Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2011: Renault Fluence Z.E. – Čtyři hvězdy pro elektrický sedan

Od roku 2003 přišel Renault jen se třemi modely, které nedostaly od Euro NCAP 5 hvězd.
Zpět na článek
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2011 11:56
Bude taky hořet? Jako Chevy Volt...
NHTSA opens formal safety defect investigation of post-crash battery-related fire risk in Chevy Volts

26 November 2011

The US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has opened a formal safety defect investigation (NHTSA Action Number PE11037) to assess the risk of a battery-related fire in Chevy Volts that have been involved in a serious crash.

In May, NHTSA performed a New Car Assessment Program (NCAP) side pole impact test, followed by a post-impact rollover test on a Chevrolet Volt. In connection with that testing, NHTSA identified the potential for intrusion damage to the battery which may result in a substantial thermal reaction and fire. Twenty-one days after the 12 May 2011 testing, delayed thermal heating and pressure release resulted in a fire that consumed the Chevrolet Volt and three other vehicles in close proximity at the test facility........
Rozbalit vlákno
4
28. 11. 2011 12:11
Re: Bude taky hořet? Jako Chevy Volt...
Bude horet skoro tak dobre jako DPF nebo diesel, do ktereho amik nacerpal premium gasoline ;-)

A major forest fire in south Washington state could have been caused by a failure of a diesel particulate filter (DPF) installed on a truck traveling on Highway 97. Sparks coming of the vehicle are a suspected source of fire that started near a Greek Orthodox Monastery, 12 miles northeast of Goldendale, WA.

Ne vazne, Li baterie se da udelat zcela bezpecna a mnohe tvrde testy po potvrdily. A to, zda se to GM napoprve povedlo nebo ne, na tom nemeni nic.
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2011 17:02
Re: Bude taky hořet? Jako Chevy Volt...
Potrefená husa se ozvala.
Avatar - Ronault.
28. 11. 2011 22:35
Re: Bude taky hořet? Jako Chevy Volt...
Myslíš, že Wartburg jezdí na dvě tužkové?
29. 11. 2011 11:23
Re: Bude taky hořet? Jako Chevy Volt...
Na Special Mix 1:33
28. 11. 2011 16:43
Elektromobily sú problematické z hľadiska bezpečnosti ...
Okrem XY-problémov čo majú tie "úžasné" elektromobily (napr. dojazd, cena) je často zabúdané na aktívu i pasívnu bezpečnosť ...

Vyššia hmotnosť batérii "istí" horšiu aktívnu bezpečnosť a to samotnou hmotnosťou i zmenou rozloženia hmotnosti. Pasívne tiež nie je taký zdroj napätia práve terno a v prípade nehody je riziko značné ...

I v dobrom prípade nezranenia posádky budú pri vážnejšej nehode batérie určite na odpis a tým i celý automobil ...pretože je to podstatná časť jeho ceny ...
Rozbalit vlákno
3
28. 11. 2011 21:48
Re: Elektromobily sú problematické z hľadiska bezpečnosti ..
Ešteže tých volov nie je tak veľa.
29. 11. 2011 00:45
Re: Jeden z tých "volov" je šéf vývoja Volva ....
Volá sa Peter Horbury a na rozdiel od teba i niečo naozaj vie o autách a i o elektromobiloch. A práve Volvo testovalo reálne svoju elektrickú C30 ....

Ale predpokladám, že na "experta" tvojho formnátu nedozrel a tvoje "crashtesty" s angličákmi jasne dokázali, že sa nikomu nič nemôže stať ....
29. 11. 2011 11:30
Re: Jeden z tých "volov" je šéf vývoja Volva ....
Jen si zkus predstavit, ze kdyby jezdila auta na elektrinu a v roce 2011 by nekdo navrhl auto na benzin, najisto by ho zavreli do ustavu, nebot:

1) Benzin je tekava a vysoce horlava latka
2) V pripade netesnosti palivoveho systemu ma tendeci vzlinat a vsakovat se
3) Jeho pary smisene v urcitem pomeru se vzduchem vybuchuji napr. vlivem staticke elektriny.
Kdyby jeste dodal, ze to cele se bude startovat pomoci baterie naplene H2SO4, dostal by takovy clovek sveraci kazajku a v USA by proti nemu pouzili antiterorisckou legislativu.

V porovnani s tim jsou moderni baterie jen detskou hrackou. >:D