Skandinávský tvůrce osobitých automobilů má nového majitele. Při této příležitosti si připomeňme dosavadní vývoj jeho designu, který již 63 let tvoří nezaměnitelný díl pomyslné mozaiky automobilového designu.
A kdo jiný?
Balit techniku pro masová auta do jiného kabátku a vydávat to prémiovou třídu, byl běžný přístup GM. Kam to s ním dopracovali všichni víme... :no:
Hlavně ten exteriér 9-5, nádhera. Vzpomínám, když jsem ho poprvé pořádně viděl, prostě jsem se na něj musel jít podívat a pořádně si ho z blízka prohlédnout. Je ho škoda.
Minulý čas je na místě. GM model 9-5 novému majiteli odmítlo licencovat a tak se už nikdy vyrábět nebude.
Škoda, přeškoda. Byla to sice přerostlá kráva (produktoví manageři GM by zasloužili do koulí), ale o kombi bych zcela jistě uvažoval (i když pravda, jen proto, že je to SAAB).
Nesmysl. Nebýt 9000, není jak 9-5, tak ten tvůj průběžný designový vývoj. Pokud tím narážíš na skutečnost, že 9000 byla vyvíjena v programu Tipo4, pak podle té logiky nemá Alfa 164 vliv na průběžný designový vývoj Alfy Romeo, Fiat Croma nemá vliv na průběžný designový vývoj Fiatu a Lancia Thema nemá vliv na průběžný designový vývoj Lancie. Pokud pak půjdeme hlouběji, zjistíme, že Škoda Octavia nemá vliv na průběžný designový vývoj Škody a VW Golf nemá vliv na průběžný designový vývoj Volkswagenu.
9000 je pilíř designu moderního velkého Saabu ty průběžný designový vývoji.