Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Retardéry škodí zdraví. V Anglii navrhují jejich zákaz

V Anglii chtějí bojovat proti neplynulé jízdě, která zvyšuje vypouštěné emise. Kvůli této snaze by dokonce rádi zakázali zpomalovací prahy.
Zpět na článek
3. 12. 2016 09:58
3. 12. 2016 14:46
3. 12. 2016 00:25
Objevení Ameriky
Tak nám zruší retardéry, paní Müllerová ?

Co bychom si u nás počali, nakonec by snad ještě zrušili zbytečné a nebezpečné ostrůvky a betonové protitankové zátarasy u přechodů, z uměle jednopruhových silnic udělají zase dvouproudové, zmizí - minimálně pro motocyklisty krajně nebezpečné - bílé oblé obrubníky a tramvajová tělesa zase budou pojezdu schopná alespoň pro záchranné složky nebo v případě havárie. Cyklopruhy nebudou bezprostřední součástí frekventované silnice na úkor její šířky a když už nějaké smysluplné budou, tak nebudou před každým problémovým místem nebo jen křižovatkou bez varování mizet a vrhat, bezpečím pruhu ukolébané cyklisty, rovnou pod kola krvelačných automobilů. Konfiguraci chodník - zaparkovaná auta - místy mizející cyklopruh - pruh pro auta jen tak, tak široký, zpestřený slalomem mezi kanály, vymyslela skvadra těch nejlepších dopravních inženýrů.

Takže až odejdou všichni, co zabrali desátky za realizaci všech těchto opatření pod hlavičkou bezpečnosti, přijdou noví, udělají to v rámci plynulosti provozu a snížení emisního zatížení zase tak, jak to bylo před tím a zaberou si za realizaci také svoje nové příslušné desátky, nebo si to přihrají do "spřátelených" firem.

A tak pořád dokola.
Rozbalit vlákno
6
3. 12. 2016 00:41
Re: Objevení Ameriky
Já bych vůbec zakázal chodce. Všichni do aut a ve městě 150.
Avatar - Mangalica
3. 12. 2016 09:29
Re: Objevení Ameriky
Jj, cyklisty, chodce, děcka, důchodce, mhd zakázat a nejlíp všechny tehlety škodlivý elementy poslat do nějakýho koncentračního tábora! To se nám to pak městem prosviští jedna radost :yes:
Avatar - twistedTSD
3. 12. 2016 16:08
Re: Objevení Ameriky
Kde píše, že chce zakázat cyklisty a chodce? Jen kritizuje hloupá a bezúčelná dopravní opatření. Cyklostezky jsou mnohdy udělány tak chytře, že po nich stejně nikdo nejezdí a díky všem těm umělým překážkám ve městě neprojedou pomalu ani složky IZS.
3. 12. 2016 20:39
Re: Objevení Ameriky
Tak, tak. :yes:

Slovy klasika -..... já jako pobočník doktora Radosty.... dobrý večer, my jsme ještě rádi, že jste, že jsme rádi, žes to tak pochopil, pane doktore, protože byli tací, pozor, můžeme dosvědčit, co nechopochopili... Půlpán...Půlplán nepochopil..,,.musíte si uvědomit, že je noc a voni v noci některý lidi spěj. >:D
3. 12. 2016 16:28
Re: Objevení Ameriky
Ono je to spíš "odzakazování" a a "odbuzerování". Co z těhle experimentů vlastně funguje? Kdo tyhle kraviny pořád vymýšlí a realizuje za naše prachy? Lidi jako ten ekofašista z Brna , co má na služebáku 12,5 l/100, dálniční známku má za 3900 Kč a jako bonus ho chytnou v MHDčku při jízdě načerno?
Avatar - twistedTSD
3. 12. 2016 16:04
Re: Objevení Ameriky
:yes: Ach jo, to by se jinak jezdilo.
3. 12. 2016 00:32
Především je chyba v řidičích
a jejich neschopnosti udržet své nervy. Dup na plyn, dup na brzdu. Jednak v koloně, ale i před tím, respektive svým chováním zastavující kolonu zbytečně vytvoří. A před zpomalovacím prahem se NEMUSÍ zastavit /ani téměř/, ale většina řidičů to ve své tuposti dělá. Vždy jsou konstruovány pro přejetí určitým rozmezím rychlostí /doporučeným, nebo maximální povolenou a mírně nižší/. Řidiči asi neznají funkci pérování a tlumičů, které překvapivě při příliš nízké rychlosti neplní svůj účel, a tak je to nutí zpomalit ještě víc. Možná je to i nějaký falešný pocit strachu o jejich plechového miláčka, ale že je pak nezajímá pro něj mnohem větší záhul na dálnici, kde to klidně valí 150...
Rozbalit vlákno
6
3. 12. 2016 01:14
Re: Především je chyba v řidičích
Přes ty žlutočerný železný * rychleji jak šnek vážně nepojedu, protože nehodlám zjištovat jestli by to auto přežilo nebo nikoli. Co se týká těch, které zvedají celý přechod tak záleží jaký je nájezdový úhel... někde to jde přeletět 50km/h, ale někde je moc i 20... takže pokud to nemám vyzkoušené tak volím tu pomalejší verzi. V Itálii přes to všichni lítají 50 takže tam je odstraňovat ani nemusí >:D
3. 12. 2016 06:56
Re: Především je chyba v řidičích
A niekde je moc aj 5 km/h, lebo za vyvýšenými prechodmi sa už začala prepadávať cesta. ;-\
Avatar - Fána
3. 12. 2016 06:54
Re: Především je chyba v řidičích
Vy jste hlava pane vachmajstr. 8-s
3. 12. 2016 13:49
Re: Především je chyba v řidičích
A majú vôbec v Putimi retardéry? ;-)
3. 12. 2016 13:30
Re: Především je chyba v řidičích
Proč bych měl vystavovat sebe i své auto vyšší zátěži? Když jsou v silnici díry, také jimi neprojíždím bez rozmyslu, byť jsou menší a podvozek by to vydržel (nějakou dobu). V některých případech mám pak problém se světlou výškou, respektive nájezdovým úhlem.
Avatar - twistedTSD
3. 12. 2016 16:20
Re: Především je chyba v řidičích
Je přirozené, že před překážkou, která dá odpružení pěkně zabrat, člověk zpomalí, aby auto nehuntoval. Přece nebudu zkoumat, jestli mi kvůli skákání přes prahy tlumiče odejdou o 10 nebo 50 tisíc km dříve...Zvlášť když mám auto, které je na podvozek docela choulostivé.

A 150+ po dálnicích lítají v první řadě služební oktávky, jejichž stav nikoho nezajímá a které možná i přes ty prahy lítají 50. Nemluvě o tom, zda je konstantní jízda 150 km/h v rozumných otáčkách nějak přehnaně zatěžující.
3. 12. 2016 04:17
Ten kdo jede povolenou rychlostí problém s retardérem nemá.
Tam kde jsou retardéry, tak je vždycky snížená rychlost a v té si každé auto s danou nerovností bez problému poradí, stačí trošku ubrat plyn před a trošku přidat po, bez problému a plynule. Ti co prudce brzdí a pak prudce zrychlují se jenom usvědčují z nedodržování dané rychlosti a vlastní hlouposti. Nic tím k dobru nezískají, ale stejně jim to nedojde a problém jsou schopni řešit jenom další ne moc chytrou agresivitou, odstranit, zlikvidovat nepřítele, v tomto případě retardér.
Rozbalit vlákno
4
3. 12. 2016 07:00
Re: Ten kdo jede povolenou rychlostí problém s retardérem ne
Každý deň vidím, teda počujem, ako niektorí "šoféri" po prejazde retardéru zrýchľujú s klepajúcim motorom na trojke.
3. 12. 2016 10:26
Re: Ten kdo jede povolenou rychlostí problém s retardérem ne
Tak to rozhodně není pravda. Ty černožluté zpomalovací prahy co se připevňují na vozovku se u nás většinou vyskytují ve verzi, která je v německu schválená na 20km/h. Nevím snad o žádném, který by byl kombinován se stejným omezením rychlosti. Často je dokonce i bez jakéhokoli omezení, takže na 50km/h.
Se pak není čemu divit, že to ničí auta a dělá kravál.
Proti zpomalení zdvihnutím celé vozovky rozhodně nic nemám. Retardéry jsou dobrá věc, ale musí se umisťovat s rozmyslem a řešit vhodným způsobem. Bohužel u nás se vezme to nejlevnější a podle toho to vypadá. Navíc na obcích o tom většinou rozhodují lidé, jejichž nejbližší kontakt se znalostmi z oboru blízkého dopravní problematice se odehrál 30 let zpět v kurzu autoškoly.
3. 12. 2016 14:09
Re: Ten kdo jede povolenou rychlostí problém s retardérem ne
V Praze jsem je myslím viděl s omezením na 20 km/h.
3. 12. 2016 14:02
Re: Ten kdo jede povolenou rychlostí problém s retardérem ne
Rychlost je kolikrát omezená s retardérem, tedy je možné brzdit prakticky před ním. Někdo to udělá schválně, jen aby nadělal víc randálu a místní si mohli stěžovat, že je to teď ještě horší, než to bylo předtím. A je nesmysl, že to každé auto zvládne danou rychlostí. Už jsem musel retardéry přejíždět křížem a na dost dlouhou dobu jsem zablokoval celou silnici. Jak si můžeš představit, proklínal jsem toho vola, co to schválil. Nemluvě o tom, kolikrát jsem zastavil, vystoupil a kontroloval.
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 09:06
retardery od retardů
Já to viděl za posledních sedm let na vlastní oči v Londýně. V rámci peněz na bezpečnost provozu se všude vybudovala zúžení, ostrůvky a "šikany". Za prvé jak už někdo napsal se tím narušila plynulost jednoho jízdního pruhu nebo tím úplně zmizel. Za druhé se z toho staly smrtící pasti pro cyklisty a kolizní místa pro auta. Ovšem největší pointa je, že tím jak se všude vybudovala zúžení nám mezi nimi náhodou vznikly zbytky původního jízdního pruhu, který se obratem změnil na placené parkoviště. Cělý proces jsme viděl na místě kde jsem bydlel a šest let denně jezdil do práce na kole. Původně dva pruhy pro auta, jeden pro autobusy, který měl před křižovatkou přednost. Teď máme jeden pruh placené parkoviště na sotva deset aut, jeden jízdní pruh. Pruh pro autobusy je poloviční, před křižovatkou končí (je tam zúžení pro "bezpečnost" chodců) a musí se nacpat do půlky pruhu pro auta protože se tam nevejde. Ano další místní specialita, jízdní pruhy které nemají ani dva metry na šířku. Ovšem po každé straně placené stání... tohle způsobuje zácpy a a emise. Retardi, ne retardéry.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 09:10
Retardéry v Mexiku
Přál bych vám vidět retardéry v Mexiku, na Yukatánu jsem na dovolené najezdil přes dva tisíce kilometrů. Před každou vesnicí je práh o který rychlostí vyšší než chůze urazíte nápravu :-) U něj je policajt. U výjezdu z vesnice to samé. Přechody jsou navýšené jak nákladová rampa. Pokud na nich do někoho vrazíte máte pokutu asi 100 dolarů. Jo zaostalé mexiko... evropské retardéry se dají slušným SUV projet bez zpomalení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 09:13
Anglické retardéry podruhé
Dříve se v Anglii dělaly retardéry, které měly rozchod autobusu takže lidi uvnitř nemuseli nadskakovat a ničit si záda a autobus se pořád nerozjížděl a nezpomaloval. Dnes jsou nahrazovány zúžením nebo prahy a hlavně se všude parkuje a autobusy se ani neminou. Viz předchozí příspěvek.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dzakobo
3. 12. 2016 11:28
Re: Anglické retardéry podruhé
Jak vypadaly ty retardéry? Neumím si to představit, protože autobusy mají na zadní nápravě dvoumontáž, takže vnitřní prostor od pneu k pneu je cca 120 cm. Odečíst vůli třeba 10 cm na každou stranu a výsledný retardér je jen 100 cm široký, ten v klidu přejede jakýkoliv osobák (běžný rozchod je 155 cm - 20,5 cm šířky pneu = "135" cm, tedy ještě víc, než u busu). Myslím, že je to nesmysl, leda by byly na busech jednoduché pneu.
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 11:55
Re: Anglické retardéry podruhé
Jsem rád, že devět let jezdím přes nesmysl :-)
3. 12. 2016 13:55
Re: Anglické retardéry podruhé
Bazalt, tak pošli didaktické foto.
;-)
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 14:52
Re: Anglické retardéry podruhé
[odkaz]

Doufám že se to dobře ukáže :-) jeden co je od nás za kopcem tak o něm vím :-) Práh je rozdělený na tři části, autobus to vezme nad prostřední boulí a kola má v mezeře. je vyšší tak nezavadí, osobák musí jednou stranou po hrbolu, druhou mezi nimi. Když to vezmeš rychle přes bouli tak si škrtneš. Na zaparkovaném audi je vidět, že práh má větší šířku než osobák.
Avatar - Jopino
3. 12. 2016 09:58
K zamyšlení
Tak si vyberte - pravděpodobně vyšší bezpečnost, nebo nepatrně nižší emise? >:D
Rozbalit vlákno
2
3. 12. 2016 11:11
Re: K zamyšlení
Už bylo prokázáno, že při snížení rychlosti se počet nehod zvedne takže raději vyšší bezpečnost a nižší emise >:D
Avatar - Jopino
3. 12. 2016 12:42
Re: K zamyšlení
Jasně, a tak pořád dokola, ať si může přihřát polívčičku každý ;-)
Ide iba o peniaze.
V rámci bezpečnosti sa preinvestovala hora peňazí a veľa vybraných firiem malo dobrý kšeft na dlhé roky. Teraz sa v rámci ekológie budú retardéry likvidovať, a opäť sa na tom vybrané firmy či ľudia pekne nabalia. A za pár rokov nastane ďalšia fáza uplatňovania bezpečnosti na cestách. V mestách sa zakážu autá so spaľovacím motorom, budú len elektromobily a tým retardéry nevadia, žiadne emisie naviac nevyprodukujú. Retardéry opäť postavíme, lepšie ako predtým, ale tiež drahšie, a opäť na nich niekto zbohatne...
Rozbalit vlákno
0
3. 12. 2016 14:46
Retardáti
Už jsem to psal dříve. Nedaleko od nás si místní vybojovali zpomalovací retardér, jelikož zde prý auta jezdila rychle. Vydržel tam asi dva měsíce a pak jej na žádost místních sundali, protože celé dny a noci poslouchali pískající brzdy, akcelerující auta, bouchání náprav a nákladu ... ;-) Výsledkem jsou akorát nové díry v asfaltu, které se za dvě zimy vylámou a bude přírodní retardér zpět.
Rozbalit vlákno
1
Re: Retardáti
Rýchlosť je problém aj u nás v ulici. Obytná zóna s jednosmerkami, max. povolená rýchlosť 20 km/h, beztak väčšina jazdí medzi 30 a 40 a často sa tiež nájdu osli (hlavne takí, čo tu nebývajú, alebo nevybúrení sopliaci), fičiaci ulicou šesťdesiatkou. Retardér má práve toľko nevýhod ako výhod, takže už nikto nechce. Jediným riešením, ktoré pomáha, je postaviť sa takému blbovi do cesty a keď s trúbením zastaví, pekne mu to vysvetliť. Väčšina si povedať dá, ale dvaja vraj už dostali aj do čumáku. Susedia, hlavne tí s malými deťmi, v tomto držia spolu.