Konstrukční kancelář Ricardo připravuje vyspělý naftový motor schopný s velkou rezervou splnit emisní normu Euro V a americké normy SULEV i Tier II Bin 2.
Jedna věc je zkonstruovat ekologicky "nezávadný" vznětový agregát, druhá věc je jeho uvedení do provozu a NAHRAZENÍ stávajících mobilních továren na rakovinu. Ale tomuto počinu konstrukční kanceláře Ricardo musí i zarytý odpůrce vznětových motorů (já) dát palec nahoru :yes:
Ahoj Radku. Koukni na stranky www.ricardo.com. Ja v te firme pracuji, mame pobocku i v Praze. Delali jsme DSG pro Buggati Veyron napr. a ted jsi moyna neco yaslechnul o projektu Diesel Max.
Tibby, muzu mit jeden osobni dotaz? Kouris? Chodis do hospody, kde se kouri? Kdyz grilujes, nevadi ti, kdyz je to trochu vic propeceny? Tam vsude nedokonalym spalovanim organickych latek vznikaji karcinogeny, o kterych mluvis. Jsou to hlavne polycyklicke aromaticke uhlovodiky. Na druhou stranu, vypary bezinu jsou taky karcinogenni.
Kdyz jsi zminil Favorita, jako zastupce letitejsich stroju (ikdyz ten neni nejtypictejsi priklad) - tam vstupuje do hry spalovani oleje vinou vetsich vuli pistnich krouzku vlivem opotrebeni. Prave spaleny olej je ten "smrad" u starsich benzinu.
Jsi úplně mimo. Jak můžeš srovnávat technicky zastaralý nafťák z Tatry 815, který s těží splňuje Euro III s vyspělými diesely osobních aut současné doby. Tam, kde se Tatra zastavila (mimochodem bydlím v Příboře, 6 km od Kopřivnice a říkám vám ta automobilka je už po smrti) proběhl několikaletá evoluce dieselu: elektronicky řízené vícebodové vstřikování, přímý vstřík, recirkulace spalin, částicové filtry, variabilní časování vačkových hřídelů, proměnná geometrie lopatek turbodmýchadla: nic z toho v Tatře 815 nenajdeš. A Ricardo zamýšlí tento vývoj posunout ještě dál, tak tady prosím nesrovnávej elitu s odpadem automobilového průmyslu jakým je současná Tatra. Uvědom si, že např. naftové motory produkují sotva polovinu CO jako benzíny. Mají lepší dynamiku a nižší spotřebu než benzíny. 50% vozidel prodaných ve Francii mají vznětový motor. Evropa (nevím jestli i Slovensko) si uvědomuje výhody nafty a natvrdlí Amící si je začnou uvědomovat brzy taky.
Potom jsou ovšem dvě možnosti: buď jsem něco zachrápal, nebo se do Tater montují nějaké externí netatrovácké motory ;-) Ale když jsem tam dělal před čtyřmi lety praxi, tak mi nějaký tamější inža říkal, že ty jejich osmihrnce už ani nemají potenciál na modernizaci pro Euro IV. Leda, že by vyvinuli nějaký úplně nový motor, ale to se mi moc vzhledem k jejich finanční situaci a po tom co propustili spousty "velkých hlav" moc nezdá. I když možné je všechno. Poptám se Ti u kámoše. Jeho otec dělá v Tatře na vývoji :-!
Ty asi na niečom fajnom ideš...keby si videl ako dymí rusky ZIL či KAMAZ a ako šlape motor HDI od Peugeotu...Ale to je zase tiež extremne porovnanie.:-( Mal som možnosť vlastniť benzín aj nafťak-podotykam moderne a nie žiadne stariny a poviem ti,že podla mna su DIESELOVE motory na vyššej vyvojovej urovni.Už v dnešnej dobe sa znova uvažuje o dieselovych motoroch bez riadenia elektroniky iba čisty diesel...To ti poviem bude sila,ak to podľa vyvojarov vyjde-NEZNIčITEľNY SPOLAHLIVY STROJ...a teraz rozmyšľaj nad svojou primitivnou zabednenostou.
Jak tady už někdo zmínil, od začátku vývoje do uvedení do masové produkce je ještě hodně dlouhá a trnitá cesta. Ne že bych jim to nepřál, ale tohle jsou zprávy jak z osmdesátých let, kdy slibovali do konce století výrobu elektřiny z Tokamaků, protože je to slibná technologie a teď už na tom pracují...
Rád se ale budu mýlit.
Bude vám to znít překvapivě ale ten utajený partner s kterým na to novým dieselu děláme je renomovaný čínský výrobce motorek Yuki - firma Qinqi >:-[] >:-[]
Dufam ze to beries ako srandu ;-) Skor je pravdepodobnejsie, ze ten utajeny partner je koncern Ford, pre ktory firma Ricardo uz teraz dodava vznetove motory. :yes:
Vždyť přece strejda Piech říkal už před 15ti lety, že TDI je děsně ekologické, protože žere 3 litry nafty na 100 kilometrů. Nechápu k čemu je nějaké zlepšování, když ekologičtější už to beztak ani být nemůže. To rozchlastané zážehové motory je potřeba vylepšovat, aby nepůsobily takovou ekologickou pohromu jako je globální oteplování, kdy i chudáci Eskymáci musejí investovat do klimatizací. Hlavně potom zážehové motory na CNG, to je úplná katastrofa. Ale diesely?, ty jsou už 15 let úplně dokonalé, tam se nic vylepšovat nemusí. Správně by měla být z nafty nulová spotřební daň, aby se diesely co nejvíce rozšířily a svou nízkou spotřebou přispěly ke globálnímu povznesení lidsta na novou lepší úroveň a jeho záchraně před ekologickými hrozbami.
no dřív byl diesel synonymum pro konstrukční jednoduchost a moc dlouhou životnost . Postupem času dochází k smazávání rozdílů mezi dieselem a benzínem ale taky se ztrácí životnsot a spolehlivost .. a jsem zvědav jak na tom bude tenhle super motor ;-\
Dve veci ale ostávajú. Nízka spotreba a vysoký krútiaci moment zvyšujúci komfort jazdy. Je ale zábavné sledovať posledné výkriky benzínových nadšencov. O chvíľu padnú aj posledné zvyšky "ekologického" argumentu. Už sa teším ako začnú všetci presadať na CNG. :-)
asi pred 2mi tyzdnami som isiel za Pasatom poslednej generacie(cize mohol mat tak pol roka priblizne)... Neuveríte,ale pri akcelerovani cmudil jak lokomotíva >:D:no: FUJ
a to je prekvapenie?:-) nebudem otvarat flame-war typu ktora automobilka naj ale diesle podla mna jednoznacne len s FAP od PSA! Predaj bez FAP by mali vsade zakazat... VW zaspalo dobu a o ekologickosti nema ani ponatia ten ich diesel