Jsem sice patriot ale kdybych měl vybírat už jen mezi touto dvojcí jako že se nabýzí daleko víc alternativ tak neváhám pro Twingo. CitiGo mě neoslňuje prakticky ničím ani vzhledem ani motory prostě ničím. Možná až na Navigaci kterou si lze do každého auta opatřit individouálně takže tohle jako hlavní plus brát v potas nemůžu. Aji kdybych měl preferovat minivůz z tria Seat VW a škoda, Bohužel Škoda by u mě skončila poslední. Škoda jako taková za to nemůže. Němci si umí na pěti prstech spočítat že s lepším vzhledem by se Škoda prodávala víc než modely VW a to i v Německu protože cena je nižší ale technika a výbava až na pár odlyšností stejná jako VW. Ale to všichni víme. Tím že je Škoda od začátku vzhledově nevýrazná ji škodí hlavně vůči konkurence vně koncern VW. Ale u nás se najde sposta Patriotů kteří ji vždycky koupí ale já se umím podívat i trochu dál než v naší zemičce a vybral bych si rozhodně jinde :-)
Při srovnání nového Twinga a Citiga jsem se upřímně zasmál.. Rencek ví čím zaujmout a umí nabídnout pěkný design, výbavu, silné motory, široká personalizace vozidla.
Zatímco Citigo?
Ze dveří a v kufru leze kovová karoserie, sedadla nemají opěrky hlavy, nemají paměť (majitel pokud bude vozit lidi vzadu, bude trestán pokaždé co bude dozadu někoho pouštět), tříválcové motory, desing tak nudný,že za to bych Kabáně trestal, láce čouhající v každém detailu... Bravo Škodovko, pobavila jsi mě!
Twingo sice nabízí alternativy, ale málokdo si u nákupní tašky do města koupí "sportovní" variantu nebo diesel. Řekl bych, že i ten motor 1,2 16V je na Twingo zbytečný luxus. Renault slabší motor asi nemá.
To by ses divil. Doma máme taky malé auto, má cca 60 koní a už při obsazení 2 lidmi je ten motor prostě líný. Takže ta 75 koňová varianta je ideální :yes: Pokud bych si měl vybrat, bral bych 1,2 Tce. Točák jako 1,6, muší váha, ideální hračka na lehčí vydovádění se (podobně jako Panda 100HP).
Přiznám se, že ve městě je pro mě dostatečných 40 kW v plně obsazené Fabii Combi (mimo město a na dálnici už je to problém). U Twinga určeného pro dva lidi do města považuju 55 kW prostě za luxus.
Nikdo ti ty silnější kw nenutí, máš je v základu a můžeš být rád. Když budeš chtít do citigo něco silnějšího, tak si můžeš jít stěžovat na lampárnu a nebo koupit jinde, třeba tady. Je to totéž, jako kdybychom pochybovali o smyslu Fabie RS ;-)
Já bych si Citigo ani Twingo nikdy nekoupil, ale snažím se na to podívat z pohledu potenciálního uživatele. Co se týče Fabie RS, tak ta současná generace nedává smysl asi nikomu, protože jsem ji "na živo" ještě neviděl, to už člověk častěji potká na silnici Ferrari :-) Fabia RS první generace se prodávala celkem slušně, takže smysl měla.
ani man citigo neoslovuje nicim, dizajn nuda, interier nuda, motory tragedia, kufor dvere samy plech, otackomer necitatelny a zatial stale len trojica dveri.
cim chce citigo up a mii zaujat neviem, renault na rozdiel od nudnej nemeckej trojky ponuka hravy napadity a zivy dizajn ktory kazdeho chyti za srdce, v interieri ma clovek takisto pocit ze tam nie je za trest ale moze si uzivat napaditost a eleganciu. no a motory t oje kategoria sama o sebe tu sa citigo nemoze renaultu rovnat ani nahodou, renault ma bezkonkurencnu ponuku motorov ktorej sa upu citigu a mii moze len snivat ;-)
renault kia aj fiat ponukaju v tejto triede ovela lepsi kompromis techniky dizajnu a stylu ako nemecka nudna trojka este aj ford Kacko ktore je tiez nic moc posobi lepsie ako up.
Neviem na co je dobre prist s trojdverakom a rok cakat na patdverak, za ten rok vsetci potencialni zakaznici zdrhnu k pande picantu alebo sparku a citigo si moze buchat hlavu o mur.
ja osobne na citigu nevidim nic cim by to auto obohatilo automobilovy svet, panda je pojem, picanto uz tiez, twingo je legenda, ale up? nech sa na mna nikto nehneva ale este a jtake ceny ake nahodili to si kupi len nejaky zberatel
To Blafy nejsou řekl bych a budu ve všem souhlasit. To čemu u ŠKODY říkají minimalistické vlastně pro skopčáky znamená vypadat hůř a být hůř vybavený to je celé. Opravdu se blíží doba kdy Hiundi a hlavně Kia budou hlavní střed zájmu i když u nás ještě ne v jiných zemích se to projeví určitě. Takové nové Rio je milionkrát pohlednější než Fabie a pochybuju že nová generace Fabie na tom něco změní až příjde, to by u VW musely hodně přivřít oči a zaskřípat zubama aby to tak bylo. Ale zatím se tak nestalo. Když srvnávám exterier Citigo a Twinga není co řešit tady Renault boduje a bodoval i před faceliftem. No a interier to je subjektivní pohled. Osobně nemám v lásce přístroje uprostřed palubní desky ale jel jsem s tím a dá se na to zvyknout. To by byla asi tak největší vítka u Twinga. U CitiGo by mě nevadilo ani tak to viditelné plechovaní jako už dlouhotrvající maximalní strohost modelů škoda napříč spektrem. Nikde ani náznak hravosti nebo nějaké extravagance, totální nuda která by mě nevadila kdybych byl 70ti letý důchodce. Ten středový panel je u mě prostě hnus. Co se týče motoru jednička je tu opět Renault. Měli jsme doma poslední verzi Forda fiesty s motorem 1.4 a bohužel těch 100 koní tam fakt nešlo moc poznat a vůči tomu bezvadnému podvozku si člověk připadal jako by ho o něco okradli. Takže jsem jednoznačně pro silnější jednotky od Renaultu. Krom toho Jsem měl Fiata Seicento s motorem 0,9 a váha vozu byla necelých 900 kilo i semnou a jak to člověk naložil nejelo to. Prostě jak vyjedete mimo město jste se slabým motorem nahraní.
Hele klucí,
je mi jasné, že vy potřebujete nové, designově progresivní, levné, a výkonné auto. Cokoli, co tyto předsatvy nesplňuje, není hodno jakékoli chvály.
Oukej, jak se tu říká, jsou tu plakáti a ... ti druzí, solventní zákazníci. A ti kupují právě ta, dle vašich slov, nudná, nevybavená a drahá ... koncernová auta.
Škodě moc nefandím, ale pokud je na Citigo něco zajímavého, tak právě interiér. Jasně, ty holé plechy jsou jako pěst na oko, ale zbytek vypadá "solidně". Interiér Twinga na mě působí jako snaha být jiný za každou cenu ... analogový otáčkoměr před volantem a digitální rychloměr uprostřed palubky, to je opravdu "ujeté".
Ze předu se mi nové Twingo líbí, z boku je to horší a zadek mě vůbec neuchvátil stejně jako interiér.
K těm motorům, Twingo je na trhu opravdu dlouho a jeho zákazníci si již navykli na nějakou solidní paletu motorizací, diesely jsou tam hlavně kvůli domácímu trhu, páč zrovna frantíci jsou na dieslové motory hodně ujetí a cpou je úplně do všeho, ono to tam taky potom podle toho vypadá. Spousta starých smrdících nafotvých střepů rozličných velikostí...
Jinak Twingo žádná revoluce, pouze evoluce. Prodeje tipuji stejné jako u staré generace.
Francouzi (a velké národy v Evropě obecně), možná preferují diesely víc než u nás, ale těch dieselů se v segmentu B a C i u nás prodá dost, (je to vidět hlavně ve velkých městech), taxi a služebáky samozřejmě nemyslím. Spousta lidí je zmasírována kecy o nízké spotřebě, že si koupí diesel a přitom se náklady do něj vložené nikdy nevrátí. Jako příklad bych uvedl svého strýce, který si koupil Octavii TDI, a to jede 1x ročně na dovolenou a 1x týdně na chatu. Jinak řečeno, 40.000 km a víc rozhodně nenajede. Jinak dieselových Fabií, ale i malých aut jiných značek, jezdí po např. po Praze víc než dost.
Dnes jsem CITI konečně spatřil. První dojem je fantastickej. Šíře auta na svou třídu impozantní, tomu také koresponduje parádní silniční postoj. Naživo o řád sympatičtější. V podstatě mě to na chvíli šoklo. Zejména velikost auta, je to vlastně na pohled "víc hmoty" než fabie...
Nezlobte se na mně, ale když Twingo, pak jedině tohle - [odkaz] :-!:yes:
Můj první dojem z CitiGo je totálně apatický. Není na tom autě nic úžasného ale chápu že ten kdo je zvyklí na Fabiu tak mu to připadne jako úžasné auto. Já si CitiGo prolezl i vevnitř a upřímě řečeno mě ta strohost zarazila. Jednu dobu už jsem si myslel že Škoda se už trošku odvázala a pak zase tohle. Ale co naplat VW UP se přece musí prodávat víc je to přece VW !!! S toho mě de vždycky urvat ;-\
Teprve dnes? Já už kolem něj jezdím asi týden.
Stojí před showroomem v červené s černými pruhy... a dojem? Stejný jako z fotek. I v červené taková šedivá krabička. To auto vypadá tak, že prostě někdo zadal do počítače požadavky na počet osob, velikost kufu a motorový prostor, plus nějak tam vecpat logo Škody, a ten počítač (dle výsledku ještě jedoucí na děrovací štítky) vyplivl tohle :-| Vypadá to tedy lépe jako nový Spark, ale to zase není pochvala... :-|
Citigo jsem si pořádně prolezl tak před 14 dny a vpředu dobré, dojem dospělejšího auta. Vzadu ale špatné, ovládání odsunu řidičova sedadla tragédie, bez paměti a nelogicky řešené :no: , tohle už zvládli mnozí výrobci lépe před 20 lety...obnažené podběhy v kufru, to je taky smutné kvůli ušetřené stokoruně za dva krycí koberečky...Twingo po faceliftu mi přijde víc sexy, každopádně je dospělejší, se čtyřválcem a s větší možností individualizace. Bravo Renault
! :yes:
Nevím..Citi se mi zdá moc usedlý.Od malýho auta čekám že mě rozesměje nebo překvapí.Má být něčím zvláštním..když se na něj podíváš má říkat "jsem rád když udělám 130 ale udělám pro to všechno".Když vidím Citi jako by říkalo "odvezu tě kam potřebuješ a nemusíš se bát že mi něco upadne ale víc nečekej..jsem malý auto".Proto bych si vybral tohle nebo malýho itala..Jo ,těm určitě občas něco upadne ale každý ráno mě donutí se v garáži usmát.Možná mě smích přejde až budu se zvedlou kapotou sledovat jak kolem mě Citi profrčí ale risknu to. :-)
První Twingo bylo zlomové v dané třídě, to nové už jen rozvíjí tento koncept. Totéž se ale dá říct i o Up a Citi.
Mě se facelift líbí (až na ta dvojitá světla vzadu... ale budiž). Bral bych 1.2TCe... sto turbokoní by mělo stačit na to, aby člověk z takového prcka vylézal s úsměvem na tváři :-).
Konečně Twingo dostalo pytlík toho, co mu nejvíc chybělo. Věřím, že příští generace bude opět veselá a invenční, nikoliv opatrná a krabicoidní jako tato.
Ano, ale to neni dulezite. Staci srovnat palubky aut tech vyrobcu, kteri to opravdu umeji. Tedy palubky bez kaplicek uprostred vozu, tykadel, vredu a kelimku... Palubky, ktere maji pristroje pred ridicem. Tedy napriklad VW. Ale take treba rebdlik rybnik.
Prostě mi k sobě vůbec neladí ta klasická kulatá světla a hned nad nimi ta zapuštěná, na můj vkus prostě chaos. Podobně divný je i Nissan Juke. Možná až to bude na víc autech a já to uvidím podvacáté v reálu, tak si zvyknu a už mi to tak nepřijde :-)