Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Neúspěšné modely: Saturn (1985-2010)

15 komentářů

Andy
Podle meho nazoru nelze rici, ze Saturn, jako znacka by byl tak neuspesnym projektem. Jiste, vyhovuje tve definici nesplnenych ocekavani. Jde ale i o to, nakolik nerealisticka ta ocekavani byla, v pripade Saturnu pak velmi nerealisticka. Pocatek kariery bych naopak hodnotil jako uspech, vstup na trh, byt za know-how podpory materskeho koncernu, se povedl, auta se prodavala dobre, za pricinu dalsich obtici bych oznacil vedle dvou hospodarskych krizi take neschopnost vedeni budovat znacku kontinualne, tj. prvni modely symbolizovaly spotrebni, presto pokrokova reseni s dobrym pomerem cena/vykon. Jestli pozdejsi zmena v profilaci automobilky byla zapricinena tlakem v pocatku podcenovane korejske low-end produkce je tezke rici. Zanikla spousta jinych, s delsi historii a daleko mene prodanymi vozy, takze prestoze jako uspech se projekt Saturn hodnotit neda, najde se urcite dost horsich.
Avatar - Vencos
Vencos
Svýho času, v devadesátých letech to byla úspěšná a oblíbená auta,se kterými byli lidé spokojeni (četl jse thedá v SM, snad JD Power,kde se Saturny umísťovali skvěle) a někteří dodnes jsou
Marko
Ale o tom to je - rozdiel medzi ocakavaniami vyrobcu a realitou (...naviac, sa tieto clanky vztahuju k poslednemu desatrociu, ktore bolo pre Saturn a GM katastrofou). To ze boli ocakavania nastavene zle je prapricina toho neuspechu. Ak by boli nastavene realistickejsie
mozno by sa ukazalo, ze biznis-model pre tuto znacku vobec neexistuje....

A pochybujem, ze Saturn bol kedy naozaj uspesny - ak by ten uvodny format znacky bol vyhrou, tak by pri nom GM zotrvala a nemenila by obsah tohto brandu. Hned 2x. Mozno su tie auta oblubene a zakaznici su s nimi spokojni, ale tych zakznikov nikdy nebolo vela.
Avatar - R32
R32
Tak to potom čakám kedy tu dáš aj celý SAAB... 😄 Parametre na to má 😄
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tak tak...
Marko
Mozno ma tie paramtere. Dam ho tam, ak mi dodas planovane pocty predaja a vysledky (cca. za poslednych 5-10 rokov). Ked ich nemam - mozu to byt len tie dojmy... 😉
Avatar - R32
R32
Moja angličtina je slabá, času málo, ostanem pri dojmoch... (a vlastnom presvedčení) >😁
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Moje angličtina je výborná, času mám dost, nerad bych zůstal u dojmů >😁 Ale Markovi práci krást nebudu >😒]
Avatar - R32
R32
Čo som zatiaľ vyňúral bol rok 2010 - 32 048 ks, rekordný rok 2006 - 88 859 ks... :-!
Marko
Vyrobne cisla by este islo dohladat - ale planovane pocty su problem. ;-\

Inak Saab podla mna nie je typicky neuspesna znacka - aspon nie ako Saturn. Saab by klientelu aj mal, len ma ine problemy. Saturn mieril s virtualnym brandom na low-end, na ktory nie je v USA kontinualna klientela v dostatocom objeme. A potom hral ulohu mainstremu, a tam zas neslo bojovat s rovnako zameranym, ale silnejsim Chevy...
zino
Načo je dobré na jeden typ auta lepiť v rôznych krajinách inú značku? Načo potrebuje byť na trhu jedno auto, ktoré je totožné predávané pod značkou Opel, Vauxhall alebo nejaký Saturn?? Nestačil by Opel? Ak Vauxhall alebo Saturn jednoducho nemá na to aby vyvíjal vlastné modely, tak nech zanikne a užíva si aspoň akej takej histórie. Aj tak dnes o nich všetci budú hovoriť len ako o rebrandovaných Oploch. Rovnako ako o Chrysleroch, ktoré nikdy nebudú Lancie, ale len rebrandované Chryslere...

Nerozumiem týmto zbytočnostiam... Veď pre GM musí byť nákladnejšie prevádzkovať všetky 3 značky, ako keby sa sústredili len na jednu...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože tradicionalismus lidí. U nás se to projevuje honem na škodovky a VW, jinde by zase prostě lidi auto pod jinou značkou nepřijali. Vauxhall v Británii má své jméno, zatímco Opel moc ne. Změna by Opel připravila o významný trh. A tak podobně...
Don Martinez
Každopádně Opel je v přelepování značek na čumáku přeborník... Teď se ho snaží dohnat Fiat 😄 ...
zino
to ano, ale napríklad to logo Vauxhall nevyzerá zrovna moc vábne na tých autách... ten tradičný oplácky tam sedí oveľa viac...
Avatar - Anonym
Anonym
jaký o něj byl zájem a produkce jela sand dokonce ve dvou nebo tří směnách....

Takže o nesúpěchu celé značky - to je totální nesmysl.
jednotilvé modely Saturny úspěšné byly, co sem ale nikd ynepochopil bylo proč byla tato zančka zavedena a GM raděj nedal peníze do zlepšení pověsti tradičních zanček jako Buick, Oldsmobile a Pontiac....