Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor s Jozefem Kabaněm: Škoda Fabia III měla připomínat S2000

S šéfdesignérem Škody Auto Jozefem Kabaněm jsme se pochopitelně bavili hlavně o nejnovější Fabii. Řeč však přišla také na nový Roomster, Superb třetí generace a chystaná SUV.
Zpět na článek
17. 10. 2014 12:09
17. 10. 2014 12:25
17. 10. 2014 12:36
17. 10. 2014 15:55
17. 10. 2014 13:27
17. 10. 2014 12:37
17. 10. 2014 12:51
17. 10. 2014 13:19
17. 10. 2014 13:43
17. 10. 2014 20:02
17. 10. 2014 13:42
17. 10. 2014 14:02
17. 10. 2014 15:42
17. 10. 2014 16:25
17. 10. 2014 19:56
17. 10. 2014 20:12
17. 10. 2014 20:26
17. 10. 2014 16:38
17. 10. 2014 16:47
18. 10. 2014 21:28
18. 10. 2014 17:29
18. 10. 2014 18:32
17. 10. 2014 12:40
17. 10. 2014 13:08
17. 10. 2014 13:22
17. 10. 2014 13:57
17. 10. 2014 14:01
17. 10. 2014 14:39
17. 10. 2014 15:37
17. 10. 2014 16:35
17. 10. 2014 13:45
17. 10. 2014 13:58
17. 10. 2014 15:14
17. 10. 2014 18:26
17. 10. 2014 22:10
17. 10. 2014 16:41
17. 10. 2014 13:57
17. 10. 2014 16:43
17. 10. 2014 17:23
17. 10. 2014 14:12
17. 10. 2014 14:13
17. 10. 2014 16:46
17. 10. 2014 16:47
17. 10. 2014 16:56
17. 10. 2014 19:09
17. 10. 2014 20:24
17. 10. 2014 19:31
18. 10. 2014 11:14
18. 10. 2014 11:59
18. 10. 2014 12:38
18. 10. 2014 13:08
18. 10. 2014 14:42
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 10. 2014 15:46
18. 10. 2014 23:15
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 10. 2014 16:07
18. 10. 2014 17:33
18. 10. 2014 20:37
18. 10. 2014 22:27
19. 10. 2014 07:51
19. 10. 2014 11:10
18. 10. 2014 23:18
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 10. 2014 13:57
19. 10. 2014 15:53
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
17. 10. 2014 12:09
Pěknej rozhovor,
Díky. Těší mě, že je pan designér celkem otevřenej a vyloženě nekličkuje.
Držim palce do další práce, Fabie se mu povedla.
Rozbalit vlákno
17
17. 10. 2014 15:55
Re: Pěknej rozhovor,
jj kéž by takových rozhovorů bylo víc a i s lidma z jinejch automobilek, na škoda caddy jsem mooc zvědavej :yes:
Avatar - Jaros71
17. 10. 2014 16:41
Re: Pěknej rozhovor,
Výborná práce !! Pěkné nové auto a sympatický rozhovor.. :yes:
Avatar - PetrPanski
18. 10. 2014 09:44
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
s tebou to ani nehne ? [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] Budeš pro Vahlanda [odkaz] dělat spalovací kraksny co zbytečně 60% [odkaz] energie převádějí na TEPLO a OHŘÍVAJÍ PLANETU dále?? [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

Jesi ano, jsi pro mě NEPŘÍTEL STÁTU !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
18. 10. 2014 18:20
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
no uz tu chybaju len jehovisti...
18. 10. 2014 20:05
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Jehovisti jo??
"Pentagon v pondělí zveřejnil varovnou zprávu konstatující, že klimatické změny představují bezprostřední hrozbu pro bezpečnost Spojených států" [odkaz] Myslím že po varováních tisíců vědců v uplynulých 2 dekádách je názor Ministerstva Obrany USA už dostatečným oznámením světu že se "něco" děje ferdo ;-)

Prostě ty vaše jedovatý smrdící kraksny [odkaz] je potřeba zlikvidovat [odkaz] tak se s tím smiř :-)
19. 10. 2014 12:21
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Mě se líbí, jak tady bojuješ za čistá auta. Nicméně elektro auto je hůř ekologicky odbouratelné, než normální stndardní auto. Nehledě na to, že ty tvoje nulové emise zas až tak nulové nejsou, že >:-[] >:-[] ! Ta elektřina se musí z něčeho vyrobit, třeba tepelná elektrárna, jádro, to jsou samé ekologické systémy. J8 se divím proč pořád někdo jde po autech a nikdo nebojuje třeba s ekologií nákladních lodí, kdy jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě. Takže je podle mě jednodušší změřit se na tohle, kde to bude mít pro lidstvo podstatnější efekt a pak jít po těch drobnějších znečisťovatelích. Nehledě na to, že Evropa to v ekologii řeže jak se dá, tím zadupává místní průmysl a stává se průmyslově nekonkurenceschopnou vůči zbytku světa. Indie a čína, kteří jsou největšími znečišťovateli, tak ti na to se.rou a evropa se může ekologicky roztrhat. Pokud to nepůjde stejným způsobem na celém světě, tak evropa s tím sama nic nezmůže.
19. 10. 2014 14:45
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
S tými loďami a priemyslom, aj s európskou "ekodiktatúrou" máš pravdu. Ale čo sa týka elektromobilov, to sú blbosti.
19. 10. 2014 15:35
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Co je na tom blbost, že se elektrická energie bere z jádra? z tepelných elektráren? To ti přijde ekologické? jasně, pokud by se brala elektrika na dobíjení aut z obnovitelných zdrojů bylo by to jiné, ale to dosud a ještě dlouho nebude možné, že! Takže se stále jedná o pseudoekologii a masírování lidí touto sektou. Ve švajcu při jedné studii zjistili, že diesel, který žere 3,9 l/100km je ekologičtější než celý elektromobil. Ne že by auto na elektriku nebylo ekologické, ale tím jak píšu výše, že elektrická energie, kterou je auto nutné dobít je ve většině případů z fosilních paliv, tak tu ekologičnost ve finále postrádá.
>:-[]
20. 10. 2014 08:50
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
alekeci jen mas vymatlany mozek, elektro auto není hůř ekologicky odbouratelné ani nemá papírova nulové emice. fakticky je ale má nulové, na ulici ti do ksichtu neprská RAKA [odkaz] [odkaz]
víc studuj prověřuj a mín kecej ;-)
20. 10. 2014 13:47
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Ano a toho raka nechytnu přímo na ulici, ale z těch tepelných lektráren, takže je to furt stejné, že >:-[]
17. 10. 2014 17:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PetrPanski
18. 10. 2014 10:19
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
[odkaz] [odkaz] přesně tak ;-)
18. 10. 2014 17:20
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Urcite. Ale auto.cz je hlavne prebornik PR "rozhovorov" s Marchionnem! 8-s
19. 10. 2014 04:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2014 07:12
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Tie rozhovory su v uvodzovkach ;-)
19. 10. 2014 08:19
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
to je právě vono >:D
17. 10. 2014 19:55
Re: HELE pane KABÁŇ ! (Slovák)
Souhlasím. Děkuji pánům Kabaňovi i Kovaříkovi za parádní rozhovor se spoustou zajímavých otázek a trefných odpovědí. Pěkné čtení. :yes:
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 12:25
S2000
Sakra, z nadpisu jsem se lekl, že inspirací fabky byla Honda S2000. Uf, ještě že ne. >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Choochoo
17. 10. 2014 12:36
Re: S2000
Jsi chtel naspat spise, Skoda ze ne, ne?
Popravde jsem se take vydesil, co, jak nadherne auto, melo byt isnpiraci >:D
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 15:55
Re: S2000
Samozřejmě jsem to myslel tak, že Honda S2000 je nádherná a odvolávat se na ni by bylo rouhání.
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 13:27
Re: S2000
v prvej sekunde ma tiez napadla honda :yes: ;-)
17. 10. 2014 12:37
Umělci...
...porozumnět řeči designérů a zvláště jejich vysvětlení čemu se chtěli při návrhu přiblížit nebo co jim bylo inspirací mě vždy rozesměje. I když oči mhouřím jako číňan, rally speciál prostě nevidím a proklamovanou nervoznost či provokativnost už vůbec ne.
Jestliže toto byly průvodní ukazatele směřování designu FIII, pak pan Kabaň zklamal na celý čáře.
Pokud by však zadání znělo:
Vytvoř na relativně úzký platformě auto, který trochu vychází z předchůdce, přidej současný boleslavksý markanty a udělej něco s hrůzným poměrem šířka/výška, aby to oslovilo širší spektrum lidí...
Pak se dá říct, že se záměr povedl. Ale když to Jozka vidí jinak...š(Š)koda ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Dinar
17. 10. 2014 12:51
Re: Umělci...
Já myslím, že tohle umělecké plkání se musejí učit už ve škole, jako předmět, protože to jde napříč designérským spektrem, ty živočišné říše, inspirace tímhle odkaz na tohle... >:D Ale mě jeho styl sedí, a fabii považuju za zdařilé auto, moderní design, čisté linie bez sobů ve formě "sportu" nebo "kudrlinka charmu" apod. ;-)
Avatar - Warrual
17. 10. 2014 13:19
Re: Umělci...
Jednou jsem někde četl že se prý designér inspiroval potůčkem co má na zahradě. >:-[]
Už nevím o jaké auto šlo.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2014 13:21
Re: Umělci...
Tím se inspirovali u ZF pří výrobě van převodovek, pak z toho teče ten potůček >:D >:D >:D
17. 10. 2014 13:43
Re: Umělci...
Myslíš ten, kterej se zrodí, když se paří na zahradě a nechce se chodit dovnitř na malou? ;-)
17. 10. 2014 20:02
Re: Umělci...
>:-[] >:-[] >:-[] Zabil
17. 10. 2014 13:42
Re: Umělci...
Právě proto jsem psal odstavec b)...souhlas :-)
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 14:02
Re: Umělci...
Ty kecy mají pečlivě natrénované. Kabaň podle mě není kvalitní designér, ale především kvalitní designérský rétor. Věřím tomu, že většinu řehole odvedl někdo zcela jiný a Kabaň je jen ten, kdo vedl, řídil, koordinoval a vše podepsal :-!
17. 10. 2014 15:42
Re: Umělci...
V poslednej odpovedi vyzdvihol cecha a polku ktori odviedoli vela prace na FIII. Zaroven spomenul, ze tim tvori 70 ludi 20tich narodnosti.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 16:25
Re: Umělci...
ale však já mu nic nevyčítám, rorzhovor to byl docela hezký a odpovědi poměrně konkrétní.
17. 10. 2014 19:56
Re: Umělci...
Sam mam v rodine umelcov a aj ked moj talent je nulovy casom som dokazal pochopit tie ich reci. Oni proste vnimaju svet inak, cez to svoje umenie. Tak trochu autisti no :-)
17. 10. 2014 20:12
Re: Umělci...
Rozhovor se hodně povedl. Uznání patří taky panu šéfredaktorovi, že z něj ty odpovědi dostal. Co vím, tak Kabaň moc sdílnej nebývá a většinou odpovídá neurčitě a vyhýbavě. Za mě :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 20:26
Re: Umělci...
asi byl pan redaktor s velkými přednostmii >:-[]
Avatar - PeterLuk
17. 10. 2014 16:38
Re: Umělci...
Však ostatne, to že je šéfdizajnér neznamená že musí navrhovať všetky autá danej značky. Hlavnou úlohou šéfdizajnéra je viesť dizajnové smerovanie a dizajnérsky tým značky, vymyslieť a rozvíjať daný štýl. Autá navrhujú aj iní dizajnéri z týmu, nieje nič neobvyklé keď auto navhrne "obyčajný" dizajnér pod vedením šéfdizajnéra. Ani Kia Rio nieje dielo P. Schreyera (ale to meno hlavného dizájnera som už zabudol). On vymyslel štýl a viedol ten tým, ale samotný návrh nieje jeho. To je ale pokiaľ viem bežné.
17. 10. 2014 16:47
Re: Umělci...
Souhlas. Kabáň je fotogenický a můžou ho pustit před kameru, i verbálně, a neskončí to trapasem. A bude umět jednat s nadřízenými. O tom, že by něco osobně navrhoval pochybuji. Jinak to auto mně přijde hrozné, někdo tu napsal, že mu připomíná Fiat Ritmo (obrazně) a to mi přijde jako nejtrefnější zhodnocení.
18. 10. 2014 21:28
Re: Umělci...
no tak zrovna Kabaň moc fotogenický teda neni…trošku ostříhat, přepudrovat lesklé čelo, ale nevím, jestli by to pomohlo
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2014 21:05
Re: Umělci...
Alespoň už víme, kdo je vinen tím, že čísla na tachometru a otáčkoměru jsou v nepřirozené poloze :no:
19. 10. 2014 08:41
Re: Umělci...
ada preventivně jednu dolu >:D >:D
18. 10. 2014 17:29
Re: Umělci...
A takto fungovalo uz za ery "Pelisky".
Umelec vytvoril napr. sochu a potom zblbol "kolaudacnu" kulturnu komisiu KSC, ze ake je to progresivne a angazovane veldielo! ;-)
18. 10. 2014 18:32
Re: Umělci...
nevidi to inak, akurat urobil dobryPR clanok. Kto si pamata jeho vyrok pri predstavovani oktavky 3 ze to bude najpredavanejsie auto europy?
17. 10. 2014 12:40
SIII
V listopadu 2014 běží nultá série.Od 9.3.2014-11KT sériová výroba.

První model škodovky s DCC a první hybrid. :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Choochoo
17. 10. 2014 13:08
Re: SIII
Serie 3.2014???

Ze by Superb s 1,4T a el. o celkovem vykonu 170 koni???
17. 10. 2014 13:22
Re: SIII
Pardon.Má být 2015.
Avatar - Choochoo
17. 10. 2014 13:57
Re: SIII
Rok sem, rok tam, neni dulezite, ale co ty kobyly? >:D
17. 10. 2014 14:01
Re: SIII
Ta sama motorizace co je v Passatu B8.
Avatar - Ham.
17. 10. 2014 15:37
Re: SIII
Tak to je divné, že v takto pokročilé době ještě nebyl žádný "únik".
Avatar - AUDIRS6
17. 10. 2014 16:35
Re: SIII
zatial som videl tento :

[odkaz]
17. 10. 2014 12:41
S2000 mi pripomina..
..hlavne motormi ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
17. 10. 2014 13:23
Re: S2000 mi pripomina..
Nu co, motor je přesná kopie , ovšem měřítko není uváděno... Odhaduje se je 1:43 >:D >:D
Avatar - dewill
17. 10. 2014 13:45
Anténa
Nevím co bylo špatné na vysouvací anténě ve sloupku, prakticky se od ní u nových aut upustilo, přitom to byla celkem praktická věc, třeba i v myčce atd. Když byla vysunutá na třetinu, tak měla bezproblémový signál a ten tenký drát byl prakticky neviditelný....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 13:58
Re: Anténa
Na vysouvacá anténě je špatné to, že je dnes naprosto zbytečná, drahá, kazí nepochybně aerodynamiku a ještě působí nevzhledně.
Avatar - poterienko
17. 10. 2014 15:14
Re: Anténa
A není lepší klasická ploutev a nebo anténa ve sklech?
Avatar - dewill
17. 10. 2014 18:26
Re: Anténa
Z hlediska přijmu signálu rádia je anténa ve skle katastrofa
Avatar - poterienko
17. 10. 2014 22:10
Re: Anténa
Měl jsem to tak v LC a nikdy jsem nezaznamenal nějaký problém. Své oblíbené komerční stanice jsem chytil vždy. Ale chápu, že v některých místech ČR to může být problém.
Avatar - PeterLuk
17. 10. 2014 16:41
Re: Anténa
Mne sa to páčilo. Pokiaľ viem, postupne sa od toho upúšťalo lebo ich ničili vandali, ale nevšimol som si že by to pretrvávalo a vyzerá to dobre...
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 13:53
Designér nebo PR-mluvčí?
"Tam očekávání nebylo naplněné, řekněme že nejen moje, ale ani zákazníků. Co do atraktivnosti to však byla dobrá trefa."

Takže Fabia Combi nenaplnila očekávání zákazníků a přesto to byla dobrá trefa? Nějak se mi zdá, že pan Kabaň zde mezi řádky řekl něco o ovwčím syndromu zákazníků, zkrátka koupím Škodu za každou cenu >:-[]

Stejně tak zmínka o tom, že Roomster oslovil zcela jinou cílovou skupinu a Fabia Combi vznikla ne zcela plánovaně a nakonec nenaplnila očekávání zákazníků - tím nám vlastně Kabaň sděluje, že druhá generace Fabie se Škodě poněkud vymkla z kontroly...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2014 21:13
Re: Designér nebo PR-mluvčí?
Hlavně se vymknul Rumunster. Ne z kontroly, ale z kloubů. Hnusnější hrůzu do té doby Škoda nevyrobila. Pokud bude ten nový podobný Caddy Life, bude to jen ku prospěchu.
Avatar - Auto CZ
17. 10. 2014 13:54
fšetko na f je na f
auto je pre chlapa to ako pre ženu pekný náhrdelník, alebo prsteň. sodofku teda odporúčiť iba na smrť unavenému dedkovi. už dať len posledné pomazanie. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 13:57
MĚLA
Škoda Fabia III měla připomínat S2000 ... a připomíná Favorit. Tomu říkám skvělá práce >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
17. 10. 2014 16:43
Re: MĚLA
Asi seš slepej ... ! >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 17:23
Re: MĚLA
Tak to je hodně blbý, když to pozná i slepej >:-[] >:-[]
Avatar - baca42
17. 10. 2014 14:02
Trojúhelníkový prolisy na 5-tých dveřích
se mi nejdřív zdály takový divný, ale už se mi líběj. :-) Naopak při stání na semaforu za Audinou jsem se přistih při myšlence " proč má to Audi pod tou značkou takovou tu divnou vylisovanou vaničku ? " ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 14:08
Re: Trojúhelníkový prolisy na 5-tých dveřích
ja som sa zase pristihol ze rapid spaceback povazujem za najkrajsiu skodovku a tie zadne trojuholnicky vzadu na veku kufra perfektne koresponduju s tymi celkovymi hranami v prednych partiach ... :yes:

na novej fabii mi vadia az moc velke predne svetla ale nie je to nic vazne... ako celok je to auto velmi podarene :yes:

naopak octavia ma sklamala... je to take nezazivne dlhocizne hranate stare audi.... stara O2 bola uplne inde eleganciou ... dovolim si tvrdit ze v pripade O3 octavia nesla dopredu ale dozadu.... stratila na elegancii a charizme akurat ziskala zbytocne velke rozmery
17. 10. 2014 14:29
Re: Trojúhelníkový prolisy na 5-tých dveřích
Ano, Octavia II (lift i kombík) je jedna z nejkrásnějších škodovek všech dob (nesmí tedy stát na 15palcových kolech), ovšem jen do FACELIFTU. Tento tu nádheru úplně zničil, na hranaté auto se nalepily "rozteklé" světlomety v korejském stylu a úplně zmizel jakýkoliv ostrý zlom na předních "rozích" jinak poměrně hranaté karoserie. Fakt strašné, k tomu ještě obrovské nárazníky bez lišt a i bez černých spodků (velmi to uškodilo vzhledu mohutné zádě, která kvůli tomu působí hrozně zavalitě). Prostě demoliční dílo. Moc by mě zajímalo, kdo takový facelift schválil do výroby!
Jinak přiostřený krystalický styl pana Kabaně se mi moc líbí a Fabii III považuju za ještě povedenější, než Octavii III. m.j. i proto, že Fabia III má (na rozdíl od Octavie III) správně vysunutá kola těsně k lemům blatníků.
P.S. Ten rozhovor je velmi povedený, trefné otázky a poměrně "bezvytáčkové" odpovědi mistra Kabaně. Bravo!!!
Avatar - Jaros71
17. 10. 2014 16:44
Re: Trojúhelníkový prolisy na 5-tých dveřích
:yes: skvěle shrnuto..není co dodat ! :yes:
17. 10. 2014 20:34
Re: Trojúhelníkový prolisy na 5-tých dveřích
Připojuji se, dobrá práce! :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
17. 10. 2014 14:12
Trojka
Tak mně FIII přijde, jako kdyby zadání znělo "levná a praktičtější A1". Škoda, že nemá trochu užší, více obdelníková přední světla, to by se mi líbilo víc. Ale i tak, pěkné auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 14:13
Re: Trojka
suhlas... predne svetla su moc objemne na fabii... tiez mi to trosku vadi ... cakal som nieco ako v rapide.... mensie stihlejsie

cim mensie auta tym maju vacsie svetla... paradox ale je to tak... a cim vacsie auto tym ma svetla stihlejsie kompaktnejsie a stylovejsie
Avatar - Jaros71
17. 10. 2014 16:46
Re: Trojka
Ale nevypadají špatně , ne?
Praktičnost je důležitý aspekt!
Auto se myslím velmi povedlo. ;-)
17. 10. 2014 14:28
Hele Kábo, jak seš na tom teeďka s časem?
- Teď to de.
- Potřebujeme tu levnou plechovku mějako předělat.
- Ok
- Ať to zachová ty stejný věci škodovek jo?
- OK
- Ale mám na mysli i ty levný plasty ve dveřích.
Chápeš ne? Ať je to levný vyrobit, ale ať to zase tak levně nevypadá...
- OK :-)

- A prosímtě, pak se s tím ukaž někde na výstavách, Andrea z PRka ti napíše nějaký plky okolo.
Rozbalit vlákno
5
17. 10. 2014 15:00
Re: Hele Kábo, jak seš na tom teeďka s časem?
Když vlezeš do FIII v základu, tak idea aby to nevypadalo tak levně nebyla naplněna a speciálně výplně dveří snad už ani levněji udělat nešly:) Navíc vzhled přístrojové desky notně vylepšuje panel digi klima a navigace bez navigace:D A dávat skoro půl mega za slušně vybavenou fábku no nevím kolik jich po českých silnicích bude jezdit. Navíc za 400t koupíš např. 2 roky jetou Houndu Civic v top nebo Mazdu 6 ve střední výbavě. Obě auta jsou vetší, maj motory o kterých se FIII ani nezdá a kvalita interiéru je taky někde jinde.
17. 10. 2014 18:12
Re: Hele Kábo, jak seš na tom teeďka s časem?
Nevím ale myslím že slušně vybavenou ji koupíte už tak za necelých 300. A ani výbava za 240 není zas tak špatná..
navíc prostě jsou tací co chtějí nové auto dané velikosti a větší (např.Mazdu6) prostě nechtějí třeba kvůli tomu že většinou jezí po městě atd.
17. 10. 2014 18:41
Re: Hele Kábo, jak seš na tom teeďka s časem?
Až nato, že 1.0 55kW stojí 250 a to v absolutním základu no ale nevadí. Teď k té výbavě, copak ta Fabia v základu má hmm...
Rádio- Ano
Servo- Ano
Centrál- Ano, i když né dálkový
Airbagy- Ano, ale z donucení
Pár elektronických blbůstek jako abs, esc- ano, i když taky z donucení aby se to mohlo prodávat
A tím náš základ končí, tomu teda říkám výbava týjo z toho jsem na větvi!
Elektricky ovládaná všechna okna? Na co, kličky stačí! Favorit náš vzor!
Elektricky sklopná, nastavitelná a vyhřívaná zrcátka? Na co páčka dobrá a škrabku dostane.
Klimatizace? Na co, moc přeceňovaná navíc ten 1.0 motor by stejně neutáh kompresor
Dálkový centrál? Snobárna stejně jako sklopné klíčky
Na kožený volant, řadicí páku a ruční brzdu taky zapomeň plast to jistí, látka už taky není to víš šetřilo se.
Mlhovky? Na co přeci:)
Abych se dostal na výbavu, kterou jsem měl už u Forda před více jak 10 lety musím zaškrtat veškerou příplatkovou výbavu co u FIII je to je tedy pokrok! No a porovnávat Škodu a Audi co mám teď i suberb v max je chudý příbuzný.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 10. 2014 15:24
Re: Hele Kábo, jak seš na tom teeďka s časem?
Hele a ještě jedna věc Kábo, .... ne abys to té "tschechische banden" všechno kolem naší strategie vyzvonil!!!! ;-)
17. 10. 2014 17:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 10. 2014 15:18
Fabia III
měla připomínat S2000, měla mít 16 válců jako Veyron a quattro jako R8, ale ........................................… ale pak se to nějak zvrtlo, ha, ha >:D :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
17. 10. 2014 16:47
Re: Fabia III
A měla stát 20 mega...hahaha , vzbud' se !
Avatar - pumpkin
17. 10. 2014 16:56
Rešpekt
Fakt dobré čítanie, tu musím redakciu pochváliť a hlavne vyzdvihnúť Kabaňovu úprimnosť. Toto je práve príklad kedy nejde o prázdne a povrchné kecy. Som naňho hrdý. :-) :yes:

edit: a takto kreslil keď mal 18 [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 20:24
Re: Rešpekt
jo Kaban je frajer :yes:

mame dost sikovnych ludi .... vazme si to ....... a som rad ze pracuje prave pre Skodu... aj ked urcite by mi nevadil ani v inej znacke ... podstatne je aby mohol dizajner realizovat svoje projekty a vizie ktore su naplnou jeho prace..... na jeho veyron sa nezabudne nikdy.... legenda sportoveho neba aj ked mozno nie kvoli dizajnu..... ale ten dizajn veyronu je proste neprehliadnutelny a pre znacku bugatti uplne famozne spraveny nech si vravi kazdy co chce klobuk dolu.... nikto netuzi po dalsom ferrari ani lambe.... bugatti ma svoju tvar a to je dobre

zo sucasnej produkcie sa mi paci spaceback aj nova fabia.... to su pekne kusky od Kabana .... :yes: ked si zoberiem ze pan Kaban je stale mlady chlap tak to je neuveritelna kariera.... v jeho veku klobuk dole... mistr Kaban je len jeden :yes: vazme si to...
17. 10. 2014 17:50
Velmi dobrý rozhovor.
Nová Fabia je dost dobrý auto.
Rozbalit vlákno
1
17. 10. 2014 20:36
Re: Velmi dobrý rozhovor.
Souhlas, tento rozhovor se hodně povedl. Za mě :yes:
Avatar - Filip007
17. 10. 2014 19:31
Designér
Kabáň je bezpochyby skvělý designer, ale na co myslel když navrhoval novou Fábii ? A podobnost S2000 vůbec nevidím :-|
Rozbalit vlákno
15
18. 10. 2014 11:14
Re: Designér
A prečo myslíš, že je skvelý dizajnér? Ja mám pochyby.
Podobnosť ani inšpiráciu S2000 nevidí asi nikto.
Umelci žijú vo vlastnom svete, ktorý nemusí mať s realitou spoločné nič. Niečo navrhnú, potom trochu dostanú po prstoch od technológov, aerodynamikov a ekonómov, upravia to podľa nich, a čo z toho vylezie, vidíme. Akurát ten dizajnér stále rozpráva hlavne o tom, čo navrhol pôvodne, aj keď to tam vlastne už nie je, lebo mu to niekto škrtol...
18. 10. 2014 11:59
Re: Designér
A o čo sa tie tvoje pochyby opierajú ? Jedine tak o tvoje subjektívne pocity...Jeho schopnosti posudzujú iní odborníci na design a názor laikov nie je podstatný.. :-)
18. 10. 2014 12:38
Re: Designér
Filip007 je odborník? >:D
Názor laikov je dosť podstatný, lebo práve tí hodnotia dizajn najčastejšie, aj na jeho základe sa rozhodujú, či auto kúpia alebo nekúpia, alebo či nad ním vôbec uvažujú.
18. 10. 2014 13:08
Re: Designér
A ty, Klaudius, si odborník na automobilový design ? >:D Tradične si to nepochopil.Ty máš pochybnosti, že Kabaň nie je dobrý dizajnér.Pričom on vyštudoval špičkovú školu, znalí ĺudia v tomto odbore ho uznávajú, to že pre teba nemusí byť skvelý nič neznamená.Ja som totiž neriešil kúpnopredajnosť áut, pričom pod jeho vedením, škodovka pekne napreduje aj s predajnosťou... ;-) , ale riešil som jeho reputáciu u ľudí, čo sa designom živia.Takže nabudúce lepšie čítaj...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 10. 2014 14:42
Re: Designér
"vyštudoval špičkovú školu"...

Říkají Ti něco jména jako Le Corbusier? Mies van der Rohe? Tadao Ando?

Jedna světová špička za druhou. Přitom nemají ve svém oboru akademické vzdělání a nespočet těch, co "vyštudovali špičkovú školu" jim nesahá ani po exkrement na podrážce.
18. 10. 2014 15:46
Re: Designér
To jsou právě ty výjimky potvrzující pravidlo. Nedá se na nich stavět. ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 10. 2014 23:15
Re: Designér
... zrovna na těchto pánech stojí moderní architektura. Ale oukej :-)

Přidal bych ještě Adolfa Loose, na kterého mnozí Češi zapomněli. Ale co, stejně by mu většina z nich neporozuměla.
18. 10. 2014 16:07
Re: Designér
Jossalito ti už odpovedal. Ale zas to netreba hrotiť.Iba sa mi nepáčilo ako sa Klaudius vyjadril...Však hádam je tu každému z nás jasné, že výsledný design áut, zvlášť masoviek je vždy o kompromise všetkých strán, čo sa na vývoji a výrobe a financovaní podieľajú.
18. 10. 2014 17:33
Re: Designér
To že sa ti niečo nepáči neznamená, že máš pravdu. Rovnako môj názor nemusí znamenať, že ju mám ja. Kabáňa nepovažujem za zvlášť dobrého dizajnéra, jeho nevýrazný rukopis mi absolútne nesedí a rovnako s ním nezdieľam jeho pohľad na dizajn Fabie.

Pred krátkym časom som Fabiu II z pohľadu dizajnu vyzdvihol, kľudne si to môžeš nalistovať. Samozrejme, platí to v kontexte s jej predchodcami, v plejáde konkurencie zrovna neohúri, aj keď sa nájdu aj modely, nad ktoré by som z pohľadu dizajnu novú malú Škodu povýšil.

Kabáňa si všímam od doby reinkarnácie Bugatti, keď bol členom tímu dizajnérov Veyronu. Ani ten ma dizajnovo nijak za srdce nechytil, značka-neznačka.
A že ho dobre hodnotia ľudia "znalí v odbore"? To máš tak, aj Havel mal na svoje hry skvelé kritiky, aj keď im nikto nerozumel a veľa ľudí šlo do divadla nie kvôli hre, ale kvôli autorovi. Keby na plagáte figurovalo iné meno autora, po niektorých hrách by neštekol pes napriek sebelepším kritikám.

Podľa mňa Kabáň ešte neukázal tú správnu invenciu a nepoznáme jeho typický podpis. Škodovácky dizajn pod jeho taktovkou je "kam vietor tam plášť", síce uhladený a pozerateľný, ale nič svetoborné, nič, čo by zvlášť zaujalo, nič, čo by chytilo za srdce. Nič, na čo sa pozrieš a povieš, áno, to je dobré, to robil Kabáň.
Možno je to len tým, že je v koncerne VW, tam držia dizajnérov veľmi nakrátko. Možno inde by sa prejavil viac. Zatiaľ jeho kvality neregistrujem, z jeho dizajnu mám dojem, že by ho na rovnakej úrovni produkoval ktorýkoľvek iný dizajnér. Samotná škola, jej absolvovanie, ešte nemusí nič znamenať. Aj z Harwardu vychádzajú nevýrazní alebo dokonca neschopní ľudia, hoci škola má asi najlepšiu svetovú povesť akú môže mať.

Pamätáš si na Seat Altea? To bol gól. To bol prejav génia, da Silva, to je jeden z tých "par excellence". Na sériovom aute. Že jeho prácu koncern následne totálne zabil, je iná vec, ale na tom už Silva vinu nenesie. Jeho podpis je však jasný a výrazný. Napríklad Alfa 156. Budem sa tešiť, keď to raz taký Kabáň zvládne tiež.
Avatar - pumpkin
18. 10. 2014 20:37
Re: Designér
To že dizajn nie je výrazný snáď neznamená že je automaticky priemerný. Podľa mňa je oveľa ťažšie spraviť atraktívne, proporčné auto pre masy, kde vedenie nechce riskovať. Za to že Škoda sa rozhodla ísť konzervatívnou cestou Kabaň (bez dĺžňa na "a") nemôže. Verím, že dizajn novej Fabie bude starnúť pomalšie ako v prípade dvojky.
Určite ale existuje aj množstvo lepšie navrhnutého mainstreamu, to bez debát.
18. 10. 2014 22:27
Re: Designér
Ale áno, upozorniť na seba výnimočným návrhom je ťažká úloha a cesta k jej splneniu môže byť dlhá. Kabaňovi neprajem nič zlé a myslím, že to dotiahol dosť ďaleko teda, rozhodne mu jeho prácu a výsledky nemožno uprieť. Na druhú stranu si myslím, že nazvať ho skvelým dizajnérom je príliš predčasné a v súčasnosti tým pádom nadnesené.
V dizajnérskom svete sa pohybuje a pracuje veľa ľudí na solídnej úrovni, umelcov a nadpriemerne nadaných dizajnérov a v tomto svetle mi Kabaň stále ešte príde byť - priemerný. Byť skvelým dizajnérom, ako Pininfarina, Bertone, Sbarro, Colani, Schreyer, Bangle, da Silva či Le Quément, to si ešte zamaká.
Ak nezaspí na vavrínoch ako šéfdizajnér Škody, môže to ešte ďaleko dotiahnuť. Čas hrá preňho.
19. 10. 2014 07:51
Re: Designér
Kabanove zadanie vo VW je jasne. Navrhovat konfekcne auta, ktore sa budu dobre predavat. A tuto misiu plni.
P.S. Keby mu dali volnu ruku, tak by urcite navrhol aj nieco kreativnejsie, extravagantnejsie, ... ;-)
19. 10. 2014 11:10
Re: Designér
Čo by bolo, keby bolo... Áno, určite by ukázal, že je skvelý, len mu chudákovi nedávajú šancu... To je taký argument... ;-\
Samozrejme, že aby ukázal všetko, čo v ňom je, musí dostať šancu. Spomenul som to v posledných dvoch vetách predchádzajúceho príspevku. A je na ňom, ako sa takej šance chytí. Nehaním ho, prajem mu to.
Avatar - white label
18. 10. 2014 16:14
Re: Designér
Tak to máš vlastně "skvělý argument", proč klidně zrušit akademické vzdělávání v tomto směru. :-O ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 10. 2014 23:18
Re: Designér
To říkáš ty ;-) Já jen poznamenal, že existují výjimky, a to i v tak zodpovědné a náročné oblasti, jako je architektura. I v automobilovém designu existují :-)
Avatar - S8
18. 10. 2014 10:04
Proc si lidi kupuji Skodovky?
Podle mě proste proto, ze to jsou malo spatna auta. Nejsou v nicem dobra, ale proste nemaji vyrazne slabiny. Hodne zakazniku se taky ridi tim, co s autem za 3 az 5 let a v tom Skodovky proste vedou - dopre se prodavaji za slusne ceny. Dostupnost servisu hraje zase velkou roli u fleetovych zakazniku, protože ono třeba jezdit do jiné znacky 35 nebo i 50 km se proste při vetsim poctu aut vyrazne prodrazi.

Komu se Skodovky nelibi (ani me se nova FIII moc nelibi), koupi si něco jiného a je to, ale vasnive diskuze, proc je to spatne auto, aniz by to 99% zdejších diskuteru videla v realu mi prijdou opravdu mimo...
Rozbalit vlákno
4
18. 10. 2014 12:33
Re: Proc si lidi kupuji Skodovky?
To není tak že ,,málo špatná auta,, . To takhle nefunguje. Každá jedna firma má jinou strategii. Ta stojí peníze. Dejme tomu, ideál je pro firmu , vyrábět co nejlevněji, zákazník který v co nejmenším časovém useku kupuje nový auto, být atraktivní, kvalitní, atd. Tohle všechno dát do jednoho auta, to by bylo drahý. Proto, třeba Škoda raději soustředí na kvalitu, než aby vypadal jak z sci-fi (mimochodem konzervativnost znamená že tvar nestárne tak rychle), jiná firma zase sází na tvary i tak, že třeba neumí vyrobit normální převodovku... atd atd....... Já třeba F III vidím každý den. A líbí se mi. Každým dnem více a více. ................. Ale zpátky k otázce, proč jsou tak oblíbený. Protože svět nemá peníze na rozdávání. Ani ten Němec. A ten člověk když přemýšlí, tak chce něco za ne moc vysokou cenu, chce auto na více let, takže hodně častěji zvolí konzervativnost, navíc, když plánuji na léta dopředu, tak kvalita je důležitý. A Škodovka dělá přesně takové auta. S tím že Škodovky nejsou v ničem dobrý, s tebou nemohu souhlasit. Několik firem by co za to dal, kdyby takhle fungovalo spolu kvalita-podvozek-řízení-převodovka.
18. 10. 2014 17:40
Re: Proc si lidi kupuji Skodovky?
Škode sa darí, lebo robí autá, aké ľudia chcú.
Ale nedarí sa jej na každom trhu. Na niektorých to nie je žiadna veľká sláva. A na niektorých naopak. Ťaží z povesti koncernu VW, alebo aj zo zvyku a s vnímaním značky ako domácej, teda napríklad u nás. Prajem jej to, ale Škodu by som nekúpil, nemá model, ktorým by mi vyhovela.
18. 10. 2014 22:14
Re: Proc si lidi kupuji Skodovky?
,,Škode sa darí, lebo robí autá, aké ľudia chcú. ,, -pÍšeš. Blbost. Škodovce se daří, protože auta co dělají, lidi chtějí. Z VW těžil i Seat, a stejně spadli skoro na dno. Škoda ví co chce, a lidi to cítí. Takže klobouk dolů, ne že ,,žádná velká sláva,, .............. Co se týče toho ,,těží z VW,, to je taky naopak. VW těží z Škodovky! Třeba se budete smát, ale Škodovka má tradici, ví co chce, a VW to právě využil. Třeba řekne někdo, blbost. Ale to není náhoda že VW nekoupil Dacii, atd.... Protože vybudovat z ničeho jméno, to trvá hodně dlouho, a vůbec se to nemusí povést. Takže je to co se týče úspěchu s VW půl na půl.

Já třeba taky mám jiný styl rád, ale přál bych aby každá jedna firma přemýšlela tak dobře jako to dělají ve Škodovce.
18. 10. 2014 22:41
Re: Proc si lidi kupuji Skodovky?
Nie si trochu paranoidný? Myslíš, že Škoda robí autá aké chce, a ľudia ich proste také chcú? Škoda vie, čo ľudia chcú a čo akceptujú, a na tom stavia svoj výrobný program a predajnú politiku.

VW ťaží zo Škody peniaze, ktoré Škoda zarába, ale bez VW by si Škoda napríklad v Nemecku ani neprdla. A vlastne ani nikde inde, pretože bez jeho techniky by tu dnes nebola. A nebyť techniky VW, neviem, čo by vôbec predávala.

Zaujímavé je, že Daciu vzal Renault, a slávi s ňou úspechy. Má to znamenať, že VW je v tomto smere neschopný a Škoda je tak zázračný podnik, že z jeho peniazmi to proste rozbehla a VW to len využil?

Škoda môže byť rada, že ju VW vzal a nenechal padnúť. Jej tradícia je prakticky mŕtva, kto dnes vo svete, vyjmúc skupinky nadšencov, pozná históriu a tradíciu Škody? Aká je náväznosť jej súčasného portfólia na jej tradičné hodnoty? Keby Škodu Volkswagen teraz predal, šla by opäť strmo dole - o niektoré trhy by prišla automaticky a o niektoré postupne, pretože bez Volkswagenu by sa jej portfólio podstatne zúžilo a mala by sakra problém prežiť. To je ostatne problém aj väčších a silnejších značiek ako je Škoda.
18. 10. 2014 17:40
Skoda - uz tradicna ignoracia slovenskeho trhu!
... Ziadna prezentacia na slovenskych autosalonoch, ziadny cennik na oficialnych strankach importera a ziadne info, kedy bude vystavena v showroomoch ! ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
19. 10. 2014 13:57
Zeman v Koši
Predpokladám , že v redakcii je portrét Miloša už dávno v koši a na stene ho nahradil Kabaň . Mňa len rozčuľuje, že rozhovory s designermi ostatných automobiliek nerobíte . To má Kabaň nejaké výhradné právo ? Rád by som niekedy počul aj Petra Schreyera a ostatných a nie len dookola tie Kabaňove formulky o kryštáloch a čistote ktoré už všetci poznáme ... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 10. 2014 15:53
Středovek
Panstvo, které bazíruje na akademickém vzdělání a nestrpí špičkové samouky, svěřte své duševní starosti panu Ondřeji Štefflovi. Málokdo je tak otevřený budoucnosti, možná se (v což doufám) inspirujete :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
20. 10. 2014 06:43
Ty kecy se nedají číst
Mám dojem, že Kabaň má ze sebe pocit, že objevil něco jako lék na rakovinu. Kec, že předloha byla závodní S2000 by neprošel ani ve výtvarce na základce.
Rozbalit vlákno
0