Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Exeo Last Edition: Audi A4 z roku 2000 definitivně odchází

Seat s velkým Exeem neuspěl, sedany a kombi se loučí. Poslední série nese logický název Last Edition.
Zpět na článek
12. 6. 2013 13:26
12. 6. 2013 13:36
12. 6. 2013 13:51
12. 6. 2013 14:05
12. 6. 2013 22:56
12. 6. 2013 14:00
12. 6. 2013 13:43
12. 6. 2013 13:44
12. 6. 2013 14:01
12. 6. 2013 14:26
12. 6. 2013 15:23
12. 6. 2013 15:54
12. 6. 2013 16:33
12. 6. 2013 13:26
2000
B7, ze které Exeo vychází, se vyráběla 2004-2008. V roce 2000 byla prosím B5, tedy první A4.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
12. 6. 2013 13:36
Re: 2000
B6 bola predstavená v r. 2000, predávala sa 2001 až 2005, B7 nebola úplne nová generácia, o čom svedčí aj jej krátka životnosť (2005-2008). Whatever, podstatné je, že Exeo bolo postavené na báze vtedy už nevyrábanej staršej generácie A4 (či už je to B6 alebo B7), keďže v dobe predstavenia Exea už bola A4 B8.
12. 6. 2013 13:51
Re: 2000
Ano, B7 byla jako platforma vylepšená B6, ale měla jiný podvozek, jiný interiér, jiné motory. Když si vezmu vedle výplod Fokta, tak mám skutečně pocit, že čtu Blesk.

Jinak to ani nešlo, když jde o tu samou linku. Nemůže být najednou na dvou místech. :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
12. 6. 2013 13:57
Re: 2000
Musím se kolegy zastat - podívejte se na první odstavec ;-)
12. 6. 2013 14:05
Re: 2000
Tak se na to položme jinak, co kromě platformy PL46 sdílí? V Exeu najdete věci z B7 a B8. Z B6 mě nic nenapadá.

Kdy už si konečně odpustíte tu lidovou tvořivost z nadpisů? Nebo je to to jediné, kde se můžete kreativně projevit?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
12. 6. 2013 14:10
Re: 2000
Design, rozměry, některé motory... navíc B6 i B7 mají společné typové označení 8E, sám výrobce je nerozlišuje jako dvě různá auta. VW Group toto občas dělá - jednou s A4, jindy s Golfem a hned potom s Passatem.
12. 6. 2013 22:56
Re: 2000
Motory jsou právě z B8. V době představení Exea byly z B7. 1,8 T je otázkou, B7 ho měla také, ale s jiným výkonem. Původní motor z B6 byl myslím Euro3, tedy celkem k ničemu. Design je z B6? Co konkrétně je z B6? Jsou například dveře identické? Nebo kapota?

Pokud jde o rozměry, Exeo má jiný rozvor než B6. Jinou délku, šířku, výšku. S B7 sdílí pouze šířku, ani rozvor není stejný. Rozměrově se liší i B7 od B6. Pokud mám tedy přesná čísla, nechce se mi to teď ověřovat.

Pokud jde o typy:
B6 sedan - 8E2
B6 kombi - 8E5
B6 cabrio - 8H7
B7 sedan - 8EC
Exeo sedan - 3R5

Zbytek sem psát nebudu, pro ilustraci to snad stačí.
12. 6. 2013 14:00
Re: 2000
B7 byla v nabídce 11/2004-3/2008, co vím. B5 sedan do 10/2000. Takže ano, 2000 mohla být i B6, i když nevím, jestli se nějaká B6 reálně dostala k zákazníkům v roce 2000.
12. 6. 2013 13:43
dobre auto
které totalne zabili cenou :-) to auto mělo velkou sanci při cene o 8-10 tisic euro nize, kdyby ho pojali jako Logana od Audi, měli by uspech :-) ostatne to měli udelat s celou značkou Seat jiz davno, a ne az od nového Toleda
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
12. 6. 2013 13:44
exeo
zaujimave porovnanie predaja v europe za r 2012:

exeo 12 000ks
veloster 7 000ks

a teraz si povedzme uprimne... ktore auto v eu ma predajne vacsiu hanbu ;-)

ja si myslim ze exeo ;-)
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2013 13:59
Čakal niekto niečo iné?
Audi A4 z roku 2000 bolo super auto....v roku 2000. Asi len málokto veril, že tento typ rebrandingu, a ešte k tomu s 10 ročným posunom oproti originálu, bude úspešný. Snáď sa SEAT chytí teraz s novými modelmi. Aj keď momentálne majú asi tak 2 použiteľné modely. Ibizu a Leon. Preznačkovaný Rapid a Sharan sú zase len... čo vlastne?
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2013 15:24
Re: Čakal niekto niečo iné?
To auto ani nemohlo byt uspesne. Ludia nie su tak sprosti, aby si kupovali "noveho veterana". Jedine keby tomu dali cenu o 30% nizsiu...
Avatar - narona
12. 6. 2013 14:01
Škoda
bylo to pěkný auto :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
12. 6. 2013 14:26
Re: Škoda
Podle mě je to taky škoda. Ta technika možná nebyla špičková ale byl to podle mě nejhezčí Seat za dlouhou dobu (hlavně co se týče interiéru). Asi to fakt pohřbili cenou.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 6. 2013 14:26
Superb vs. Exeo
Dvě koncernové auta, která použila starou techniku zabalenou to jiného kabátu. V jednom případě to vyšlo, v druhém ne. Proč? Superb měl tu výhodu, že nabízel něco navíc proti konkurenci. Ta tančírna vzadu byla skvělá a konkurenci hledala velice těžko, takže se Superb poměrně solidně prodával i za hranicemi Česka a Slovenska, kde už autu nepomáhalo vlastenecké cítění. Hodně se jich prodalo jako taxi, kde starší technika nevadila. Zkrátka hodně auta za poměrně málo peněz. Dobrý postup a stařičký jezevčík si vydělal na nástupce. Kdežto Exeo nenabídlo proto konkurenci nic navíc. Stálo stejně jako běžná konkurence. A pokud někdo ve vedení myslel, že zákazníky naláká vidina Audi techniky za málo peněz, tak se šeredně mýlil. Zkrátka nevidím důvod ke koupi takového auta. Kdyby to auto cenově konkurovalo korejcům, tak mohlo mít šanci na úspěch, ale to v koncernovém plánování nebylo, když chce mít ze Seatu sportovní značku. Tudíž vše špatně.
Rozbalit vlákno
14
12. 6. 2013 15:23
Re: Superb vs. Exeo
To je špatné srovnání, protože Superb i přes podobnost (pojetí karoserie) neměl s Passatem tak moc společného jak se na první pohled může zdát. Vyloženě stejné byly snad jen přední dveře. Navíc v době svého uvedení to nebyla žádná stará či výběhová technika.
U Seatu jen vzali nové přední a zadní čelo, a z již nevyrábějící A4 bylo Exeo.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 6. 2013 15:57
Re: Superb vs. Exeo
Ano, karosářský díl snad nebyl stejný ani jeden, ale podobnost tam je jednoznačná a že Sup vychází z Passatu B5 resp. B5,5 je očividná. A máš pravdu, po uvedení Superbu se Passat B5,5 ještě nějakou dobu vyráběl, ale podstatnou část výroby to byla výběhová technika. Takže se to určitě srovnat dá. Ale má myšlenka byla především o tom, že Super prorazil i v Evropě zejména tím, že dokázal nabídnou něco, co nikdo neměl. Tím bylo rozhodnutí vyrábět prodloužený čínský Passat geniální. Exeo bylo prostě jen plácnutí do tmy. A obě automobilky mají také společné to, že to nejsou klasičtí výrobci velkých aut, takže co se týká image a postavení na trhu vozů střední třídy, tak na tom byly stejně.
12. 6. 2013 17:13
Re: Superb vs. Exeo
jest Audi A6 C5, stejna technika, a spousty dilu spolecnych prave s tebou zminenym Superbem a Passatem, jiz Passat byl vpodstate recyklovany prave z Audi A6 :-)

kupříkladu predni napravu maj ty auta všechny stejnou, podle motorizaci
12. 6. 2013 23:21
Re: Superb vs. Exeo
On však vycházel z čínského Passatu - proto mohl mít vzadu tu "tančírnu". A jeho zrození nefungovalo tak, že v Číně rozebrali linku a poslali ji do ČR. Tak to však fungovalo v případě Exea. Problém je, že je to pořád celkem drahé auto na výrobu, znáček Seatu náklady nijak nesnížil. Příliš drahé na "mainstream" - proto Passat přešel na platformu odvozenou od PQ35 Golfu. Kupoval sis zkrátka Audi se všemi výhodami a nevýhodami s tím spojenými, byť se "špatným" znakem na kapotě. Za výsledek je odpovědné vedení Seatu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 6. 2013 00:30
Re: Superb vs. Exeo
Ano, v podstatě opakujete oba to, co jsem již řekl ;-) V případě Exea tam nebyl nápad, nebylo tam nic navíc. Přivést do Evropy prodloužený čínský Passat byl dobrý tah a vznikl tak model, který ubírá zákazníky možná i Passatu, ale hlavně konkurenci, což je pro VW hlavní.
V případě Seatu se snad poučili a do ničeho tak velkého se už pouštět nebudou. Celkově mi tato značka přijde, že by velké auta dělat neměla (jako Fiat) a soustředit se na stěžejní modely Leon, Ibiza a jejich deriváty.

Ještě k Samarovi, máš samozřejmě pravdu. Superb má taky de facto techniku Audi. Komplikovaná přední náprava, podél uložené motory, to se nejen tehdy jen tak nevidělo a tehdejší Passat B5 to sdílel s A4 B5, která s touhle platformou vyjela v roce 94 jako první.
13. 6. 2013 01:14
Re: Superb vs. Exeo
Nerozporuji, co jsi napsal, jen říkám, že jde o rozdílné situace. Superb byl samostatný model postavený na platformě a technice Audi (nebo jejím derivátu), což jim dávalo větší svobodu. Exeo je Audi prakticky se vším všudy.

Chápu, co chceš říct, ale dát Seatu prakticky aktuální techniku a platformu Audi zkrátka nebylo na stole. Audi se zbavovalo linky, tak ji dostal Seat a s ní i auto, na kterém nemuseli nic moc dělat. Zase tak stará technika to nebyla, rok po uvedení šly do nabídky motory z B8 (kvůli Euru5). Ano, mohli udělat důkladnější redesign, dát autu větší šmrnc. Aktualizovat palubní elektroniku. Menší rozměry podle mne překážkou nebyly, 159 je prakticky stejně dlouhá. Pokud jde o platformu jako takovou, někteří lidé považují RS4 B7 za lepší než B8. I když se to neustále omílá, to auto nebylo tak zastaralé. Mohli to udělat lépe, ale neviděl bych to tak, že mu chybělo to "něco navíc". Pokud měl Seat skutečně někdy konkurovat Alfě, tak tohle auto bylo tak akorát. Otázka je, jestli ho Seat dokáže prodat. Tam je podle mne ten problém.

Mimochodem, četl jsem před nějakou dobou rozhovor s (již bývalým) ředitelem Seatu, který říkal, že si hodně lidí myslí (dělali na to nějaký průzkum), že Seat patří pod Fiat. No nemohl jsem tomu uvěřit. :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 6. 2013 22:45
Re: Superb vs. Exeo
Ano, tohle vše já vím a beru to. Ale principiálně se ten strategický krok nepovedl. SEAT věřil, že drahou techniku Audi ve svém kabátě o něco levněji prodá. Já byl vždycky k tomuhle autu skeptický, neb jsem zkrátka neviděl kupce. Pro koho to bylo auto? A kdyby to zase na druhou stranu udělali jinak, levněji a auto prodávali v ceně jako tehdejší Magentis, tak by to zase nebylo strategicky správné prodávat Seata jako low end. Tohle byla ta chyba, to auto nikdy nemělo zaměření. Já to beru jako plácnutí do tmy, metoda hokus pokus. Superb byl v tomhle mnohem lépe promyšlený. Nebo možná Škodovákům lichotím a byl to taky jen pokus, a třeba nad tím takhle nepřemýšleli, ale strategicky byl Superb naplánovaný mnohem lépe.

Souhlas, být laikem tak asi taky Seat řadím k Fiatu :-) Očividně staré vazby v lidech drží.
24. 7. 2013 16:03
Re: Superb vs. Exeo
Souhlasím, avšak mi nehraje, že by Superb byl převlečený činský Passat přivedený do Evropy. Přeci jenom byl Superb představen v roce 2011 - studie Montreux a čínský passat v roce 2005 ([odkaz] právě na základě pomalu končícího Superbu. Třeba se mýlím, ale předchozí generace čínského passatu vypadala jinak. :-)
13. 6. 2013 07:59
Re: Superb vs. Exeo
On to v podstatě byl ten čínský Passat. Dostal jen jiná předek a jiná zadní světla.
Avatar - Tomas_2002
12. 6. 2013 15:57
Re: Superb vs. Exeo
U SEATu to zabil management. Konečně dostali slušné auto, co je mohlo vytáhnout ze srabu a oni si mysleli, že jim za to lidi urvou ruce tak to zabili přemrštěnou cenou. Kdyby cenu postavili jinak, tak vy byly prodeje určitě výrazně lepší a AUDI by jim zas třeba někdy něco postoupilo. Takhle už v Ingostadtu vědí, že nechávat SEATu svoje modely je házení perel sviním tak pro by to v budoucnu opět dělali.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 6. 2013 15:59
Re: Superb vs. Exeo
Ano, cenou to zabili :yes:
Re: Superb vs. Exeo
A teď by se měl zabít management SEATu >:D
Avatar - Tomas_2002
12. 6. 2013 16:48
Re: Superb vs. Exeo
Tak on to někdo od nich určitě odskákal, o tom není pochyb :-)
Re: Superb vs. Exeo
Jj dostal lepší místo v koncernu ;-)
Avatar - Tomas_2002
12. 6. 2013 15:54
Škoda
Tím nemyslím naši automobilku, ale je škoda, že se EXEO nechytlo. Najel jsem s ním asi 1500 km a nepřišlo mi to jako špatné auto. Zpracování a kvalita AUDI, cena SEAT. Když budu v budoucnu vybírat nějakou slušnou ojetinku a půjdu po poměru cena/kvalita tak se na Exea ST určitě podívám. Pravda, interiér moc koukatelný nebyl, ale zvenčí to nevypadalo tak úplně blbě. A když šlověk bouchnul dveřmi, tak slyšel typické AUDI žuchnutí a ne plechovou ránu, jako když se zavírá běžný SEAT.

Škoda, že SEAT do toho auta vložil takové ambice, že jej zabil cenou. Před rokem jsem prodával rok staré EXEO 1.6 MPI s najetými 10.000 km ve slušné výbavě za 249.000,- Kč. Za ty prachy se v té době nic podobného koupit nedalo. Začínám být ale už ke značce SEAT skeptický. Co víc chtějí, aby se postavli na nohy, než ověřenou kvalitu z AUDI ? Když jim ani tohle nepomohlo, tak už netuším, jak se z těch červených čísel chtějí dostat...
Rozbalit vlákno
0
Sbohem
a už se nevracej >:D
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2013 16:33
Design, cena
Zminujete vysokou cenu, souhlasim, ovsem, designem to byl taky krok vedle, ne proto, ze by to auto bylo osklivy, spis jen proto, ze Skoda si auta zabali aspon do skoro uplne odlisneho kabatu (ted ponechme stranou jestli hezkeho, nebo ne, ale do jineho), takze to auto pusobi jako novinka, i kdyz znalec vi, ze neni, ale plebs nemusi.

Cena je zas vzhledem ke stari ale hlavne i rozmerum je dost vysoka, podivame-li se na konkurenci, treba sice ne nejmladsiho, ale porad vetsiho a technologicky vyspelejsiho Accorda muzeme mit za 575, resp 635 tacu, ted nebudu porovnavat vybavy, ale Exeo meli zacit prodavat ve vybave Style, a se silnejsi oturbenou 1,8 od 500 tisic, a stredne silnou naftu za 550. Oproti tomu na ceskem trhu zacinala 100 ponikova 1,6ka bez ESP, bez multifunkcniho volantu, bez kol z lehkych slitin, loketni operky atd.. to je celkem tragedie v tomhle segmentu.

Na druhou stranu je neskutecne za jak vysokou cenu se prodava Exeo v bazarech. 250-275 tisic za 4-3lete auto, kdyz aktualni A4ka pred faceloftova 4 leta se da sehnat za neco kolem 300-350...
Rozbalit vlákno
2
13. 6. 2013 07:50
Re: Design, cena
Jestli ona ta cena v bazarech nebude mit neco spolecneho s najezdem. Co jsem videl bazarova Exea tak najezdy bezne do sto tisic, A4rky maji dveste i vice.
Ale jinak ceny ojetych A4 z minule generace jsou celkem friendly. Ja nikdy nepochopil proc je Audi A4 2.0TFSI levnejsi nez Octavia RS se stejnym motorem.
Avatar - flyboyeda
13. 6. 2013 08:55
Re: Design, cena
Taky to nechápu,proč je smůla(škoda) drachší
12. 6. 2013 22:23
Žádná škoda, pro Exeo nikdo plakat nebude...
Seat Exeo byla předem prohraná partie - to auto totiž odrazovalo už svým designem - to spojení přísně horizontálního pontonu Audi a detailů Seatu (vč. zrcátek!) bylo opravdu zoufalé. A k tomu všechny neduhy staré A4 - motor uložený kilometr před nápravou (a z toho vyplývající brutální nedotáčivost na limitu, verze 4x4 se totiž Exeo nikdy nedočkalo - proč vlastně?) a velmi málo místa pro nohy zadních cestujících. A aby ten průšvih celý posichrovali, tak na Exeo nasadili nesmyslně vysoké ceny - proč, když vývoj i raznice už byly dávno zaplacené? To auto mělo vlastně jedinou přednost - velmi kvalitní dílenské audiňácké zpracování, to ale na prodejní úspěch samozřejmě nestačilo...
Pokud by pro svůj sedan mohl Seat jako základ použít VW Jetta (když už chtěli za každou cenu ušetřit za vývoj celého nového auta), mohlo to dopadnou mnohem, mnohem lépe - pro sportovně laděné auto aĺa Seat by motor napříč a klínovitá boční linie karoserie byla mnohem vhodnějším základem, nehledě na daleko lepší využití obestavěného prostoru a z toho vyplývající prostornost...
Rozbalit vlákno
2
13. 6. 2013 07:40
Re: Žádná škoda, pro Exeo nikdo plakat nebude...
Exeo nedostalo 4x4 pravdepodobne proto, ze system 4x4 nakupuje VW Group od externiho dodavatele a omezenou kapacitu si nechava pro perspektivnejsi vozy s vyssi pridanou hodnotou.
Co se tyce te ceny, tak je otazkou jaky mel Seat manevrovaci prostor. Nemusel sice platit vyvojove naklady, ale stale to bylo slozite premiove auto z doby pred setrenim, takze vyrobne mozna i drazsi nez nova A4 a k tomu pripocteme spanelskou organizaci a produktivitu prace a je klidne mozne ze ta vyrobni marze i pri teto cene byla minimalni.
15. 6. 2013 01:28
Re: Žádná škoda, pro Exeo nikdo plakat nebude...
Systém, který používali na B7, nové Audi nepoužívají. Podobný pohon čtyř kol je vzácnost, nikdo z konkurence ho nemá. Pravděpodobně nechtěli, aby lezlo do zelí A4 s pohonem všech kol.
Avatar - flyboyeda
13. 6. 2013 08:52
Pro mě to byl jediný Seat co se mi líbil
asi proto ,že to nebyl Seat,ale Audi A4
Rozbalit vlákno
0
Avatar - leone
13. 6. 2013 12:20
škoda, byl to dobrý model !!!!
škoda, byl to dobrý model !!!!, respektive mohl být !!!!....asi před pěti lety jsem o něm uvažoval , ale byl cenově totálně přestřelen,...být tak o 100 -150 tis.levnější,...určitě by se jich potkáválo dnes více,...jaký prostor na slevy cz zastoupení SEATU mělo či nemělo, to nevím,....ale po celou životnost tohoto téměř běžné veřejnosti neznámého modelu,...trvalo na svých pevně stanovených ( nesmyslných ) cenách,...to je nutno, hodnotit kladně >:D >:D ,....jinak jsem velým fans SEATů,...ale co je příliš toho je prostě MOC !!!!
Rozbalit vlákno
0
13. 6. 2013 12:25
oblíbený vůz v Německu
Propadák v Česku, ale celkem oblíbený vůz v Německu. Nejspíš kvůli příslušnosti k A4 se tam stal v roce 2009 firemním autem roku. Jen v letošním květnu si němečtí zákazníci koupili na 346 kusů této odcházející generace.
Exeo - dobré auto za špatný peníz.
Rozbalit vlákno
0