Nový leon sa mi páči. Myslím že je pohľadnejší ako Golf, či už exteriér alebo interiér. A kombi u seatu vedia, tak som zvedavý. Cenu asi stlačia pod Octu, tak pre toho kto chce nasilu koncern, to bude iste celkom zaujímavá ponuka... 4x4 myslím bude okrajová záležitosť...
tych 4koliek v kombiku fakt vela na cestach nebude ale k imidzu auta to pomoze :yes: a leon je skutocne pekne auto a vo verzii kombi a stvorkolke dava ludom vacsiu moznost vyberu nakolko sme doteraz mali len octavku scout v tejto triede v kombiku a stvorkolke.... vo svajciarsku maju stvorkokolky radi tam to moze slusne seatu pomoct ale u nas to bude samozrejme okrajova zalezitost to ano
zboku mi tie zadne partie aj tie ostre linky po boku pripominaju alfu 156SW [odkaz]
ne že byl Seat přeborník na kombi, ale hůř než u Golfu Variant to dopadnout nemůže, to je tragédie v každé generaci >:D Je to alternativa pro ty co chtějí mít techniku Golfu v pohledné karoserii.
samozřejmě nezapomínám na ''český sen'', samozřejmě bude záležet, kolik si za to Seat řekne. Poslední 3 auta jsem měl 4x4 kombi, takže je to mnou ostře sledovaný segment :-)
Seat, a pravdepodobne aj koncern VW pochopil, že prílišná extravagancia sa pri výrobe automobilov moc nevypláca. A tak teraz vsádza na istotu - klasické tvary, kombi verzie a pohon 4x4. Táto filozofia je dopredu "odsúdená" na úspech.
Asi každá automobilka sa z času na čas musí popáliť, aby zistila, "kudy cesta nevede". Verím, že Seat má už túto etapu za sebou.
konečně se leon stává konkurentem octávie a dalších ve třídě. Doufám, že tohle dojde i Alfě a místo nesmyslných sportů, které můžou dělat jako třešničku na dortu, začnou dělat něco, na čem opravdu vydělají...
přesně tak , sportovní modely by měli být na oslavu úspěšnosti automobilky , postavit sportovní model aniž by měli v záloze něco čím se bude automobilka živit a na čem bude vydělávat je hloupost docela , nevím přijde mi že si alfa hraje na velkýho výrobce sportovních aut a že všichni na to čekají ale pravda je taková že alfa vždy jen vypadala sportovně >:-[]
jj hlavně v roce 1930 kdy s Alfou vyhrál Tazio Nuvolari závod Mille Miglia,nebo v letech 1931-1934 kdy vůz 8C 2300 4x po sobě vyhrál 24h Le Mans,1935 VC Německa(opět Nuvolari),1938 Mille Miglia(Biondetti),1951 Mistr světa F1 Farina,1952 mistr světa F1 Fangio,70-tá léta dodavatel motorů pro Brabham,okruhové závody Alfa 147 cup, účast Alfy 156 v závodech WTCC... jo jo Alfa vždy sportovně jen vypadala >:D >:-[]
jasný a teď si dej dohromady sportovní historii třeba renaultu :-! před půl stoletím se někde ukázala , dneska těžko , nevymyslím ani pořádnej kombík a už chrlí supersport kterej bude na 99.9% stát za starou belu (jako každá alfa) :-! >:-[]
klaune... >:-[] psal jsi "jo jo Alfa vždy sportovně jen vypadala " tak jsem ten tvůj blábol rozmetal na prach :-! A za starou belu stojíš tak akorát ty amigo >:-[]
Seat má jednu z posledních šancí něco ze sebou udělat - zvýšit prodeje a s Leonem na to určitě má. Držím mu palce, protože se snaží na rozdíl od svých koncernových kolegů o emoce a krásu. :yes::yes::yes:
SEAT s tímto modelem dokonale lepí díru v koncernové nabídce, poněvadž přináší sportovně střižené a přitom jistě cenově přijatelné kombi, které v portfoliu VW doposud chybělo. Leon je moc hezké auto a i vzhledem k velké oblibě vozů kombi bude mít úspěch. U nového Leonu se mi rovněž líbí přístrojová deska pokrytá měkkými plasty, která je zajímavě tvarovaná směrem k řidiči, což je přijemné a zároveň není přeplácaná nepřehledně umístěnými tlačítky, jako tomu bývá u některých aut. Obzvlášť v koncernové produkci "plochých přístrojovek" si tato zaslouží pochvalu. Je to bezesporu nejlepší interiér, jaký jsem od SEATu kdy viděl. :yes:
Nádherná kombinace sportovního a elegantního designu. Až na podobnost základního modelu s Ibizou mu nemůžu nic vytknout. Tohle auto se líbí skoro každému.
no neviem, taky kombik ceed to je kvalita :yes: aj aj vyborny 1.4 motor ceed rozbehne ako sa patri.
ceed SW idealny kombik do rodiny, design, zaruka, spolahlivost, odkladacie priestory, kvalitny zakladny motor a bohata zakladna vybava...slovaKIA :yes:
Ádo, ty překonáváš sám sebe. Dosud jsem si myslel, že máš jen hysterickou fobii z dámského přirození a proto trpíš záchvaty při zmínce o Renaultu... ale porovnávat Leon s korejskými tvary je úplně mimo. Nechci se pouštět do polemiky lepší / horší, ale ta auta vyznávají designově úplně jinou filosofii... Hyundai se svým fluidním designem vycházejícím z promyšlených křivek a Leon se svými ostrými linkami?
Po dlouhých letech tápání a neuvěřitelných marketingových chyb se zdá, že je Seat konečně na správné cestě. Našel totiž designový jazyk, který se spoustě lidí líbí (včetně mě :-) a začíná vyrábět modely, které chtějí široké vrstvy zákazníků. A jak praví klasik - "Vo tom to je." Úspěšná éra odstartovala velmi povedenou Ibizou IV. A pak přišly modely, které sice jsou jen upravenou designovou verzí vozů jiných koncernových značek (Alhambra II, Mii, Toledo IV), ale tak zdařile, že vypadají mnohem lépe než dárci jejich orgánů (to platí hlavně o novém Toledu vůči Rapidu). A nový Leon čím dál úspěšnější seaťácký rozjezd zcela originálně korunuje :yes::yes::yes: Je totiž opravdu nádherný - a světe div se - má taky moc pěkný interiér - zvláště palubka je prostě super! Už pětidveřák mě nadchl, třídveřové SC jakbysmet a nepochybuji o tom, že i kombík ST bude pecka. Opravdu si nedovedu představit, že bych před německy nudným, dražším a elektrickou parkovací brzdou zprzněným Golfem nedal přednost nádhernému Leonovi nebo si místo moc pěkného Toleda vybral podivně působící Rapid se zadními světly, které už tak dost úzké auto ještě opticky zužují! Prostě, bravo Seat :-):yes::yes::yes::yes: Ještě by to chtělo nějaké podobně pěkné SUV a pak taky nějakou důstojnou náhradu za hrůzu jménem Exeo! To už je totiž poslední piha na kráse současného skvělého seaťáckého výrobního programu...
První vlaštovkou byla Ibiza, jejíž exteriér se vyloženě povedl a to ve všech verzích, kombík považuji za to nejpěknější, co je v této třídě k mání. Jen na interiér toho moc nezbylo.
Tohle ovšem naprosto převálcoval nový Leon, ten je povedený durchum pajzum. :yes:
Přeji Seatu úspěch a modely, které budou pokračovat v tom, co započala Ibiza a rozvinul Leon. :-!
Seriozne pekny kombik, ak bude aj vo finale vyzerat takto, neni o com. Klasicka slabina v podobe interieru odstranena, myslim, ze uspech by sa konecne mohol dostavit. U mna jednoznacne Leon vedie z koncernovych modelov.
Znovuzrozeni musi potvrdit prodeje a zrovna v ČR to ukazuje spise na posledni hrebicek do rakve, Rapid vs Toledo cca 405 vs 13. Seat se chyti tak mozna timto tuctovym kombikem za lidovou cenu konkurujici Ceedu. Od koncernu lide cekaj tradicniho Golfa nebo auto s kufrem coz je Octavia, ale Seata??? Nevidim zadny extra duvod pro jeho koupi. Co se ti nelibi na Exeu, je to preci nadcasovy design 8-s koncernoveho Audi, ne? ;-)
SEAT šel kdysi na dračku. První Toledo byl trhák,to samé Ibiza II.Pak do domrvili s tím jednotným designem kdy na stejný předek naroubovali zbytek auta dle potřeby Leon/Altea/Toledo jedno a to samé navíc s hnusnou palubovkou.Myslím,že SEAT má velkou šanci dát se do kupy. Třeba Toledo se mi ve srovnání s Rapidem vyloženě líbí a nový Leon se taky povedl.
SEATu se opravdu začíná dařit. Od začátku roku posílil o desítky procent na svých nejvýznamnějších trzích (krom Francie a Itálie, kde celkový trh raketově padá), ale třeba v Rakousku + 40% (je na 4. místě!), Německo +30%, Anglie +11% a není pochyb o tom, že i právě díky novému Leonu.
V roce 2012 měl Seat pokles prodejů o 15% (z mainstremu po Renaultu a Fiatu nejvíc). Rovná polovina z celkové počtu prodaných aut činila Ibiza, která měla pokles 23% (v prodejích skončila třeba až za Puntem). V době nástupu korejců to bude mít Seat hodně hodně těžký a pokud se nechytne Leon, čemuž vzhledem k velké konkurenci nevěřím, tak by stálo za uvážení, aby VW poslal Seat do kytek a zkusil štěstí s Alfou :-)
S alfou jo???? To by byla ta největší kravina co by mohli udělat. Auta jsou to dobrý, ale nepoužitelná pro koncern VW. To bylo se muselo kompletně celé přestavovat a předělávat na německý obraz. To by stálo moc peněz...
TO jo, první Toledo byla bomba. Ale jak udělali to nové, co nebylo liftback, tak to začalo padat a jak udělali takové to rádoby MPV, tak byl hřebíček do rakve, protože to byla fakt hovadina takové auto udělat. Teď se to snad zvedne.
Zrovna CR a SR asi nie su trhy ktore maju pomoct seatu. Je pochopitelne ze cesi a slovaci budu kupovat Rapida a nie Toledo, aj ked je dizajnovo krajsie. Apropo kolko tych Civicov sa celkovo v EU predava? Clovek by asi musel stratit zrak aby si ho dobrovolne vybral. Na ceste som ho videl "az" jedenkrat a to bola predvadzacka.
To je opravdu pecka chytracku, akorat ze konkurenci pro Seat je spise H/K a jejich cisla radsi nebudu uvadet. Pro Hondu je evropsky trh ten posledni, ale pro Seat ten prvni ;-) Cisla podobna, akorat ze jednu automobilku to nepolozi a druhou nezachrani ;-) Seat nema co nabidnout oproti Skode, VW.
Je mi tě opravdu upřimně líto, ty by jsi si tak strašně moc přál, aby ten SEAT padl, ale ono ti to nějak pořád nevychází, co? A tak ti zbývá jen tvá ubohá zlomyslná iluze, kterou tu už dlouho dokonale předvádíš, že by nějaká psychická porucha? No, přeji ti hodně duševního zdraví, snad se ti někdy časem uleví. >:D
Bylo by to krásné, ale tak idealisticky to nevidím. Seatu fandím, dokonce minulého leona máme v rodině, ale podle mě se už seat nikdy nezbaví nálepky outsidera ať bude produkovat auta sebelepší. Seat nikdy vpodstatě neměl svojí tradici, vždy jen dělal v licenci něčí auta a tak byl a je v západním světě vnímán. Co na tom, že dnes už je úplně jiná doba, tuto nálepku v celoevropském měřítku mu už nikdy nikdo neodpáře. Kdyby aspoń kdysi měl nějakou svojí tradici jako např. audi, saab, bentley, porsche a nakonec i ta alfa a i ta naše škodka, pak by se jeho odkoupením dalo lecos v podvědomí lidí změnit, ale takto se to nedaří a asi ani nepodaří ani koncernu VW, bohužel. Leda snad že by pod značku seat koncern VW přesunul super levná auta podobně jako renault pod dacii. Rád bych se v tomto úsudku mýlil, ale asi se ani dvacátý nebo bůhví kolikátý pokus o trhák a znovuzrození opět konat nebude. Zkus si položit otázku, kdyby ses ty sám rozhodoval teď o koupi auta a měl si na výběr mezi golfem, oktávkou a leonem v naprosto shodných výbavách a se stejnou technikou a za stejnou cenu - po čem bys sáhl? Podle mě bys uznale pokýval hlavou nad leonem a vybral bys nakonec stejně golfa, popř. tu oktávku protože jsi Čech. A takto by to udělala většina - asi i včetně mě. ;-)
To jsme tu nedávno diskutovali pod článkem o levné značce VW... podle mě ta dávná tradice tak důležitá není a image se dá vybudovat v horizontu deseti až dvaceti let, stačí konzistentně vyrábět dobrá auta a doplnit to nějakým marketingem.
Jaké pokusy o znovuzrození máš na mysli? První znovuzrození po převzetí značky a představení prvního Toleda se podařilo. Útlum nastal v minulé MPV-generaci a pokračoval Exeem, ale Ibiza a Leon jsou dvě slušná auta.
Co se výběru z "trojčat" týče... já bych klidně vzal Leona, z uvedených se mi líbí nejvíc jak zvenku, tak zevnitř (to ovšem vycházím z těch pěkných prezentačních fotek).
Při výběru auta se většina lidí dívá na cenu, design, techniku, velikost a také značku. Předsudky a hra na vlastenectví jsou pro někoho také důležité, ale rozhodně ne pro většinu lidí.
Jak víš, že se znovuzrození konat nebude, když Leon teprve nedávno vstoupil jen na některé trhy a zažívá na nich velký úspěch. Právě na znovuzrození to totiž zatim vypadá. Tvůj názor ti neberu, ale buď nemáš o současné situaci přehled a nebo jsi věštec. Co bylo bylo, v současné době má SEAT v koncernu stejnou váhu jako Škodovka ba možná i lepší, např. Ibiza jezdí na lepším podvozku než Fabie, Leon má komplet leddiody atd.
Leon je krásné auto a je mi mnohem sympatičtější než Golf.
Jo a nevypadá to, že by jsi SEATu fandil ;-)
Tak oni do toho seatu museli nějakou přidanou hodnotu dát, protože jinak by to zase zapadlo jako exeo, nebo Toledo (alá MPV). Škodovky se prodávají řekněme i s horšími komponenty nebo řekněme spíš podvozkem, jak jsi uvedl pořád hodně. Ale seat ani za cenu lepšího podvozku a led diod ne. Tak tam musejí dát něco, aby se to zvedlo. Navíc si myslím, že to může souviset i s tím, že španělé jsou ekonomicky v háji, takže je ta možná snaha, aby tam začali vyšší toky peněz, aby to tam nepadlo, což by byla škoda.