V čom vidíš problém? Seat si obdobím, keď ho živila licenčná výroba, prešiel dávnejšie. Pokusy o vlastné modely nedopadli až tak slávne, na lepšie časy sa začalo blýskať až pod patronátom VW - a tiež to nebola od začiatku žiadna sláva.
Kórejci idú podobnou cestou - s tým rozdielom, že po licenciách začali robiť vlastné modely vo vlastnej réžii. Tak neviem, či si KIA nezaslúži tiež gratuláciu - minimálne rovnakú.
"Žádná sláva"?, nevim jak u vás na Slovensku, ale v ČR bylo svého času např. Toledo I. nejprodávanějším zahraničním vozem než ho vyšachovala změna firemní strategie koncernu VW, resp. Škody a Seatu a z Toleda se stal sedan a Octavie vzala Toledu páté dveře... tím to začalo. Tou dobou prodával SEAT kolem půl mega aut ročně, více než Škoda.
A kde sú tie Toledá dnes? Poslúžili, ale žiadna sláva, všetko, čo Toledo ponúkalo, bol veľký kufor. A čo ostatné vtedajšie modely? Ibiza, Inca - tuctovky do počtu. Nič svetoborného. Dnes Seat ponúka dobré autá, ale technicky sú to tak ako Škodovky z veľkej časti vlastne Volkswageny...
KIA/Hyundai sa spoliehajú na seba, nie na bohaté regály tretej strany. V tom je ten rozdiel.
V tvém podání je to hodně jednoduché. Toledo (91-98) toho ponúkalo více na tehdejší dobu jako parádní design, vnitřní prostor, bohatou výbavu, moderní úsporné dieselové TDI motory VW za přijatelnou cenu v době kdy se v ČR vyráběly Favority a Felicie... Ve zkratce, byl to tehdy vůz začínajích podnikatelů a lidí při penězích, ale věřim, že mnohým zdejším diskutujích v té době ještě teklo mléko po bradě... Dnes samozřejmě Toleda z Mladé Boleslavi cílí na jiný typ zákazníků. Ibiza byla ve své době také velmi povedeným autem, jestli byla podle tebe Ibiza tehdy tuctovkou, tak to samé se dá říci o současném Riu nebo I20. Ty asi ani netušíš, jaká auta stavěla v té době konkurence.
Škoda ani Seat se nemůžou rozletět jako Korejci, protože jim není dovoleno nabízet "lepší" auta než dražší VW. Korejské automobilky žádná jiná značka nevlastní, takže mají volné ruce. "V tom je ten rozdíl." ;-)
To je neuvěřitelná demagogie. Jak můžeš srovnávat produkci jedné typové řady s produkcí celé automobilky? To je ubohost! Ovšem od přispěvatele s takovým nickem asi nelze nic jiného očekávat...
Jinak Seatu samozřejmě patří velká gratulace. Ibiza je skvělé a krásné auto s perfektními jízdními vlastnostmi. Jen tak dál!!! :-):yes::yes::yes: