tato mi pride dost nevydarena ked predava v eu menej ako korejska i40 ;-) a dokonca menej ako imidzova DS5 od citroena ... nevies kde je tu problem? Lebo podla mna renault v strednej triede teraz dost straca a stratil uz davno svoje postavenie ake mal co je vcelku skoda....
Řekl bych, že to malé "zakopnutí" je spíš dost velké. Rozpadlé portfolio, vyklizení středni a vyšší středni je toho důkazem, tradiční velká zbraň Espace před smrtí. Ještě že malá auta bodují a také Nissan či Dacia. Jinak by byl Renault už asi v pánu.
Kde je ta doba R5, prvního Clia, prvního Twinga,R19, R21 a R25? Ikdyž je Peugeot teď v pěkný brindě, tak je daleko inovativnějši a snaží se svoje portfolio obnovit a daří se mu to, uvidíme čísla. Tj pro mě je to Peugeot ;-)
Renault je na tom po všech stránkách lépe než Peugeot. Má mnohem lepší pověst a každý nový model je na tom lépe než ten od Peugeotu. Peugeot je na tom momentálně lépe jen s P508 a P308 (asi). Po příchodu Laguny a Mégane mu nezůstane nic. Na nové crossovery Espace a Mégane nebude mít odpověď.
Renault má lepsí pověst? Neřekl bych. Tady bych to viděl na plichtu. Renault zabral v malých autech, to bezesporu. Nové Twingo vypadá k světu a Clio se skvěle prodává, ikdyž moc nechápu proč, zkoušel jsem a nic moc. To třeba 208 mi seděla víc. Captur je nezajímavý, ikdyž 2008 je na tom stejně. Megane je obstarožní model a fl mu moc nepomohl, léta jsou dost znát. Je fakt že P 308 je uplně nová. Grand Scenic jsem měl ve výběru, ale nakonec jsem dal přednost P5008 - výrazně lépe jezdí. Laguna je víc než historický kousek a proti 508 fakt nemá šanci. Zbytek portfolia obou hodnotit netřeba, uvidíme jak se s tím oba frantíci popasují.
Btw nový designový styl Peugeotu mi sedí víc než Renaultu. Nechci to nikomu vnucovat. Je to můj subjektivní názor ;-)
Pokud chceš objektivní názor, tak se podívej do Francie. Pokud jde o prodeje, tak je to celkem jasné (mimochodem ten nezajímavý Captur byl za prosinec v Evropě na 11. místě). Tam má šanci jen P508 oproti staré laguně. Pokud jde o to, jak vnímají Francouzi spolehlivost těchto značek, tak tam ve všech možných anketách a statistikách jasně dominuje Renault. Pravidelně obsazuje první příčky, zatímco Peugeot je někde v podprůměru. To je objektivní pohled a ne nějaké osobní dojmy. Také proto dnes může Renault jiné automobilky kupovat a zachrańovat, zatímco Peugeot čeká, zda přijdou nějaké peníze z Číny.
No přečti si to ještě jednou, jde o můj názor. Čísla si můžu najít sám a jsou jen informativní, tj je fakt, že jsou u Renaultu lepší než u Peugeotu. Nicméné to neznamená, že jen pro to, že se něco víc prodává si to půjdu koupit. Podle téhle logiky bych musel skončit u Golfa, protože je No.1 >:D;-)
Proto jsem nepsal svoje osobní dojmy, ale to jak třeba Francouzi tyto dvě značky vnímají. Renault má prostě mnohem lepší pověst. PSA se to pak snaží dohnat hraním na národní strunu (výroba ve Francii).
Příčiny komerčního neúspěchu Laguny III jsou naprosto zřejmé - nepovedený design, který nedokáže oslovit větší počet zákazníků a velmi špatná nabídka prostorou pro zadní cestující. Obojí by měla napravit další generace, plánovaná na rok 2015. Vyjede na nové unifikované platformě, kterou Renault vyvíjí s Nissanem.
Za sebe říkám, že design Laguny III zejména v provedení kombi považuji za skvělý, ovšem s prostorem na zadních sedadlech musím souhlasit, to je opravdu dealbreaker.
Připomíná mi to (a nic proti koncernu, ale lepší příklad nemám) Toledo - v 90. synonymum skvělého zástupce střední třídy (který "udělal" novodobý Seat, stejně jako OI udělala Škodovku), deset let na to podivný hybrid kombíku/MPV (alespoň že stále střední třída) a dnes se tak jmenuje lowcost na pomezí B/C.
A čo je na tom také strašné? Bude mať väčšie kolesá, nastaviteľný podvozok a 4x4.
Konkurencia, ktorá sa Espacom inšpirovala, je úspešnejšia a vie z toho viac vyťažiť, takže Renault musí teraz ponúknuť niečo naviac. Ešte nemá zmysel hodnotiť, či to bol správny krok, ale mohli by takto prebrať napríklad klientelu 7-miestnych SUV.
Toto je najpravdepodobnejší render nového Espacu: [odkaz]
A tu sú posledné špionážne fotky z testovania: [odkaz]
Špatně je na tom to, že tento název je po (tři) desítky let spjatý s nějakým produktem. Teď se roubuje na produkt jiný. Konkurence je úspěšnější, neboť MPV Espace je zde s námi přes deset let a nástupce nikde.
Proti crossoveru nic nemám. Proti prznění zažitého názvu ano. ;-)
Ale veď stále to bude veľké jednopriestorové rodinné auto, tak aké prznenie? Keby to meno dali nejakému malému lacnému sedanu, tak ok, uznávam ale tu mi príde tvoja argumentácia neopodstatnená.