Na kongresu SAE (Society of Automotive Engineers) v Detroitu se mimo jiné horlivě diskutovalo i o budoucnosti zážehových motorů. Velká skepse zavládla nad některými alternativní způsoby pohonu, zejména CNG.
Chudaci Brazilci. Jiz desitku let je tam hlavnim palivem lih. Nova auta bez lihoveho systemu se tam temer neprodavaji. A ted ta rana az se dozvedi, ze jejich auta nemaji budoucnost.
podla mna maju buducnost auta na baterky. technologia ide dopredu, o niekolko rokov budu baterky mensie, lahsie, rychlejsie dobijatelne a auta budu mat vacsi dojazd. pridem s autom na "pumpu", zapojim to tam na 5 minut a idem dalsich 1000km. pripadne mam druhu baterku o rozmeroch knihy v kufri ktoru som si dobil doma. samozrejmostou su nulove emisie a stare baterky sa budu recyklovat. niekomu moze vadit bezhlucny chod, ale kdeze, auta budu mat system volitelneho ozvucenia pohonu. to znamena, ze si vodic moze vybrat ci chce zvuk chrochtaveho muscle car-u zo 70-tych rokov, formuly 1, prudovej stihacky, alebo hoci aj cvrlikanie cvrckov... tak ja vidim idealny pohon ! ;-)
S tou velikosti to je prehnane, ale zvukovy doprovod, proc ne >:D Jen vzpomente na mobilni telefony. Jake baterie tam byly pred cca 7 lety a jake tam jsou ted? Elektrina ma budoucnost, coz se o rope rict neda:D
osobne moc nechapu, proc je o CNG a i LPG tak malej zajem, i u novejsich ojetych aut se prece prestavba na LPG musi ekonomicky vyplatit.. ale z ekologickyho hlediska asi LPG nic moc neresi a prestavba na CNG je asi podstatne drazsi.. U levnych aut se to asi moc nevyplati a kdo si koupi drazsi, tak prece nebude chtit bejt za "setrilka co jezdi na plyn" kdyz on na ten benzin prece ma...
Prestavba na LPG se u noveho auta zaplati po zhruba stejne dobe jako diesel, v tom bych problem nevidel. Horsi je, ze zaroven ziskas spoustu neprijemnosti - nemuzes do podzemnich garazi, prijdes o cast kufru nebo rezervni kolo a neprodavaji to taky u kazde pumpy. S CNG je to jeste horsi - pumpy skoro zadne, auto navic hodne pribere na vaze a dojezd je ubohy.
ze benzin ma buducnost? uz ma to stve ze sa v smere alternatyvnych paliv nic vyrazne nerobi...tie cng, lpg, biopaliva...to je len mutenie vody. A to ze niekde po L.A. beha nejake bmw za 10 melov, co je na vodik tak to ma velmi nenadchyna. No a dnes ma dozralo ze u nas na Slovensku padla myslienka za zlacnenie benzina a nafty (akoze nic v zlom, beriem ze je to lepsie pre spotrebitelov, ale vsetko ma svoje + a -) ale problem je v tom ze tych 2,8 miliardy o ktore by statny rozpocet prisiel nikomu chybat nebudu, tak neviem preco by cena nemohla ostat na tejto urovni a tie peniaze investovat do vyskumu. Neviem preco EU v tomto smere nerobi nic, s plnohodnotnym vyvojom by sa malo zacat co najskor aby sa mohlo na nove technologie prejst plynulo, aby vykonovo a dojazdovo nahradili dnesne motory, paliva atd. Pravdepodobne odpoved na vsetky otazky v tomto smere su bohatstvo a postavenie ropnych spolocnosti vo svete. som fakt zvedavy do kedy to bude trvat, ci prideme o 40 - 50 rokov na pumpu a mi povedia ze pohonnych hmot uz niet, lebo ropne spolocnosti vodili cely svet za nos az do poslednej chvile(kvapky) ;-\
se nedivím, když dodatečná zástavba nebo i přímo automobilky CNG dodávají za 80 000 kč a výše. To Bursík nikdy neřekne! A že se vám to vyplatí až za 50000 (každému trochu jinak) km, si dopočítáte sami...
jde do skoro do kazdyho i staryho benzinaku.
Nejen v zahranici delaji prestavby, nebo si do staryho benzinaku namontuju tohle: e85.rostlinnyolej.cz
a muzu jet na E85 namisto benzinu.
Prestavba nestoji ani 10% jako u CNG a provoz je na rozdil od CNG ekologicky protoze je z obnovitelneho zdroje...