Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna: Kompletní technická data

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (73)
Designéři přepudrovali vrásky, technici transplantovali řízení všech kol do většiny verzí.

Už jsou to tři roky, co se začala prodávat aktuální generace Renaultu Laguna. Francouzská automobilka proto připravila první dílčí modernizaci. Její premiéra se odehrála na říjnovém autosalonu v Paříži, ale technická data faceliftované Laguny zveřejnil Renault až v polovině listopadu.

Po designové stránce se nejedná o nijak radikální zásahy. Změny se odehrávají především na přídi. Světlomety dostaly bílá mračítka, na nárazníku přibyly chromované prvky po stranách, uprostřed se objevilo chromované orámování ve tvaru písmene U.

Vizáž Laguny mění už samotné tvarování nárazníku. Spodní vstup chladícího vzduchu se rozšířil do stran, odpadá dosavadní hrana na rozích, které se zaoblily. U sedanu se mírně změnila též grafika koncových světel, která tvoří světelné diody.

Změny provedené v designu se nijak nepromítly do vnějších rozměrů Laguny. To znamená, že liftback i Grandtour mají i nadále rozvor náprav 2756 mm a karoserie dlouhé 4695 mm, resp. 4803 mm. Celková šířka 1811 mm bez vnějších zpětných zrcátek a výška 1445 mm je pro obě karosářské verze shodná.

Součástí modernizace je zavedení kvalitnějších materiálů v interiéru, byť už původní provedení patřilo k těm nejluxusnějším ve třídě. Modernizovaná Laguna má nové kombinace barev čalounění a chromované výdechy ventilace. Špičková verze Initiale má sedadla čalouněná béžovou kůží. Kromě nových materiálů má interiér nabídnout i lepší odhlučnění. V Renaultu se zaměřili především na vylepšení odhlučnění motoru při nízkých rychlostech a pracovalo se i na snížení hluku od kol a aerodynamického hluku.

Systém řízení všech kol 4Control byl až dosud k dispozici pouze pro provedení GT se zážehovým turbomotorem a pro nejsilnější turbodiesel dCi 180. Nyní se jeho nabídka rozšiřuje také na přeplňované vznětové dCi s výkony 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Poslední je výhradně spřažen se samočinnou převodovkou, stejně jako dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor.

Dva zážehové a pět vznětových motorů

Nabídku zážehových pohonných jednotek i nadále tvoří dva čtyřválec o objemu 2,0 litru. První z nich s atmosférickým plněním je nově k dispozici i v provedení spalujícím bioetanol E85. K této základní benzinové motorizaci nelze objednat 4Control. Druhou a zároveň vrcholnou zážehovou motorizaci představuje známý 2,0 turbo, jehož výkony se stejně jako u atmosférického motoru v rámci modernizace nijak nemění. U obou motorů pouze mírně klesla spotřeba a splňují emisní normu Euro 5.

Renault Laguna liftback/Grandtour - Zážehové motory
Motor2.0 16V2.0 turbo
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]19971998
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/6000125/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750270/3250
Max. rychlost [km/h]210/205220/215
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,1/9,39,2/9,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,5/7,68,7/8,7
Poh. hmotnost [kg]1302/13191406/1427

V případě vznětových agregátů došlo na standardní použití filtru pevných částic u všech motorizací a další úpravy, jejichž cílem bylo splnění emisní normy Euro 5. Nabídka nadále obsahuje základní turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 kW), u nějž došlo k snížení spotřeby paliva v kombinovaném režimu na 4,7 l na 100 km. Před modernizací měla Laguna liftback s tímto motorem spotřebu 4,9 l na 100 km.

Následují čtyři verze motoru M9R, který z objemu 2,0 litru poskytuje výkony 96 kW (130 k), 110 kW (130 k), 127 kW (175 k) a 131 kW (180 k). I u těchto motorů došlo v rámci modernizace k snížení spotřeby paliva a Renault ve svých tiskových materiálech uvádí, že se jedná v průměru o úsporu 0,5 litru nafty na 100 km.

Renault Laguna liftback/Grandtour - Vznětové motory
Motor1.5 dCi2.0 dCi2.0 dCi2.0 dCi2.0 dCi
Převodovka6M6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]14611995199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]81/400096/4000110/4000127/3750131/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750320/2000340/2000360/2000400/2000
Max. rychlost [km/h]192/188206/202210/210220/215222/217
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/12,210,6/10,89,5/9,7-/-8,5/8,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,7/4,75,2/5,25,2/5,26,2/6,35,7/5,8
Poh. hmotnost [kg]1310/13201418/14301418/14301500/15201417/1430

Na zlepšení cestovního komfortu se má podílet modernizovaná duální automatická klimatizace se třemi pracovními režimy, které nesou označení Soft, Auto a Fast. Hlavní inovací této klimatizace je ovšem senzor, který chrání cestující před škodlivými plyny. V případě, že detekuje znečistění, tak automaticky uzavře vnější vstupy vzduchu a filtr s aktivním uhlím recykluje a čistí vzduch v kabině.

Stejně jako u velkého sedanu Latitude i v případě Laguny budou zákazníci moci vybírat mezi audiosystémy Arkamys a Bose. První z nich s označením SD Sound by Arkamys nabídne výkon 140W, osm reproduktorů, USB konektor, přípojku pro iPod i rozhraní Bluetooth. Především hudební fajnšmekři mají ocenit audiosystém Bose od věhlasného amerického výrobce s deseti reproduktory včetně čtyř výškových a jednoho basového, digitálním zesilovačem a šestikanálovým ekvalizérem.

Příplatkovou výbavu rozšiřuje satelitní navigace Carminat TomTom Live. Ta kromě tradičního software (itinerář, pokročilé zobrazení křižovatek a jízdních pruhů, aktualizace map) nabízí i on-line služby. Z nich jmenujme HD Traffic, informační servis o aktuálním provozu, předpověď počasí, nebo vyhledávání na webu pomocí Google.

Stejně jako u dalších modelů z horního okraje portfolia, i u Laguny Renault nabídne záruku v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km, servisní interval je 30 tisíc km a 1 rok u atmosférické benzinového motoru, 20 tisíc km a 1 jeden rok u přeplňovaného zážehového motoru nebo 30 tisíc km a 2 roky u dieselových motorů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (73)
Avatar - Emel
22. 11. 2010 14:55
Re: francouzská střední
Jak to že nezáleží jak dlouho je model na trhu, to je přece to nejdůležitější... zjednodušeně je průměrné stáří modelu prostě průměr mezi začátkem a koncem výroby. Čím nižší, tím novější model (s menší tradicí).

Fabie se vyrábí 11 let (od roku 1999), takže 6,5 roku je spíš špatný výsledek - znamená to, že nových Fabií je méně než těch starých. Pokud bys to chtěl srovnávat třeba s Golfem, musíš udělat průměr se všemi předchůdci Fabie.

Pokud by sis přečetl, že průměrný věk Insignií je 1 rok, budeš skákat nadšením jak je Opel skvělý? Až na náš trh přijde nová čínská automobilka a průměrné stáří jejího modelu bude 1 měsíc, bude ze všech nejlepší?
Avatar - pocitac
22. 11. 2010 11:34
Re: francouzská střední
Tady jsou nějaká čísla, nechce se mi víc hledat. Rok 2006 - 4.místo v Evropě, Rok 2007 - 6.místo v Evropě ve střední třídě :yes: ;-)
Avatar - ryman
22. 11. 2010 10:24
Re: francouzská střední
takže chceš tvrdit, že fábie, superb či yaris po pěti letech nejsou schopné jízdy? to snad nechceš myslet vážně.. přece vůbec nezáleží, jak dlouho je model na trhu. podstatné je, že např. taková fábie je druhým nejčastějším vozem na našich silinicích. s průměrným stářím 6,5 let je to výborný výsledek. staří vozového parku je imho dost podstatné, ve vztahu k celkové bezpečnosti na silnicích. tak nevím komu bys rád v tomto případě zvedal palec, jestli snad těm favoritům, škodám 120 či škodám 100 a trabantům??? 8-s nic proti veteránům..
22. 11. 2010 09:57
Re: světla
GT předek se dával na Black Edition, ale jestli i na Dynamique a výš to si nejsem jist
22. 11. 2010 09:53
Re: A když chci normální benzínový motor?
1.6 se nabízela (tuším i v ČR) chvíli po uvedení této generace Laguny. 110k (115k?) sice není žádné terno, ale jako základ budiž. Spíš ale lidi upřednostní slabší naftu 1.5dCI než slabší benzin. Ta 1.6 byla primárně určena pro trhy se zabijáckou pojistnou politikou - třeba Irsko, kde se bežně kupuje co nejmenší motor (šílené pojistky podle objemu) v kombinaci s maximální výbavou, případně pro méňe bohaté trhy. V ČR pak prostě obětovali pár eventuálně prodaných 1.6 a snížili ceny 2.0.