Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT loni zaznamenal ztrátu 391 mil. Euro, letos představí Ibizu ST a novou Alhambru

Španělský SEAT hospodařil i v roce 2009 se ztrátou. Místo úsporných opatření ale sází na velké investice do vývoje a obměňování modelového portfolia.
Zpět na článek
26. 3. 2010 08:51
26. 3. 2010 13:08
26. 3. 2010 23:55
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 3. 2010 08:51
Hmm
Nevim nevim, ale Skodovka ma vetsi "sportovni tradici z minulosti" nez Seat a presto umele chteji zakazdou cenu udelat ze Seata sportovni znacku...

No uvidime po roce 2012 zda pujdou porad proti zdi ve VW.

:no:
Rozbalit vlákno
1
26. 3. 2010 13:08
Re: Hmm
Zo Seatu inak ako umele nejde spraviť čokoľvek. Nemá tradíciu, nemá nič. Fabrika postavená pre potreby Španielska, linky na výrobu licenčných Fiatov, toť celá anabáza. Potom pokus o vlastné auto, Ibiza nakoniec nebola najhorším počinom, podobne po nej Toledo...no, kam to s nimi dotiahol VW, nie je tajmomstvo.Nepovedal by som, že je to v tomto prípade výhradne vina Španielov. Chyby sa stali niekde inde...
26. 3. 2010 09:32
SEAT jako jediný z VW neprodává v Číně!!!!
Důvod ztráty je zřejmý, evropským automobilkám klesly domácí prodeje, které však byly do jisté míry vykompenzovány raketově rostoucí poptávkou v Číně. Protože SEAT neprodal v Číně ani jeden vůz, jeho prodeje a tudíž i zisk tak logicky o to klesl- je to celkem jednodché:)
vždyť škodovka by bez Číny byla taky ve ztrátě!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2010 09:55
SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Bohužel ztráta vyvolaná nejen krizovou křečí, nýbrž i tak trochu (v komplexu) komplikovanou modelovou politikou.

Ovšem. Ať je to, jak je to, model Leon je ten, kterého doslova vydojil jak renault, tak Opel a samozřejmě i Alfa. Vždyť modely mégane, Astra a Giulietta jsou fatálními vizuálními potomky právě toho Leona.

Držme Seatu palce, byl to on, kdo tu zpočátku devadesátých let dával mnohým jezdcům zažívat pocity svobodných občanů ve svobodné zemi a ve svobodném autě. Model Toledo byl ve své době doslovnou trefou do černého. Skutečnost, žes v té době za sebou tahal místo toleda dřevěného kačera by ti neměla dávat křídla neurvalého rozletu.

Tedy ano, můžeme přijmout slogan - SEAT, kompaktní designový guru :yes:
Rozbalit vlákno
25
26. 3. 2010 10:10
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
offtopic...mohol si skoncit pisat po prvej vete ;-)
26. 3. 2010 16:14
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Kdo by ti pak otevíral obzory...
26. 3. 2010 10:26
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Popravdě, mě by tahle bezpohlavní značka ani moc nechyběla.

Pokud jde o toho Leona, tak ten je podle mě spíš vizuálním potomkem AR 147.
26. 3. 2010 16:15
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Je to rukopis da Silvy, ano, to on (jediný) uměl stvořit odpověď na Golfa.
26. 3. 2010 10:34
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
no nevim.. Právě tento Leon může být spíš označen potomkem Alfy Romeo. Pokud to nevíš, tak designer do Seatu z Alfy přešel..A pokud v nových Opelech a nové Alfě vidíš potomky toho rádoby sportovního auta v nejnižší kvalitou z koncernu VW, tak to klobouk dolů. Jediné co Seat má, je design a ten má díky designerovi od Alfy (stačí kouknout na výtvory před příchodem), ale tím to končí. Tomuhle už se ani zasmát nejde ;-)
26. 3. 2010 16:16
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Všechno udělal da Silva, ano, zmíněné modely jsou jen pokračováním leona.
Avatar - Ricardo
26. 3. 2010 22:16
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Jenže Leon byl až po 147...
26. 3. 2010 23:42
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
to mu nevysvětlíš ;-)
27. 3. 2010 12:37
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
To je samozřejmě v pořádku, je to rukopis jednoho tvůrce. Rukapis, ktery nyní po leonovi převzali (masově) mégane, astra, giolietta. A o tom píši. Tedy - SEAT - designový guru kompaktů.
27. 3. 2010 18:28
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Krútiš sa jak hadík. Čo tak aspoň raz chlapsky priznať omyl?
Avatar - peter_ko
27. 3. 2010 18:33
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
On a priznat chybu? To skor zacnu psy na Mars lietat...
27. 3. 2010 19:53
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Jaký omyl? Tvrdím, že styl Leon je nyní styl GURU v tom významu, že je to jediná životaschopná designová odpověď na Golfa. Odpověď, kterou (aktuálně) po Leonovi převzala uvedená trojka.
27. 3. 2010 20:56
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Ako mohla uvedená trojka prevziať štýl Leóna, keď z týchto áut León nie je najstarší? Vynašiel si cestovanie v čase?
27. 3. 2010 22:04
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Nech už toho prosimtě, si k smíchu.
Avatar - igor77
26. 3. 2010 11:33
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
at uz je to jinak se seatem jak chce, nejsmutnejsi natom je jak ted dostal od koncernu zaukol vyrabet zombii po a4.
seat forever !
Avatar - peter_ko
26. 3. 2010 12:16
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
seat este stale vyraba auta????
26. 3. 2010 16:17
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Pro tebe ne, ty zatím pěstuj sbírku burago.
26. 3. 2010 13:03
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Škoda, že viac si nepamätáš. ;-\ A aj to, čo si pamätáš, pletieš jak Jožko Pletko...

Jedinými "dizajnoými guru" boli prvá Ibiza a prvé Toledo...a prvý náverh da Silvu. To ostatné je už len prejavom neschopnosti ľudí z VW. Čo funguje u VW, nie je receptom pre každého.
26. 3. 2010 16:20
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
pamatuji si všechno, Klaudie, a na rozdíl od tebe nemám dnes na hlavě turban z pneumatiky michelin. Aktuálním designovým (kompaktním) guru je Leon, to on je prapůvodcem mégana, astry giulietty. Díky da Silvovi. To on uměl vytvořit něco jiného než je Golf.
26. 3. 2010 21:20
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Keď chcem, nájdem hocijaký tvar na hocakom inom aute. Autá, ktoré si opísal, nemajú s Leónom spoločné nič.
Naopak si akosi pozabudol, že dizajn Leónu už iba kopíroval štýl zavedený Alteou, ktorá prišla do predaja 2 roky pred Leónom.
26. 3. 2010 17:15
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
On si zřejmě pamatuje ale teď se mu to jaksi nehodí do krámu. Jinak s tebou plně souhlasím. :yes:
Avatar - escorpion
26. 3. 2010 15:25
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
So seatom mám veľmi dobré skúsenosti. Mali sme cordobu (1996) a za 8 rokov ani jedna závada. Iba pravidelné servisné prehliadky. Asi dobrý kus, ale koľkým automobilkám sa o tom môže iba snívať? Kolega z práce mal 5 rokov ibizu a taktiež si ju veľmi pochvaľoval. Momentálne jazdí na ibize sestra a tiež no problem.
Seat :yes:
26. 3. 2010 16:20
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Jistě.
26. 3. 2010 21:24
Re: SEAT - DESIGNOVÝ GURU
Ale iste, tam predsa nie je problém. Problém je v zlom marketingu, zlom plánovaní a chybných predpokladoch. Seat zabila otrasná modelová politika, bude mať čo robiť, aby a pozviechal. Akurát nechápem, prečo to nechali zájsť až tak ďaleko, hlasy verejnosti bolo počuť hneď po predstavení druhého modelu s rovnakou tvárou ako Altea. No a prerobiť autá s úlohou koncernového športovca na MPV, to bol fakt scestný nápad...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 3. 2010 23:55
Re: SEAT (ČI VOLKSWAGEN?) - DESIGNOVÝ GURU
A já si říkál, že je Tvůj designový guru Golf ;-)
28. 3. 2010 17:24
Vývoj není vidět
Do jakého vývoje jen ten Seat investuje...? Je snad Exeo model plný inovací a nebo je to stará Audi v jiném kabátě? Ibiza s platformou od VW taky nebude vlastní vývoj. Viděl bych to na vývoj nových pedálů, řadící páky a číselníků na přístrojové desce. :-(
Rozbalit vlákno
0