Bohužel se přestala dodávat verze GT se silnjěkším 2,0T. I když to zčásti chápu, moc lidí, si ten motor asi neobjednalo.
1 z pár lidí byl můj otec a motor je pro to auto výborný. A ke spotřebě turbobenzínů- jezdí s tím momentálně za 7,7l/100, ale je fakt, že nejezdí moc rychle. Takže se dá za málo jezdit i s benzínem
Podle dotankování mám s kombíkem GT dlouhodobou spotřebu 9.2l/100km, většina jsou ***čky po městě, zbytek velmi rychlé přesuny po dálnici.
Přijde mi to OK, dá se to stlačit někam až k sedmi.
facelift prospel ,ale na jednoznačnú volbu by som to nevidel,maximalne tak dobrú volbu.Teda ak potrebujete vačšie auto pre rodinu tak je Laguna to pravé,ale priestoru budete mať akurat ak hladáte niečo viac treba sa poobzerať niekde vyššie.Netreba sa čudovať Laguna patrí k menším autám vo vyššej strednej
Lancere. laguna je střední třída, ve které svými zejména vnějšími rozměry vybočuje mondeo a vectra(insigna),vnitřní už skřípou. Ještě hodna je větší, ale ta si hraje na vyšší dívčí.
ceny samozrejme nebudou srovnatelne, jelikoz budou o dost nizsi nez u konkurence (teda na ceskem trhu, na ostatnich nevim). jinak to tak horke nebude. laguna je dobre auto, ktere boduje predevsim vznetovymi motory a interierem. nicmene top tridy jsou jinde.
je inak zaujímave,že auto nesporných kvalít /spomínané vznetové motory,interier,teraz snad už aj vzhľad/ ,ale menších rozmerov sa nevie presadiť popri dražšej až výrazne dražšej konkurencii...celá stredna trieda sa točí okolo Passata,Mondea a Superbu,na zbytok sa jaksi pozabudlo a pritom taká C5tka je kus dobreho auta.
imho svoje delaji fleetove prodeje, ve kterych jede nejvic passat a mondeo. nicmene ve stredni uz musi byt auto tak nejak komplexne dotazene, coz francouzi zkratka neumi..
Tohle je názorná ukázka toho,jak se ma dělat facelift,lagunu pěkně omladil a hlavně přední- pro spoustu lidí problematickou část,docela podstatně zatraktivnil :yes:
Většina "velkých" aut se dnes prodává s diesely, takže mi připadá logické, že Laguna moc beznínů nenabízí. Na druhou stranu, Renault nabídku benzíňáků opravdu brutálně degradoval, když k silnějšímu motoru nedal možnost manuální převodovky a když k poměrně lehkému autu nepřidal nějaký slabší motor než dvoulitr.
Dvoulitr na 100kW je pro střední třídu slušný základ, dalo by se uvažovat o 1.4TCe. Laguna Coupe má ještě 3,5V6 (nástupcem v rámci koncernu je 3,7V6), ale to je pro Lagunu asi zbytečné. Takže je jen škoda toho silnějšího 2.0T (možná neplní Euro V?).
Splnit Euro V u benzíňáku je hračka. Spíše ho skoro nikdo nekupoval a nevyplatí se jim ho po pár kusech vyrábět. Laguna patří mezi menší a lehčí auta ve střední třídě, takže by si mohla dovolit mít jako základ třeba 1.6 nebo 1.8. Ta 1.4 TCe má skoro stejný výkon jako ten dvoulitr.
1.6 se nabízela (tuším i v ČR) chvíli po uvedení této generace Laguny. 110k (115k?) sice není žádné terno, ale jako základ budiž. Spíš ale lidi upřednostní slabší naftu 1.5dCI než slabší benzin. Ta 1.6 byla primárně určena pro trhy se zabijáckou pojistnou politikou - třeba Irsko, kde se bežně kupuje co nejmenší motor (šílené pojistky podle objemu) v kombinaci s maximální výbavou, případně pro méňe bohaté trhy. V ČR pak prostě obětovali pár eventuálně prodaných 1.6 a snížili ceny 2.0.
slabší benzínový motor ani nie je nevýhoda keď máš 2.0 za cenu 1.6 ... ale v súčasnej verzii si 2.0 atmosféru môžeš objednať len k základnej verzii (ikeď dobre vybavenej) ... to je chyba ...
nikde ešte nevidím nový 1.6 diesel ktorý by mal nahradiť pôvodnú 1.9 ...
mě se ale ty přední světla s těmi stříbrnými "mračítky" vůbec nelíbí :no: vypadá to dost podivně. Podle mě mnohem lépe vypadala předfacelifová verze GT v černé barvě :yes:
2.0T GT je pryč a avizovaný 3.0dCi taky nikde... no, přiznávám, že to druhé jsem čekal. Zajímalo by mě, jestli se alespoň něco udělalo s konstrukcí předních sedaček, aby se pod ně daly dát nohy.
Taky mne nemile překvapila absence toho foukaného benzínu ;-\ ...Utěšuju se domněnkou o brzkém nasazení nové benzínové oturbené 1,6-ky,jarním představení nové dieselové 1,6-ky,...,atd...No jo,jsem optimista ;-) .Facelift,alespoň ten zdůrazňovaný,vnější,se povedl.
neni spatne ze dvoulitr se da provozovat na E 85 to vidim jako pozitivum to by mohlo nektere kupujici presvedcit aby sly do benzinu.
Je to zajimava alternativa oproti čoudilu.
Základní dvoulitrový benzín vůbec není špatný.. pro někoho, kdo nenajezdí moc kilometrů a netrápí ho spotřeba někde přes osm litrů. Dynamika dostatečná a navíc slušná šance na dlouhou životnost...
No, nížeji to už snad ani nešlo, vemlouvat se mračítky do tunerských garáží, to by snad nepřál laguně ani jezdec nejlepšího (super)mainstreamového středního sedanu - VOLKSWAGENu PASSAT, APOŠTOLA SEDMÉHO, SLIČNÉHO...
Co asi překvapilo na tom liftingu nejvíce je to, že je to asi první liftingovaný vůz planety, který po úpravě... zestárl, až se vkrádá myšlénka že laguna ... zoctovatěla.
Naštěstí milovníci renaultu ocení dvojitý volant. Nevím sice, zda se dostane do základní nabídky za jistě velmi realisticky očekávanou cenu oscilující kolem Kč 300.000,-- ale i tak, nejde přece o to, jestli dvojitej volant máš či nemáš, jde o to, že ho mít... můžeš.
Oceňuji na laguně pracoviště řidiče, které jako jediné u tohtoto vozu na mě dělá dojem klasického stylového francouzského vozu se šmrncem, s espritem. V jízdě je laguna také velmi příjemná, tak jen snad ten neuvěřitelně stárnoucí kabát, ten holt tomu už přidat nemůže nic. Chtělo by to něco opravdu aktuálního, například ve stylu... latitude... >:D já vím, blbej fór... ;-)
P.S. Ve třídě se nic nemění - PASSAT, MONDEO, SUPERB. Pak je dlouhatananánská rovinka a na jejím konci... Insignia. Ti další zatím na té rovince nejsou. Vydrž, oni dojedou.
Ten FL se fakt nepovedl. Doufám, že nový šef designu L. van den Acker trochu zatlačí na C. Ghosna, který má představu, že cesta k větším ůspěchům vede přes tuctový design. Dle něj je Toyota, jako nejprodávanější značka, jasným příkladem. Možná tento směr vede k vyšším prodejům ale určitě také vede ke ztrátě mého Renaulťáckého srdce. Zatím budu doufat a čekat. Láska se ve slabých chvilkách přece neopouští. Renault :no::no:
Já prostě jen žasnu, kam to ten renault designově sune. Přitom, když si člověk vybaví ta překrásná auta z počátku devadesátých let... Všechno to (překvapivě) skončilo s příjezdem Laguny 1. Tam Renault sice trhnul úspěšně designovou oponou, ale současně si zadělal na problém kam dál. To "dál" nyní vidíme.
Přitom, jestli si něco máme přát, pak je to ve střední třídě opravdové kladivo na Passata, tedy aby se ve Francii našel někdo, kdo to ve střední rozčeří. Paradoxně je tím "kladivem" však koncernový bratr Superb. Neuvěřitelné, že ve Francii se nezdaří vyrobit konkurenceschopnou střední třídu.
Čekám, že 508 bude prodejně až za C5 a Lagunou. Přece jenom Peugeot má z Francouzů nejhorší pověst a image a ve střední to bude mít hodně těžké. Nevěřím, že by se francouzká střední nějak výrazně prodávala. Ve Francii střední nikdo nekupuje a venku zase nekupují Francouze ve střední a výš. Superb je kladivem jen u nás a trošku snad i v Německu / a i tam slouží spíš jako kladivo na jiné značky /.
s tímhle tvým příspěvkem souhlasím mnohem více, než s tím předchozím. :yes: osobně si myslím, že facelift laguně pomohl. a na tom ostatním se v podstatě shodnem. jen k té trojce co jsi zmínil, apoštola bych nechal tam kde je, ale zvaž sám, jestli mondeo nepatří až pod superb.
S tím stárnoucím kabátem opatrně chlapče.
Platí přesný opak tvého tvrzení. Podívej např. na předešlou genaraci passaatu a srovnej s mondeem. lagunou. Passatoidní rakev je hodna sešrotování, (zejména pohled na kombi je trystní) okoukaná, mdlá oproti zmiňnovaným.
Mimochodem mistři plagiátorsví z Wolfsburgu okopčili i ten volant od diamantu.
No oni vlastně kopčí co se dá, tak proč se divit že.
Takže VW kopčí volanty od Renaultu..... >:D Vtip roku!
Jestli se někdo něčím (v souvislosti s Lagunou) v interiéru jasně inspiroval, pak to byl Renalult se svou palubkou ala BMW, což mu ovšem rozhodně prospělo víc, než kdyby na tomto místě sám francouzsky experimentoval...
Stačí se podívat na naše silnice a každému je jasné, co Češi preferují. Rozhodně je vidět více Peugeotů 407 než Superbů a to jsme na domácím trhu >:-[] Ono taky proč si kupovat "očesané" auto "druhovýrobu by VW" namísto plnohodnotného auta střední třídy. Nádherný design, špičkový podvozek, bezkonkurenční motorizace, dokonalá kabina a komfort cestování. Pro mě a většinu českých zákazníníků, jasná volba - Peugeot 407, C5, případně nová Laguna. :yes: Po faceliftu vypadá opravdu lákavě.
PS: Superb je podle mého názoru vrchol nevkusu, jediné co se na něm povedlo je kabina, ta je opravdu pěkná, zbytek, hrůza... :no: Přímo hnusný jsou zadní světla na sedanu, jet za ním v noci, a sledovat ty dva rozsvícený banány na celkově nesymetrickém a kýčovitém autě 8-s
Já teda vídám víc Superbů... a to i těch nových, přestože je 407 na trhu déle. Podívej se na prodejní statistiky než tu začneš vynášet takové ultimativní soudy... ;-).
Bezkonkurenční motorizace 407? Možná dokud bylo 2.7HDI, ale s jediným motorem 2.0HDI to zase taková bomba není...
Každý asi koukáme na jiná auta ;-) Já teda vidím několika násobně víc právě těch 407... Prodejní čísla nových aut (momentálně) hovoří jasně, ovšem individuální dovozy ojetin evidentně zcela mění situaci. Bavíme se o Českém trhu a tady je právě ten trh s ojetinama jednoznačně dominantní a tak mi nepřijde správný ho opomínat. Obzvláště pak ve střední třídě a výš. Češi prostě na tyhle auta nemají a jediný kdo je „opravdu kupuje“ jsou firmy. Pak se není čemu divit, že Čech dá přednost právě třeba 407 s klady, tak jak sem je popsal v původním příspěvku… jedny z nejlepší dieselových motorů, podvozek z vyšší střední, komfortní kabina, 407 kupé – nejhezčí a pravděpodobně nejlepší kupé v dané kategorii, Passat CC je oproti němu „dětská hračka“. Superb nic takového nenabízí. 8-s
Pak je ovšem problém s tvým vnímáním. Dle statistiky SAP je Superb k 30.6.2010 třicátým nejčastějším autem na našich silnicích... 407 v tom žebříčku není.
Ovšem v té statistice je jistě zahrnutý i starý model Superbu?? ... to bych pak mohl zahrnout do statistiky celou čtyřkovou řadu od Peugeotu (405, 406, 407) a jak by to pak dopadlo? Těžkou porážkou Superba... Tady se totiž dost často zapomíná, že Peugeot vyrábí dvojkovou řadu (205, 206, 207) - 15 miliónů prodaných kusů, trojkovou řadu, čtyřkovou řadu, pětkovou řadu atd... Nemyslíš, že jsou pak podobné statistiky hodně ale opravdu hodně zavádějící. 8-s;-)
Píšeš nesmysly. Například v září se tu prodalo 11 čtyřistasedmiček, avšak bezmála 400 superbů. Nic nikam nezahrnuj a uvědom si, že model 407 je u nás fatálně okrajový a v prodejích se počítá v roce v desítkách. Je zde vidět hodně 206, 207, to ano, ovšem 407 nikoliv, ty prakticky vidět nejsou. Jak by také při svých prodejích mohly? Jejich malý výskyt je také daný poměrně nepovedenou karoserií. V tomto kontextu však lze napsat, že je vidět více 406 než 407. A to už je na velké zamyšlení, když oba modely jsou (byly) v prodeji prakticky stejně dlouho...
Domníváš-li se zcela nedůvodně, že dovozovým tahákem jsou tu ojeté čtyřistasedmičky, asi bys to měl napřed probrat s Boratem. Poučil by tě, že humor je humorem jenom tehdy, když se smějí všichni, včetně autora, nikoliv jen jeho čtenáři... ti navíc autorovi, nikoliv však jeho textu... ;-)
Píšeš nesmysly. Superb se s Evropskými prodeji 407 nemůže vůbec ale vůbec poměřovat. A už vůbec ne s celkovými prodeji čtyřkové řady od Peugetou. Je to jiný vesmír, jiná dimenze. Dvojkové řady od Peugeotu se prodalo na 15 miliónů kusů, je to prodejní trhák, který se blíží prodejům řady Golf od VW. Vytrháváš tady jeden měsíc a děláš z toho závěry. To už je na velké zamyšlení 8-s . Čtyřková řada od Peugeotu, je jedno z nejrozšířenějších aut střední třídy v České republice a rozhodně je daleko ale opravdu daleko před Superbem. >:-[]
PS: Borata necháme stranou, stačí když to proberu s tebou, tady na auto.cz zastáváš jeho roli dokonale. ;-)
PS: osobní narážky nech příště stranou a napiš tady nějaký rozumný a pravdivý argument, jinak si jdi psát třeba na idnes, tam s podobnými příspěvky dokonale zapadneš. ;-)
Domníval jsem se, a jistě nejen já, že tu píšeme na základě tvé horní slepé argumentace o výskytu 407 na našich silnicích v Česku. A ten je opravdu prakticky neznatelný. Neznatelný z důvodů o kterých ti nahoře píši - nepovedený design, který nepřebil vizuální kvality 406. Proto je dodnes na zdejších silnicích 406 viditelnější než 407. Ostatně ty sám jsi toto vlákno zahájil tím nesmyslem, že když se podíváš na zdejší silnice vidíš více 407 než Superbů. Tak si napřed srovnej předmět diskuze a čísla a nelítej v tom jak nudle v nádrži, Borate.
A trénuj auta, porovnáváš též prodej subkompaktů s kompakty :-) Nakonec, když můžeš rovnat 407 coupé s Passatem CC, to vyjadřuje o tvých znalostech vlastně vše. Zejména když ještě napíšeš, že 407 coupé je mistrovské dílo... Asi jsi se uhodil, ne?
P.S. Ještě to s Boratem proberte, a když by sis vzal na diskuzi nějaké pěkné plavky, možná bys tu těmi čísly několik týpků i zaujal, takhle jsou tvé bláboly i na Borata příliš velké sousto 8-s >:-[]
Zřejmě ti unikla varianta dovozů ojetin... tímto způsobem se sem přece jen nějaké 407 dostanou. A dostalo se sem takhle i dost těch 406. Od té doby je ale doba někde jinde..
407 je dost dobré auto, pokud nepotřebuješ kombíka velikosti Mondea...
Nejnižší průměrný věk není na palec nahoru, spíš naopak... v praxi to znamená, že model buď není dost dlouho na trhu, nebo není po uplynutí 5 let schopen jízdy. Nebo na trhu je, ale výrazně posiluje svou pozici, to je asi ještě tak nejlepší možné vysvětlení...
takže chceš tvrdit, že fábie, superb či yaris po pěti letech nejsou schopné jízdy? to snad nechceš myslet vážně.. přece vůbec nezáleží, jak dlouho je model na trhu. podstatné je, že např. taková fábie je druhým nejčastějším vozem na našich silinicích. s průměrným stářím 6,5 let je to výborný výsledek. staří vozového parku je imho dost podstatné, ve vztahu k celkové bezpečnosti na silnicích. tak nevím komu bys rád v tomto případě zvedal palec, jestli snad těm favoritům, škodám 120 či škodám 100 a trabantům??? 8-s nic proti veteránům..
Jak to že nezáleží jak dlouho je model na trhu, to je přece to nejdůležitější... zjednodušeně je průměrné stáří modelu prostě průměr mezi začátkem a koncem výroby. Čím nižší, tím novější model (s menší tradicí).
Fabie se vyrábí 11 let (od roku 1999), takže 6,5 roku je spíš špatný výsledek - znamená to, že nových Fabií je méně než těch starých. Pokud bys to chtěl srovnávat třeba s Golfem, musíš udělat průměr se všemi předchůdci Fabie.
Pokud by sis přečetl, že průměrný věk Insignií je 1 rok, budeš skákat nadšením jak je Opel skvělý? Až na náš trh přijde nová čínská automobilka a průměrné stáří jejího modelu bude 1 měsíc, bude ze všech nejlepší?