Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Samosvorné diferenciály: Do hry vstupuje elektronika (2.část)

V prvním díle jsme si popsali samosvorné diferenciály, které pracují na ryze mechanickém principu. Nyní si ukážeme několik příkladů samosvorných diferenciálů, využívajících „vyšší inteligenci“.
Zpět na článek
16. 2. 2016 15:24
16. 2. 2016 15:51
16. 2. 2016 16:11
16. 2. 2016 16:31
16. 2. 2016 16:36
16. 2. 2016 16:39
16. 2. 2016 16:43
16. 2. 2016 16:52
16. 2. 2016 16:58
16. 2. 2016 17:11
16. 2. 2016 17:06
16. 2. 2016 17:55
16. 2. 2016 18:16
16. 2. 2016 09:46
Mam otazku k VAQ
Ako je to pri prudkom rozbehu v priamom smere? Ked kolesa zacnu preklzovat, zacne VAQ zaberat alebo zabera len pri toceni volantu cize pri prechadzani zakrutami? Lebo Megane RS ma klasicky diferencial a sa mi zda ze ma rozbehy lepsie...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
16. 2. 2016 10:54
Re: Mam otazku k VAQ
VAQ podle mého názoru funguje jen v zatáčce a to navíc ještě když se jede rychle. Pokud se jede pomaleji tak stačí XDS. V interních materiálech se doslova píše, že díky VAQ se sníží zásahy protiprokluzového systému. Označují jej TCS.
17. 2. 2016 09:27
Re: Mam otazku k VAQ
Takže se váš názor rozchází s interními materiály automobilky?
16. 2. 2016 13:34
Pekny clanek
Diky za super clanek! Tyhle technicky orientovane clanky me zajimaji podstatne vic nez recence vsemoznych crossoveru a srovnavaci testy s predem jasnym vitezem.
Taky diky za to, ze jste tentokrat pridali vice obrazku s popisem, preci jen je to dost technicka materie. Ale dokazal bych si predstavit tech popisu v galerii jeste vice, treba u tech detailnich zobrazeni (napr. obr. 14-16 atd.), tam uz se trochu ztracim.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
16. 2. 2016 15:24
.
proč to není nesmyslně rozdělené na deset stránek?
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2016 15:51
XDS+
"Celkově je na zadní nápravu přenášeno za normálních podmínek 55 procent točivého momentu. V extrému to ale může být až 70 procent...

Tady si systém pravděpodobně pomáhá přibrzďováním předních kol podobně, jako to umí XDS+".

co je to za blost. kdyz tam neni centralni diferencial???
muzete mi vysvetlit, jak XDS+/Haldex dokaze na zadni napravu dostat vic nez 50% tociveho momentu, kdyz je tam misto difu spojka? kdyz pribrzdite predni napravu, pribrzdite i hridel, ktera pres ono spojku pripojuje zadek. Takze nekde bude chybka... zadni naprava se NIKDY se sepnutou spojkou nebude tocit rychleji nez predni
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ham.
16. 2. 2016 16:11
Re: XDS+
Ano, to s tím přibrzďování je asi nesmysl, ale přesto se zadní kola mohou točit rychleji. Řešení GKN Twister/Fordu RS využívá jiný převod vzadu než vpředu, takže zadní kola se v situaci kdy jsou sepnuté spojky na zadních kolech točí o něco rychleji než přední kola a tím pádem jde větší moment dozadu, Ford uvádí těch 70% v modu drift.
16. 2. 2016 16:31
Re: XDS+
Ham: už jsme prodiskutovali, že těch 70% udávaných Fordem je velmi pochybné číslo a skutečnost bude pravděpodobně zcela jiná. Podle mě mnohem vyšší
16. 2. 2016 16:39
Re: XDS+
Tak mi prosím vysvětli, z čeho vyplývá těch 70% a k čemu je vlastně dobré že je to tak málo
Avatar - Ham.
16. 2. 2016 16:43
Re: XDS+
Málo to není a důvody proč si myslím, že to není 100% na zadek jsem ti už napsal. Opakovat to nebudu.
16. 2. 2016 16:52
Re: XDS+
Dobrá, tak jsem se zmýlil v přesvědčení že jsme se shodli.

Já tedy zůstanu u názoru že 70% málo je. A argumentuji stále tvrzením, že čím víc síly jde dozadu, tím jde auto do driftu snadněji. Pokud by měl FF jen 70%, driftoval by citelně hůře než libovolná zadokolka se samosvorem, která má vzadu vždy plných 100%.
Avatar - white label
16. 2. 2016 16:58
Re: XDS+
Pokud si pamatuji, tak si tvrdil, že to může být dokonce přes 100% na zadek
S tou libovolnou zadokolkou nemůžu souhlasit. Např. zadokolka s motorem o výkonu 100 koní, zřejmě nebude vždycky driftovat citelně lépe, než 350ti koňový FoIIIRS, byť jen se 70% na zadku.
16. 2. 2016 17:11
Re: XDS+
Ano správně, stále tvrdím že to může být přes 100% na zadek a proto FF driftuje lépe než zadokolka.

Co se týká druhé části, je to věc k debatě. Abychom zůstali relevantní, srovnávejme srovnatelné, tj. stejně výkonná auta obou provedení.

Pokud bys chtěl přeci jen srovnávat nesrovnatelné a dokazovat mi tím že snad nemám pravdu, zkusil bych pro porovnání se 30:70 AWD vzít jako zadokolku třeba stokoňovou motokáru

Ale oba asi víme jak to bylo myšlené
Avatar - Ham.
16. 2. 2016 17:06
Re: XDS+
FF RS je stavěný primárně jako čtyřkolka a drift mód je pouze jeden z módů které umí, takže nevidím nějaký zvláštní důvod dělat z něj nějaký driftovací speciál, to že čím víc jde dozadu usnadňuje driftování jsem nijak nezpochybňoval. První testy a ohlasy říkají, že se s tím driftovat dá, že se zadokolkou se samosvorem to jde lépe asi nikdo nebude popírat. FoFo v race modu zase bude lepší na zakroucené rozbité okresce.
16. 2. 2016 17:55
Re: XDS+
Ham: nechci to dále pitvat, ale ještě jednou bych připomněl že tvrzení Fordu o max.70% dozadu je v absolutním rozporu s informací o sepnutí obou zadních spojek napevno, která zazněla v článku věnovanému FF.

Buď je síla dozadu opravdu omezena těmi 70% ale takové omezení zajistí pouze částečný prokluz spojek, anebo jsou spojky zatnuté napevno a pak jde díky zpřevodování dozadu komplet vše. Prostě jedno vylučuje druhé

Já věřím té druhé variantě
Avatar - Ham.
16. 2. 2016 18:16
Re: XDS+
Já si myslím, že Ford udává reálné číslo a v žádném rozporu to není.
16. 2. 2016 17:01
Pěkný článek, ale ...
Určitě dá hromadu práce posbírat tolik údajů a informací o tolika různých systémech. Podle mě je ale velká škoda, že texty nejsou přímo doplněny ilustracemi, protože hledat příslušné obrázky v galerii prakticky bez popisů je fakt na mašli.

Kromě toho by chtělo vyladit některé věcné chyby. Například co zmínli Ted s tím přibrzďováním předních kol, nebo podivnou informaci o změnách stálého převodu zadní nápravy Mitsubishi Active Yaw Control v souvislosti se zatáčením auta. Oboje naznačuje, že se autor v tématu neorientuje zcela bezchybně. Faktem ale je, že se jedná o docela složitou problematiku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
16. 2. 2016 17:03
Re: Pěkný článek, ale ...
Mě by třeba zajímalo, jaké typy aktivních difů používá aktuálně Porsche.