tak si museli vymysliet grand kangoo aby nedostali lekciu z efektivity a uspesnosti predajnosti od dacie >:D
nebyt lodgyho urcite ziadny grand kangoo nevznikne ;-)
dacia :yes:
duster je uz teraz vo francuzsku legenda :yes: , tak uspesne auto sa len tak nevidi a keby mu dali o chlp lepsi interier a motory tak zatopi SUVeckam nielen u nas a vo francuzsku ale aj nemcom ale ono to pride len treba vydrzat, poctivost a praktickost musi zvitazit :yes:
nemas pravdu. Uzitkace existuju uz davno v predlzenych verziach (doblo maxi, caddy, kangoo). Stacilo tam len namontovat 3. radu sedaciek a mas 7 miestne auto na trhu
nestačí Ti jen napsat......jupí první komentář?
Pod každej článek musíš něco napsat mezi prvníma...a většinou je to nějaký finální produkt metamorfózy zvířat :no:
Možná by bylo lepší, kdyby nevzniklo ;-) Už krátké Kangoo neni po stránce designu nic moc, ale tahle prodloužená verze ho fakt trumfla, obvzláště ta děsná "boule" kolem zadních kol. Řekl bych, že i Lodgy je proti tomuhle Kangaroooooooo designový skvost >:D:yes:
Lodgy je Lodgy, a je škaredé celé. Kangoo len na časti zadku...
Ale je to fakt, žiadny krásavec. Na druhú stranu, čo by si chcel za pár korún na základe užitkáča? Primárne tu ide o niečo iné ako vonkajší dizajn. Tvoja prvá veta je preto, sorry kamoš, vyložená blbosť. ;-)
no jo, promiň, nešlo to jinak. Design je slabou stránkou tohoto auta i na to, že to je jen užitkáč... třeba Berlingo/Partner jsou dál, o Caddy nemluvě. Btw i Dobló je na tom o dost líp ;-)
Neprominu, lebo nemáš pravdu. Dlhá verzia nevyzerá dobre ani u jedného z konkurentov.
Citroen v osobnej verzii dlhý nie je, užitkáč má predĺžený len zadný previs ak sa nemýlim. A vyzerá to maximálne hnusne.
[odkaz]
[odkaz]
Fiat Dobló je v 7-miestnej verzii tiež iba krátky - dlhá verzia existuje len ako užitkáč. Tam to kazí predok, zadná časť je natiahnutá celkom vkusne.
[odkaz]
Volkswagen Caddy je proste hranatá krabica, že má dizajnovo navrch voči komukoľvek z konkurentov, o tom ma nepresvedčíš. V dlhej verzii je to "tlstoprd", ten zadok je opticky neskutočne ťažký - úzke posuvné dvere ten pocit ešte umocňujú.
[odkaz]
Ak ostaneme pri krátkych verziách, tam by som dal Kangoo a Berlingo na jednu úroveň - každý z nich vyznáva iný štál - Berlingo dynamický, Kangoo hravý. Oba majú svoje prednosti a svoje čaro. Oba tým vytŕčajú z davu a rušia zaužívanú zvyklosť, že užitkáč musí byť strohý a jednoduchý.
Tu naopak ostáva Volkswagen verný tradícii a preferuje jednoduché hranaté tvary, ktoré plnia účel, ale proste nezaujmú. Za Renaultom alebo Berlingom sa možno niekto otočí, za Volkswagenom Caddy asi nie...
Fiat je trošku extrém - je jednoznačne najväčší a veľkosti obetuje aj vzhľad. Takmer zvislými bokmi vzniká optický klam, akoby strecha bola širšia ako spodok - dojem neforemnosti a nestability je dosť výrazný. Keď k tomu pripočítam jeho vyškľabený, či skôr vyjukaný výraz, dizajnovo je jednoznačne na chvoste. Nie však interiérom. Ten je naopak podľa mňa dosť vydarený.
Dobló mi radšej ani nezobrazuje >:D Ale nie, fakt mu neviem prísť na chuť.
U mňa to vyhráva Kangoo a po ňom Caddy. Ten už ale dosť rýchlo starne. Neviem či je to tým že Kangoo ph.II vidím denne, ale na to že obe autá sú z roku 2003 (Kangoo v podstate z 1997), tak dizajn Renaultu starne pomalšie.
Caddy je tvrde konzervatívny, a trendy sa rokmi zmenili. Od prísne funkcionalistických tvarov sa pomaly upúšťa, presne tak ako sa charakter týchto áut postupne mení a približuje k osobným autám. VW je ako vždy v trendoch na chvoste, ale to je pre túto značku typické. Vždy bude mať svojich priaznivcov rovnako ako opačný koniec ponuky.
Já ti nevím Klaudie... Chápu, že Kangoo protěžuješ, jelikož ho máš doma, ale mě se to auto prostě nelíbí a design bych rozhodně neoznačil jako hravý >:D Spíš jako nepovedený - přední světla, kulatý A sloupek a prolisy kolem oken, u dlouhé verze zadní blatníky mě opravdu neuchvátily. Nechci tím říct, že to je špatné auto, to určitě neni - technicky, ale exteriér se za mě opravdu nevydařil, ani krátký ani dlouhý typ :no:
Nevidím důvod proč si raději nepořídit velmi podařený facelift Scenicu, který je dle mě skvělý. Když srovnáš vrcholnou verzi Kangoo 1.5dCi 81kW v plné výbavě za cca 540k Kč a prostřední výbavu Scenicu Dynamique 1.5dCi za 550k Kč (ceníkové ceny), tak je asi jasno co si vzít ;-):yes:
Rozdíl bude v základních verzích, tak je Kangoo o cca 100k Kč levnější, ale s minimální výbavou... Nicméně pokud bych si měl vzít levné MPV na základě malé dodávky tak půjdu k PSA... Tj viděl bych to asi takto (na základě exteriéru):
1. Berlingo/Partner
2. Caddy
3. Doblo/Kangoo - tady bych se asi jen tak nerozhodl... ;-)
Máš svoj názor, tak sa ho drž. Každý máme iné estetické cítenie a ceníme na aute iné veci. ;-)
Popravde, Kangoo ma v čase svojho príchodu tiež vôbec neuchvátilo, voči prvej generácii mi pripadalo ako tlstý medvedík. Ale zvykol som si a časom sa mi v očiach "usadilo". Potom som si ho kúpil, spoznal jeho prednosti a kvality, a začal som ho mať rád, dokonca sa mi Kangoo začalo aj páčiť. :-)
Berlingo bolo pri hľadaní vhodného auta na kúpu v užšom výbere, resp. nakoniec to bolo rozhodovanie Berlingo - Kangoo, ale Berlingo prehralo s Renaultom Kangoo po praktickej stránke, aj cenovo. S výbavou na tom Renault nie je nijako zle, práve naopak.
jj mám a zůstanu u něj. V podstatě je to jen otázka vkusu, po technické stránce bych problém neměl. Co se týká ceny, tak Berlingo je teď hodně dole a slušná skladovka je kolem 380k Kč s motorem 1.6HDi 90k... btw označení "tlustý medvídek" dokonale sedí ;-):yes:
Porovnaj ceny konkurencie. Alebo chceš taký kus auta za cenu základnej Fabie?
Vezmi si kombíčkovú Fábku, daj do nej motor 1,6TDI/77 kW, aby bola výkonovo porovnateľná s 1.5dCi, daj jej primerane dobrú výbavu, a si na pol melóne tiež...
Okrem toho tvoja poznámka je trochu z cesty, nemôžeš brať do úvahy francúzske ceny, v Čechách a na Slovensku budú platiť iné čísla.
S tím půlmilionem za fabii jsi trochu mimo (na silnější dCi s přehledem stačí 66kW verze 1.6TDI) která stojí v základu kolem 360tis., v Elegance verzi za nejakych 420tis., ale je pravda ze u nás si takové nesmyslné ceny Renault nedovolí, viz ceny stavajiciho Kanga.
Duster vypadá dobře, ale v terénu je ve verzi s pohonem pouze předku naprosto nepoužitelný. Dokonce je na tom hůř než klasické silniční předohraby díky nevhodnému rozložení velmi vysoké hmotnosti. Stačí trochu prudší svah, šotolina a Duster 4x2 končí - jen bezmocně hrabe předními koly. Můžu poslat GPS cesty, kde jsem byl svědkem toho, jak ji Duster couval dolů, opakovaně zkoušel vyjet a nepovedlo se mu to. Já jsem to potom se Seicentem vyjel.
Ale jako auto čistě do města asi bude Duster 4x2 OK.
Otázkou je, jestli někdo, kdo si kupuje 4x2 Dustera žádá a zároveň má právo se divit slabšímu prostupu terénem a platí to i tak, že jestli je vůbec normální se tomu podivovat. Samozřejmě pokud někdo chce, tak může mít Duster s pohonem 4x4, seicento jaksi ne.
Kangoo bylo hezký v první generaci a po faceliftu. Současná generace je taková plastová slátanina, hlavně ta malá přední kapota s plastem nárazníku až kdoví kam vypadá divně. To už je skoro tak šeredné auto jako nové Drblo. A přitom to staré, hranaté, s protaženými blatníky, vypadalo dobře. Připadá mi, že se design některých aut v každé další generaci zhoršuje.
A ve chvíli kdy přijde na trh Lodgy je tohle o ničem - za 2x vyšší cenu nenabídne moc navíc.
Niekto sa pozabudol, že sú aj autá, u ktorých dizajn nie je to hlavné. A najmä že nie každé auto sa musí páčiť každému.
Čo sa týka Lodgy a Kangoo - fakt nevieš čo melieš. V živote si asi auto ako je Kangoo nepotreboval. Priamo porovnávať Kangoo a Lodgy môže fakt len ten, kto o nich nemá ani šajn.
Kombinace černá + prodloužené auto mi evokuje povozy na poslední cestu ;-)
Třeba kombinace MB W210 CDI kombi v černé metalíze je pro mě srdcovka..krásnej "pohřebáček"
No to bola doba, kým sa k tomu odhodlali. Veď sa to priam pýtalo už od začiatku.
Veď povedzme si úprimne, koľko MPV ponúka 7 PLNOHODNOTNÝCH miest?
Sedem slušných miest ponúk Fiat Doblo - akurát bez kufra, paradoxne ako 7-miestnu ponúka len krátku verziu, a ešte VW Caddy v dlhom prevedení - tu je dosť veľkým mínusom cena - v slušnej konfigurácii dieslom 1,6 cez 25.000,-€. Fiat Dobló vyjde na zhruba 18,5 tisíca.
Tých okolo 18,5 tisíc sa dá predpokladať aj u Renaultu v našich končinách, na rozdiel od Fiatu za predĺženú verziu. Ťažko možno predpokladať, že prednosť najvýhodnejšej kúpy Renault s ďalším modelom len tak pustí...
Souhlas! Konečně - přesně tenhle typ auta mám v hledáčku, nevím teda jestli zrovna kangoo, ale jsem rád, že se k tomu konečně odhodlali. Fiat Dobló maxi combi zabíjí možnost jen 5 sedadel a Caddy je dost drahej. Doufám, že se prodloužená verze objeví i jako MB Citan.
Nejspíš kvůli úsporám zůstaly posuvné dveře stejně úzké...už do normálního kanga se osobám s delšíma nohama špatně nastupuje.Do třetí řady to vidím na akrobacii.Přitom díky prodloužení by bylo na větší dveře místo
Isteže - a preto to tak robia prakticky všetci. Širšie dvere neznamená iba zmeniť dvere, ale aj posunúť stĺpik, ktorý je nosný a mení sa tým celková pevnostná štruktúra a auta - čiže žiadna sranda za pár korún.
Nastupovanie do tretej rady asi nebude úplne jednoduché, ale vďaka vysokej streche to bude zrejme jednoduchšie ako v klasických 7-miestnych MPV alebo SUV.
dalším řešením by mohl být silnější B sloupek a pak širší posuvné dveře.
Pokud má MPV klasické dveře,ale široké s velkým úhlem otevření,tak nevadí ani nižší střecha.Tady jde hlavně o ten průlez jak do ponorky.
Je to podobné - proste dozadu sa lezie horšie. Kangoo má užší výrez dverí, klasické MPV zas nižšiu strechu a obvykle (nie vždy) klasické krídlové dvere, ktoré sú problémom na parkoviskách, a pri lezení na prídavné miesta v tretej rade ešte väčším.
Isteže máš pravdu, dozadu sa proste nastupuje horšie, v prípade Renaultu Kangoo však tento problém bude čiastočne eliminovať vyššia strecha, pretože tam budeš môcť nastupovať podstatne vzpriamenejšie ako do SUV alebo MPV.
Napríklad 7-miestny Grand Scenic by som nechcel, tie miesta vzadu sú fakt núdzové, a liezť tam, to je za trest...