Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Schváleno: Europoslanci prosadili zavedení tísňového volání 112 u aut

Nejpozději do března 2018 budou muset být nová auta povinně vybavena systémem nouzového volání eCall, který automaticky spojí vůz s linkou tísňového volání 112. Počet mrtvých při autonehodách by se měl díky tomu snížit o desetinu.
Zpět na článek
28. 4. 2015 10:23
28. 4. 2015 11:25
28. 4. 2015 11:29
28. 4. 2015 11:36
28. 4. 2015 12:11
28. 4. 2015 12:14
28. 4. 2015 13:27
28. 4. 2015 21:17
29. 4. 2015 21:23
28. 4. 2015 18:04
29. 4. 2015 09:05
29. 4. 2015 14:11
28. 4. 2015 18:10
28. 4. 2015 12:13
28. 4. 2015 21:14
29. 4. 2015 06:50
28. 4. 2015 13:31
29. 4. 2015 09:59
28. 4. 2015 12:51
28. 4. 2015 12:52
28. 4. 2015 13:30
28. 4. 2015 17:11
28. 4. 2015 18:17
28. 4. 2015 21:27
28. 4. 2015 21:58
29. 4. 2015 01:04
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 10:23
Škoda
že u toho není možnost volby, třeba jako příplatková výbava. O Velkého Bratra v autě nestojím.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 11:25
Re: Škoda
Mám, původní tlačítkový ;-)
28. 4. 2015 11:29
Re: Škoda
Tak i ten se dá dohledat s přesností na pár desítek metrů.
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 11:36
Re: Škoda
Ten můj 3 roky starý za litr se bude hůře stopovat než dne moderní clever mobily.
28. 4. 2015 11:45
Re: Škoda
Mal by si ho zahodit a vratit sa k verejnemu telefonnemu automatu. Takisto zrusit ucet v banke a vsetko platit v hotovosti, inak si Ta najdu ;-) Idealne tiez zrusit prijem zasielok na domacej adrese a nepouzivat internet, a ked uz, tak len v internetovej kaviarni.
28. 4. 2015 12:11
Re: Škoda
Vy jste fakt tupé ovce. Jedna věc je být připojený do mobilní sítě a jiná mít napojené auto! Za 1/ Dopravka jen tak nedostane výpis rychlosti pohybu mobilů, což u těch věci v autě ano - bude to nativní funkce! Do mobilu si ji musíte sami dohrát! A za 2/ Mobil vypnu, auto za jízdy ne! Vaše tupá logika, je když už si mě skřipl ve dveřích, tak mě rovnou dobij a zabij. Stejně tak kartou platit nemusím (zatím) a má o mě zase přehled jen banka a policie až na vyžádání (zatím).
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 12:14
Re: Škoda
Zatím zatím, ale smyčka se utahuje.
28. 4. 2015 13:27
Re: Škoda
a teď tu o červené karkulce :-) ono se z dat GSM sítě dá určit jak rychle se to zařízení pohybuje ? od kdy s jakou přesností ??
28. 4. 2015 15:24
Re: Škoda
Invektivy si vyprosujem. Moje auto je uz teraz pripojene na internet a vobec ma to netrapi ;-)
Avatar - Pepa_007
28. 4. 2015 21:17
Re: Škoda
A vadilo by vám mít v bytě včetně koupelny v každém pokoji kameru připojenou na policii? Může to snížit statistiky vykradení domácnosti.

eCall ano, ale jako volitelný.
Start&Stop ano ale jako volitelný.
Atd....
29. 4. 2015 21:23
Re: Škoda
Systém eCall jako takový nevyžaduje možnost aktivace zvenčí. Stejně tak kamerový systém nemusí být přístupný zvenčí. Lepší analogie tedy je: Vadilo by vám mít v bytě alarm, který sám zavolá policii, když ho někdo spustí? Místo spoléhání se na sousedy. A to má kde kdo (byť je to třeba PCO, ne přímo policie).
28. 4. 2015 18:04
Re: Škoda
Jak je jednoduché nechat si vyplácet plat v hotovosti? A co takhle placení větších částek v hotovosti? A teď si vem, kolik lidí by bylo rádo za majetková přiznání.

Jinak možnost sledovat pohyb (a tedy rychlost) zapnutého telefonu tu je. Ale stejně jako v případě aut s vestavěnými navigacemi atp., zatím to zákon neumožňuje. I kdyby ta data byla dostupná, potřebují tvůj souhlas, popřípadě soudní příkaz. Stejně jako u té banky.
29. 4. 2015 09:05
Re: Škoda
Vsadím boty, že to dopravka rovnou dostane na starost k obsluze nebo ještě lépe nějaká soukromá firma ;-\
29. 4. 2015 14:11
Re: Škoda
V ČR to přeci mají na starost hasiči, tak jaká "dopravka"? A potřebné mobilní sítě jsou samozřejmě ve vlastnictví (nestátních) firem.
28. 4. 2015 18:10
Re: Škoda
Zato ty budeš velice ostrá ovce, koukám.
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 12:13
Re: Škoda
Kdyby to šlo, účet zruším (platím hotově a nemám s tím problém) a telefon zahodím, protože je akorát na otravování (zlaté pevné linky, kdy lidi, než něco z huby vypustili, museli u toho přemýšlet a né 100x denně volat všem okolo).
Avatar - Pepa_007
28. 4. 2015 21:14
Re: Škoda
Asi dá. Ale když používá anonymní předplacenku. Tak už možnost sledování stáhne na minimum.

Necheš aby tě dohledali podle mobilu: tak jej jednoduše vypnu. U eCall to nepůjde. Teoreticky. :-)
29. 4. 2015 06:50
Re: Škoda
Klasická GSM rušička a je klid.
28. 4. 2015 13:31
Re: Škoda
Tě nepotěším.Už to schválily:

[odkaz]
29. 4. 2015 09:59
Re: Škoda
ty já nevím, že se kvůli tomu tak čertíš. Mě je to teda celkem jedno jestli to v autě v budoucnu mít budu nebo nebudu.
28. 4. 2015 11:11
Řeči zastánců jsou lži.
Systém bude muset nepřetržitě sledovat polohu auta - pokud by se zapnul až při havárii, byl by nanic. I když bude neustále posílat data na nějakou "centrálu", řidič se o tom nedozví a nebude mít možnost jakkoliv ovlivnit co se bude posílat a komu. A až tímto bude vybavena většina aut, bude se to muset domontovat i do všech starších třeba pod pohrůžkou extrémního zvýšení nějaké daně z provozu vozidla.
A k čemu to za pár let povede? K naprosté kontrole nad chováním řidiče, možnosti on-line pokutování nebo třeba vzdálenému zablokování motoru a brzd pokud řidič např. pojede moc rychle nebo nezastaví na stopce. Vše se zavede pomalu a postupně, salámovou metodou a s těmi nejlepšími úmysly (snížení následků nehod, boj proti pirátům silnic) takže to většina ovčanů přijme jako přínos a než pochopí o co skutečně jde, už bude na odpor pozdě...
Na systém naváže další připravované opatření "online kamera s mikrofonem v každém autě" a kontrola jako v 1984 se stane realitou.
Je naprosto nutné postavit systém e-call pouze na dobrovolné bázi, jinak jsme za pár let ztracení.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 11:26
Re: Řeči zastánců jsou lži.
jj, je zajímavé, jak jsou dnes lidé slepý a blbý, např. co vše o sobě dávají na facebook a podobný kraviny a pak se diví, když se to obrátí proti nim. Jak říkám, pár let a budem dávat čipi nově narozeným, aby státu nic neuteklo... ;-\
Avatar - Pepa_007
28. 4. 2015 21:20
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Bohužel většina jsou ovečky. A vesele béééékají když jdou na porážku. :-( :-( :-( :-(
Bohužel.... ale oni na to přijdou. Ale bude to dloooouho trvat.
28. 4. 2015 11:35
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Technologie je jen nástroj - a dá se využít blbě i dobře. V tomto případě dobře. A na paranoidní vize máme času dost.
Pokud se to začně zvrhávat ke ztrátě soukromí, tak od toho máme volené zástupce - těmi jsou i oni poslanci EP, kteří toto projednávají.
Kameru a GPS má dnes 80% lidí v mobilu a nic se jim neděje (pokud nejsou blbía dobrovolně si tam sledovací aplikace nanainstalují sami).
Data z mobilů se sbírají pro různé studie, ale anonymně, a nemám s tím problém.
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 11:37
Re: Řeči zastánců jsou lži.
No právě ti volení zástupci mají ten největší zájem, aby měl stát, potažmo instituce jako EU dohled na voliči a měli přehled, kdy jaká bouře a z které strany spektra přijde, nehledě na dokonalejší výběr daní.
Jinak nově je myslím u nás uzákoněno dohled nad našemi účtu u bank.
Avatar - Pepa_007
28. 4. 2015 21:21
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Mobil můžu vypnout.
eCall ne.
Volení zástupci jsou v parlamentu jen pro peníze. Nezastupují voliče.
28. 4. 2015 12:15
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Ty jsi placený nebo dementní? EP jen odkývou to co jim navrhne nikym nevolená komise pod vedením nikym nevoleného prezidenta EU. EU je vrcholně nedemokratické zřízení už svým principem. Kameru mobilu mám v kapse a umím to celé vypnout! A tvá naivita v anonymitu dat mě vede k zopakovaní otázky - Ty jsi placený nebo dementní?
28. 4. 2015 13:59
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Paranoidní pitomečku, vem si prášky...
Tak jsme si vyměnili urážky (já si nezačal, ale přizpůsobím se... ;-) a teď k věci.
K volbám chodím a ty možná taky. Jestli se ti směřování čr či eu nelíbí, tak prosím, potom je tvé právo volit podle svého uvážení opozici. Ať v našich volbách či evropských.
Komisi schvaluje EP stejně jako vládu ČR český parlament.
Nemusí se ti směřování EU líbít, ale směřuje podle výsledků voleb.
Říká se tomu demokracie. Je to sice teror většiny, ale vždy můžeš jít do běloruska číny, atd... možnosti tu jsou a máš v tomto svobodu jako v málokteré části světa.
29. 4. 2015 09:10
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Jak a kdy si zvolil Donalda Tuska předsedou EU?
Jak a kdy si volil Radu Evropské unie?
Toto jsou NEVOLENĚ a VÝKONNÉ orgány EU.
Prvni si OPRAVDU prostuduj, jak EU funguje, jak se navrhují zákony a jak se schvalují. Vše je to veřejně přístupné a až pak si udělej NÁZOR. Do té doby nikdo není zvědavý na opakování blábolů z massmédií :no:
29. 4. 2015 09:13
Re: Řeči zastánců jsou lži.
A kdyby si malinko vytahl hlavu z pr..e a rozhlédl se, tak zjistíš, že už se i v německu a SS bije napoplach, že u nás je menší svoboda než v číně. Jen české média jako vždy vedou v zastírání a cenzúře.
A neříká se tomu demokracie, tomu, co tu provozujeme (tedy stát řízený korporacemi a firmy přímo direktivně řízené státními zásahy) se správně říká Fašismus :no: A to nemyslím jako nadávku - prostě si opět stačí NASTUDOVAT znaky socialismu, kapitalismu a dalších ekonomických zřízení.
28. 4. 2015 17:09
Re: Řeči zastánců jsou lži.
"Pokud se to začně zvrhávat ke ztrátě soukromí, tak od toho máme volené zástupce - těmi jsou i oni poslanci EP, kteří toto projednávají. "
LOOOOOL , dnes si musel vstat bez mozgu >:D >:D >:D >:D >:D
28. 4. 2015 18:06
Re: Řeči zastánců jsou lži.
V celém demokratickém světě se změny legislativy dějí přes volené zástupce.
Evidentně je to pro tebe překvapení, ale je to tak.
To bys chtěl měnit legislativu na základě internetových diskuzí?

Tak to vem jako fakt a zkus třeba kandidovat, nebo se odstěhuj do nějaké diktatury - pár jich ještě zbývá a paranoidní představy o i-callu coby perzekučním nástroji tě tam opravdu trápit nebudou...
Avatar - _Karel_
28. 4. 2015 20:32
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Koho jsi volil za presidenta EU?
Naše normální hlavní strany jsou EU-pozitivní. Takže pokud se mi nelíbí směřování EU, mám volit komunisty nebo Vandase?
28. 4. 2015 20:46
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Asi ano. Evidentne se s nimi shodujes, tak je asi vol. Ja za tebe volit nebudu...
Avatar - _Karel_
28. 4. 2015 21:02
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Komu se nelíbí směřování EU je komunista? Hmm, tak jo. Asi je to jediný logický vysvětlení.
28. 4. 2015 21:56
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Ja nic takoveho nezminoval,komunisti jsou jen cast... Pak jsou tu jeste nejake ty nahnedle particky, klausovci atd...
Ale fakt je ze mainstream je proevropsky.
Tato zeme si smerovani vybrala svobodne v referendu, proste demokracie neni o tom ze budou spokojeni vsichni,ale vetsina..
Avatar - _Karel_
28. 4. 2015 22:03
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Nemám problém s nějakým západo- paktem. Mi se nelíbí do čeho všeho EU kecá, co vymýšlí....Ti co tam sedí jsou pro mě jen vychcaní úředníčci. Horší než běžná vláda. Té to můžeš po 4 letech spočítat, a vcelku vidíš, co dělá.
28. 4. 2015 22:44
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Co dela EP a Evropska komise muzes sledovat taky-vse je prakticky on-line napr.na euroskopu. To ze to nedela je jen tvoje vec..
EP je volen v primych volbach a ten schvaluje komisi, stejne jako v CR parlament dava duveru vlade. V pristich volbach jim to muzes spocitat zrovna tak.
Ze se ti nelibi smer je OK.ale nemuzes chtit at se pul mld. evropanu prizpusobuje tobe-mas jen svuj jeden hlas...
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2015 23:51
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Prave naopak: komunisti jsou jedini, komu se smerovani EU libi!
;-)
29. 4. 2015 09:15
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Zejména když EU zakládal komunista >:D
Holt "demokracie" dle vzorce - lůza si někoho zvolí a my mu pak vysvětlíme co má dělat. Váš David Rockefeller
Avatar - Barrichello
29. 4. 2015 10:38
Re: Řeči zastánců jsou lži.
všichni,kdo neoushlasí s usa, současnou vládou, EU politikou a mají odpor k imigrantům a nepřizpůsobivým skupinám sou komunisti a rasisti.

zdá se, že komunistická strana je tedy asi nejesilěnší v zemi, dle této logiky >:D
28. 4. 2015 12:35
Re: Řeči zastánců jsou lži.
To jsou zase kecy, ten ecall bude mít zase pro připojení jen nějakou sim kartu tak že sledovat se bude dát asi stejně jako jakejkoliv hloupej mobil jen podle toho ke které BTS operátora je připojenej, podle toho se ve městě dá odhadnou poloha v okruhu desítek metrů v nezastavěné oblasti ve stovkách nebo kilometrech rozhodně se podle toho nedá třeba zjistit rychlost, na to by ta krabice musela přes nějaký datový tarif posilat data z GPS a dost těžko asi bude někdo nutit majitele aut aby si do simkarty kterou mají v autě platili datový tarif. V případě nehody to patrně pošle GPS souřadnice přes sms. tak že na vysledování aktuální polohy by zase musela mít policie povolení a žádat operátora...
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 12:37
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Mne jen vadí, že to tam nas..rou povinně a nedají nikomu na výběr, stejně jako s měřením tlaku v pneu.
28. 4. 2015 12:45
Re: Řeči zastánců jsou lži.
No jako povinná výbava by to být neměla, chrání to jen uživatele vozidla tak by mělo být na jeho rozhodnutí jestli to chce a nebo nechce. Ale řeči o sledování to je fakt v rámci hesla to že jsem paranoidní neznamená že po mě nejdou. To chodí lidi po ulicích maskovaní a nebo jim nevadí ty desetitisíce kamer které nás sladují na každém rohu, více než 90% lidí má v kapse alespoň nějaký mobil tak že svoji polohu zveřejňuje. Myslím že by bohatě stačilo kdyby to byla sériová výbava auta která se dá vypnout stejně jako start stop jen by to mohlo jít vypnout trvale
28. 4. 2015 17:37
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Aha, tak to se divím že jsi nezačal nejdřív kritizovat bezp. pásy, světla, blinkry, které tam povinně a bez možnosti výběru máš, a kritizuješ něco co možná dostaneš za pár let ;-\
Ony totiž bezp pásy budou sloužit k tomu, že kdo překročí rychlost, toho přiškrtí, a airbagy budou vybuchovat když projedeš křižovatku na červenou. Technologie to umožňuje, takže náš to bezpochyby čeká...
Tohle jsou stejně paranoidní kecy jako že i-call bude sloužit k perzekuci.
Bude pouze pokud k tomu bude legislativní podpora, stejně jako k oné perzekuce airbagy a pásy.
28. 4. 2015 18:18
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Proč by byl na nic? Stačí, aby jednotka přežila (pokud je rozumně zkonstruovaná, umístěná a nepřežije, tak není, alespoň z posádky, koho zachraňovat). Ano, nebude to fungovat v oblastech bez pokrytí. Jak by ale takový systém rozlišil, jestli tam kempuješ, nebo potřebuješ pomoct? Maximálně by rychleji našli tvou mrtvolu, až by tě někdo postrádal. K tomu jim stejně dobře poslouží systém satelitního vyhledávání, který si řada lidí nechává do aut montovat.

Mikrofon auta dnes mají (pro handsfree/ hlasové ovládání). A kamery pro systémy sledování únavy řidiče nejsou daleko. Online to určitě také půjde. ;-)
29. 4. 2015 09:18
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Oblasti bez pokrytí jsou ty, kde nikdo není a kde bys případně zavolat pomoc potřeboval.
Oblasti s pokrytím jsou ty, kde jsou lidi a někdo ti pomoc zavolá,
Tedy pro ten účel, který je oficiálně deklarován, je to na nic nebo zbytečné!
29. 4. 2015 13:23
Re: Řeči zastánců jsou lži.
Nesmysl. Že je někde pokrytí, neznamená, že jsou tam lidé a okamžitě někdo zavolá záchranku. Stoupni si na nějakou klidnější okresku a schválně, kolik chodců a aut za hodinu uvidíš. Vůbec nemluvě o noci. Nebo o možnosti, že skončíš mimo silnici a nebudeš dobře vidět - i za bílého dne tam můžeš ležet hodiny, nebo i dny. V ČR jsou pokryté i odlehlé oblasti (relativně řečeno vzhledem k hustotě zalidnění). Pokud to udělají solidně, v ČR by mělo být pokryto 100 % silniční sítě.

Jak jsem napsal, u nepokrytých oblastí nedokážeš poznat, jestli došlo k nehodě. Vzhledem k hustotě zalidnění EU a tedy i pokrytí mobilními sítěmi tu nedává satelitní systém takový smysl. A jak by sis v oblasti bez pokrytí zavolal pomoc ty sám? Tenhle systém nemá řešit pokrytí a není zaměřený na expedice mimo civilizaci, ale spíš na "reakční dobu". I když budeš při vědomí a budeš mít funkční telefon, může ti trvat značnou dobu, než si zavoláš pomoc (můžeš být v šoku). A pak jim zkus vysvětlit, kde to vlastně jsi.
28. 4. 2015 12:24
tak určitééé
Ak na vyžiadanie môžu získať info o pohybe auta (je jedno či hneď alebo nenápadnou novelou, jednoducho ak to technika umožňuje), ide im len o online kontrolu a pokuty. Čo myslíte na čo využili dopravné inšpektoráty online zosieťovanie ako prvé? Áno presne, na pokuty za technické a emisné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
28. 4. 2015 12:52
Re: tak určitééé
Cesta do pekla je vydláždená peknými úmyslami.
Avatar - speedfred
28. 4. 2015 12:51
Cesta
Cesta do pekla je vydláždená peknými úmyslami.
Rozbalit vlákno
1
28. 4. 2015 12:52
Re: Cesta
pekné úmysly nemajú, pekné reči možno
Avatar - wladyk
28. 4. 2015 13:30
Neřeším
Všechno se dá deaktivovat. Buď úpravou softu nebo odpojením.
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2015 13:36
Definice totality
totalita je systém, kde menšina diktuje většině jak se mají chovat, jak mají žít a co mají dělat, co si mají kupovat apod.. Pokud by jim šlo o bezpečnost, tak mohli například vytvořit zákon tak, aby vám tento systém proplatila pojiˇšťovna ( nebo se na tom nějak podílela - koneckonců vám to může zachránit život a nebo vás to může ochránit od většího zranění/trvalého postihu ) a tento systém by byl snadno vyjímatelný. Pokud by jim šlo o kontrolu lidí a sledování automobilů v případě potřeby, tak by to udělali jako teď - povinné, neodnímatelné a postih v případě nepoužívání.
Rozbalit vlákno
2
28. 4. 2015 14:03
Re: Definice totality
prvú vetu ignorujem, zbytok podpisujem.
28. 4. 2015 18:43
Re: Definice totality
Ano, souhlasím, že by se to dalo řešit přes pojišťovny. Jako to je se satelitním vyhledáváním. Co kdyby se ale automobilka rozhodla dát něco takového standardně do všech svých aut? Co kdyby to postupně udělaly všechny? Každý nástroj jde zneužít. A je neoddiskutovatelné, že to má svou pozitivní stránku a s tím spojenou hodnotu.
28. 4. 2015 17:11
Dobry biznis
pre firmy, ktore to budu demontovat :-)
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2015 18:17
paranoia
Paranoia nekterych diskutujicich je neuveritelna. V aute mam krabicku od pojistovny, ktera kazdych 100 ms posila na server informace o GPS, rychlosti a akcerelaci/deceleraci v osach x a y. Vlastnikem te krabicky neni pojistovna a pokud si bude chtit vyzadat data, musi mit me svoleni. Bohuzel jsem zazil vetsi nehode, po ktere jsem byl castecne v soku. Za chvili zazvonil mobil, ze auto signalizuje nehodu, zda maji zavolat zachranku, rovnou jsme domluvili odtah. Mohu rict, ze tato sluzba se mi libila, protoze clovek je po nehode v soku a nedokaze moc racionalne uvazovat. Nastesti pri teto nehode jsme vsichni vyvazli bez zraneni, ale v pripade vazneho zraneni nekde mimo obec tato sluzba zachrani zivot.
Chapu obavu o data, ale je paranodni se domnivat, ze nekdo bude pokutovat za rychlost podle teto krabicky. Co je realne, ze policie bude chtit tyto data pouzivat pro sledovani konkretnich osob, neco jako odposlechy u mobilnich telefonu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pepa_007
28. 4. 2015 21:27
Re: paranoia
Ano i ne.
Právě proto jsem pro eCall, ale volitelně. Klidně ať to pojištovna podpoří nějakým bonusem. To je jedno.
To že to nařídí plošně je špatně.
28. 4. 2015 21:58
Re: paranoia
Samozřejmě se nebude pokutovat jeden či dva roky po zavedení. Tak naivní snad není nikdo...je to jen otázkou času, kdy tohle bude první stupeň omezování řidičů. Druhým, třetím či čtvrtým stupněm nastane to, že řidič bude vyhláškou EU zakázán a auta se budou pohybovat z bodu A do bodu B podle nějakých družic, posádka bude za pasivní pasažéry. Možná, že jsem v tomto paranoik, ale pokud budeš mnou nastíněné kroky EU považovat za nesmyslné, máš diagnózu podstatně horší :-)
29. 4. 2015 01:04
Re: paranoia
Najdou se všelijací blázni. Jsou lidé, kteří by nejradši napařili 200 korun (nebo i víc) na litr paliva s cílem zdražit cestování. Jaképak sledování aut, nebo povinné přenechání řízení počítači, tihle by pro změnu nejradši zakázali auta úplně. Kdo ví, který blázen přesvědčí dostatek lidí a prosadí si svou.
Avatar - AUDIRS6
28. 4. 2015 23:18
Pekne, pekne... :-!
Povodne som sa tu ani nechcel o nicom vyjadrovat, ale skusim niektorym trosku otvorit oci:
Bolo to pre XY rokmi, v case, ked frcali telefony ako N6110 a pod., ked kamarat mal firmu, ktora sa mala 1 mesiac starat o udrzbu vysielacov 1 operatora u nas. Naschval neidem nic konkretizovat, nechcem jeho a jeho firmu dostat do problemov...
A vtedy mi on, pocas 1 servisneho zasahu vola: Nazdar, kde si ? Ja ze - tam a tam...On - ok, neklames. ja - co ? co ma vidis ? on - ano - som na vysielaci a vidim tvoj mobil na mape..., skus ho vypnut. a za par min. sa zapni. ja-ok. Znova vola: tak fajn, videl som ta aj vypnuteho ! ............. :-!
Treba komentovat ? Potom sme si este sadli a prezradil, ze co vsetko sa da, ked sa chce... - v dnesnej dobe chytrych mobilov je to nielen vas pozicny system, ale (tipujem) ak je zapnuty a system v nich funguje, ze je mozne ich pouzivat aj ako on-line diktafony, prip. videozaznamniky...proste vsetko co moze niekoho zaujimat, pokial sa dostanete "na zoznam"...Teda, pokial uz na nom nieste... :-!
Takze, optimizmom vpred, hadam sa na ten zoznam z nejakeho dovodu nedostaneme... ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Pepa_007
28. 4. 2015 23:38
Re: Pekne, pekne... :-!
Věřím tomu, ale až na jednu maličkost. Nelze to dělat u vypnutého mobilu s vyjmutou baterii. :*)
Avatar - AUDIRS6
28. 4. 2015 23:40
Re: Pekne, pekne... :-!
jasne, pokial ju mas komplet vybitu, alebo vybratu, si v "suchu" ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2015 00:07
Re: Pekne, pekne... :-!
"Vtipné" také je, že Google defaultně permanentně sleduje a ukládá záznamy o pohybu zařízení s Androidem a Google Maps, a tedy i jejich majitelů. A tyto záznamy si můžeme sami dohledat. Podobně jako třeba historii našeho vyhledávání. Holt dnes už mnoho soukromí nemáme. :-)
29. 4. 2015 06:55
Re: Pekne, pekne... :-!
Vypnutý telefon vidět nemohl. Musí být přihlášený k nějaké BTS.
29. 4. 2015 01:12
Re: Pekne, pekne... :-!
To bys musel vyzkoušet lépe - tedy s vypnutým telefonem změnit pozici. A měl by stačit režim letadlo.
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2015 01:24
Re: Pekne, pekne... :-!
pocas tych par minut som sa hybal - presiel asi 300m a on to videl...
29. 4. 2015 06:56
Re: Pekne, pekne... :-!
pi.. s ryzu:)
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2015 09:31
Re: Pekne, pekne... :-!
>:D hmm..., ked myslis... :-)
29. 4. 2015 09:39
Re: Pekne, pekne... :-!
Ne, jsem si tím naprosto jistý. Abys lokalizoval, musí být zařízení zapojeno v síti GSM.
Vypnutý telefon se nepřipojuje k BTS, takže ho nemůžeš lokalizovat.
Ten "urban myth" s vyndáváním baterek je opravdu úsměvný. Jak vidím, ještě stále existuje spousta "mafiánů", co si vyndává na schůzce baterky z mobilu:)
p.s. teď jsem si přečetl o tom, že na tvůj telefon se může operátor připojit a odposlouchávat tě, tak to už je opravdu hodně mimo:) existuje software, který ti někdo může fyzicky nahrát do telefonu a potom tvůj phone odesílá všechno, co ty odesíláš, v kopii, ale potom dostáváš i dvojnásobný účet za telefon.
ano, existuje nějaký spy-ware, který můžeš někomu nahrát do telefonu, ale univerzálně, všem, opravdu ne.
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2015 09:58
Re: Pekne, pekne... :-!
ok, este raz:
>:D hmm..., ked myslis... :-)

Mna o tom presviedcat nemusis, nepovazujem sa za "mafiana" >:D
Ale ono su asi tie moznosti trosku vacsie, nez oficialne deklarovane.
Ten znamy nieje ziaden trtko a podobnym technologiam sa dlhodobo venuje, takze prepac, ale ako bernu mincu berem to, co ma on v praxi odskusane... ;-)
29. 4. 2015 10:15
Re: Pekne, pekne... :-!
nebudu ti motat hlavu, nechme to tak:)
29. 4. 2015 12:59
Re: Pekne, pekne... :-!
Tak tomu bych uvěřil, až bych to viděl. :-) Potřebuješ pěknou přesnost, abys dokázal spolehlivě sledovat pohyb na pouhých 300 metrech. A telefon musí být zapnutý. Ne nutně úplně, ale musí komunikovat. Některé telefony komunikují i ve "vypnutém" režimu. Jenže se tak děje celkem zřídka, protože tahle komunikace vybíjí baterii. Režim letadlo by ale měl pořád fungovat, pokud ho telefon má - jeho smyslem je zabránit komunikaci, aby se předešlo interferenci. A je možné alespoň na některé telefony zaútočit, nakazit je a upravit je tak, aby se daly sledovat. Ale nebude to fungovat v sériovém stavu. Je tu ještě možnost vestavěných zadních vrátek. Například o USA se říkalo, že využívají exportní povolení k vytváření nátlaku na výrobce. A Číňané jsou schopni upravit čip i bez vědomí zadavatele.

Protože z principu musí komunikovat, dá se to odhalit. Stačí mít základní znalosti a potřebné vybavení.
29. 4. 2015 14:08
Re: Pekne, pekne... :-!
Tak nakazit spywarem počítač je možné, takže je pravděpodobně možné nakazit i telefon, ale musíš potvrdit, že chceš něco nainstalovat...bez tvého vědomín těžko.
29. 4. 2015 14:19
Re: Pekne, pekne... :-!
Ne nutně (vektorů je vícero). A jsou také schopni podvádět a využívat sociálního inženýrství. Ve výsledku je jedno, jestli úpravu provedou na dálku, nebo skrze fyzický přístup - něco musí provést, to byla pointa.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2015 23:49
No vyborne...
Takze evropska auta budou zase o neco drazsi, = mene konkkurenceschopna, = o neco vic nezamestnanych, zavislych na davkach... a tudiz volici ty, co jim slibi davky co nejvetsi.
Rozbalit vlákno
3
29. 4. 2015 09:23
Re: No vyborne...
Mám pocit, že si to trefil, primárně podle mě nejde o sledování (i když se toho dopravka jist rychle chytí), ale o další znepřijemnění evropského trhu. Kdy se na to další výrobci vyprdnou, aby tu montovali nesmysly a platili pokuty za nesmysly a stáhnou se a přenechají evropu jedinému ubervýrobci vlastněného uberstátem. Ale češi už si dobrovolně zvykli, tak budou happy.
29. 4. 2015 12:52
Re: No vyborne...
To mě připomnělo výkřiky okolo povinného sledování tlaku v pneu, kdy se nadávalo na socialistickou EU a že to by jinde na světě nebylo možné, než se přišlo na to že v zámoří je to povinné už několik let..
29. 4. 2015 15:24
Re: No vyborne...
To nic nemeni na veci, ze je to neefektivna p...ina. Blbci v EU snivaju, ze sa tym znizi spotreba, a resp. CO2. Ale ako dosli k tym svojim zazracnym udajom, ani boh netusi.
A na takych numerickych halucinaciach je postavena vacsina EU.