Jasné 1. místo také v US (recenze, drive testy, spolehlivost, bezpečnost) US News, BEST CARS: "The 2011 Hyundai Elantra ranks 1 out of 33 Affordable Small Cars. This ranking is based on our analysis of 16 published reviews and test drives of the Hyundai Elantra, and our analysis of reliability and safety data." - [odkaz]
Vynikající hodnocení v CAR ADVICE.au: "Strong chassis, pliant ride and handling, sporty manual transmission and refined six-speed auto, spacious interior, Bluetooth audio streaming, great value!!!" [odkaz]
CARBUZZ.com: "In fact, the Elantra looks better, in our opinion, than the larger Sonata and may even have the best design for its class." ... NEJLEPŠÍ DESIGN VE SVÉ TŘÍDĚ!!! - [odkaz]
USNews BEST CARS: "Elantra exteriér, design- 9.3 (z 10-ti - Excellent)! ... interiér: Elantra Interior - 8.9 (Very Good)!"
A co se motorů týče; pravda 97kW zde vítězí, ovšem chtělo by to asi nejlépe tu 1.8 ... ale toho se zde asi nedočkáme... specifikace 1.8 zde: [odkaz]
Sdílím tvůj názor! Po osobní zkušenosti s těmito vozy musím říct, že Elantra je co do pocitu kvality po usednutí do těchto vozů naprosto někde jinde. Řekl bych možná i lepší, než v Mexiku vyráběná Jetta... Jízdně nemohu soudit :-)
Pokud by jsem vybíral podle vzhledu, tak u mě vede cruze. Designově umírněný a pohledný auto. Jako druhého v pořadí by jsem zvolil Fluence. Za tu cenu zajímavá nabídka. Designově to není můj šálek a do užší nabídky by se u mě asi nedostal, ale pokud by byla nabídka jen tyto tři, tak pak druhé místo. U fluence mi nejvíce vadí marketing a snaha vnutit lidem, že to je nějaká limuzína. Absolutně ty reklamy nesnáším a v mých očích to naopak to auto sráží. A nakonec korejské AB máslo na sluníčku aslias masa zvlněného plechu. Po veškerém zapření jakékoliv sebemenší známky dobrého vkusu Elantra na třetí místo.
Jako jediný z tvého pohledu, ok... U mě jednoznačně Elantra, pak Cruze, nakonec Fluence ;-) Objektivně snad jen, že tvůj osobní pohled (prý Cruze má povedený design...jako jediný z této trojice) ovšem mnozí okolo aut nesdílejí!!!
CARBUZZ.com: "In fact, the Elantra looks better, in our opinion, than the larger Sonata and may even have the best design for its class." ... NEJLEPŠÍ DESIGN VE SVÉ TŘÍDĚ!!!
USNews BEST CARS: "Elantra exteriér, design- 9.3 (z 10-ti - Excellent)! ... interiér: Elantra Interior - 8.9 (Very Good)!"
To, že sa mu design Elanry nepáči je čisto subjektívna vec a to, že na to reaguješ nejakým úryvkom článku na tom nič nezmení... Netvrdím, že s ním súhlasím, ale koľko ľudí, toľko chutí. Takže tvoj príspevok nemá žiadnu výpovednú hodnotu. Ja osobne by som si nekúpil Chevrolet. Sused ho má, pekné auto, biela farba čierna strecha - vypadá dobre. Ale proste nie. Predsudky? Možno. Som starý "Renolťák" a služobného mám Hyundaia. Takže je to jasné. Ak by som chcel limo, tak Elantru. Ak by to mal byť Fluence, tak radšej Megane GrandTour....
Jako jediný z tvého pohledu, ok... U mě jednoznačně Elantra, pak Cruze, nakonec Fluence Objektivně snad jen, že tvůj osobní pohled (prý Cruze má povedený design...jako jediný z této trojice) ovšem mnozí okolo aut nesdílejí!!!
CARBUZZ.com: "In fact, the Elantra looks better, in our opinion, than the larger Sonata and may even have the best design for its class." ... NEJLEPŠÍ DESIGN VE SVÉ TŘÍDĚ!!!
USNews BEST CARS: "Elantra exteriér, design- 9.3 (z 10-ti - Excellent)! ... interiér: Elantra Interior - 8.9 (Very Good)!"
Já proti korejcům, ani US autům nic nemám, jen jich není moc, co by se mi líbily. Jako například velice pěkné SUV považuji Santa Fe. Ale už jsem četl, že ho má nahradit IX40 (nebo tak nějak) a předpokládám, že to zase jen zmrší.
S tým SantaFe súhlasím. Na svoju dobu to bolo jedno z najkrajších SUV na trhu... Či to zmrší, ťažko povedať. Navyše je ťažko súdiť autá podľa fotiek. Živé stretnutie a vyskúšanie je vždy iné... Podstatne iné! ;-)
Já bych designové pořadí obrátil. Otesaný kvádr Cruze je v téhle konkurenci nejslabší. Fluence působí dojmem velkého auta, ale řešení některých částí je podivné. Elantra je příjemně plynulá, neagresivní. Ceny jsou trošku jiná liga, dalo by se z nich odvozovat, že Elantra bude normálním zástupcem modelové řady, namísto levnější alternativou, jako Fluence.
Osobně bych volil stejně... Už když Cruze přišel na trh, tak mě naprosto uchvátil... Exterier originální a povedený, interier plný netradičních nápadů, po designové stránce povedený a zároveň praktický... Velká škoda, že se u nás neprodává s 1.4 turbo... Nejedná se sice o racionální volbu, tou by byl Fluence (nejlepší poměr cena/výbava/praktičnost), ale já bych asi jinak nezvolil...
Je to az k smiechu, aka to je nahoda, ale predvcerom som bol v Renaulte, Chevrolete a v Hyundai (vyberame auto).
Nebudem sa rozpisovat, Elantra je jednoznacny tvrdy vitaz. Mimo motorizacii (chyba nafta) sa Cruze a Fluence, zial, nechyta.
Rok vyroby sa proste na aute odrazi. Elantra ma OVELA viac miesta ako Fluence, o Cruzovi nehovorim. Pocit z vzhladu interieru je podla mna najkrajsi, exterier detto.
Neverte fotkam >:D Vobec, ani trocha, ci sa vam paci alebo nie.
Pozrite si ho nazivo!
Precitajte si diskusie, kazdy ho videl, v nom sedel, na nom isiel, bol ohureny.
Tak ako ja.
Jo jo... Hm, asi jsem taky Turek, jelikož mi typově byli velmi podobní... Někteří dokonce blonďáci...
No jo... asi jediné správné EU auto v téhle třídě bude Jetta, dle tebe...
Já to nechápu. Vzhledem k tomu, že 99 % jízd je v jedné osobě (max. ve dvou) a se zavazadly ve formě peněženky s doklady (partnerka kabelku), tak nevím, proč bych si měl pořizovat stěhovák? Ledničku nebo pračku mi doveze přepravní služba a cestou nekradu, co vidím nepřivázaný...
Sedan vidím jako kompletní, vyvážený, klasický, dospělý auto. Tím nechci říct, že hatch nemůže být super kára, ale vnucovat hatche jako jedinou možnou variantu rozhodně není O.K. A automobilkám, který to v nižší střední dělají, jsem se letos při výběru auta obloukem vyhnul. Prodejce Citroenů ve společném salůnu s Mitsubishi to nechtěl chápat - jeho problém, neprodal ;-)
Přesně tak, jak do toho nenarvu skříň, není to auto-). Já se musím smát. Zvlášť v dnešní době, kdy většinu spotřebičů odveze firma, od které si objednáte spotřebič nový. Přitom nevýhoda sedanu se dá kompenzovat "rakvemi" na střechu, nebo přinejhorším vozíkem, když už jedu 2x do roka na hory. Jenže Čecháček bude radši v autě "šermovat" lokty a tísnit se s ostatními, ale bude mít zavazadlový prostor, kam se vejde loď-).
Proč by se měl čecháček šermovat? Takže si koupí normální kombi, proti sedanu, uvnitř je místa stějně, dokonce většina kombíků proti jejich sedan verzím má daleko více místa vzadu na hlavu, nemusíš mít na střeše rakev a ještě nemusí lidé vzadu sedět v předklonu. A proč ty máš sedan? Nějaký rozumný důvod prosím, nejlépe 3. U mého kombíku to je jasné: Kufr po všech stránkách, místo vzadu a variabilita. U sedanu mě jen napadá: Jsem konzrevativec, zabedněnec, cítím se nejchytřejším na světě.
A až tu ledničku nebo něco většího budeš chtít jednou za rok převézt, tak co budeš dělat? Půjdeš si půjčit u souseda hatchback nebo vedle kombi? Z jedné strany máš pravdu, že je zbytečné po 90% času vozit vzduch, ale proč vozit vzduch, když má hrozný přístup?
Tak trochu hořekování nad "chudou" výbavou Elantry nechápu. Co se týká bezpečnostní, je tam vše, (snad kromě kolenního airbagu), který ale ještě dlouho standardem nebude. Klima tam je, sice manuální, ale je. Cenová politika asijských značek je vzhledem k nabízené protihodnotě zajímavá, a tak ta el. zrcátka, el. okna vzadu, aut. klimu a tempomat bych viděl za cenu cca. 380 - 400t a i to je pořád lákavé. Jediné, co by mně vyloženě štvalo, je zmíněná absence el. zrcátek, jinak by mi Elantra naprosto vyhovovala.
Fluence by mou volbou nebyl, už z hlediska nevalné pověsti značky. Rád bych pana redaktora upozornil na to, že korejští výrobci už nechtějí být chápáni jako low-end, (což je vzhledem ke stále stoupající kvalitě jejich produkce logické), takže hořekovat nad tím, že "Je to Korejec, není to v plné výbavě a není to za 250t," je tak trochu mimo. Jedinou nevýhodou Elantry je, že nenabízí kombi, nebo liftback, tuto nevýhodu ale má suplovat větší i40.
V kontextu dnešního srovnání je to jednoduché - pokud vyměníš Elantru za Fluence, dostaneš jako bonus:
- Centrál s DO
- El. zrcátka
- Autoklimu
- Kožený volant
- Litá kola (o palec větší, o centimetr širší)
- Mlhovky
- Rádio
- Tempomat
...a ještě ušetříš 20.000. To je kopec výbavy, který je schopný posunout kvality auta o třídu nahoru. Chceš snad auto na plecháčích bez rádia a odemykat dveře klíčem? Elantra by musela Fluence naprosto deklasovat v jízdě a interiéru, aby byl takový rozdíl opodstatněný... a to se podle mě nestane. A pak si budeme moci s klidem přiznat, že je Elantra předražená. Mimochodem, stejný názor mám i na i40.
Neexistuje v tomto prípade žiadny jednoznačný víťaz. Každému sadne niečo iné a treba skúsiť reálne a potom si utvoriť mienku. Pretože napríklad moja skúsenosť je taká, že ani jedno auto sa mi z článkov nijak extra nepáčilo. Po živom ohmataní, usadnutí atď som bol nakoniec milo prekvapený zo Chevroletu a za tú cenu ani ten Fluence zasa nebol najhorší. Rád by som si vyskúšal aj Elantru, čisto zo zvedavosti, aký dojem to auto na mňa spraví. Každopádne je fajn, že vznikajú takéto autá a v takejto cenovej hranici. Poznám veľa ľudí, ktorý majú veľmi v obľube sedany a ak chceli kupovať nejaký, väčšinou volili bazárové šunky. Teraz si môžu kúpiť už aj nové za celkom prijateľný peniaz. Samozrejme majetnejšie založení budú loviť v iných vodách. Ale ja osobne, keby som nepotreboval 2-3 krát do týždňa kufor jak kravu, tak kľudne by mi ten Cruze stačil. Kopec peňazí by som ušetril a auto je to veľmi príjemné! :-)
PS: Nie som si istý, ale nepatrí do tejto skupiny napríklad aj Jetta, Honda City, Toyota Corolla, Mazda 3 sedan atď? Taký veľký porovnávací test nielen s cenami a výbavou (čo si vyčíta hocikto sám) by sa hodil... Tiež by ma na auto.cz potešili aj video testy...
Obávám se, že tento výsledek ve srovnání především s prvním ze tří jmenovaných by nebyl žádoucí. I když, i jednoznačné vítězství lze zvrátit odůvodněním použití měkčených plastů nebo "vynikajícího" německého zpracování (přestože by bylo montované v Mexiku). A co na tom, že ve srovnatelné výbavě by vyšlo o 100 litrů dráž, 25% navýšení ceny je přece zanedbatelná maličkost >:-[]
To hej, Laguna je o triedu vyssie, a omnoho krajsia, suhlas.
Ale ak ma clovek nad 190cm, tak sa do Laguny nevojde, je strasne stiesnena.
A zadny cestujuci si nemaju kam dat chodidla, predne sedacky su vzadu az po podlahu. ;-\
Je zajímavé číst tu spoustu názorů na tuhle trojici. Proto i já přidám svůj...
Je zcela evidentní že Fluence zaujal čtenáře spíš cenou/výbavou než čímkoli jiným, zatímco u Cruze a Elantry jsou reakce jiné.
Já za sebe můžu říct... Má matka jezdí rok starým Fluencem 1,6 ve střední výbavě a když jsem měl tu čest svést se, tak reakce jsou takové.... Auto je dalším zástupcem pohodlných francouzů, ikdyž se sedačky na první pohled zdají "německy" tvrdé. O výbavě netřeba mluvit... pro mě v ní bylo úplně všechno. Jediné co vozu chybí je Navi, xenony a čidla v předu bez čehoš bych se obešel. Krom toho, když vybírám low prizový vůz tak na Navi apod určitě nemyslím. Co se týče prostoru, komfortu, výbavy atd tak je vůz srovnatelný se Škodou Superb! Jen je komfortnější! A motor? No co dodat, když někdo vybírá v oběmech 1,6 a opět low prizových cenách, tak co byste chtěli?! Těch 110ps na poklidné ježdění naprosto stačí, běžná spotřeba je 6l a občasné předjetí není problém.
S Cruzem jsem měl také tu čest. A je tak trochu spíš "německy" laděný. Výbavou drobně zaostával. Prostorem a komfortem jak bysmet. Byl ale takový sportovnější a má agresivní design, díky čemuž mě tenhle vůz zaujal. To je asi to nejlepší co pro Daewoo mohl Chevrolet udělat... dodal jí "kousek" své image. Takže Cruze bych považoval za malinko sportovnějšího konkurenta Fluence, ale přesto adekvátního.
Co se týče toho Fujdaje, no s ním jsem zatím neměl čest a ani se na to nechystám! Po designové stránce je o 2 roky novější než srovnávané vozy. Ale budiž. Pokud se někomu jejich design líbí, proč ne.... Korejci se snaží přiblížit vozům ze západu, já v tom ale pořád tu Koreu vidím, až moc! Co se týče celkových vlastností vozu... zpracování, kvalita použitých dílů a podobně tak spousta automobilových analfabetů tyto vozy srovnává s Evropskými, že už nás prý dohnali. Pak jsou to ale jen lidé co jezdí z bodu A do B, automobilům moc nerozumí a nemají na nic víc než Korejce. O to troufaleší je, že za Elantru chce Fujdaj víc, než za krajana Cruze a nebo "zápaďáka" Fluence. - to co jsem zde řekl pramení zase ze zkušeností s I30, Sorentem, Santa Fe a tou malou Kiou jako I30--- ani jméno jsem si nezapamatoval jak otřesná byla...
Závěrem bych tedy řekl... že Cruze vyhledává mladší klientelu než-li Fluence, ale nemusí tomu být pravidlem. Ono... kdo mladý bych chtěl auto s nálepkou "low-prize??" A Elanatra věřím že se prodávat bude, právě z toho důvodu který jsem výše uvedl, je to smutné že takových lidí je čím dal víc. Ale do srovnání nepatří!
Tak a teď mě pánové klidně ukamenujte, už jsem se vykecal >:D
Low-end rozhodně nechce nikdo, jenže např. student a začínající řidič v jedné osobě, většinou ani jinou možnost nemá. Pořád lepší nový korejský low-end, než ojetá německá "střela," toť můj názor. Mně by od Renaultu oslovilo tak Clio Sport, na to ale bohužel nemám. Kdybych lovil ve francouzských vodách a moc nemusel řešit finance, asi by to byl P508, nebo Citroen C5 Tourer a i tak bych si koupi "Francouze" velmi rozmyslel. Co se týká designu, tak na fotkách nevypadá Elantra nic moc, uvidíme v reálu. Pro mně je designový žebříček postaven takhle: 1) Cruze 2) Fluence 3) Elantra, ale jak říkám, naživo jsem s ní tu čest neměl, tak uvidíme.
V tom s tebou souhlasím... ale já sám jsem jedním z nich tak torchu a stejně si raději koupím tu střelu >:D Jinak co se týče spolehlivosti, což je asi největší problém kterého se lidi u Fr aut bojí, tak za tu bych se klidně zaručil. Ono u každé značky můžeš mít špatnou ruku na kousek, v rodině to u nás platilo u škodovek. A valné vetšině znamím se taky zrovna Škodovky sypali. Fr autama jezdíme 15let a s ani jedním nebyli vyloženě trapble jako s tou naší Octavií. Jinak zastávám názor, že dokud nebudu mít na Mercedes nebo american muscle, tak budu jezdit Renaulty ;-)
Aha, no tak každý má nějakou oblíbenou značku. Já jsem zase zatížený na Japonce, takže hlavně Honda, Mazda. O něčem z Japonska si neuvažoval? I když chápu, že Laguna GT, je asi levnější než Accord Tourer a není u ní možnost podvozku 4C. Škodovka podle mně nedělá špatná auta, ale ta začínají Octavií, pro některé možná Superbem. Do Fabie bych určitě nešel, malé downsizované motory jsou citlivější na zacházení než klasická atmosféra a DSG není do města taky žádná výhra. To nemluvím o tom, že rozvody nejsou dělané pořádným řetězem, ale řetízkem, který přeskakuje, má špatně zkonstruovaná světla, takže praskají žárovky, špatně udělané odtokové hrany vzadu, kde se usazuje voda a co ta asi v zimě udělá.... Takže asi takto, Octavia by mi rozhodně nevadila, ale 1.8 TSI s DSG to je 580t, a to je pro mně aspoň zatím moc. Až půjdu do nového vozidla, (mám starší Hondu Civic), tak to bude opět Civic, nebo Mazda 2.
Pri jej porovnani v SK cenach mi vyjde rozdiel 1900Eur pri slabsej 1,6 od fluence a pri podobnom motore renaultu 2,0 je cena 1 tisic v prospech renaultu co je v porovnany z novym autom Hyundai v neprospech fluence....
Zajímálo by mě, co bude zač ten 6-stupňový automat.
Třeba součásný Kia Ceed v tuto chvíli je nabízen v akci s atmosferickou 1.6-kou a 4-stupňovým automátem za neuvěřitelných 319.000 Kč. Hyundai i30 vychází o nějakých 20 tísíc drážší. To dělá z obou vozu perfektní variantu koupi městského vozu pro manželky. Hyu/Kia v tomto nemají ve své třídě a cenové relaci žádnou konkurenci. Zajímalo by mě, zda-li ten 6-stupňový automat bude lepší nebo ne.
Hyundai má vyšší výkon motoru než např Fluence, ale prakticky stejný max. točivý moment.
Výhoda se tak projeví jen u velmi vysokých otáček. Ostatně i ten točivý moment má maximum až při 4850 ot/min (!)
Vytáčet takto motor je pro někoho možná zábava, pro ostatní spíš "zábava" 8-s
Další zádrhel mimo toho, co je popsáno, je objem nádrže : nejdřív jsem myslel , že 48 litrů je překlep - bohužel není. :no:
Byl jsem u několika Renaultů, nechal si vypracovat nabídky, poté šel do jiného autosalonu a mával lepší nabídkou.
Výsledek?
Fluence 1.6 16V, bílá barva, ve výbavě Exception + 17" kola + defend-lock + pískovaná skla = 255 000 ,-
V mém případě při akontaci něco málo přes 100 000 ,- a splácením po dobu 4 let, bych včetně všech pojistek platil cca 5 000 kč měsíčně.
Což dělá 340 000,- celkem. Když vezmu v potaz pojistky 10 000,- ročně, tak přeplatek za auto dělá cca 11 000,- ročně po dobu těch 4 let.
Elantra je moc hezké auto, ale v trochu srovnatelné výbavě, jako Fluence, je daleko dražší ...