvidíme, jaký bude komfort.
asi to na menších než 18" kolech vypadá dost bídně.. tak tam radši loupli hned 18" :-) A za ty peníze to ani v základu snad nemůže vypadat špatně.. 769 000kč za Rencka v 1,6 v základu.. svět se zbláznil :-)
Nevím, co se Vám nelíbí. Nad 16" koly brečíte, že jsou malé a na autě vypadají blbě, když tam dají větší, brečíte zase, že jsou drahé. A pak si koupíte Yarise a budete brečet, že tak malé auto jazdí na patnáctkách a taky jsou drahé. :*)
to zabíjí, alespoň do příchodu dvoulitru. přece jen psychologický faktor neokecáš. tohle není masovka pro firmy, ale věc individualismu a řekl bych, že si někdo sakra rozmyslí, do čeho svůj vydělaný a zdaněný, téměř milion vrazí. monstrum s jedna šestkou z megana a surfovacím prknem na palubce to asi nebude. tenhle projekt mi zavání opakováním starých chyb, ale třeba ti zákazníci opravdu někde jsou.
Když vyjeli se současnou Lagunou nebo Modusem, tak ty auta už byly za zenitem, ale tentokrát se jim povedlo udělat něco před všemi ostatními. Jen by se tam hodil dvoulitr v naftě. Vsadím boty, že dvoulitr má lepší průběh výkonu a v reále by žral stejně jako přefoukaná 1,6ka.
Vzhľadom na skúsenosti žerie 2,0 dCi oproti 1,6 dCi o dva litre viac. A 1,6 dCi nemá momentálne na trhu konkurenciu. Toto nie je auto čo bude kradnúť klientelu prémiovým SUV. Kto má na biturbo 3,0 diesel k Renaultu nepôjde. Určite by som ale šiel skôr do nového Espace ako do porovnateľne drahej Audi A4 Avant alebo podobne.
Jo, 2,0 dCi si klidně o dva litry při stejném výkonu navíc řekne, to je pravda. Jen asi tu 1,6 dCi nevytáhnou nějak ke 150 kW, které by si Espace ve vrcholné verzi zasloužiů
Konečně! Konečně i Espace nevypadá jako vesmírná loď uvnitř. To mi dost vadilo na předchozích generací. Z fotek to vypadá na skoroprémiový interiér ( třeba ve stylu DS Citroenu). Doufám, že Renault půjde tímto směrem. Tento typ vozu mne extra neoslovuje a nepřijde mi kdovíjak krásný, ale doufám, že Renault půjde tímto směrem i do nižších tříd.
Motory jsou výsměch jako top za ty ceny, ale věřím, že ta 1.6 96kw, až ceny opadnout bude velmi vítanou masovou volbou a autu propůjčí solidní dynamiku jako základ. Jasné, že absence dvoulitru je zatím velmi smutná, ale doufejme, že přijde. Nedělal bych si iluze na šestiválce, ale třeba Renault překvapí :-)
To je otázka, zdali bude mít uvnitř také ty lakované tvrdé plasty, protože na fotkách to vypadá lépe alá Laguna III (ta je měkčená), ale více až si tam sednu já, nebo aspon nekdo jiny a poreferuje jak to je doopravdy :-)
Cenovo je nastavený veľmi dobre, dokonca boli moje odhady o málo vyššie. Vzhľadom na celkový koncept si tú cenu zaslúži. V rámci mainstremu je to fantastický počin.
ako sa už vyššie píše, konečne renko urobil správny krok, auto vyzerá veľmi dobre, niečo medzi vanom a crossom. Pekné aj praktické. Pokiaľ ide o motory, je to v poho, pre väčšinu sú už dvojlitre dinosaury, k tomu si ešte prečítajú, že to žere 2 l, no nekúp to.
Co si kdo koupí, to má. Stále si můžeš koupit 6ti litr, když chceš. Je to o tom nebrečet u piva, což s oblibou českej národ dělá, ale jít si tu V6 či V8 koupit.
A komu by to nestačilo dá se koupit třeba i sedmilitr, jistě že veterán, ale i s tím jde jezdit.
Interier je opravdu paradni. Displej s rychlosti dale od ridice a nahore je vyborny. Interier moderni a luxusne vypadajici :yes:
Motory vypadaji vyborne. Je videt, ze Renault zamakal a po slabsi skvele 1,6 opet predvedl motor se spickovymi parametry. Tomuto 160 konovemu dieslu bude tezko neco konkurovat. Tohle zaslouzi hned dvakrat :yes::yes:
1.2HTP byl při rychlostech kolem 140 otravně hlučný, tohle bude úplně na pohodu. Jo, z pravého pruhu to nevystřelí jako raketa, ale když zvládají předjíždět tiráci, zvládneš to i s Espacem ;-)
Štikou může být ta 147 kW benzinovka... Ale pořád, kdo od takového auta čeká supersportovní výkony? Je to RODINNÝ vůz, panejo, fakt s tím chcete závodit?
supersport to není.. jak píšeš.. je to rodinné MPSUV.. tak chci vidět, jak si tam sednou čtyři lidi s věcma na hory například, rakev na střeše a pojedou s tou základni 1,6l 96kw.. to ti bude fantazie.. požere to min 8l/100km a ještě se to bude v každém stoupání na dálníci potit.. fantazie :-)
jo připlatit.. a jsme na 919 900kč v té nižší výbavě.. za renault v předohrabu!! za 942 900kč je Sharan v Highlinu a ve 4motionu.. případně v nižší výbavě za 887 900kč.. S těmi motory se chce projet, pak lze dělat nějaké závěry.. Každopádně s cenou to Renault, myslím, trochu přepískl... Ale vzhledově je to zajímavé auto. Nicméně bych čekal, že vůz takového vzhledu bude i ve 4x4...
Víš ty co? Docela často jezdím s 1.2 55 kW ve čtyřech lidech dlouhé štreky a kupodivu, to auto to bez problémů zvládá... Dálnice, cestu přes Krušnohoří, Teplicko, D1... A nepotřebuje k tomu osm litrů na sto...
Kde asi jen bude chyba? Já už vím, asi v tobě, protože neumíš řídit...
Jo to jsi ty, co brzdí i kamiony cestou do Teplic >:D
No a teď vážně, 1.2l s 55kW je ve 4 lidech vážně bída. Ano, auto to zvládne, ale přijde dlouhý táhlý a jsi v pytli. Výkon i krouťák atmo 1.2 jsou prostě nízko a odsoudí tě na dálnici mezi kamiony, jinak budeš brzdit levý pruh. Je to ideálně pro 2 lidi v autě. Takže nepřeháněj ;-)
Jinak o tom, že Espace s 1.6dCi bude lehoch, tak to určitě. Jako základ asi dobrý, ale potencionální kupci auta za beznála 900k budou chtít 2l motor nad 150k ;-)
jestli jezdíš ve čtyřech lidech dlouhé štreky,jak ty píšeš s 1,2 55kw.. tak tě fakt lituju :-) to auto to samozřejmě zvládne.. ale jakým stylem? je to prostě bída a jet s tím např. do Itálie do alp naložený a s rakvou na střeše bych fakt nechtěl :-)
Ja myslel konkurenci a ty sem hodis takove rozezrane vykopavky >:D
Tesim se az bude info o skutecne spotrebe (ne test na 150km), tohle deklasuje stare, stejne vykonne diesly minimalne o tridu. tipuju tak oproti TDI 20-30% >:D
Po D1 to bude tak za 6 - 6,5l >:D
Znovu musim dat :yes:
Sharan je s 2.0TDI (vč. čtyřkolek a DSG) na 7,6 dle spritmonitor. I pokud bys byl s Espacem o litr níž (nevěřím, ale kdyby)... je to u auta za mega takové drama?
MOTORY SMĚŠNÉ..JEL JSEM S NOVÝM X-TRAILEM.. 8-s
To co stačí v malém kaškaji tady neobstojí..pokud naložíte auto..raději nezkoušet.
Bez 2.0 dieslu je tak velké auto o ničem. :no:
Jinak moc pěkné na pohled ! Design super !! :yes:
A co šíbr?? Bude ?
Grilovat se jen pod sklem , snad ne??
A ty jsi zkoušel ten silnější 1.6 dCi?. I ten základní 1.6 dCi má větší zrychlení než 2.0 TDI v Sharanu. Ale jinak asi budeš jeden z mnoha koumáků, kteří by chtěli silnější motor a přitom ji přijde drahý i ten základ.
Jojo, tech koumaku tady bude. Neni to otazka jestli je 1,6 maly ci velky objem. Je to otazka, jak ten motor bude udelany a odladeny. Jestli dobre tak si na nejaky 2,0TDI nikdo nevzpomene
Takze jsi jel s mene vykonym motorem a tim chces rici ze tenhle novy vykonejsi nepojede???
Myslis snad, ze ty kW a Nm se prepocitavaj koeficientem objemu ??? >:D
2,0TDI patri do muzea
:*)
Je to i o hluku, čím víc otáček, tím větší hluk. O2 po face s CR 103 kW měla myslím nějaký 2100 nebo 2200 otáček, nevím, jak je na tom třeba váhově a rozměrově srovnatelnější Tiguan s motorem 103 kW...
pri dialničnej 130km/h je hluk motora utopený v hluku od kolies a vetra ;-) . Na strane druhej, tieto súčasné dlhé prevody vieš využiť len na dialnici, so 6 tkou si mimo nej neškrtneš
K dialničným otáčkam - prečítaj si tento test
[odkaz]
Silnejší a väčší motor s veľmi podobným sprevodovaním. Porovnávať OIII (hmotnosť, aerodynamika) s SUV je trošku mimo
že Renault šel s novou generací jiným směrem, a Voyageru tak ubyl hlavní konkurent. Ted už v podstatě žádnýho nemá, krom dodávky pro zelináře - VW Trasporter (Multivan).
A kolik se těch Voyagerů ročně prodá? 3 kusy v celé Evropě? Já vidím právě ve Voyageru jezdit jen socky a cigány, v těch olítaných, nového jsem ještě neviděl.
40 ks loni jen v čr. Kolik to bude po celé evropě si jistě můžeš odvodit, a to sem přijde ještě pár kusů z usa a kanady jako Dodge Caravan a Chrysler Town and Country.
Jinak u nás na klubu žádné cikány nemáme a voyagerů je tam tuna >:D >:D
Já myslím, že od roku 1992 je celkem nadchl, prodalo se ho stovky tisíc ks >:D Daleší desítky tisíc byly dotáhnuty usa a kanady jako Dodge Caravan a Chrysler TaC
To nebyla konkurence ani předtím. Od chvíle co GC a TaC představily stow-n-go i pro druhou řadu, jsou ta auta uživatelsky prostě dokonalá. A s 3,6 V6 FlexFuel jezdí za devět a půl. Není lepší MPV :yes:
až nám tu sdělí svůj erudovaný názor "Ada(psychopat) je (bohužel)zase tady". Jedině tento kuchařský odborník na "rendlíky" má správnou kvalifikaci na posouzení nového Espace. :-!
vidim to ako taku nepriamu reinkarnaciu avantimu ( alebo teda skor inspiraciu ) ...... velmi pekne masivne a podarene tvary ..... toto auto bude dobre vyzerat aj o 25 rokov , klobuk dole :yes:
nemam sajnu ako je to s cenami konkurencie..... ozaj? kto je jeho najblizsi konkurent :-) ? keby to bolo v 4kolke tak by som kludne povedal ze nepriamo aj nove sorento >:D ... co sa tyka velkosti interieru, flexibility ale aj komfortu .... urcite dost podobne auta ......
Ten interiér vypadá velmi dobře a materiály opravdu hodnotně. Stejný pocit mám z vnějšího designu. To auto se jednoznačně Renaultu povedlo. :yes:
Motory mi až takove starosti nedělají. Výkonové rozpětí je celkem široké, což spolu s nižší hmotností celého auta povede k uspokojivým výsledkům a můžu říct, že majorita řidičů bude spokojená. Nakonec do budoucna není vyloučena nějaká silnější varianta (benzín i nafta) ;-)
PS: Vzhledem k tomu že to je crossover možná by nebyla na škodu i nějaká 4x4 verze, ale to už by byla jen pomyslná třešnička na už tak dobře vypadajícím dortu.
... za to by som im ruky dolamal. na Megane to mam a nic ma viac neotravuje. aj ked tuna to asi ubde stale zapnute. V megane so zapnutym tempomatom nevypnes ESP :-(
Interiér vo verzii Initiale Paris vyzerá veľmi dobre, zvedavý som skôr na ten základ. Stredová konzola by ešte zniesla nejaký ušľachtilejší materiál, ale aj tak je to taký návrat k luxusným Renaultom s komfortnými sedadlami. :-)
U nás asi bude na cestách raritou, ale verím že Fordu v Nemecku vezme časť z početnej klientely MPV-čkárov.
Tu som spravil pár nereklamných fotiek... [odkaz]
Mám info, že Renault doporučil dealerům objednat na salóny fialovou barvu. Ta mu sedí fantasticky a bude auto lépe prodávat. Na tohle auto se s chutí půjdu podívat, protože vypadá po všech stránkách opravdu dobře :yes:
Už jenom najít svatou duši, co mi takový vůz věnuje. Při svém jobu na něj poctivou cestou vydělám, až když jeho výroba skončí. A pak pro něj půjdu do bazaru. Jestli se tam nějaký objeví.
Avantime byl sen.
to auto má interiér o dost jednodušší a na pohled o poznání méně "prémiovější" než zde zmíněny Espace. Vnější vzhled je očekávaným mixem nového Clia + nového Espace.
Je otázkou zda je u SUV důležité mít nějaký extravagandní zevnějšek. Nicméně u konceptu DS Wild Rubis to vypadalo dobře.
Tohle má opravdu blíže k té Dacii. Captur byl mnohem nápaditější
ja neviem na co sa s tym clovekom vobec bavis ... koniec koncov znacke renault tymto len skodi ..... kasli na neho, na takychto borcov je lepsie nereagovat ....
zajímavé, že nová 1,6 nafta v CR-V je na tom co se týče zrychlení na 100 o skoro vteřinu pomalejší, než 2,2D, i když má o 8 kW víc a krouťák stejný....čím pak to asi bude, kolegové?
Koľko zákazníkov porovnáva zrýchlenie udávané v katalógu v reálnom živote? Ak chceme férovejšie porovnanie, tak treba porovnať motory plniace rovnakú emisnú normu a zaťažiť ich rovnakými prevodmi ;-)
Já srovnávám hodně údajů, výkon, krouťák, spotřeba, otáčky ve 130 km, atd. Pak si člověk udělá trošku větší představu.
Jinak ten rozdíl jsem sem dal pro zamyšlení, proč je tedy silnější (papírově) 1,6 pomalejší se stejným vozem než slabší (papírově) 2,2D..
Rendlík se chce vymanit z pozice levné značky kterou získal v průběhu krize kdy se ve východní evropě prodávala auta pod cenou, aby si nekazil západní trhy. Levné budou Dacie... každopádně pravidlo je - slevnit se dá vždycky, zdražit ne - takže nasadili vyšší cenu a uvidíme. Věřím tomu, že se auto bude dat sehnat po první vlně zájmu za 700.ooo. Což nevypadá jako hitparáda, ale velká MPV se delají v mnohem menších sériích a tak mívají vyšší cenu. A motory.. 1.6? Tohle auto naložíte, rozjedete na dálnici na 130 a držíte tempo. I základní motor bude v pohodě.. rozhodně víc než 44 kw ve fabii. Ve před 100 lety měla auta 3-5l motory a výkon 25-50 koní. Z pohledu tehdejší doby musejí být 2litry strašný šunky... :-)