Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neúspěšné modely: Saturn (1985-2010)

História značky Saturn siaha do polovice 80. rokov. Jej pôvodným poslaním vrámci koncernu General Motors mala byť výroba low-endových modelov.
Zpět na článek
13. 7. 2011 02:18
13. 7. 2011 08:26
13. 7. 2011 09:51
13. 7. 2011 10:07
13. 7. 2011 12:37
13. 7. 2011 17:57
13. 7. 2011 20:09
13. 7. 2011 21:55
13. 7. 2011 14:27
13. 7. 2011 02:18
Nesouhlasim
Podle meho nazoru nelze rici, ze Saturn, jako znacka by byl tak neuspesnym projektem. Jiste, vyhovuje tve definici nesplnenych ocekavani. Jde ale i o to, nakolik nerealisticka ta ocekavani byla, v pripade Saturnu pak velmi nerealisticka. Pocatek kariery bych naopak hodnotil jako uspech, vstup na trh, byt za know-how podpory materskeho koncernu, se povedl, auta se prodavala dobre, za pricinu dalsich obtici bych oznacil vedle dvou hospodarskych krizi take neschopnost vedeni budovat znacku kontinualne, tj. prvni modely symbolizovaly spotrebni, presto pokrokova reseni s dobrym pomerem cena/vykon. Jestli pozdejsi zmena v profilaci automobilky byla zapricinena tlakem v pocatku podcenovane korejske low-end produkce je tezke rici. Zanikla spousta jinych, s delsi historii a daleko mene prodanymi vozy, takze prestoze jako uspech se projekt Saturn hodnotit neda, najde se urcite dost horsich.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Vencos
13. 7. 2011 08:26
Re: Nesouhlasim
Svýho času, v devadesátých letech to byla úspěšná a oblíbená auta,se kterými byli lidé spokojeni (četl jse thedá v SM, snad JD Power,kde se Saturny umísťovali skvěle) a někteří dodnes jsou
13. 7. 2011 09:51
Re: Nesouhlasim
Ale o tom to je - rozdiel medzi ocakavaniami vyrobcu a realitou (...naviac, sa tieto clanky vztahuju k poslednemu desatrociu, ktore bolo pre Saturn a GM katastrofou). To ze boli ocakavania nastavene zle je prapricina toho neuspechu. Ak by boli nastavene realistickejsie
mozno by sa ukazalo, ze biznis-model pre tuto znacku vobec neexistuje....

A pochybujem, ze Saturn bol kedy naozaj uspesny - ak by ten uvodny format znacky bol vyhrou, tak by pri nom GM zotrvala a nemenila by obsah tohto brandu. Hned 2x. Mozno su tie auta oblubene a zakaznici su s nimi spokojni, ale tych zakznikov nikdy nebolo vela.
Avatar - R32
13. 7. 2011 10:07
Re: Nesouhlasim
Tak to potom čakám kedy tu dáš aj celý SAAB... :-) Parametre na to má :-)
13. 7. 2011 12:37
Re: Nesouhlasim
Mozno ma tie paramtere. Dam ho tam, ak mi dodas planovane pocty predaja a vysledky (cca. za poslednych 5-10 rokov). Ked ich nemam - mozu to byt len tie dojmy... ;-)
Avatar - R32
13. 7. 2011 17:57
Re: Nesouhlasim
Moja angličtina je slabá, času málo, ostanem pri dojmoch... (a vlastnom presvedčení) >:D
Avatar - Johny.Rico
13. 7. 2011 18:05
Re: Nesouhlasim
Moje angličtina je výborná, času mám dost, nerad bych zůstal u dojmů >:D Ale Markovi práci krást nebudu >:-[]
Avatar - R32
13. 7. 2011 20:09
Re: Nesouhlasim
Čo som zatiaľ vyňúral bol rok 2010 - 32 048 ks, rekordný rok 2006 - 88 859 ks... :-!
13. 7. 2011 21:55
Re: Nesouhlasim
Vyrobne cisla by este islo dohladat - ale planovane pocty su problem. ;-\

Inak Saab podla mna nie je typicky neuspesna znacka - aspon nie ako Saturn. Saab by klientelu aj mal, len ma ine problemy. Saturn mieril s virtualnym brandom na low-end, na ktory nie je v USA kontinualna klientela v dostatocom objeme. A potom hral ulohu mainstremu, a tam zas neslo bojovat s rovnako zameranym, ale silnejsim Chevy...
13. 7. 2011 14:27
Vysvetlite mi...
Načo je dobré na jeden typ auta lepiť v rôznych krajinách inú značku? Načo potrebuje byť na trhu jedno auto, ktoré je totožné predávané pod značkou Opel, Vauxhall alebo nejaký Saturn?? Nestačil by Opel? Ak Vauxhall alebo Saturn jednoducho nemá na to aby vyvíjal vlastné modely, tak nech zanikne a užíva si aspoň akej takej histórie. Aj tak dnes o nich všetci budú hovoriť len ako o rebrandovaných Oploch. Rovnako ako o Chrysleroch, ktoré nikdy nebudú Lancie, ale len rebrandované Chryslere...

Nerozumiem týmto zbytočnostiam... Veď pre GM musí byť nákladnejšie prevádzkovať všetky 3 značky, ako keby sa sústredili len na jednu...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
13. 7. 2011 14:38
Re: Vysvetlite mi...
Protože tradicionalismus lidí. U nás se to projevuje honem na škodovky a VW, jinde by zase prostě lidi auto pod jinou značkou nepřijali. Vauxhall v Británii má své jméno, zatímco Opel moc ne. Změna by Opel připravila o významný trh. A tak podobně...
13. 7. 2011 17:05
Re: Vysvetlite mi...
Každopádně Opel je v přelepování značek na čumáku přeborník... Teď se ho snaží dohnat Fiat :-) ...
13. 7. 2011 23:07
Re: Vysvetlite mi...
to ano, ale napríklad to logo Vauxhall nevyzerá zrovna moc vábne na tých autách... ten tradičný oplácky tam sedí oveľa viac...
Avatar - Barrichello
19. 7. 2011 10:26
Saturn Sky se nestíhal vyrábět
jaký o něj byl zájem a produkce jela sand dokonce ve dvou nebo tří směnách....

Takže o nesúpěchu celé značky - to je totální nesmysl.
jednotilvé modely Saturny úspěšné byly, co sem ale nikd ynepochopil bylo proč byla tato zančka zavedena a GM raděj nedal peníze do zlepšení pověsti tradičních zanček jako Buick, Oldsmobile a Pontiac....
Rozbalit vlákno
0