"Snad jen Suzuki Swift či jeho někdejší paralela Subaru Justy nabízelo tehdy pohon všech kol." - No a hlavně jedno slavné auto, vyráběné ještě donedávna v zemi, kde včera znamená předevčírem, nebo tak nějak ;-)
Tohle auto je hodně zvláštní případ. Vzpomínám si na první setkání - neubránil jsem se v roce 2005 ironickému úsměvu, tchánovo auto bylo ročník 1996. Má ironie přešla v neskutečné uznání po příchodu první zimy. Pokud jste někdy měli možnost jet tímto autíčkem v zimě na shěhu a ledu, nejlépe někde na horách, jistě mi potvrdíte vyjímečně přímočaré chování a ovládání auta (spíš autíčka ;-) ). Díky nízké hmotnosti, úzkým pneumatikám a 4x4 strčí do kapsy bez výjimky všechny SUV a hodně takzvaných offroadů. A nepotřebuje k tomu redukce a uzavírky diferenciálů. Opravdu jediné omezení této malé 4x4 motokáry je malá světlá výška. Své přednosti plně prokáže v zimních podmínkách. Samozřejmě v r. 2018 jsou chybějící ESP, ABS, ASR, airbagy a nevím jaké systémy vnímány jako nepřijatelné, ale tohle autíčko je úplně jiný příběh. Je jednoduché, funkční a v zimě v horách máte jistotu, že se vždy dostanete do práce nebo z práce. Nemusíte se starat, jestli náhodou mezitím napadlo půl metru sněhu. No dobře, v tom případě musíte jednou za pár desítek metrů zastavit a odházet sníh z kapoty (kam se nahrnul), abyste viděli na cestu a mohli pokračovat v cestě ...
Pane Dusil, ja vim, ze italska auta nejsou vase parketa, ale i tak by jste mohl vedet, ze Giovanni Agnelli, ktery byl spoluzakladatelem Fiatu, zemrel v r. 1945 a Giovanni Agnelli mladsi, prezdivany Gianni Agnelli, jehoz jste mel patrne jako puvodniho majitele te Pandy na mysli, se narodil v r. 1921 a tudiz nemohl zalozit roku 1899 Fiat.
To jen k vasemu tvrzeni: "Jejím původním majitelem nebyl totiž nikdo jiný než Giovanni Agnelli, italský průmyslník a zakladatel Fiatu". :-!
O par odstavcu nize jste prokazal znalost automobilove historie podruhe: " Snad jen Suzuki Swift či jeho někdejší paralela Subaru Justy nabízelo tehdy pohon všech kol."
"Tehdy" v 80. letech, kdy prisla na trh puvodni Panda 4x4, vyrabelo Subaru prvni generaci Justy, ktera byla samostatnym modelem. Az druha generace Justy byla pouze preznackovym Swiftem.
Jinak pohon vsech kol v teto kategorii nabizeli tenkrat napr. i Autobianchi-Lancia Y10 nebo Daihatsu Cuore (L81).
Asi bych povazoval za smysluplne, nechat v redakci vsechny tyhle clanky o youngtimerech radeji Sleeperovi, protoze on jedinej v nich nenaseka vzdycky plno chyb.