Druhá generace Saabu 9-5, která se původně měla začít prodávat v druhé polovině příštího roku, se z finančních důvodů nedostane do výroby dřív než v roce 2010.
Tak to není moc dobrá zpráva. Ale zas na druhou stranu chápu, že SAAB má spíš teď problém vůbec přežít, a to je přece jenom jednodušší s kompaktními modely, než s limizínou vyšší střední...
Nevíte někdo (ano Vadere, ta otázka je směrována primárně na tebe :-) ) jaký má SAAB poměr prodeje v USA/Evropa. Myslím, že jsem četl, že loni prodal v samotném Německu jen 4200 vozů, co je teda nic moc. Ale možná mysleli jenom jeden konkrétní model, doufám ;-\
jo jo, tohle jsem už četl. ale teď je situace asi trošku jiná, ne?
No a to víš, láska je slepá. Já vím, nemá největší kufr, nejmenší spotřebu, nejměkčí plasty, nejvíc odkládacích prostor...kurňa, vždyť je to vlastně šmejd >:D
Možná se zeptám hloupě, ale co je na SAABu tak zajímavého?
Je to byčejná předokolka, s nijak oslnivými jízdními vlastnostmi postavená na GM. Jak píšeš nemá ani velkej kufr a odkládací prostory, ani dobré zpracování interiéru. Jedinné čím disponuje je jakási aura něčeho netuctového, ale to většinou nestačí. Což potvrzují prodeje.
tož jsem ti odpověděl, ale bohužel se to nějak po... a nenatáhlo se to
takže k tvé otázce - někomu to stačí, někomu ne.
Mně se Saab prostě líbí, a když možná v žádné disciplíně nezvítězí (vlastně možná jo, stráta ceny nového vozu >:D ), přesto ho mít budu, a budu ho mít rád! :yes:
Jak si SAAB stojí za oceánem, nevim, ale v západní Evropě (EU15) prodal v posledních 4 letech pokaždé přes 80 tisíc kousků. Dlouhodobě (od 1990 do 2008) se motá kolem 0,5% tržního podílu. Pro srovnání - podobně stabilní tržní podíl má i Volvo kolem 1,5% nebo Jaguar cca 0,25% nebo Alfa Romeo cca 1%. (Více info snad brzy na blogu)
Jen pro představu, v ČR si drží za posledních 15 let cca 0,04% podíl trhu s novými vozy. ;-\
Holt už dávno není doba, kdy vydržel model na trhu 15 až 20 let s menšími úpravami. Ikdyž 9-5 si ji ještě pomatuje...
Jenom pak trošku nechápu, že přes relativně stabilní prodeje, jim to nějak finančně nešlape úplně ideálně. A ještě i větší část produkce umísťují v Evropě, takže nebyly asi až tak silně zasažení poklesem dolaru jako Volvo, pro které je přece jenom US trh hodně významný.
Český trh je hodně specifický, a pro Saab asi ne úplně nejdůležitejší. Přece jenom, když nemůžeš konkurovat množstvím převáženého vzduchu, tak nic neznamenáš :-!
No a z toho plánovaného kompletního přesunu výroby nové 9-5 do Reichu asi taky hodně lidí nadšeno nebude...No ale co s tím člověk nadělá ;-)
Saab ocekaval "modelovou ofenzivu v nejblizsich letech" uz pred x lety...a take vzdy prisla...u Volva, u Audi, u BMW :-) ...jen u toho charismatickeho Saabu ne a ne rozbit prasatko (GM) a trochu investovat ;-\ :no: vypada to spis jako "takticky ustup do predem pripravenych pozic ve vlastnim tylu"
Tipnul bych to na odprodej Saabu. GM je na tom dost blbě, má peníze tak do konce roku; bez půjčky by nejspíš "zhasli a zamkli". Takže tam Saab asi žádná budoucnost nečeká. Mně osobně přijde, že je ta značka mrtvá už dlouhou dobu, a nemyslim si, že by Saab chtěl koupit nějakej evropskej výrobce.
Jo, tak nejak to s GM vypada, Obama sice o vikendu prohlasil, ze US automobilky jsou pateri prumyslu a vlada je nemuze nechat padnout, nicmene z GM okamzite zahlasili, ze je to sice pekny, ale ze potrebuji tech 50mld$ hned (puvodni odhady byly jen 35 :-), ze do unora nevydrzi. Teoreticky by Bushovi melo byt uz uplne jedno, co podepise, i kvuli tomu, ze vcerejsi pruzkum ukazal, ze je nejneoblibenejsim US prezidentem od te doby, kdy se pruzkumy zacaly delat (nesouhlasi s nim 76% Americanu). Mluvi se o tom, ze pujcka/investice/dar by mely byt podminene urychlenym vyvojem pug-in hybridu a elektromobilu...
Hmm, je to sice smutné, ale celkem reálné. Snad bych jen neřekl, že je mrtvý už dlouho, spíš je v takové stavu klinické smrti. Snad se zachrání, a s ním aspoň malý přispěvek rozbíjející rychle postupující uniformitu na silnicích...
ty seš vážně vůl... :no: jinak to říct prostě nejde!!! Lancia přežije v pohodě i tvoje pravnuky...! a SAABa mám taky rád, sice to neni ital, ale líbí se mi designem... navíc si ségra v říjnu koupila 9-3 Sportcombi s dieselem od Fiatu ;-)