Minimálne v jednom má pravdu. Produkujú sa kvantá zbytočných áut, o ktoré nie je záujem a ktoré len márne čakajú v skladoch na majiteľa. Výrobcovia sa naháňajú za číslami, aby každý rok vyrobili a predali viac vozidiel ako ten minulý, realita však ukazuje, že dopyt klesá.
O tom, že dopyt v EU klesá není nejmenších pochyb. Ovšem řešení je prosté jak facka. Musí se snížit výroba nebo prodávat na jiných kontinentech. Nejvíc ten komu klesá poptávka nejvíc, nejméně ten komu klesá nejméně. Zatahovat do problému EU je jen snaha přehodit problém na jiné (většinou na daňové poplatníky) a zamaskovat vlastní neschopnost.
Tak tak, hrobník Fiatu by rád "rovné" podmínky jak pro schopné, tak pro neschopné (nebo schopné "všeho"), snad se nakonec ještě nedočkáme centrálně řízeného plánování ala RVHP. 8-s
S kazdej strany sa tlaci rekama, len aby sme kupovali nove auta. Ked si odmyslim stale sa zvysujuce ceny pohonnych hmot a vyssie DPH, tak je tu aj dalsi problem. Tych aut, hlavne v mestach, je uz tolko, ze vacsinou aj tak sedime iba v kolonach a potom zase nemame kde zaparkovat, ak vobec nas do centra pustia, kvoli emisnym zonam. Nase ekonomiky zavisia na produkcii aut, ale nas stat nam iba kladie same prekazky pri kupe auta. Mali by si to zrovnat v hlave, co vlastne chcu. Aby sme zrali travu alebo roztocili spotrebu.
Presne tak! Nech Marchionne vysvetli, preco ma Fiat na koci roku 2012 take zufale portfolio v ponuke a nech prestane stale bluznit, co vsetko pripravuju a uvedu na trh!?
utracej stamiliony eur za nove tovarny v dobe kdy jim klesaj prodeje a pak se divej ze maj hromadu aut co nemuzou prodat a propadaj se jim zisky pokud vubec nejake maj
sakra k cemu jste koupili ten Crysler?, tak ty Fiaty zacnete prodavat v USA, Cine a dalsich mistech sveta kde ma Chryslet vybudovanou prodejni a servisni infrastrukturu
Na zádech Chrysleru se S. Makarone zachránil. On dobře věděl, jak to s Fiatem je a všechny poslední peníze dal do prodeje Chrysleru.
Nyní se snaží snížit výrobu všech (rozuměj Fiatu), ale tak, aby to nebolelo ani jeho a aby odbory moc neřvaly.
Jemu nejde o Fiat, jde mu jen jak z toho vybruslit bez ztráty kytiček. :no:
Unie se stará o jednotný evropský trh. Zvonili jsme přece klíčema mimo jiné i proto, aby "si neviditelná ruka trhu" sama určila, co ...... . A teď mi, jako majiteli továrny, někdo bude nařizovat abych přestal nebo omezoval výrobu?
Vůbec nemám problém, když budou jezdit po silnicích jen samé Fiaty nebo samé VW nebo samé Kii, když to budou dobrá auta a budou splňovat veškeré požadavky. Vždycky se najde na trhu prostor pro individuality jako třeba Morgan, Ferrari, Rolls-Royce. (Blbej příklad když Ferr. je Fiat a Rolls je BMW.)
Považuji takové regulace a pomoci za nesprávné. Zastávám postoj ať nemocní chcípnou. Uvolní prostor pro nové zdravé. Ale musí být zdraví a ne aby mu rachotily řetězy nebo rezly třeba zadní dveře (obojí myšleno obrazně, prosím).
Nikde si neprotiřečí, přečti si to znovu a přemýšlej...
Je rozdíl, když něco vyloženě chceš a když ti něco vadí méně, než něco jiného/ještě horšího.
Raději jen dvě tři větší značky na trhu bez externí centrální regulace, než deset uměle udržovaných formou různých opatření/dotací EU a jim podobným "svazům". :no:
Jako šíf Fiatu chce vyčerpat všechny možnosti, jak Fiatu pomoci k lepším ekonomickým výsledkům, proto zkouší i tuto cestu. Na jeho počínání není nic zavrženíhodné. Jiná věc je, že by na to EU neměla přistoupit.
EU má z daní poplatníku spostu peněz - je to vlastně jediná instituce na světě, která má víc peněz než stačí utratit, proto ty nesmyslné projekty.
O jeden nesmyslný projekt navíc.........
Pokial si si nevsimol, tak to nie je napad EU, ale predsedu Zvazu europskych vyrobcov aut, ci ako sa vola ta organizacia. On len chce vyuzit nejaku autoritu, aby to nariadila vsetkym, pretoze niektori problemy maju, ini nie, ale toto znizenie, ak ma byt vobec uspesne, musia respektovat vsetci.
Co skutečně řekl Sergio: "Jsme úplně v *, už léta neumíme udělat auto, do kterýho po dvou letech neteče jak do sprchového koutu. Slibujeme každý rok modelovou ofenzivu, ale přitom už děláme jedný auto, který ještě jakž takž umíme prodat - Pandu. A její výrobu dostali teď na starosit opálení odboráři z Neapole, takže to taky půjde brzy do háje. Jo a pak teda ještě v přístavu odlupujem znáčky z Chryslerů a lepíme na to Fiat a Lancia. Pohřbili jsme Alfu Romeo, blbými kecy o každoročním návratu na US trh agónii jen zhoršujeme. A strašně nás sere, že jsou tu jiné koncerny, které místo žvástů dělají a prodávají auta. Tak s tím EU něco udělej, když chcípla koza mě, tak přece musí chcípnout i sousedovi."
Sergio zapomněl na jednu zásadní věc, že má poměrně viditelné postavení ve svazu evropských výrobců automobilů a že by si neměl tak okatě poštět hubu na špacír.
Zase to nepřeháněj. Souhlasím s tebou v tom, jaká je motivace Sergia i s tím, že Fiat má dnes problém postavit obchodně úspěšné auto. Na druhou stranu Fiat dnes rozhodně nemá problémy s kvalitou a narozdíl od řady výrobců kteří, jak píšeš, místo žvástů dělají a prodávají auta, nemusí prodávat svoje sídlo a není v červených číslech. ;-)
Zrejme si tiez zavrety v stroji casu 20rokov pozadu, ale novinka odvtedy je, ze do Fiatov netecie a na rozdiel od ostatnych znaciek na nom najcastejsie odchadzaju ziarovky a semtam vrzne interier.
No, minimálně Alfu by mohl Sergio zachránit celkem jednoduše - prodat ji Volkswagenu. Možná pak za pár let Alfa koupí od Fiatu nějakou zavřenou fabriku, aby stíhali vyrábět.
Ne nejsem zavřený ve stroji času . Mám tříleté Grande Punto 1.4 TJet Sport, ceníková cena 450 tisíc. Teče do něj partně skrz sky-window tak, že když jedu po dešti, tapecírng na stropě je durch a na stheno mi od lampičky teče ze stropu čůrek vody. V servisu jsem s tím byl už třikrát. Neodstraněno. ;-)
To si opravis aj sam. Kde to licuje, nalepis dodatocne tesnenie.
Ale ako tecie do oktavky pri jazde na dialnici cez predne dvere, to si asi nezazil, ze? V 3 roznych kusoch nezavisle.
EU bych nejraději celou zrišil. Ale když už ji tu máme, tak by měla zavést 50% clo na všechny výrobky z Koree a minimálně 200% clo na výrobky z Číny!!! :-!
Nesmysl. Uzavřít náš trh a za deset let bude Evropa zcela nekonkurenceschopná vůči světu. Je potřeba udělat pravý opak, nechat pochcípat všechny prodělečné výrobce a ty zdravé nechat pěkně vystavit do celosvětového "fičáku" konkurence. Cesta kdy budeme evropské výrobce chránit, různě dotovat z daní vede do pekla jak pro ty výrobce tak v konečném důsledku pro celou EU.
Taky chce zrušit celý administrativní aparát, který vymýšlí ISO, BOZP a podobně. Požadavky jsou tak nereálné, že dochází pouze k falšování papírů a k reálným opatřením vůbec nedochází.
Clo tam urcite je, to sa ale netyka u aut ktore boli vyrobene v EU. Aj modely ktore napriklad H/K vyraba v Ziline a Nosovicich su "made in EU", a nie je moze na ne uvalit dodatocne clo...
Okrem toho, je to dvojsecna zbran. Rovnako by Korea/Cina mohla uvalit vyssie clo na vyrobky z EU. A to by pre europske automobilky mohla byt tazka rana, pretoze vacsina z nich sa spolieha prave na nove trhy v Azii...
Tak se podívej, jaké clo mají oni proti nám a jaké mají podmínky pro import v porovnání s cly a podmínkami EU. Obě země svůj trh brání. I dnes jsou tam evropské produkty prakticky neprodejné. Sice ještě máme nějaké menší clo na import z Koree, ale postupně klesá, jak bylo naplánováno.
Jen pár lidí pochopilo o co v článku jde a že neje jen o Fiat, ale jde i o lidi co pracují v T.P.C.A. a v takových podobných fabrikách po elé evropě....
je to ...... , zas na druhou stranu z Brusele je možné očekávati snad cokoliv, příklady uváděti netřeba, snad jen vhodno zmíniti poslední taškařici (O.T.) s Šaraticí, Vincentkou (a spol.) Tož tak.
Nebo se zákazem "marmelády" u nás (protože britský význam má spojitost s citrusovými plody), už brzy proto budeme kupovat místo marmelády "rosol". Možná i Lucka Vondráčková bude muset přejmenovat svou známou prvotinu... 8-s
To sice úplně chápu, ale to píšeš o něčem zcela jiném, než já, a to přesto, že to má také nějakou spojitost se slovem marmeláda... ;-)
P.S. Každopádně i kdyby byla 100% domácí a sebedokonalejší už to oficiálně marmeláda nebude.
No a ... ? Stejne to bylo s "rumem". Pred 89 jsem vubec neuvazoval o tom, ze bych si pod tim pojmem mel predstavit neco jineho nez to, co jsme znali. Po par cestach do Latinske Ameriky pro me pojem rum zcela zmenil svuj vyznam.
Zivot jde dal. ;-)
Ale to přeci neznamená, že přestaneš ten svůj rum nazývat rumem jen kvůli tomu, že stejné označení používá někdo jiný. Má snad větší právo na název? Tohle sjednocování mi moc nevoní. Když kupuji produkt, tak zohledňuji zemi původu. A pokud vyrábí netradiční výrobek, tak očekávám, že ho označí tak, aby to bylo jasné. Pro mne je tohle víc o kultuře a tradici než o obchodních označeních.
Neúspěšní sníží výrobu sami. Nakonec jako pravý Ital by mohl chtít nařídit Španělským fotbalistům, aby stříleli méně gólů. Raději čínské Volvo a Alfu na podvozku A4 a A6 než konec pod vedením komunistického EUšaška.
podmínky by měly být rovné pro všechny a proto je nutné dovozní cla zachovat - jedině tak lze trochu srovnat výrobní náklady v EU a mimo ni. Např. každá továrna tady musí být zcela "čistá", v Koreji nebo Číně klidně může vypouštět do řeky prudké jedy. Tady máme automobilky seškrcené odbory, v Číně nic takového nemají, dokonce ani žádné pojištění ať už sociální nebo zdravotní. Tam se jede ve stylu "jsi starý nebo nemocný, už nemůžeš pracovat? Zapoměň na důchod, buď se o tebe postará rodina, nebo prostě chcípni."
Kdybysme se zbavili v EU všech sociálních jistot, které jsme za desetiletí vybudovali, zakázali odbory a vykašlali se na ochranu přírody a komplet všechny normy, neměli bysme s konkurenceschopností problém - ale skutečně tohle chceme?
Problém konkrétně s Korejci je i v něčem jiném - mají mnohem lepší výchozí podmínky než tradiční Evropské automobilky. Přišli k nám, dostali zadarmo pozemky, daňové prázdniny. Odbory mají "zmáknuté", takže platy nejsou ani zdaleka na úrovni Evropských automobilek. Díky tomu mají mnohem lepší marže a zbývá jim dost peněz i na marketing.
Výchozí podmínky lepší nemají, do Nošovic nebo Žiliny klidně mohlo přijít PSA nebo Fiat a podmínky by byly zcela totožné. Konec konců VW nebo PSA v Kolíně také dostávají řadu výhod počínaje pozemky a konče infrastrukturou. A na druhou stranu nikdo nebrání evropským automobilkám vyrábět v Číně kde mají daleko levnější pracovní sílu než Korejci v Evropě. V tom problém prostě není. Problém je v tom, že PSA není schopno postavit model který by frčel a musí omezovat kapacity třeba i v tom Kolíně a Fiat místo aby zrušil nekvalitní výrobu v Itálii tak ruší výrobu v Polsku kde je daleko kvalitnější a levnější a přidává ji u flákačů v Neapoli. To je pak každá rada drahá.
Kdyby to bylo tak jednoduché. Pokud chceš vyrábět auta v Číně, musíš si tam zajistit partnera. Jinými slovy, přijdeš za jinou čínskou automobilkou, přivezeš ji tam své know-how a pracně zaplacený vývoj, což během pár let pěkně okopčí a začnou to aplikovat na svá čínská vozítka, která zase zpětně putují do Evropy.
Co je výsledkem? Čínani nedají do vývoje ani zdaleka tolik peněz co evropské automobilky a vše získají v porovnání s těmi evropskými "téměř" zadarmo. Evropská automobilka má pár let výhodu díky levnější výrobě, ale po nějaké době na to doplatí, protože se čínská auta začnou okupovat náš trh a budou čím dál lepší. Jenže už to nebude evropská automobilka, která dostane ty peníze. Dostane je čínská automobilka, které vývoj nového auta z části zaplatila ta evropská. To, že Čínani kopírují ve velkém a z nějakých soudů si dělají pěknou legraci... je už všeobecně známo. A Evropa v rámci toho, aby v Číně mohla prodávat, toto jen suše trpí. Teď ještě není problém, ale během takových pěti let, to bude nejspíš teprve fičák.
Jinak c se týče PSA, je pravda, že prostě neumí udělat pořádné auto. Letitou předností Peugeotu byl design. Ta auta byla prostě krásná a kvůli tomu se kupovala (např. P206 byla dle mého názoru kupována hlavně kvůli designu). Ale po roku cca 2000 ty Peugeoty prostě ničím neosloví. Techniku neměly obecně nikdy nějak úžasnou a nadprůměrnou. Ale prodával je design. Teď když nemají ani design...? Co chtějí prodávat?
Jistě to není jednoduché v Číně podnikat, ale nikdo evropské automobilky nenutil v Číně vyrábět a přistoupit tak na čínské podmínky. Evropa (a nejen ta) si bohužel bude muset vybrat, jestli si chce udržet určité know - how v oblasti různých technologií (to bych udělal já), nebo chce jít "čínskou" podnikatelskou cestou a kopat si tak vlastní hrob.
Čína byl jen příklad, dosaď si klidně Mexiko, Brazílii, Indii nebo jakoukoliv zemi s levnou pracovní silou. Jestli v Číně někdo vyrábí nebo ne nemůže Číňanům zabránit aby okopírovali evropské know-how. Když nic jiného tak mají peněz jako šlupek a mohou si koupit jakéhokoliv konstruktéra nebo designéra z Evropy (konec konců třeba Korejci to úspěšně dělají).
Já to vidím trochu jinak, dokonce pochybuji o kvalitách Sergia Marchionneho jako managera. Jestli se má ta která továrna zavřít nebo někam přesunout má rozhodnout představenstvo automobilky, ne EU, to je jen přesun "nechtěných" pravomocí, přesun zodpovědnosti. Podívej se na koncern Fiat jako takový. Nesmyslný nákup Chrysleru, Američan si koupí 300 C, ne Lancii, Evropan, který byl dříve zákazníkem Lancie, si překapotované 300 C nekoupí. Výroba spolehlivé Pandy byla z Polska přesunuta zpět do Itálie. Asi politické rozhodnutí, nevím. Prodeje Fiatu drží 500, jak si stojí Panda nevím, zbytek nabídky jakoby neexistoval.
Motory Multiair jsou sice špička, ale jsou oproti konkurenci drahé, neřku-li o tom, že Fiat je neumí adekvátně zpropagovat. Pak je tu Alfa Romeo, která nabízí 2, slovy dva modely, to, že situace má být v roce 2014 jiná je hezké, ale aby tu Alfa ještě byla, byla by jí škoda, je mi celkem sympatická. Že Korejci měli lepší podmínky při vstupu na evropský trh? To možná měli, (sám nevím jak to bylo), ale to už teď nehraje roli, teď už daně platit budou. To o co se Marchionne snaží, není nic jiného (odložení podpisu dohody s J. Koreou) než to, o co se snaží Francouzi, resp. koncern PSA, sankcionovat úspěšné a pomáhat méně úspěšným.
Položme si otázku, snažila se vůbec EU vyjednat např. s J. Koreou a Japonskem nějakou dohodu o vývozu části evropské produkce? Nejsem si vůbec jistý, jinými slovy, žádná podobná informace v médiích nebyla a lze se domnívat, že by média o snahách takovou dohodu uzavřít, informovala.
... na auto cz. Tolko dristov a vyhlaseni od Marchionneho, ako sa uz uverejnilo tu, tak to neuverejnili ani v "La Repubblica" a ani v milanskej "Corriere della Serra"!!!
Problém je nadvýroba a drahá vyroba, ne že nejsou schopni vyrobit konkurence schopné auto.Všechno je moc svazané, do všeho kecají odbory, vlády, zájmy a ono pokud se opravdu něco neudělá, bude problém.Není možné konkurovat, když podmínky jsou na výrobu zde(EU) mnohem dražší než mimo EU.
Samozřejmě je to komplexní problém ale šít do toho přesně opačným názorem není vůbec racionální.Odprostěte se od pritifiaťácké rétoriky a myslete "dlouhodobě".On problém není jen aut. průmyslu.
Celý problém je asi v tom že trh EU nie je trh , je to fraška na trh. Stačí sa pozrieť na dotácie do poľnohospodárstva - trh je to že predá ten kto robí najlepší výrobok za najnižšiu cenu. Zákazník si vyberie pomer výkon/cena. sám. Čo tu máme dnes- Nemci podporia svojich výrobcov tak, Francúzi hentak, samozrejme Slováci asi o dosť menej. Máme tu daňové úľavy, stimuly... Toto je trh? Figu borovú, toto je komunistické plánovanie výroby. Politici robia to čo chcú ich voliči- urobiť všetko aby sa zachovali pracovné miesta v ich krajine. Napr. presun výroby Fiatu z Poľska do Talianska. Je výroba v IT lacnejšia? Nieje. Je toto kapitalizmus? Nieje. Veď nech pracujú Taliani za platy Poliakov a je to OK....
Takže únia a možno celý svet len deformuje trh a už to trh ani nieje.
Souhlasím, část dnešní krize není způsobena ani tak kapitalismem, jako právě socialistickými zásahy do něj. Ale to socialisticky smýšlející lidé nechtějí moc slyšet a chtějí to ještě prohloubit. Že to nefunguje a vede k neúnosné neefektivitě, historie už nejednou ukázala.
Ja to vidim aj takto. Vsetci vrcholovi menezeri si myslia, ze su najchytrejsi na svete a ich rozhodnutia su neomylne. Zaroven je tu aj tlak akcionarov na dividendy. A tak sa do-aleluja investuje, stavia ... a zrazu jups. Zrazu su nadbytocne kapacity a kricia "Rata, rata!" A banky? Tak tam su najvacsi machri, ako si zachranit kozu za statne peniaze.
Vsetci sustavne zabudaju na prislovie "Ked je uroda, tak sa stavaju sypky".