Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Chrysleru se vzdal platu a odměn za loňský rok

Generální ředitel Chrysleru Sergio Marchionne pracoval minulý rok zadarmo. Svého platu i odměn se totiž vzdal, protože nejmenší americká automobilka musela splatit půjčky.
Zpět na článek
8. 3. 2012 11:28
8. 3. 2012 11:48
8. 3. 2012 12:13
8. 3. 2012 13:53
8. 3. 2012 14:13
8. 3. 2012 23:02
8. 3. 2012 17:45
8. 3. 2012 20:08
8. 3. 2012 20:27
8. 3. 2012 20:41
8. 3. 2012 21:08
8. 3. 2012 21:49
8. 3. 2012 22:33
8. 3. 2012 20:48
8. 3. 2012 21:19
9. 3. 2012 08:12
8. 3. 2012 20:37
8. 3. 2012 22:10
Avatar - euro89
8. 3. 2012 11:28
Zadarmo!
Za to, jak celý Fiat vede, by měl pracovat úplně zadarmo. A nebo ještě líp - raději ve Fiatu nepracovat vůbec! :-!
Rozbalit vlákno
5
8. 3. 2012 11:48
Re: Zadarmo!
Tak v prvom rade, ako CEO Fiatu posobi tusim od roku 2004, a hned dalsi rok bol prvy po dlhom case, kedy FIAT zaznamenal zisk. Pod jeho vedenim sa FIAT zbavil casti prebujnelej byrokracie a zameral na trh, kam nasadil modely "Grande Punto", nove "Bravo", a novy "F500" ktore su momentalne nosnym programom Fiatu.

Podla mna Marchionne je po dlhom case clovek na spravnom mieste. Samozrejme ze z toho marazmu v ktorom Fiat bol sa neda dostat na vyslnie za par rokov, ale sposob akym vedie automobilku je spravny. Napokon, uz len to ze ho akcionari nechali na poste CEO 8 rokov o niecom hovori...
Avatar - del42sa
8. 3. 2012 12:13
Re: Zadarmo!
to je už 100x ohraná písnička, jak je Fiat v zisku, ale za cenu totálně zdecimovaného portfolia a ztráty části potenciálních zákazníků, kteří mezitím přešli ke konkurenci . Fakt Bravo ! 8-s

Jasně že byl účetně Fiat v zisku, když se zastavil vývoj a financování nových projektů, ubydou ti na jedné straně velké výdaje, zatímco zisky, alespoň ze začátku ještě drželo poměrně silné portfolio z roku 2004, ale co to udělalo dlouhodobě ??? Evropské prodeje Fiatu mizerné, Alfa mizérie,, Lancia zažívá "renesanci" jen díky přeznačkovanému Chrysleru. Prostě bída... :no:
8. 3. 2012 13:53
Re: Zadarmo!
A ještě, jak je FIAT v zisku, když v článku o tom, že se PSA nevyplatí dělat malá auta ve Francii se také píše, že sám Marchionne přiznal, že za loňský rok samotný FIAT prodělal na starém kontinentu půl miliardy EUR?

Jenom jsem zvědav, jak dlouho bude Američany bavit dotovat propady evropské části koncernu....
8. 3. 2012 14:13
Re: Zadarmo!
"Jenom jsem zvědav, jak dlouho bude Američany bavit dotovat propady evropské části koncernu...."
Chrysler je v současné době asi tak americký, jako je Škoda česká, takže pokud tomu rozumím, tak o penězích a jejich toku rozhoduje Marchionne! No a že už nemá dlouho výplatu, svědčí to, že už nemá ani na nové žiletky - aspoň podle té fotky, co tady dali!
>:-[]
8. 3. 2012 23:02
Re: Zadarmo!
Pokud byl myšlen Fiat jako automobilka, tak to asi táhne Jižní Amerika.
Avatar - ManInBlack
8. 3. 2012 11:29
Dobrý příklad
Je to od něj hezký. Za vzor by si ho měli vzít všichni politici.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dylan McKay
8. 3. 2012 13:04
Re: Dobrý příklad
No jo, ale on nedře jako kůň...
Avatar - white label
8. 3. 2012 21:21
Re: Dobrý příklad
Vypadlo ti tam jedno slovo: ...on "nás" nedře... >:D
8. 3. 2012 17:45
Aleši....
.... když už máš potřebu psát, že se "F500 v USA vůbec nechytil", tak si najde třeba únorové statistiky.... zase pálíš slepejma.... :*)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - ethicon
8. 3. 2012 19:04
Re: Aleši....
načo by si overoval fakty..stačí niečo opísať zo zahraničnej tlače a pridať tam pár svojich a hlavne tu populárnych dojmov.. :no:
Avatar - abacus
8. 3. 2012 20:08
Re: Aleši....
Predpokladám, že TIE SPRÁVNE FAKTY dodáš. Zdá sa, že celý svet i auto.cz nevie ako vynikajúci si Fiat stoji.

Tesne nad tri tisíc kusov, predal Fiat päťstovku v štátoch i v mesiacoch júl a august r. 2011, ale celkovo to bolo fiasko. Z plánovaných 50 000 ks pre severoamerický trh sa v USA predalo 19 769 ks a v Kanade 5 392.

Dávať sem súčasne predaje Fiat-u ani nemá cenu. V Európe zúri neľútostný boj južanov o najväčší pokles predajov.
8. 3. 2012 20:17
Re: Aleši....
Faktem taky je, že Fiat nikdy nečekal, že těch 50 000 pětistovek na tom trhu udá - jen řekli, že by byl úspěch tam prodávat víc 500, než se prodá mini - odtud to číslo 50 000. Ale to neznamená, že to byl plán - to sami vyvrátili.

A dokud bude klesat italský autmobilový trh, budou klesat i jižanské prodeje, s fiaty v čele.
Avatar - abacus
8. 3. 2012 20:27
Re: Aleši....
Chabý pokus o prekrútenie FAKTOV z pera italiano tifosi. Vraj nečakali predaj 50 000 ks :-)
Ten tvoj "FAKT", že by bolo úspechom pokoriť Mini je len ospravedlnenie neúspechu.
8. 3. 2012 20:36
Re: Aleši....
Já jsem takový tifosi (vyznačuju se hlavně tím americko-německým brandem pro auto z Kolína nad Rýnem, který, jak jistě víš, je v srdci Itálie, stejně jako Mladá Boleslav, kde vyrobili další 2 moje auta), jako ty jsi číňan. Ty FAKTe, stačí si i na tomto serveru dohledat ten patřičný článek. Oni ve Fiatu asi jsou ambiciózní, ale asi ne až tak b-l-b-í, aby si mysleli, že prodají po svém vstupu na trh s jediným a neznámým modelem 1/3 jeho roční produkce pro Evropu.
Avatar - abacus
8. 3. 2012 20:41
Re: Aleši....
A pardón, aby neostalo len u rečí.
Tu sú fakty.
Apríl 2011, talianske denníky sa rozplývajú nad fantastickým začiatkom predaja 500-ky v USA. "Len za chvíľku od začiatku predaja, predajcovia iba v N.Y. predali 30 ks". Takéto fantastické správy nájdeme z toho času dostatok: [odkaz]

No tri mesiace po započatí predajov a v čase najväčšieho počtu predajov 07/2011 - 3038 ks, 08/2012 -3106 ks sa objavuje správa: "Fiat nedokáže predať plánovaný počet 50 000 ks určený pre severoamerický trh v roku 2011." [odkaz]

S tvojim nikom Giorgio, ti určite talianske texty prekladať nemusím. :-)

Toľko to fakty a nie "zbožné priania" tifosi.
8. 3. 2012 20:46
Re: Aleši....
K tomu tifosi platí, co jsem napsal dříve, pokud tomu nejsi schopen porozumět, svěř se do péče psychiatrického ústavu.

Co se těch čísel týče, beru zpět, ta citace původního článku je taková, že se opravdu jednalo o prodejní cíl, ale udaný tím, co brali jako konkurenta, kterého chtěli překonat:

The company sold only 19,769 Fiat 500's in the U.S. last year. But Marchionne said the huge miss of the sales target was not a problem.

He said he chose the original sales target hoping to beat the 45,644 cars sold of the popular Mini Cooper, sold in 2010.

"It was a number that we said would be in excess of what Mini was selling in the United States. It was that simple," he said about the target.

[odkaz]

Takže za toto sorry. :*)
Avatar - abacus
8. 3. 2012 21:08
Re: Aleši....
Dávaš sem správu z januára 2012, ktorá ma ospravedlniť neúspešnosť odhadu predajnosti. V skratke: zrazu nemali plán predaja, iba túžbu predstihnúť Mini.

Text z augusta 2011 jasne vraví: Fiat nedokáže naplniť predaj plánovaného počtu!!!
V tom čase nikto nehovoril o snahe pokoriť Mini, ale PREDAŤ 50 000 ks.
8. 3. 2012 21:21
Re: Aleši....
Celoroční plán se stanovuje až v srpnu? Nebylo to náhodou tak, že nejdřív v lednu řekli, že tam začnou tu pětistovku prodávat a až pak je napadlo, že by si mohli i říct, kolik by jich prodat chtěli/měli, tak dali hlavy dohromady a v srpnu bylo vymalováno? Já teda nevím, my plánujeme poněkud jinak - ale neprodáváme auta a už vůbec ne za oceánem.

To, co o úspěchu/neúspěchu F500 v USA rozhodne především, je návratnost investice a zakotvení značky v povědomí lidí. To auto není zcela stejné jako pro Evropu, ani se v Evropě nevyrábí. Pokud by těch necelých 19 000 ročně stačilo, aby se investice vrátily a značka se etablovala, pak to auto je úspěšné. A jestli se bude dařit držet únorová čísla, tak letošní cíl 25-35 tisíc může být reálný a osobně předpokládám, že to jsou čísla už nastavená na ziskovost projektu.
Avatar - abacus
8. 3. 2012 21:49
Re: Aleši....
Skúšaš ako vládzeš, ale nedarí sa.
Srpnový článok r. 2012 je o tom, že cca po štyroch mesiacoch predaja sa NEPODARÍ naplniť PLÁNOVANÝ počet predaja 50 000 ks. Nehovoriac o tom, že predaj nebol stanovený od januára (ledna) teda na celý rok, ale od března r.2012, kedy sa spustil predaj limitovaným počtom 500 ks.

Síce "vývoj" auta už je zaplatený a montuje sa to v Mexiku, ale 25-35 tisícova predajnosť bude rentabilná tak v triede prémiových áut, kde cena začína od 50tis. eur a nie 12000 eur.

Auta kategórie Golf, C4,či Bravo majú hranicu rentability pri minimálnom predaji cca od 70 - 90 000 tis. ks ročne. U Brava bola stanovená hranica rentability na 75 000 ks ročne. Všetko pod týmto číslom je čistá STRATA. Čím dlhšie pod týmto počtom predávajú, tým viac strácajú. To radšej nevyrábať ako produkovať stratu.
Preto tie info o zatváraní ďalších fabrík v Taliansku. Sergio je ekonóm. Ten ma emócie a podobné reči niekde.... je potrebné tvoriť zisk. Čím ďalej tým viac, z pohľadu Európy sa Fiat stáva iba nástrojom (a nie výrobcom áut) ako získať Chrysler do svojich rúk.
8. 3. 2012 22:11
Re: Aleši....
Tak já nevím, jestli jsi hotentot, nebo soustavný prudič. Ale asi sám chápeš, že těch 50 000 se "odněkud vzalo". Ty vlastně už nepopíráš, co jsem napsal, ty jenom vopruzuješ. Nejdřív tvrdíš, že neměli plán prodeje a pak hledali omluvu. Teď zase tvrdíš, že plán měli, ale už o 3 měsíce věděli, že jej nesplní. A začalo to tím, že jsme se neshodli, zda to byl cíl nebo mezník úspěšnosti - to jsem uznal svoji chybu. Takže když to uzavřu a dál na tebe nereaguji, tak ano, cíl byl prodat 50 000 aut v roce 2011, a těch 50 000 bylo odvozeno od ročních prodejů mini v roce 2010 (je úplně jedno, kdy se k tomu veřejně "přiznali", nebo kdy si to vymysleli jako důvod pro tisk - odněkud a podle něčeho to číslo nastavit museli, a to dřív, než začali fyzicky prodávat).

A jak jsem už napsal, rentabilitu nelze jen poměřovat na prodaná auta, ale svou roli sehrává i umisťování značky na trhu (tam si klidně zahrň "čistou ztrátu"), k čemuž potřebuje produkt(y). U auta samotného se ta rentabilita rozkládá do investic do fabriky a nákadů na materiál, výrobu a související služby. A to by takový problém být nemusel. Náklady na vývoj a výrobu většiny kompoment se rozmělní i mezi těch více jak 150 000 aut prodaných ročně v Evropě (a nemluvě o těch dalších pandách).

Jako problém vidím hlavně to, že Fiat není v tuto chvíli (a v blízké budoucnosti) schopen Američanům nabídnout nic dalšího - tím se investice do budování pozice na trhu stávají z části zbytečné, prozože když není co nabídnout, není ani co prodávat, když není co prodávat, není nutné razit značku. Nedovedu si představit, že by najednou Walker Texas Ranger jezdil třeba ve Fiatu Strada... >:D
8. 3. 2012 22:28
Re: Aleši....
je zcela zbytečné se tady nějak extra hádat s někým, kdo do diskuse jde apriori s tím, že to těm "fiaťákům" vytmaví.... Ve finále stejně nevyhraje ten, kdo má lepší argumenty, ale ten, koho to později přestane bavit a bude mít poslední slovo....

Každopádně, F500 bude vbrzku doplněn tou dlouhou verzí F500L (premiéra teď v Ženevě). Jestli se v USA chytne, toť otázka.... Já chci skoro říct že ne, ale zas když se tam relativně slušně chytnul prcek F500, proč ne auto, které je stejně stylové a trošku větší.....

Každopádně za Walkera ve Fiatu Strada (s 1.3JTD) ti dávám :yes: :yes: ;-)
Avatar - abacus
8. 3. 2012 22:33
Re: Aleši....
Takže dospejeme k záveru, že ta "štýlova" 500-ka (alebo iba prezlečená Panda) je podľa svetovej tlače a ako to okomentovali na auto.cz skutočne prepadák.
Auto, ktoré nenaplnilo počty plánovaného predaja a aj keď to robili pre "zviditeľnenie" značky, i tak nemajú čo ponúknuť.
8. 3. 2012 20:29
Re: Aleši....
prostě uznej, že Alešova věta:"Největším zámořským přehmatem bylo uvedení Fiatu 500, který se na rozdíl od Evropy za Velkou louží vůbec nechytil." je nesmyslná..... Kdovíjaký úspěch to není, ale rozhodně ne přehmat....
Avatar - abacus
8. 3. 2012 20:48
Re: Aleši....
Auto.cz patrí pod Ringier, Axel springer a na "podfarbenie" textov k akejkoľvek značke by sme si už mohli zvyknúť. :-(
Faktom je, že prehmat, či debakel to možno nebol, ale úspech vyzerá určite inak.
8. 3. 2012 20:56
Re: Aleši....
hele já si na to ještě nezvykl, furt to vnímám tak, že jsou to spíš úlety, než nějaký záměrný trend.... Jestli se pletu a v suchých článcích o tom, co kdo kde řekl, bude autor amatérsky něco dovozovat a snažit se rozdmýchávat divoké diskuse, tak to pánbůh s náma..... 8-s

Jinak na stupnici úspěšnosti 1-10 (10 max) bych F500 v USA dal 6. Nějaký megahit to není, ale ty prodeje nejsou špatné.... Propadák by to byl, kdyby prodali pár stovek měsíčně.... Ty tisíce, to není zlé. Ono to auto fakt není levné, takže je na tom snad i nějaký vývar....

Jinak ty >3000 ks za únor v USA překonaly prodeje F500 v Itálii.... Paradoxy, co?
Avatar - abacus
8. 3. 2012 21:19
Re: Aleši....
No pozerám, že okrem Pandy a Ypsilonky ide všetko do múky.
Punto -34%, 500-ka -35%, Giulietta -26% Bravo -50% Mito -40%.
Zo škodoradosti by som tu rád zopakoval svoj prvý príspevok na auto.cz z pred viac ako roka o dlhotrvajúcom páde talianskej ekonomiky už od rokov 90-tych.

Ale škodoradosť nie je pekná, ani tu nemám dôvod kričať: Ja som vám to vravel ...

Kto je ale nepríjemný sú kórejci. Tí akosi rýchlo preberajú žezlo po uvoľnených predajoch. Celkovo to nie sú veľké čísla, ale percentá rastú.... Ja predsa radšej európske... teda aspoň pôvodom.
Avatar - sendador
9. 3. 2012 07:16
Re: Aleši....
oni na italskem trhu ztraci (az na par vyjimek) prodeje uplne vsichni. Takze ty propady Fiatu, ktery je na I trhu zavisly, nikoho prekvapit nemuzou.
Avatar - abacus
9. 3. 2012 08:12
Re: Aleši....
Práve tou jedinou výnimkou top ten značiek je Hyundai +15,5% (8103ks)
Ono je rozdiel strácať priemer trhu a rozdiel strácať ešte viac ako klesá trh.
Prepad talianskeho trhu 01-02/2012 oproti prepadu r.2011 - 17,8%
Fiat -19,6%
Alfa -34,3%
Chryslel/Lancia -3,1%
vzhľadom na pokles trhu sa držia nad vodou:
Citroen -4,1% (15 009ks)
VW -8,4% (22 213ks)
Peugeot -17,8% (12 698ks)

a toto sú značky, ktorých percentuálny podiel odchádza....
Nissan -18,4% (10 023ks)
Toyota -23,8% (10 640ks)
Audi -25,5% (8 931ks)
Ford -25,8% (22 436ks)
Renault -34,2% (10 206ks)
Opel -37,2% (13 552ks)
Avatar - Vencos
8. 3. 2012 20:37
fiat 500
fiat 500 je i podle americkejch testu docela dobry auto,jen z nej delaj neco co neni. Kdyby ho prodavali za desitku v holobytu,jako yaris,lidi by to kupovali.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
8. 3. 2012 22:10
Tak a teraz
už nechcem na starého pána počuť ani jedno zlé slovo. Pozrite aký je on dobrodinec.
Rozbalit vlákno
0