Renault Laguna: Kompletní technická data
Už jsou to tři roky, co se začala prodávat aktuální generace Renaultu Laguna. Francouzská automobilka proto připravila první dílčí modernizaci. Její premiéra se odehrála na říjnovém autosalonu v Paříži, ale technická data faceliftované Laguny zveřejnil Renault až v polovině listopadu.
Po designové stránce se nejedná o nijak radikální zásahy. Změny se odehrávají především na přídi. Světlomety dostaly bílá mračítka, na nárazníku přibyly chromované prvky po stranách, uprostřed se objevilo chromované orámování ve tvaru písmene U.
Vizáž Laguny mění už samotné tvarování nárazníku. Spodní vstup chladícího vzduchu se rozšířil do stran, odpadá dosavadní hrana na rozích, které se zaoblily. U sedanu se mírně změnila též grafika koncových světel, která tvoří světelné diody.
Změny provedené v designu se nijak nepromítly do vnějších rozměrů Laguny. To znamená, že liftback i Grandtour mají i nadále rozvor náprav 2756 mm a karoserie dlouhé 4695 mm, resp. 4803 mm. Celková šířka 1811 mm bez vnějších zpětných zrcátek a výška 1445 mm je pro obě karosářské verze shodná.
Součástí modernizace je zavedení kvalitnějších materiálů v interiéru, byť už původní provedení patřilo k těm nejluxusnějším ve třídě. Modernizovaná Laguna má nové kombinace barev čalounění a chromované výdechy ventilace. Špičková verze Initiale má sedadla čalouněná béžovou kůží. Kromě nových materiálů má interiér nabídnout i lepší odhlučnění. V Renaultu se zaměřili především na vylepšení odhlučnění motoru při nízkých rychlostech a pracovalo se i na snížení hluku od kol a aerodynamického hluku.
Systém řízení všech kol 4Control byl až dosud k dispozici pouze pro provedení GT se zážehovým turbomotorem a pro nejsilnější turbodiesel dCi 180. Nyní se jeho nabídka rozšiřuje také na přeplňované vznětové dCi s výkony 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Poslední je výhradně spřažen se samočinnou převodovkou, stejně jako dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor.
Dva zážehové a pět vznětových motorů
Nabídku zážehových pohonných jednotek i nadále tvoří dva čtyřválec o objemu 2,0 litru. První z nich s atmosférickým plněním je nově k dispozici i v provedení spalujícím bioetanol E85. K této základní benzinové motorizaci nelze objednat 4Control. Druhou a zároveň vrcholnou zážehovou motorizaci představuje známý 2,0 turbo, jehož výkony se stejně jako u atmosférického motoru v rámci modernizace nijak nemění. U obou motorů pouze mírně klesla spotřeba a splňují emisní normu Euro 5.
Renault Laguna liftback/Grandtour - Zážehové motory | ||||||
Motor | 2.0 16V | 2.0 turbo | ||||
Převodovka | 6M | 6A | ||||
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1998 | ||||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | ||||
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 103/6000 | 125/5000 | ||||
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 195/3750 | 270/3250 | ||||
Max. rychlost [km/h] | 210/205 | 220/215 | ||||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,1/9,3 | 9,2/9,4 | ||||
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,5/7,6 | 8,7/8,7 | ||||
Poh. hmotnost [kg] | 1302/1319 | 1406/1427 |
V případě vznětových agregátů došlo na standardní použití filtru pevných částic u všech motorizací a další úpravy, jejichž cílem bylo splnění emisní normy Euro 5. Nabídka nadále obsahuje základní turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 kW), u nějž došlo k snížení spotřeby paliva v kombinovaném režimu na 4,7 l na 100 km. Před modernizací měla Laguna liftback s tímto motorem spotřebu 4,9 l na 100 km.
Následují čtyři verze motoru M9R, který z objemu 2,0 litru poskytuje výkony 96 kW (130 k), 110 kW (130 k), 127 kW (175 k) a 131 kW (180 k). I u těchto motorů došlo v rámci modernizace k snížení spotřeby paliva a Renault ve svých tiskových materiálech uvádí, že se jedná v průměru o úsporu 0,5 litru nafty na 100 km.
Renault Laguna liftback/Grandtour - Vznětové motory | ||||||
Motor | 1.5 dCi | 2.0 dCi | 2.0 dCi | 2.0 dCi | 2.0 dCi | |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6A | 6M | |
Zdvihový objem [cm3] | 1461 | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 | |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 81/4000 | 96/4000 | 110/4000 | 127/3750 | 131/3750 | |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750 | 320/2000 | 340/2000 | 360/2000 | 400/2000 | |
Max. rychlost [km/h] | 192/188 | 206/202 | 210/210 | 220/215 | 222/217 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,9/12,2 | 10,6/10,8 | 9,5/9,7 | -/- | 8,5/8,7 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,7/4,7 | 5,2/5,2 | 5,2/5,2 | 6,2/6,3 | 5,7/5,8 | |
Poh. hmotnost [kg] | 1310/1320 | 1418/1430 | 1418/1430 | 1500/1520 | 1417/1430 |
Na zlepšení cestovního komfortu se má podílet modernizovaná duální automatická klimatizace se třemi pracovními režimy, které nesou označení Soft, Auto a Fast. Hlavní inovací této klimatizace je ovšem senzor, který chrání cestující před škodlivými plyny. V případě, že detekuje znečistění, tak automaticky uzavře vnější vstupy vzduchu a filtr s aktivním uhlím recykluje a čistí vzduch v kabině.
Stejně jako u velkého sedanu Latitude i v případě Laguny budou zákazníci moci vybírat mezi audiosystémy Arkamys a Bose. První z nich s označením SD Sound by Arkamys nabídne výkon 140W, osm reproduktorů, USB konektor, přípojku pro iPod i rozhraní Bluetooth. Především hudební fajnšmekři mají ocenit audiosystém Bose od věhlasného amerického výrobce s deseti reproduktory včetně čtyř výškových a jednoho basového, digitálním zesilovačem a šestikanálovým ekvalizérem.
Příplatkovou výbavu rozšiřuje satelitní navigace Carminat TomTom Live. Ta kromě tradičního software (itinerář, pokročilé zobrazení křižovatek a jízdních pruhů, aktualizace map) nabízí i on-line služby. Z nich jmenujme HD Traffic, informační servis o aktuálním provozu, předpověď počasí, nebo vyhledávání na webu pomocí Google.
Stejně jako u dalších modelů z horního okraje portfolia, i u Laguny Renault nabídne záruku v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km, servisní interval je 30 tisíc km a 1 rok u atmosférické benzinového motoru, 20 tisíc km a 1 jeden rok u přeplňovaného zážehového motoru nebo 30 tisíc km a 2 roky u dieselových motorů.