Více než 146 tisíc lidí rozhodlo o názvu největšího SUV v nabídce španělské automobilky Seat. Jak už bývá u automobilky zvykem, opět je spjat s domovinou značky.
ten 6-uholnik chce mat dnes uz kazdy.. a potom to tak vyzera... z povodnej originality je razom masova nuda.... ale vsimni si aj svetla... tie su tiez take univerzalne a pasovali by dalsim 10 znackam ( spredu by to kludne mohol byt aj hyundai alebo subaru ford atd... staci len vymenit logo ) ... seat pritom uz dlhodobnejsie dizajnovo "stagnuje" takze cakal som viac odvahy ale pozeram ze aj tu podobne ako v kii uz zacinaju akosi "biznisovo" premyslat aj v dizajne... nakoniec este aj tie "vecne nudne" vw vyzeraju z koncernu "najlepsie" kedze maju stale svoj vlastny styl a charakter a nepotrebuju nahanat vyzorom dalsich xy znaciek...
Vzpomeň na Mitsu Sigma první generace, bezostyšně kopírující styl BMW, Lexus LS á la S-Klasse, Kia Sportage snažící se vypadat jako levný Cayenne atd. Těch příkladů z minulosti by se dalo najít spousta.
medvedov je stale dost.... >:D .... vid gugl ... na svete je 8 druhov medvedov... z toho len ten nam dobre znamy "hnedy" medved ma hned niekolko dalsich poddruhov ( kamcatsky kodiak grizzly atd... ) ... akurat pandu si uz "nevezmu" to je jasne ... tu ma fiat :-)
Proč ne, takové nějaké ošizené plastové SUV pro českého chalupáře, s velkým kufrem, hnědými plasty a semišovými chlupatými potahy, samozřejmě jen pro ty, co v zimě nejezdí a dají ho do garáže spát - Škoda Brtniq. :-)
Mýval je fajn (kluci roztomilí). A v angličtině je to raccoon, to nezní špatně. Koala není medvěd. Je to vačnatec. Ani mýval vlastně není medvěd. Je to medvídek. ;-) Jen ten pyskatý je skutečně medvěd (patří mezi medvědovité).
Jsou i mazaní. To patří k té roztomilosti. :-) Ale tohle je spíš ukázka drzosti. Jako když domorodci v Africe nakráčí k hodujícím lvům, naporcují si jejich kořist a odnesou si ji. A lvi jen nevěřícně čumí (i když mýval se kočce spíš vyrovná než člověk lvu). >:D
V nějakém dokumentu o Africe. Normálně k nim přišli, rychle naporcovali a zase odešli. Říkali, že to dnes už moc nedělají (jako domorodci). Holt mladí nejsou, co bývali. Koule to nemá. >:D Nažraní nebyli, vyrušili je při hodování a nezdálo se, že by z kořisti moc nezbývalo (mám takový pocit, že se krmil i šéf a ten žere vždy první). Byli z toho prostě paf. Nevěděli, co si o tom mají myslet. Tak se zdekovali kousek stranou a koukali. Pochopitelně, že si nemůžeš dávat na čas. Dříve nebo později si ten lev ozkouší, co jsi zač. Jak to, že nemáš naděláno v trenclích. Je to takový velký blaf. Správně k nim napochodovat, neflákat se, ale ani nepanikařit a zase pěkně odejít.
Chovali se v podstatě dost podobně jako tyhle kočky. Jen se o nic nepokusili. Tyhle jsou na něco podobného možná trochu zvyklejší, tak se zkusila hlavně ta jedna ohnat. Nejeden predátor je v jádru bojácný. Neznámé je potenciálně nebezpečné.
Neříkat to ty, tak tomu neuvěřím, přijde mi to na úrovni strkání hlavy do krokodýlí tlamy. Podle mě je to vyloženě náhoda, jestli alespoň jeden ze lvů nezareaguje a v tu chvíli jsou ti kluci mrtví. :-)
Neříkal, jaká byla úmrtnost (nebo si to nepamatuji). :-) Ale mladí jinoši to nebyli, naopak. Se správnou technikou to asi bude celkem úspěšné. Jinak by to asi nedělali. leda v nouzi. Na druhou stranu to asi nebylo zase tak časté, protože by se lvi mohli adaptovat. Mám takový pocit, že si pochvaloval, jak to chutná, když seberou večeři lvu. :-) To víš, že jsem čuměl. Hlavně ta odvaha. Chování lvů chápu. Ale mít ty koule k nim napochodovat (právě ten přístup je klíčový).
Tady bude asi největším rozdílem vzdálenost. Lvi si drželi mnohem větší odstup. Tady ta kočka reagovala hlavně kvůli té blízkosti. Tam opravdu vyklidili pole, když viděli, jak k nim pochodují jak jeden muž (byli myslím tři). Pěkně kolektivně, zalezli ke křoví a pozorovali vetřelce.
...asi nejvíc mi přední část připomíná P3008/P5008. Je zde vidět, co dokáže udělat jedna mimořádně designově vydařená generace stěžejního modelu (Leon). Designéři tápou, kam se posunout dál.
Neviem, ja v tom skôr vidím Hyundai. Každopádne v koncernoch je už len o premaskovaní prednej a zadnej partií. Práve PSA má aj pozitívny i negatívny príklad na tie isté autá. Negatívne je to s novým Combo/Berlingo/Partner - len zmena prednej a zadnej časti. Pozitívne s 3008/Grandland X/C5 Aircross. Tam neznalý nevie, že ide o identické vozy.
A Seat mal revolučný dizajn pri Leon 2. Na dlhý čas inšpiroval mnoho modelov.
S vysokou pravdepodobnosťou je, že rovnaká predná maska bude aj na novom Leone o rok.
Jako alternativa za pomalu již uniformní Kodiaq, proč ne. Totiž (sic subjektivně), oko si zvykne na všelico, dokonce i na některé hrany ala Lexus či dokonce i na komediantství současných Citroenů... avšak jak jsem obdivoval koncept Kodiaqu, zklamání z toho, jak to auto v reálu designově nezapadá do „životního prostředí“… zkrátka, Kodiaq je s odstupem času strašlivě škaredé auto (opakuji, subjektivně), doufám (čili rád bych uvěřil), že Seatí maska bude vozu této velikosti slušet lépe. New Cupra, Ateca i Ibiza ukázaly, kudy by mohla vést cesta… pokud nepropásnou šanci trochu víc odhlučnit kabinu a poněkud přemodelovat interiér…
Kodiaq včetně jeho maleho brachy to je tedy pokoukana a souhlas i s tim jako by ani přirozeně nezapadal. Prostě škaredy a ještě k tomu divny. Ten seat sice moc originality nepobral, ale věřim mu, že bude vypadat o dost lepe.