Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab – Tvarový vývoj švédské alternativy

Skandinávský tvůrce osobitých automobilů má nového majitele. Při této příležitosti si připomeňme dosavadní vývoj jeho designu, který již 63 let tvoří nezaměnitelný díl pomyslné mozaiky automobilového designu.
Zpět na článek
16. 6. 2012 16:59
16. 6. 2012 17:08
17. 6. 2012 03:38
17. 6. 2012 11:04
17. 6. 2012 11:14
17. 6. 2012 13:06
17. 6. 2012 21:29
16. 6. 2012 18:34
17. 6. 2012 13:29
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2012 13:51
17. 6. 2012 18:44
17. 6. 2012 20:35
17. 6. 2012 19:48
16. 6. 2012 16:59
9000
A 9000 jako nic?
Rozbalit vlákno
6
16. 6. 2012 17:08
Re: 9000
9000 nemá takový vliv na průběžný designový vývoj jako zmíněné modely (což ji však nediskvalifikuje).
Avatar - kosmonaut
17. 6. 2012 03:38
Re: 9000
Nesmysl. Nebýt 9000, není jak 9-5, tak ten tvůj průběžný designový vývoj. Pokud tím narážíš na skutečnost, že 9000 byla vyvíjena v programu Tipo4, pak podle té logiky nemá Alfa 164 vliv na průběžný designový vývoj Alfy Romeo, Fiat Croma nemá vliv na průběžný designový vývoj Fiatu a Lancia Thema nemá vliv na průběžný designový vývoj Lancie. Pokud pak půjdeme hlouběji, zjistíme, že Škoda Octavia nemá vliv na průběžný designový vývoj Škody a VW Golf nemá vliv na průběžný designový vývoj Volkswagenu.
9000 je pilíř designu moderního velkého Saabu ty průběžný designový vývoji.
Avatar - Mrakoplas
17. 6. 2012 11:04
Re: 9000
Na druhou stranu, byl to vůbec SAAB? Vždyť i zapalování bylo na špatném místě. :-)
17. 6. 2012 11:14
Re: 9000
Jo byl, Saab 9000 byl první u kterého použili přímé zapalování Saab Direct Ignition a taky u něj jako prvního použili řídící jednotku Trionic.
Avatar - Mrakoplas
17. 6. 2012 13:06
Re: 9000
Nicméně mi nevymluvíš, že startovací skříňka nebyla na svém místě. :-)
17. 6. 2012 21:29
Re: 9000
To ani vyvrátit nelze :-)
Avatar - donPedro
16. 6. 2012 18:34
Konec legendy
Tož (nejen) po tomhle [odkaz] zvostane v autosvětě jedná velká smutná díra. A tak hledí dolů, plný tah, vzhůru až za horizont ... Tož tak.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2012 18:43
Re: Konec legendy
Hlavně ten exteriér 9-5, nádhera. Vzpomínám, když jsem ho poprvé pořádně viděl, prostě jsem se na něj musel jít podívat a pořádně si ho z blízka prohlédnout. Je ho škoda.
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2012 13:29
9-5
Posledna 9-5 vyzera(la?) skvele.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mrakoplas
17. 6. 2012 13:51
Re: 9-5
Minulý čas je na místě. GM model 9-5 novému majiteli odmítlo licencovat a tak se už nikdy vyrábět nebude.
Škoda, přeškoda. Byla to sice přerostlá kráva (produktoví manageři GM by zasloužili do koulí), ale o kombi bych zcela jistě uvažoval (i když pravda, jen proto, že je to SAAB).
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2012 18:44
Re: 9-5
Zase to GM. :no: :no: :no:
Avatar - Mrakoplas
17. 6. 2012 20:35
Re: 9-5
A kdo jiný?
Balit techniku pro masová auta do jiného kabátku a vydávat to prémiovou třídu, byl běžný přístup GM. Kam to s ním dopracovali všichni víme... :no:
17. 6. 2012 19:48
Re: 9-5
Ja som ho už aj dokonca mal objednaného... veľká škoda ho...