Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Roční dálniční známky kvůli DPH patrně zdraží o 300 korun

Ředitelství silnic a dálnic se v budoucnu má stát akciovou společností.
Zpět na článek
5. 12. 2012 09:46
5. 12. 2012 11:10
5. 12. 2012 10:07
5. 12. 2012 10:29
5. 12. 2012 10:35
5. 12. 2012 10:44
5. 12. 2012 11:19
5. 12. 2012 11:51
5. 12. 2012 12:09
5. 12. 2012 23:03
5. 12. 2012 11:27
5. 12. 2012 11:49
5. 12. 2012 12:01
5. 12. 2012 23:06
5. 12. 2012 14:43
5. 12. 2012 23:02
6. 12. 2012 11:56
6. 12. 2012 13:15
6. 12. 2012 19:28
5. 12. 2012 11:59
5. 12. 2012 18:15
6. 12. 2012 06:21
6. 12. 2012 11:58
6. 12. 2012 09:39
5. 12. 2012 15:02
5. 12. 2012 15:41
6. 12. 2012 09:45
6. 12. 2012 18:39
6. 12. 2012 13:20
6. 12. 2012 16:21
Avatar - fOE
5. 12. 2012 09:09
Kvalita za rozumnou cenu
Nejdriv jsem chtel napsat, ze za dalnice jako v Rakousku klidne zaplatim i 3tis Kc/rok, v rozpoctu na auto to stejne bude dalece nejmensi castka, ale pak jsem si rekl...
...NAS*AT! Ani v tom Rakousku za sve dalnice neplati tolik.

Bohuzel nejvice smutne na tom je ze tristni stav dalnic jde ruku v ruce s jeste horsim stavem okresek. Takze kdyz jedu z Brna na Slovensko tak mam na vyber mezi jizdou po schodech (D2) nebo po stare ceste Brno-Hodonin a to je teprve zazitek. Krajnice prolinajici se s travou mnohdy tak ze clovek nechape. Cesta uzka, autobusy jezdici 70km/hod v obci i mimo ni a stylem ze vyhnout se jim jedoucim metr v mem pruhu je tezke a pravou stranou sekam travnik anebo predbehnout je diky provozu nemozne. Do toho usek kdy si clovek zrucny a pod podminkou dobreho vyhledu muze vybrat do kterych 4 der z 7 pred sebou vleti...
...nakonec ani ta dalnicni znamka za 1800Kc nevypada tak zle. :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RWD
5. 12. 2012 09:46
osobáky
Proč v transportní zemi kde silnice devastují (přetížené) kamiony na to mají doplácet především čeští občané s osobáky? Buďto si silnice (rekonstrukce/opravy/údržbu) mají ty kamiony zaplatit z mítného, nebo ať po nich k***a nejezdí! Proč si tu jak idioti necháváme ničit cesty a pak jen křičíme že na opravy nemáme? 8-s
Rozbalit vlákno
2
5. 12. 2012 11:10
Re: osobáky
A co české kamiony jezdící do jiných zemí? To bychom měli tedy my platit opravy dálnic někde jinde a jiné národy zase za opravu těch našich?
5. 12. 2012 11:22
Re: osobáky
Ty samé kamiony které jedeou ze západu pře ČR dál jedou z Německa, Francie atd. nikdy jsem si nevšiml že by tam měli silnice v pdobném stavu jako jsu tady. je to vše o kvalitě odvedené práce nic víc nic míň.
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2012 10:07
Proč
Proč mám z článku pocit "politické objednávky"? Vyzní mi ve smyslu "zaplaťte více, ale protože už nebudeme součástí státního rozpočtu, ušetříte". Po mých zkušenostech s jinými státními podniky o tom silně pochybuju.
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 10:18
Šetření po česku
Zvýšením platů odborníkům se jistě "ušetří". Externí služby se budou dále nakupovat v neztenčené míře, neboť je to ověřený způsob jak dostat bakšiš ke kamarádům, úředníkům a politikům.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Papír1
5. 12. 2012 10:28
Jednoduché počty
Pokud chce společnost ŘSD ušetřit 100-200 milošů je hezké, ale bohužel pro nás řidiče - rozuměj občana, se stejně neušetří neb ty peníze vytáhnou od nás napřímo o dražší dálniční známky.

Pokud vezmu že v ČR je zaregistováno +- 4.600.000 aut( nepočítám autobusy + náklaďáky +moto ) Dálniční známku bude mít +- 33% to je +-1.520.000 aut při zdražení 300,- je to navíšení o 455 miliónů!!!! Takže od nás vyberou více než by se ušetřilo.

A tak to máte každý den.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 10:29
Výpalné
Z jakých peněz se platí výstavba dálnic? Nejsou to NÁHODOU peníze nás, daňových poplatníků?

JAKÝ je vůbec SMYSL dálniční známky? Co ji ospravedlňuje? To, že je to "běžné" i v cizích zemích? Nebo platím za údržbu?

Pak se prám za JAKOU údržbu? Dálnice u nás jsou:
1) staré - v katastrofálním stavu, za to, že si na nich ničím auto mám ještě platit?
2) nové - v katastrofálním stavu - díky nekvalitní výstavbě již jako nové často vykazují zásadní vady a poruchy

Za co tedy platíme? Neměly náhodou dálnice ulehčit přetížené dopravě na silnicích 1. třídy?
Tohle je opravdu stát za všechny prachy 8-s :no: Jen čekám, kdy zavedou daň z daně 8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - fOE
5. 12. 2012 10:35
Re: Výpalné
Dan z dane uz platis vzdy kdy tankujes ;-)
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 10:44
Re: Výpalné
spotřební daň není daň z daně. Já měl na mysli, kdy někoho napadne, aby se začala platit daň z daně DPH apod.

Je to asi přesně v logice uvažování metahnolové kauzy, kdy se zjistilo, že otrávený alkohol je distribuován v 5l kanystrech. A pomazanou hlavu ihned napadne - tak zakážeme prodej v 5 l kanystrech ;-\ 8-s >:-[] No nic, dnes je krásně, tak si raději nebudeme dál kazit den ;-)
5. 12. 2012 11:19
Re: Výpalné
No fOE to myslel správně. Daň z daně opravdu platíš když tankuješ. Platíš totiž (cena paliva + spotřební daň) a z tohoto platíš DPH. Takže platíš DPH ze spotřební daně. Daň z daně :-) Vítej v reálném světě.
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 11:51
Re: Výpalné
ano, ale já nemyslel "složenou" kvótu ;-)
Avatar - fOE
5. 12. 2012 12:09
Re: Výpalné
Ona "slozena kvota" splnuje popis "dan z dane" a do hlavy ti nevidime >:-[]
Kazdopadne kdyz zanechame slovickareni tak ano, taky jen cekam nez se nam podobne zverstva zacnou rozsirovat dal :-(
5. 12. 2012 11:27
Ať už
Zavedou mítné i pro osobák a bude klid. Ať už jezdí po dálnici někdo denně nebo 10 krát za rok zapaltí poměrnou část za jejih používání, jedině tak je to spravedlivé a efektivní řešení. Pak je potřeba aby finance vybrané na poplatcích zůstavly v kase MS dopravy a vracely se zpět do silnic, ne že se z toho budou vyplacet sociální dávky a platy státních zaměstanců :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 11:49
Re: Ať už
a tento systém bude provozovat zcela transparentní K A P S CH, že...
Mítné pro osobní vozy je ptákovina. K čemu ti je, když na výběr 10 Kč na dani/poplatku potřebuješ dalších 5 Kč?
Mimochodem, stejně to dopadne tak, že za pár let bude každý vůz povinně vybaven satelitním "boxem" Galileo a bude se sledovat, budeš platit za vjezd do města, za výjezd na ploní cestu, za užití dálnice... Za pár let to tu je :'-( 8-s uvidíš.

Myšlenka, že jízdou po dálnici auto dálnici ničí je marná...
1) je to u nás naopak - dálnice ničí auta a
2) když auto nepojede po dálnici, pojede jinudy, takže "opotřebí" jinou cestu, bude svou jízdou obtěžovat obyvatele měst atp.

Jediné rozumné řešení je pro OSOBNÍ přepravu ZRUŠIT dálniční známky, míto. Naopak tvrdě zpoplatnit přepravu zboží a těch, co na přepravě vydělávají. Jedině PAK by mohla klesnout nesmyslná míra přepravy čehokoliv... :-!
5. 12. 2012 13:30
Re: Ať už
...tvrdě zpoplatnit přepravu zboží.
A kdepak asi dopravci na to tvrdé zpoplatnění vezmou peníze?
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 23:06
Re: Ať už
viz níž, to je jen povrchní uvažování.

A samozřejmě - redukcí přepravy by logicky došlo ke snížení počtu přepravních společností. Na tom ale není nic špatného. Byť chápu, jako dopravce bych taky na tuto myšlenku nepřistoupil... Jenže já tohle nepíši z pozice zaujaté osoby.
5. 12. 2012 14:43
Re: Ať už
Nesmyslná míra přepravy?

Například čeho, potravin? Zdaníš li přepravu zboží a jeho přepravu zvedneš tím úměrně jeho cenu, myslíš že je to v pořádku? Zdraží se vše od benzínu, potravin, oblečení atd. To je asi blbost co. Ani se tvému názoru nedivím ono je v ČR normální hodit vše na někoho jiného a já nic já muzikant :no: Chceš li jezdit tak plať co je na tom špatného? Ve francii to funguje léta a funguje to skvěle.

Míto pro osobní auta se mi také zamlouvá. Poč by měl někdo kdo využije dálnici párkrát za rok platit to samé jako ten co na ní jezdí denně?
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 23:02
Re: Ať už
ne, to je zcela povrchní myšlení. Nadbytek přepravy dnes lze zregulovat jedině tím, že se prodraží přeprava. Domácí zboží pak začne být mnohem výhodnější. Ke zdražení tedy v důsledku nedojde.
TO je ovšem cílový stav a princip. Jistě, že drobné neustálé prodražování dopravy se bude stále promítat do dražšího zboží.
A ano, mám na mysli nesmyslnou přepravu kde čeho. Že se sem dováží třeba auta z japonska apod. je pochopitelné, auto není věcí denní spotřeby. Ale že se sem dováží jablka a naše končí buď v zahraničí nebo v kompostu, že se sem dováží mléko a naše se naopak vyváží setjně jako maso atp. ... Tahá se sem odpad z Německa, popílek se vozí spalovat přes půl republiky... TO je ta nesmyslná přeprava, o které hovořím. Takže se zamysli a nezůstávej jen na povrchu jak slupka od banánu :-!
6. 12. 2012 11:56
Re: Ať už
jo jo něco podobného zde už jednou bylo a tuším že lidi slavili že to odešlo. >:D
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2012 13:15
Re: Ať už
naprosto tápeš v myšlenkách :no:
Něco jiného je ZÁKAZ, něco jiného je EKONOMICKÁ NEVÝHODNOST.
6. 12. 2012 19:28
Re: Ať už
Ptáš se proč se sem cokoliv dováží? Jelikož to Češi kupují ;-) Podobně to bylo i se slavným čínským česnekem všichni se zněj mohli pokálet a pak fňukali kde máme ten domácí :'-( Je to jednoduché, nebude li poptávka nebude nabídka ;-) Budou li zákazníci bojkotovat dovážené potraviny, výrobky a budou upřednostňovat ty domácí splní se ti se. Hodně štěstí :yes:
Avatar - petrumr
5. 12. 2012 18:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2012 11:58
Re: Ať už
https://www.google.com/search?…… />
v tom případě tady žije spousta blbců jen ty jseš nejchytřejší >:D
6. 12. 2012 09:39
Re: Ať už
Slovo "míto" v češtině neexistuje. Leda s krátkým i jako model AR.
7. 12. 2012 08:13
Re: Ať už
Ale existuje obec "Mítov" v okrese Plzeň-jih... Takže si ti méně chytří zřejmě myslí, že její název vznikl tak, že se tam vybíralo míto ;-) .
Avatar - superkutil
5. 12. 2012 13:20
Mýtné pro osobáky
To je řešení, které by spravedlivěji řešilo platbu za dálnici a nakonec by i pro státní kasu více vydělalo. A to i při ceně 0,2Kč/km. Ale v každém případě bych zvýšil mýto pro kamióny a upřednostnil ROLO. A také by bylo dobré častěji kamióny vážit. Hlavně kamióny z Balkánu jsou často přetížené.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - dr.biker
5. 12. 2012 13:44
Re: Mýtné pro osobáky
Také jsem pro zavedení mýtného i pro osobní automobily. Ten, kdo jezdí často po dálnici, ať platí. Jak k tomu přijdou ti jako já, kteří zaplatí 1500 Kč za dálniční známku a po dálnici jedou tak 3x do měsíce a to jen po Moravě, v Praze bylo auto letos pouze jednou. Na druhou stranu otec se služebním autem zaplatí stejnou částku a jezdí po dálnici každý den a ještě ke všemu má o polovinu těžší auto.
Není to jen problém „svátečních jezdců“ po dálnici, ale stejný problém mají i firmy s náhradními vozy, které se často nepoužívají, ale přesto musí mít dálniční známku, aby auto mohlo jezdit po dálnici. Mýtný systém by to vyřešil a nejlepší by bylo, kdyby se ten snímač dal přenášet z auta do auta.
Avatar - petrumr
5. 12. 2012 18:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2012 21:53
Re: Mýtné pro osobáky
Jojo hoši, ale kdybyste na Moravu neměli dálnici, tak byste byli chudý jak Poláci a Slováci, takže dálnice Vám dává práci, zvyšuje cenu nemovitostí, zlevňuje Vám zboží, zkracuje dodací lhůty atd.
Těžko asi vysvětlíte Pražákům, že potřebujou D1ku, aby mohli jezdit do Zlína do práce že?
Takže prostě dálnice stojí, a to že stojí už samo o sobě stojí prachy = a na tom se podílíte tou dálniční známkou = a to SYMBOLICKY

Nebo obráceně = ať se platí krutě za silnice, ale potom ať se zase nedotují autobusy a vlaky do každý zapadlý díry že jo? :-!
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 23:42
Re: Mýtné pro osobáky
Pokud se podílím na dálnici dálniční známkou SYMBOLICKY, tak v tom případě nechápu NESYMBOLICKÉ zdražení 8-s >:-[] :no:

Řeči typu Morava potřebuje dálnici, jsou dost duchem chabé. Proč se asi kolem Prahy staví pražská radiála? Kdyb Praha neměla dárce z Moravy, tak by něměla z čeho tunelovat. Tunelovat Blanku, tunelovat metro, tunelovat kde co... Takže příště si podobné "žvásty" odpusť.
5. 12. 2012 23:26
Re: Mýtné pro osobáky
Je to stejné jako s jakoukoli jinou roční permanentkou. Někdo ji využívá prakticky denně, někdo desetkrát do roka.

Systémů se dá vymyslet několik, ale mýtné rozhodně není mé oblíbené. V podobě, v jaké je v ČR, je to celkem drahá záležitost (vydělá na tom hlavně dodavatel a provozovatel), navíc pak provozovatel ví, kde se mé vozidlo nachází, pokud jsem na zpoplatněném úseku (popřípadě má záznamy o tom, kdy se kde pohybovalo), což mi není úplně příjemné, a nemám rád dodatečně montovaná zařízení do vozu (občas udělám výjimku, ale nemám je rád).
Avatar - Stejsn
5. 12. 2012 15:02
Daň z poplatku
Jak české :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - m.z.
5. 12. 2012 15:21
Re: Daň z poplatku
dr biker: jasně, kdo jezdí denně, ať tvrdě platí ještě více, než teď...
A můžeš mi říct, za co? Známka je nejelegantnější řešení, opravdu úžasné řešení, mít zdržující mýtnice na cestě :no:
Tebe někdo nutí tu dálnici využívat, když po ní jedeš jedeš 3x za rok? Jestli se ti to nevyplatí, proč nejedeš jinudy? Ale asi se to vyplatí, že?!
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2012 23:48
Re: Daň z poplatku
1) ano, dálnici jsi NUCEN využívat. Mnohde prostě schází rozumné silnice 1. třídy. Postavila se tam ale dálnice. Jakou máš alternativu? Žádnou. TO je koneckonců vidět, když se dálnice zaseká. Objízdné alternativy prostě často NEexistují
2) jsi NUCEN je nepřímo využívat díky značení. TO automaticky navádí na dálnice...
3) PROČ se asi tak staví dálnice? Aby se ulehčilo dopravě ve městech, na okreskách!!!
4) dálnice má sluožit por přepravu mezi kraji především, popř. v rámci kraje. Silnice 1. třídy by měly sloužit pro cesty v rámci okresů, popř. mezi okresy. Proč by mě tedy někdo měl penalizovat za to, že jsem se rozhodl jet přes půl republiky?
Avatar - JDM
5. 12. 2012 15:41
a proto
po dálnici nejezdím, ale lituju všechny co si musí ničit auto na tom tankodromu a ještě za to platit nehorázný peníze :-( kdyby se všichni v poslanecký sněmovně a v senátu jeden měsíc v roce zřekli platu ve prospěch státu máme tady do pár let nejmodernější a nejhezčí dálnici v evropě >:-[]
Rozbalit vlákno
2
6. 12. 2012 09:45
Re: a proto
Takže za cca 30 miliónů ročně bychom postavili do pár let nejmodernější síť v Evropě? Takže chápu správně ten smajlík na konci jako znak pro ironii?
Avatar - JDM
6. 12. 2012 18:39
Re: a proto
ironie to je ;-) neměl jsem na mysli jen mzdu ale celkově špatně jsem to napsal, když budeš počítat i senátory všechny jejich výhody , náhrady , všechno co se jim platí z daní (takže všechno) tak to bude o dost větší částka tady se podívej kolik stál každej poslanec za rok 2011 [odkaz]
5. 12. 2012 18:31
Jediný důvod změny na a.s.
Nemá cenu si nalhávat, proč má změna na a.s. přijít. Aby se ušetřilo na externích dodavatelích? To je pokus o vtip? Zadávání externím firmám se vyplatí daleko více než zaměstnávat nevytíženého, přeplaceného člověka na to samé.
Jaký je hlavní důvod změny na a.s.? Zablokování kontroly hospodaření a otevření nových možností, jak tunelovat peníze vybrané na silniční dani a mýtném. Vznikne něco jako druhý, menší ČEZ. Dnes musí mít zaměstnanci tabulkové platy v řádu desítek tisíc + odměny, po změně klidně v řádu statisíců za stejnou nekvalitní práci. Záleží na nich, na kolika penězích se domluví. K tomu vznikne správní rada, kam se zašije plno "kamarádů" a rodinných příslušníků a kde každý bude mít odhaduji 200 tisíc měsíčně za nic, tedy pardon, za to, že jednou za měsíc bude chvíli spát a jednou zvedne ruku.
Finanční toky se dále zneprůhlední, silnice budou zase o něco horší, protože provoz a.s. bude násobně dražší.
Kdo mi nevěří, doporučuji se podívat, jak hospodaří zprivatizované nemocnice pod kraji a městy. Tam měl taky převod na a.s. ušetřit peníze, ale díky tunelu přes správní radu (každý člen kolem 100 tisíc měsíčně) se všechny tyto nemocnice propadají do dluhů, které musí zřizovatel pravidelně sanovat z veřejných (našich) peněz.

Je to trapné, že jdeme přesně cestou, kterou šla Itálie (jih, Sicílie) když tam vládla mafie. Tam taky teklo do stavby cest nehorázně moc, ale kvůli rozkrádání a mizerné kvalitě se dopravní stavby okamžitě rozpadaly, stejně jako u nás v poslední době. Dálnice se zvlní, most má ihned po dokončení vážné statické poruchy a nikdo za to nenese odpovědnost...
Já teď jen čekám, kdy ti naši zloději budou mít dost - když si teď rozeberou miliardový majetek darovaný církvím, proč ještě zároveň chtějí tunelovat silnice?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2012 22:25
Re: Jediný důvod změny na a.s.
Tady nemají nikdy dost, čemu se divíš? Vždyť už teď nám tu vládne mafie.
6. 12. 2012 13:20
ŘSD
Není náhodou ŘSD ta organizace, kde ten říďa vyhazoval peníze oknem za honosné mejdany, zlaté kliky a kdo ví kolik odklonil k sobě do kasičky?
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2012 16:21
takže
Takže pokud to vážně zdraží tak už asi přestanu jezdit na dálnice.
Rozbalit vlákno
0