Zo Seatu inak ako umele nejde spraviť čokoľvek. Nemá tradíciu, nemá nič. Fabrika postavená pre potreby Španielska, linky na výrobu licenčných Fiatov, toť celá anabáza. Potom pokus o vlastné auto, Ibiza nakoniec nebola najhorším počinom, podobne po nej Toledo...no, kam to s nimi dotiahol VW, nie je tajmomstvo.Nepovedal by som, že je to v tomto prípade výhradne vina Španielov. Chyby sa stali niekde inde...
Důvod ztráty je zřejmý, evropským automobilkám klesly domácí prodeje, které však byly do jisté míry vykompenzovány raketově rostoucí poptávkou v Číně. Protože SEAT neprodal v Číně ani jeden vůz, jeho prodeje a tudíž i zisk tak logicky o to klesl- je to celkem jednodché:)
vždyť škodovka by bez Číny byla taky ve ztrátě!!!!!!!!!!
Bohužel ztráta vyvolaná nejen krizovou křečí, nýbrž i tak trochu (v komplexu) komplikovanou modelovou politikou.
Ovšem. Ať je to, jak je to, model Leon je ten, kterého doslova vydojil jak renault, tak Opel a samozřejmě i Alfa. Vždyť modely mégane, Astra a Giulietta jsou fatálními vizuálními potomky právě toho Leona.
Držme Seatu palce, byl to on, kdo tu zpočátku devadesátých let dával mnohým jezdcům zažívat pocity svobodných občanů ve svobodné zemi a ve svobodném autě. Model Toledo byl ve své době doslovnou trefou do černého. Skutečnost, žes v té době za sebou tahal místo toleda dřevěného kačera by ti neměla dávat křídla neurvalého rozletu.
Tedy ano, můžeme přijmout slogan - SEAT, kompaktní designový guru :yes:
no nevim.. Právě tento Leon může být spíš označen potomkem Alfy Romeo. Pokud to nevíš, tak designer do Seatu z Alfy přešel..A pokud v nových Opelech a nové Alfě vidíš potomky toho rádoby sportovního auta v nejnižší kvalitou z koncernu VW, tak to klobouk dolů. Jediné co Seat má, je design a ten má díky designerovi od Alfy (stačí kouknout na výtvory před příchodem), ale tím to končí. Tomuhle už se ani zasmát nejde ;-)
To je samozřejmě v pořádku, je to rukopis jednoho tvůrce. Rukapis, ktery nyní po leonovi převzali (masově) mégane, astra, giolietta. A o tom píši. Tedy - SEAT - designový guru kompaktů.
Jaký omyl? Tvrdím, že styl Leon je nyní styl GURU v tom významu, že je to jediná životaschopná designová odpověď na Golfa. Odpověď, kterou (aktuálně) po Leonovi převzala uvedená trojka.
Škoda, že viac si nepamätáš. ;-\ A aj to, čo si pamätáš, pletieš jak Jožko Pletko...
Jedinými "dizajnoými guru" boli prvá Ibiza a prvé Toledo...a prvý náverh da Silvu. To ostatné je už len prejavom neschopnosti ľudí z VW. Čo funguje u VW, nie je receptom pre každého.
pamatuji si všechno, Klaudie, a na rozdíl od tebe nemám dnes na hlavě turban z pneumatiky michelin. Aktuálním designovým (kompaktním) guru je Leon, to on je prapůvodcem mégana, astry giulietty. Díky da Silvovi. To on uměl vytvořit něco jiného než je Golf.
Keď chcem, nájdem hocijaký tvar na hocakom inom aute. Autá, ktoré si opísal, nemajú s Leónom spoločné nič.
Naopak si akosi pozabudol, že dizajn Leónu už iba kopíroval štýl zavedený Alteou, ktorá prišla do predaja 2 roky pred Leónom.
So seatom mám veľmi dobré skúsenosti. Mali sme cordobu (1996) a za 8 rokov ani jedna závada. Iba pravidelné servisné prehliadky. Asi dobrý kus, ale koľkým automobilkám sa o tom môže iba snívať? Kolega z práce mal 5 rokov ibizu a taktiež si ju veľmi pochvaľoval. Momentálne jazdí na ibize sestra a tiež no problem.
Seat :yes:
Ale iste, tam predsa nie je problém. Problém je v zlom marketingu, zlom plánovaní a chybných predpokladoch. Seat zabila otrasná modelová politika, bude mať čo robiť, aby a pozviechal. Akurát nechápem, prečo to nechali zájsť až tak ďaleko, hlasy verejnosti bolo počuť hneď po predstavení druhého modelu s rovnakou tvárou ako Altea. No a prerobiť autá s úlohou koncernového športovca na MPV, to bol fakt scestný nápad...
Do jakého vývoje jen ten Seat investuje...? Je snad Exeo model plný inovací a nebo je to stará Audi v jiném kabátě? Ibiza s platformou od VW taky nebude vlastní vývoj. Viděl bych to na vývoj nových pedálů, řadící páky a číselníků na přístrojové desce. :-(