... tak a ted rychle vyskoc ze spinavyho tygriho leskyma co mas na rozvaleny palande u televize v obyvaku, natahni si teplaky a krusky z trznice od sikmacu, nezapomen na nezbytny hlinikovy retezy kolem krku, hod jeste svacu do igelitky a hura na mhd. cestou na urad prace muzes premyslet o argumentech, proc si zrovna tuhle skvele uhlazenou karu nekoupis, ty jeden odborniku pres automobilovy design...
neříkám že je toto 9-3 škaredé,je mi simpatické,ale to byla první věc co mě při pohledu na něj napadla...a jezdím Meganem a Cliem,na mhd vzpomínám rád ;-):yes:
podívejte,vy jstě mě zřejmě nikdo nepochopil,já to myslel v dobrém,proto ten usmívající se smajlík,mě se odjakživa líbila zvláštní,z řady vystupující a nekonvenční auta (hodně lidí se mýmu vkusu i směje když řeknu,že celá produkce VW group má nudný design),a tento SAAB je takový...ne každý musí jezdit ve stříbrné Octávii nebo Fábii,ne?
zajímavé, že příspěvky psané celé versálkami většinou obsahem i napoví proč jsou psané versálkami - jejich autor se zřejmě ani jiná písmenka ve škole za těch dlooouhých 8 let nenaučil poznávat … :no:
Souhlas! Současná 9-3 se mi moc líbí, taková dynamická a přitom decentní, elegantní. Tohle mi přijde nějaké moc přeplácané... Podobné zklamání jako u nového Volva V70...
Určitě je výraznější tvar přínosem. Mě se ale zatím asi líbí víc konzervativnější zpracování současného modelu - našestkrát zalomená dolní linie světel/masky na fotkách nelahodí mému oku. Realita je pak samozřejmě druhá věc.
soucasna podobna neni spatna, ale lide chteji vice. myslim ze se to povedlo. rozhodne si to na to udelas nazor. bud fuj nebo dobry. a ne takove nic. dobre ;-)
Nove auta by si priali vsetci ;-) , ale bohuzial financie od GM akosi neprudia tym spravnym smerom. Ale kazdy facelift, ktory rozprudi diskusiu /ci uz pozitivnu alebo negativnu/ je pre saab urcitym prinosom. Ked ho zbadas, tak vies presne, o ake auto ide :-)
Nahodou je to moooc podarene auticko. Kazdy sa tu obava, aby saab nestratil to, co ho saabom robi. Tu eleganciu, smrnc, dizajn gentlemana zo svedska, ale ja si myslim, ze tento saabik ma obrovsky potencial. Ma v sebe viac sportovosti, dravosti a zaroven podla mna nic z povodneho nestraca. Myslim, ze by si ho asi velmi rad vymenil za to cudo bez noblesy, co ti parkuje pred garsonkou a preto ho tu vopred odsudzujes... ;-)
Podle mě by takhle nějak Saab vypadat měl - v dobách největší slávy byl vždycky celkem avantgardní, poslední 9-3 byla taková šedá nevýrazná nezajímavá myš..
Podla toho, co povazujes za avantgardu. Saab byval vynimocny svojimi tvarmi a proporciami, teraz je vynimocny uz len detailami, zvyraznenymi ramikmi svetiel, masky a tak podobne. Trochu dehonestujuce pre tak solidnu znacku. Neviem si pomoct, ale mne tie "brylovite" takzvane facelifty nejak nesedia, to severske myslenie v ramci dizajnu mi zacina pripadat podivne.
Tak to ne, ja myslism, ze jeden decentni, nevyrazny, auta-pro-duchodce vyrabejici svedsky vyrobce staci. Jsem vdecny, ze Saab nahodil neobvykle az poburujici tvary. Mne se 9-5 libi hodne, tenhle facelift uz o neco mene, ale porad je to lepsi nez ta seda nevyrazna a nezajimava mys (zejmena prave zpredu), jak tu nekdo dobre poznamenal o kousek vys).
S tím nesouhlasím, saab by se měl zase vrátit k tří a pětidveřovým hatchbackům (aspon u 9-3). jedno volvo už ve švédsku je, tak na co druhý. Saab byl vždy jedinečnej svojí technikou a celkovými proporcemi. tak ať jim GM dovolí aspoň ten tradiční vzhled, když už jim kazí technické řešení, resp. kvalitu. To jejich současné předelávání cadillaců a oplů je cesta do pekel.
Jo, slzy skalních fandů... Kamarád Saabista sedí v sauně s jeho kamrády Saabisty z Finska.. Sedí mlčky, potí se a není vidět, že pláčou... Mají Opel ještě o něco více rádi, než předtím.. jsou vděční, že se jejich SAAB zařadil po bok dakovým designovým skvostům, jako Kia Magentis či Opirus... :'-(
tohle je podle me prvni fotka noveho 9-3, ktera vypada jakz takz k svetu. uvidime v realu. ale asi se musi pocitat, ze tyhle auta nebudou pro masy lidi, jak tomu bylo doted...
Tak konečně začínám mít pocit, že Saab se zase začíná nacházet. Po nenápadných až nudných modelech 9-3, původní 9-5 a dosti otřesném faceliftu 9-5 konečně přichází originální, neotřelý až extravagantní severský design, který jasně odkazuje na tradici značky. Švédský Viking opět hrdě zvedá hlavu a ukazuje nám svou novou tvář. Přejme mu štěstí a úspěch. Já mu dávám jednoznačně :yes::yes::yes:
Díky svrco, na těch živých fotkách vypadá fakt moc pěkně. Jak z boku, tak i zezadu. Jen by mne zajímalo, zda černý rámeček masky u "holandského" typu je součást maskování, anebo se jedná o levnější variantu??
Černá barva je maskovací, rámečky budou stejné u všech verzí. Jinak, ten facelift je celkem povedený v přední části auta, spec. u Aera, které je na fotkách od "svrca", u běžných verzí je velmi na škodu ten kýčovitý rámeček kolem mlhovek, ale i tak je přední část povedená a dává 9-3 nový šmrnc přitom s odkazem na klasické saabovské předky. Se zadkem je to horší, "vylepšení" vzhledu tuzerskou optikou zadních světel je pro Saab nedůstojné. Po chromovaných rámečcích kolem světel 9-5, plastu kolem mhlhovek 9-3 a těchto tuzerlampách, se možná dočkáme v příštím faceliftu i modrých ledek. Saab míval úspěch díky své jisté avantgardnosti, jenže ta co do designu spočívala více v odlišnosti základních tvarových linek, sedan Saabu neměl ony, u konkurence v podstatě shodné, klasické proporce, byl prostě svůj a přesto elegantní, výjimečnost se také týkala použitých technických řešení (viz. lpění na turbo motorech v době, kdy premie tlačila šestiválce apod.) teď to vypadá jakoby nám Saab chtěl dokazovat, že všechno je při starém, a pořízením Saabu si kupujeme určitou vyjímečnost, ale já bohužel vidím ,co do techniky, jen konfekci průměrné kvality se snahou o odlišení se pouhými levnými triky. Několika verzemi současnými 9-3 i 9-5 jsem jel, a dokud Saab neukáže, doufám v dohledné době, novou 9-5, která bude na úrovni konkurence, zůstává pro mě značkou na jejíž světlé zítřky bych si nevsadil. ;-)
Zdar Dinare, díky za info ohledně maskování. Rámeček kolem mlhovek by mě až tolik nevadil, i když si jej klidně mohli odpustit. Z boku a ze předu se mi tenhle seveřan jednoznačně líbí. Ohledně zadních partií a tuzingových světel se jednoznačně shodnem. Tohle si v Trollsheimu mohli odpustit. Jinak si myslím, že tímhle liftem SAAB vykročil správnou cestou. 9-5 v současné podobě je dle mého názoru otřesná a navíc již značně zastaralá. Uvidíme jak bude vypadat další generace. Ostatně nevíš kdy se má objevit?? A v neposlední řadě technika všech vozů SAAB. Tady bych viděl asi největší slabinu celé dnešní produkce. Bohužel jsem toho názoru, že spojení SAABA s GM nebylo zrovna šťastnou volbou a značku jako takovou to poškodilo. Jak jsi trefně napsal sám - prémiovku nedělá konfekce od Oplu zabalená do diskutabilního kabátu, ani pár levných triků (chromové nevkusné rámečky světel u 9-5 a tuzingová zadní světla). Bohužel stejný osud potkal i Saabova amerického brtránka Cadillaca BLS. Nicméně chápu tenhle facelift jako první krok k ozdravění značky a doufám že se to podaří. Držím švédům palce. ;-)
Zcela souhlasím, i s tím držením palců, Saab na tom byl z hlediska toho jak jej vnímá trh podobně jako sousední Volvo, tedy kvalitní alternativa, v případě Saabu trochu avantgarda. Volvo designovým skokem S60ky a teď novou S80, V70 + faceliftem S40/V50 nabralo definitivně správný kurz směrem k premii, Saab se motá v kruhu. Nevím jakou strategií pro Saab GM měla, ale nic víc než pouhé "vytěžení" image značky není vidět a výsledkem je zastaralá 9-5, přebalené Opely a dýzly od Fiatu. Příklad Saabu může být i obecnou odpovědí na různé pokřiky ve zdejších diskusích, které tvrdí o té nebo oné značce, že je to šunt, který se prodává pouze kvůli jakési pseudoimage. Saab měl svou silnou a úzce vyhraněnou image, jejíž součástí byla nezpochybnitelná technická kvalita, dnes nabízí v tomto ohledu zcela průměrná auta a image...? Je logicky pryč. Takže takto to nefunguje, silná image např. premiové značky dokáže přežít tak max. jednu nevydařenou generaci, s druhou špatnou přichází i ztráta image. Je to hrubé zobecnění, ale příkladů je dost, např. image MB jako držáků je po jedné problematické generaci éčka pryč, těžko se dobývá zpět, a Saab bude muset předvést u 9-5 opravdu malý zázrak, aby dokázal dostat zpět alespoň část své bývalé image. Kdy má 9-5 přijít nevím, to je spíše otázka na Marka. Ale palce určitě držet Saabu budu, v Číně jsem už viděl několik Roewe a není to hezký pohled, nerad bych se dočkal nějakého SAEB nebo SAABE ve stylu přebouchané a ještě více pochromované staré 9-5. :-!
Stejně tak si myslím, že by SAAB měl v rámci svého znovuzrození rozšířit portfolio nabízených modelů. Stavět v Evropě na dvou modelových řadách a třech karosářských provedeních není zrovna to pravé ořechové. Někdo možná namítne, že SAAB nemá pouze dvě řady, nicméně modely 9-7X a 9-2X nemůže za SAABY považovat snad ani automobilový neználek. A pravověrný saabista anebo člověk trochu se orientující v autech ví, že se jedná o převlečené a ne moc podařené deriváty Chevroletu a Subaru Imprezy. O tom že jsou oba primárně určeny pouze pro zámořské trhy nemá smysl diskutovat. Tak jako tak by jen ještě více poškodily už tak pochroumanou pověst značky. Ohledně budoucnosti se velmi těším na Markův příspěvek na téma SAAB. Mě by se například líbilo moderní po evropsku stavěné SUV ve stylu Volva XC90, a také menší model konkurující volví C30. Stejně jako by SAABU slušelo nějaké pěkné kupé coby alternativa k Audi A5, BMW 3er coupé anebo Mercedesu CLK. Případná variace 4x4 některého z kombi ve stylu Volva XC anebo Audi A6 Allroad by také nemusela vyznít zle. A samozřejmě návrat ke kořenům - tzn. špičkové benzínové turbomotory a vyspělé sportovní podvozky. Dieselům od Fiatu bych nic až tak nevyčítal, nejsou špatné, ba co navíc SAAB, potažmo Opel anebo rovnou GM potřebnou naftovou motorizací na úrovni dnešní doby stejně nedisponuje. Tož tak. Budoucnost ukáže, kam se Viking se svými loděmi vypraví. Jestli napevno zakotví v prémiovém fjordu, anebo se utopí v oceánu mainstreemu... :-|:-| A chlape nestraš s tou čínou... ;-)
Máš pravdu, na dvou modelech se stavět nedá, otázkou jestli GM Saabu pustí podvozkovou platformu pro nějaký další model atd., otazníků je mnoho. A co se číňanů týká, doporučuju, pro případ, že by se některý z nich zeptal, jestli nevíme o evropské značce na prodej, mít připravenou standardní odpověď, jo vím, je to odtud k vám o něco blíž, ty auta se vám budou krásně přebouchávat a navíc mají moc pěkné jméno, MOSKVICH. :-);-)
Zdar Dinare, díky za info ohledně maskování. Rámeček kolem mlhovek by mě až tolik nevadil, i když si jej klidně mohli odpustit. Z boku a ze předu se mi tenhle seveřan jednoznačně líbí. Ohledně zadních partií a tuzingových světel se jednoznačně shodnem. Tohle si v Trollsheimu mohli odpustit. Jinak si myslím, že tímhle liftem SAAB vykročil správnou cestou. 9-5 v současné podobě je dle mého názoru otřesná a navíc již značně zastaralá. Uvidíme jak bude vypadat další generace. Ostatně nevíš kdy se má objevit?? A v neposlední řadě technika všech vozů SAAB. Tady bych viděl asi největší slabinu celé dnešní produkce. Bohužel jsem toho názoru, že spojení SAABA s GM nebylo zrovna šťastnou volbou a značku jako takovou to poškodilo. Jak jsi trefně napsal sám - prémiovku nedělá konfekce od Oplu zabalená do diskutabilního kabátu, ani pár levných triků (chromové nevkusné rámečky světel u 9-5 a tuzingová zadní světla). Bohužel stejný osud potkal i Saabova amerického brtránka Cadillaca BLS. Nicméně chápu tenhle facelift jako první krok k ozdravění značky a doufám že se to podaří. Držím švédům palce. ;-)
kazdej ma jinej nazor nekomu se saab libi nekomu ne ale nezapominejte ze neni100% ze to takhle bude vyapadat ale mate pravdu ze V a XC 70 je hnus(to novy)
Zjistil jsem se, ze i kdyz VIGGEN asi neuvidime, pripravuje se BLACK TURBO s podobnymi vlastnostmi. Tady se da rici pouze HURAAA!!! Dale je moznost 4x4 (u SAABu zajimave) a pro vyznavace dieselu bude CDTi s 212k a 400Nm. SAAB se nam vraci. Je to obdivuhodny vuz.
je to jeden ze způsobů jak se odlyšit od ostatních... podle mě je spoustu z Vás tak přehlceno koncernem VW, že už neuznává nic jinýho... NE VŠECHNY AUTA MUSÍ VYPADAT STEJNĚ!! pokud jde o SangYong, tak je to katastrofa... ale SAAB......... z toho auta prostě kouká něco víc ;-)
To co na prvy pohlad vyzera ako chromovana linka nad hlavnymi svetlometmi su listy pre denne svetla vyuzivajuce LED. :yes:
Staci si pozriet obrazky s vyssim rozlisenim [odkaz] a je to viditelne.
Co sa tyka zadnych svetiel, pokial ich spravia priehladne tak to bude hnus. Avsak vsetci saabisti pevne dufaju, ze to skonci ako u Sportcombi ci u konceptu 9-5 E100 a budu mat plast 'mliecny' ci 'ladovy' vid [odkaz]
Ten chrom, hlinik ci strieborny plast okolo hmloviek je ale trocha mimo, ale co uz.
V interieri sa nepredpokladaju vacsie zmeny, bol meneny a poznaceny GMfikaciou uz pre MY07.
Dalsie veci boli uz spomenute, hovori sa o benzinovom motore s vykonom cca 300 koni (black turbo) a twin-turbo GM dieseli cca 200+hp. Taktiez je iste, ze pride pohon vsetkych styroch, takmer s istotou od Haldexu, aj ked mozno o nieco neskor spolu s Black turbom.
Press kity na facelift 9-3 by sa mali zacat objavovat coskoro, pradpoklad je 3 tyzdne pred predstavenim na vyrocnom festivale v Trollhattane 6-10. juna.
Co sa tyka GM vs saab - prikladom nech je napr. to, ze prvym koncernovym autom na Epsilon 2 platforme mala byt komplet nova 9-5ka. Lenze vzhladom na prepad u Vectry sa nim stane prave toto vozitko a 9-5 bola odlozena o rok...
Saab vyráběl vždycky hezká auta.... Pak přišel zlom... Nejdřív podvozky z Rüsselsheimu, pak bastl 9-2X (nic proti Subaru, ale Saab má vypadat jinak), diesely (co má v Saabu co pohledávat nafta?), trapné 9-7X a megahnusný facelift 9-5... a teď zprzní i 9-3. Kombík se mi nelíbil kromě předku ani před faceliftem, tohle už je ovšem vrchol.....
Faceliftovaná 93 je pravý Saab, rozpoutal diskusi o svém designu ostatně jako každý model Saab od svého založení.
Dovedu pochopit, že se design některým nelíbí, ale jen proto jej odsuzovat a zařazovat mezi korejské event. čínské mutace automobilů je povrchní.
Design 95 či 93 je osobitý, vycházející z dlouhé tradice a každý pravověrný Saabista vidí logickou designovou návaznost. Osobně jsem potěšen že se Saab nezaprodal jak již zmiňované Volvo ať již v detailech designu (blinkr v zrcátkách) či tvorbou vozů pro široké masy.
Doufám že s novým designovým elánem příjde i vyřazení nepřeplňovaných motorů z palety Saabu a když už to musí být tak vytvoření důstojných dieslových motorů, jejichž příslibem by snad nové twin turbo mohlo být.