Podle meho nazoru nelze rici, ze Saturn, jako znacka by byl tak neuspesnym projektem. Jiste, vyhovuje tve definici nesplnenych ocekavani. Jde ale i o to, nakolik nerealisticka ta ocekavani byla, v pripade Saturnu pak velmi nerealisticka. Pocatek kariery bych naopak hodnotil jako uspech, vstup na trh, byt za know-how podpory materskeho koncernu, se povedl, auta se prodavala dobre, za pricinu dalsich obtici bych oznacil vedle dvou hospodarskych krizi take neschopnost vedeni budovat znacku kontinualne, tj. prvni modely symbolizovaly spotrebni, presto pokrokova reseni s dobrym pomerem cena/vykon. Jestli pozdejsi zmena v profilaci automobilky byla zapricinena tlakem v pocatku podcenovane korejske low-end produkce je tezke rici. Zanikla spousta jinych, s delsi historii a daleko mene prodanymi vozy, takze prestoze jako uspech se projekt Saturn hodnotit neda, najde se urcite dost horsich.
Svýho času, v devadesátých letech to byla úspěšná a oblíbená auta,se kterými byli lidé spokojeni (četl jse thedá v SM, snad JD Power,kde se Saturny umísťovali skvěle) a někteří dodnes jsou
Ale o tom to je - rozdiel medzi ocakavaniami vyrobcu a realitou (...naviac, sa tieto clanky vztahuju k poslednemu desatrociu, ktore bolo pre Saturn a GM katastrofou). To ze boli ocakavania nastavene zle je prapricina toho neuspechu. Ak by boli nastavene realistickejsie
mozno by sa ukazalo, ze biznis-model pre tuto znacku vobec neexistuje....
A pochybujem, ze Saturn bol kedy naozaj uspesny - ak by ten uvodny format znacky bol vyhrou, tak by pri nom GM zotrvala a nemenila by obsah tohto brandu. Hned 2x. Mozno su tie auta oblubene a zakaznici su s nimi spokojni, ale tych zakznikov nikdy nebolo vela.
Mozno ma tie paramtere. Dam ho tam, ak mi dodas planovane pocty predaja a vysledky (cca. za poslednych 5-10 rokov). Ked ich nemam - mozu to byt len tie dojmy... ;-)
Vyrobne cisla by este islo dohladat - ale planovane pocty su problem. ;-\
Inak Saab podla mna nie je typicky neuspesna znacka - aspon nie ako Saturn. Saab by klientelu aj mal, len ma ine problemy. Saturn mieril s virtualnym brandom na low-end, na ktory nie je v USA kontinualna klientela v dostatocom objeme. A potom hral ulohu mainstremu, a tam zas neslo bojovat s rovnako zameranym, ale silnejsim Chevy...
Načo je dobré na jeden typ auta lepiť v rôznych krajinách inú značku? Načo potrebuje byť na trhu jedno auto, ktoré je totožné predávané pod značkou Opel, Vauxhall alebo nejaký Saturn?? Nestačil by Opel? Ak Vauxhall alebo Saturn jednoducho nemá na to aby vyvíjal vlastné modely, tak nech zanikne a užíva si aspoň akej takej histórie. Aj tak dnes o nich všetci budú hovoriť len ako o rebrandovaných Oploch. Rovnako ako o Chrysleroch, ktoré nikdy nebudú Lancie, ale len rebrandované Chryslere...
Nerozumiem týmto zbytočnostiam... Veď pre GM musí byť nákladnejšie prevádzkovať všetky 3 značky, ako keby sa sústredili len na jednu...
Protože tradicionalismus lidí. U nás se to projevuje honem na škodovky a VW, jinde by zase prostě lidi auto pod jinou značkou nepřijali. Vauxhall v Británii má své jméno, zatímco Opel moc ne. Změna by Opel připravila o významný trh. A tak podobně...
jaký o něj byl zájem a produkce jela sand dokonce ve dvou nebo tří směnách....
Takže o nesúpěchu celé značky - to je totální nesmysl.
jednotilvé modely Saturny úspěšné byly, co sem ale nikd ynepochopil bylo proč byla tato zančka zavedena a GM raděj nedal peníze do zlepšení pověsti tradičních zanček jako Buick, Oldsmobile a Pontiac....