Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?
Zpět na článek
21. 4. 2018 19:58
10. 11. 2018 02:48
22. 4. 2018 05:54
10. 11. 2018 02:50
22. 4. 2018 08:39
Avatar - Ada je zase tady
21. 4. 2018 18:55
Promluvil odborník!
Poklona, pane Jajteles. :-)
Rozbalit vlákno
1
21. 4. 2018 20:03
Re: Promluvil odborník!
Šokující zjištění, že ten první rychlostí stupeň tam není jen proto, aby měla převodovka víc koleček. Gratuluji...
Jinak můj dizlovy třílitr spojený s hdm se za normálních okolností rozjíždí jen na dvojku ;-)
21. 4. 2018 19:07
Proč většina článků na auto.cz končí v půlce ?
Pokaždé hledám další kapitoly a ony nikde nejsou
Rozbalit vlákno
3
22. 4. 2018 08:48
Re: Proč většina článků na auto.cz končí v půlce ?
A co by v té další kapitole tak mělo být?
Avatar - Floyd
10. 11. 2018 02:47
Re: Proč většina článků na auto.cz končí v půlce ?
Co třeba vlastní zkušenosti autora, Nebo nedej bože video? Anebo aspoň něco konkrétního, čísla, statistiky, výpočty, srovnání životnosti, ceny... Prostě cokoliv k tématu. Jenže to by musel pan Dusil trochu přemejšlet, a to bolí.
Avatar - Floyd
10. 11. 2018 02:45
Re: Proč většina článků na auto.cz končí v půlce ?
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - Stejsn
21. 4. 2018 19:56
záleží na autě.
Zkuste se rozjet s 1202kou škodovkou na poskakující jedničku a pak už se jinak než na dvojku rozjíždět nebudete. Krom plně naloženého auta a kopců.
Rozbalit vlákno
0
21. 4. 2018 19:58
WUT?
Pane Dusile, vy tu děláte humory?
Co je tohle za bláboly?

"Spojka má tudíž funkci měniče charakteristiky spalovacího motoru, přičemž v tomto případě se jedná o měnič otáček." -> Měniče? A co kam a jak proboha spojka mění? Spojka je spojka, kdyby to byl měnič, říká se jí měnič.

"Splnit výše uvedené podmínky při rozjezdu vozidla znamená použít co možná nejnižší (nejlehčí) převod, tedy „jedničku“. Ta totiž přináší také nejvyšší točivý moment na kolech a tím i nejlepší předpoklad pro překonání jízdních odporů, které jsou při rozjezdu vozidla značné." -> A teď se podržte, odpory se s rostoucí rychlostí zvětšují.

To bych brečel.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
10. 11. 2018 02:48
Re: WUT?
Já se pouze směju >:D >:D >:D Klasika Auto.cz.
A co na to Machala? Nic, prohání se v Mostě :-)
21. 4. 2018 21:16
Klasické dilema
Auto se v koloně už skoro zastaví, ale ještě velmi pomalu jede, když v tom se kolona rozjede. Hodit tam jedničku, nebo dvojku? Dost často v takové situaci potom hobluju spojku na dvojku. >:D
Rozbalit vlákno
4
21. 4. 2018 22:36
Re: Klasické dilema
Kup auto s automatem. S tím správným tedy hdm. :-) A nemusíš to řešit.
21. 4. 2018 23:13
Re: Klasické dilema
Zrovna letos jsem to řešil a nakonec zvítězilo kvedlání. Ale příště bude asi HDM. ;-)
Avatar - Zetti
22. 4. 2018 07:00
Re: Klasické dilema
Natali mi volal a plakal, ze ji tady dali palce dolu. To fakt necekal ....///preskocilo///
22. 4. 2018 08:57
Re: Klasické dilema
Pokud se to "neurve" moc, tak se snažím jet pomaličku pořád na tu jedničku a zastavovat a rozjíždět se co nejmíň. Pokud se v té koleně někdo nesnaží předjíždět, nebo kličkovat z pruhu do pruhu, tak nevidím důvod, proč poskakovat met za autem přede mnou.
Avatar - michal.t
22. 4. 2018 01:30
s citem proč ne
Občas to asi ničemu neuškodí… u některých aut není potřeba na spojku sáhnout i několik set tisíc km, a že si tento interval trochu zkrátím o pár tisíc km, mě moc netrápí… Když není kam spěchat, tak i na dvojku se dá rozjet ke spojce šetrněji, než se někteří občas rozjíždějí na jedničku. Ale chce to i motor, který kultivovaně a alespoň trochu živě pobere i brzké puštění spojky a nejnižší otáčky blízko volnoběhu... tedy spíš atmosféru než nějaký downsizing s turbem.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2018 05:54
Tupan a Natál
Jsem zvědav, kdy někoho z redakce napadne ještě tupější téma...proč ne rozjezd na pětku?

Je redakce slepá a není schopna zabanovat Natála? To je ten typ fanouška, kterého si chce redakce pěstovat? Internetový rozsévač virů?!

Hoši, vytáhněte si opět hlavy z otvorů kam nepatří a používejte je k myšlení! :-! 8-s
Rozbalit vlákno
2
22. 4. 2018 07:22
Re: Tupan a Natál
Taky jsem včera psal v diskuzi pod Opelem, aby zabránili Natalovi vstup na tyto stránky.
Možná je Natali některý z redaktorů a jenom řeší letní dovolenou >:D
Avatar - Floyd
10. 11. 2018 02:50
Re: Tupan a Natál
Jako že pozdní okurková? :-)
Avatar - jenik1
22. 4. 2018 08:39
Dobrý článek
Ještě lze doplnit, že nejlepší je jezdit tak rychle aby se otáčky motoru pohybovaly při určitém rychlostním stupni okolo údaje nejvyššího točivého momentu udávaného výrobcem auta. Z toho potom logicky vychází, že pokud je rychlost auta nulová, ale otáčky motoru nulové nejsou (auto stojí) je dobré dosáhnout nejvyššího točivého momentu při co nejnižší rychlosti. K tomu právě slouží 1. rychlostní stupeň. Takže otáčkoměr v autě není jenom pro parádu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jenik3
22. 4. 2018 09:50
Re: Dobrý článek
Jedna se o nedelni clanek typu, aby na webu neco bylo.
Neni dobrym ridicem, ten kdo rozjezd na II.nezkusil. :-!
Avatar - vabis
22. 4. 2018 12:23
Re: Dobrý článek
Na obrázku zase hranatá koncovka řadící páky, proboha proč? :-O

Jednou mi Ladě nešlo zařadit nic jiného než trojka. Tak se na ní člověk rozjel, jel celou cestu a dával si velký pozor aby nemusel couvat. I tak se dalo >:D

Mimochodem v kamionu se pokud to není v kopci a není super naloženo se člověk rozjíždí většinou na velkou dvojku, tedy čtvrtý stupeň ;-)
Avatar - rokyta.p
22. 4. 2018 22:53
Re: Dobrý článek
Já mám automat :-! Hranatá koncovka ...tak VW, tím je řečeno vše >:D