Skandinávský tvůrce osobitých automobilů má nového majitele. Při této příležitosti si připomeňme dosavadní vývoj jeho designu, který již 63 let tvoří nezaměnitelný díl pomyslné mozaiky automobilového designu.
Nesmysl. Nebýt 9000, není jak 9-5, tak ten tvůj průběžný designový vývoj. Pokud tím narážíš na skutečnost, že 9000 byla vyvíjena v programu Tipo4, pak podle té logiky nemá Alfa 164 vliv na průběžný designový vývoj Alfy Romeo, Fiat Croma nemá vliv na průběžný designový vývoj Fiatu a Lancia Thema nemá vliv na průběžný designový vývoj Lancie. Pokud pak půjdeme hlouběji, zjistíme, že Škoda Octavia nemá vliv na průběžný designový vývoj Škody a VW Golf nemá vliv na průběžný designový vývoj Volkswagenu.
9000 je pilíř designu moderního velkého Saabu ty průběžný designový vývoji.
Hlavně ten exteriér 9-5, nádhera. Vzpomínám, když jsem ho poprvé pořádně viděl, prostě jsem se na něj musel jít podívat a pořádně si ho z blízka prohlédnout. Je ho škoda.
Minulý čas je na místě. GM model 9-5 novému majiteli odmítlo licencovat a tak se už nikdy vyrábět nebude.
Škoda, přeškoda. Byla to sice přerostlá kráva (produktoví manageři GM by zasloužili do koulí), ale o kombi bych zcela jistě uvažoval (i když pravda, jen proto, že je to SAAB).
A kdo jiný?
Balit techniku pro masová auta do jiného kabátku a vydávat to prémiovou třídu, byl běžný přístup GM. Kam to s ním dopracovali všichni víme... :no: