Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Maserati: O třetí modelové řadě rozhodneme v prvním čtvrtletí 2008, SUV to ale jistě nebude

Vyrábět automobilové sny není tak snadné jak to na první pohled vypadá. Musíte mít mimořádný produkt, mimořádnou značku a optimální kombinaci ceny a prodaného objemu, který vás uživí.
Zpět na článek
6. 12. 2007 17:00
neregistrovaný "parre"
7. 12. 2007 01:04
neregistrovaný "Cynik"
6. 12. 2007 12:14
neregistrovaný "prostreet"
6. 12. 2007 12:41
7. 12. 2007 11:11
7. 12. 2007 19:26
neregistrovaný "ethicon"
7. 12. 2007 23:08
neregistrovaný "nextrom"
8. 12. 2007 12:43
anonym
6. 12. 2007 09:48
No kdo umí, čte mezi řádky..
Já sem si tam přečetl tyto věci:
1.Q4 se prodává výborně (5,5 tis. 5 m limuzín v cenách nad 4 mil. Kč...tomu já říkám úspěch)
2. MAserati začalo vydělávat (což je dobrá zpráva, protože se jedná již o min. 4. plusovou divizi koncernu
3. Fiat s největší pravděpodobností skutečně přebere LR. Jiné vysvětlení pro prohlášení, že nebude SUV nemám. Tenhle segment se prostě v současné době opustit nedá, zvláště, když jsou na thu víceméně pouze 4 silní hráči (LR, LEXUS, Volvo a Porsche) A v Maserati ty kocepty měli... takže moc dobře vědí, že to enjde jen tak nechat..., pokud však v tom rybníce nebude koncernová štika...A ze 4 jmenovaných je jasné, které to mohou být (jedna pravděpodobněji, jedna méně pravděpodobně).
Rozbalit vlákno
11
Avatar - da_b0mb
6. 12. 2007 09:59
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Taky se mi to s tim SUV moc nezda. A to ze se tenhle segment zmensuje? Nemam ten pocit.
neregistrovaný "parre"
6. 12. 2007 17:00
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
No, ja si nejsem jistej ze si vyjmenoval vsechny "silne hrace". Obavam se ze nemuzes vynechat BMW s jejich za chvili uz trema X, Audi, Mercedes...
6. 12. 2007 19:56
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Asi máš pravdu. S tou Audi ne, Jestli někdo považuje Q7 za dobré a prodejně úspěšné SUV,tak žije podle mého názoru v omylu. X5 je už hodně stará (X3 je někde jinde) a nevím jak se povede nová X5. Mercedes snad ano. Tam jsem zapoměl asi určitě... Ale musíš si uvědomit, že se bavím o skutečném vrcholu... chápej, je zde dďskuze o MAserati... ne třeba o AR. TAkže zapoměl nezapoměl... Asi jen an ten Mercedes. Ani tu X5 bych tam neřadil, Ta je podle mě níž než RR, nebo to Porsche. BAvíme se o autech s 8 - 12 V motory v cenách od cca 3 mil. Kč. Proto sem tam neřadil ani Touarega, byť je pokrevným bratrem Porsche. Snad miu rozumíš. Volvo sem tam zařadil přeci jen pro jeho jisté severské charizma...
anonym
6. 12. 2007 22:48
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Zrovna volvo je mezi nemeckym trojlistkem tak nejak navic. Nenabizi skoro vubec nic, nema slusne motory. Temer jim nemuze konkurovat. Charisma necharisma, nema na to.
neregistrovaný "Cynik"
7. 12. 2007 01:04
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Potom ovšem nechápu, co v tom tvém výčtu dělá Lexus, který je situovaný na trhu ještě níž, než X5...
anonym
7. 12. 2007 08:10
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Dobrej vtip >:D >:D >:D
7. 12. 2007 10:07
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
NO to už podle mě nneí pravda... LExus se dostal rozhodně před X5 už jen díky nabídce technologie... Ale to je asi na širší povídání... BAvím se o celosvětovém (resp. Americkém, neb tam se prodá 95% této produkce) vnímání toho co je top. X5 to opravdu není.
anonym
7. 12. 2007 10:44
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
>:D >:D >:D aneb Svět podle Wolffa. Pěkné, vydej to knižně, před Vánocemi se humorné texty výborně prodávají. :yes:
Avatar - Dinar
7. 12. 2007 10:44
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
podpis.
7. 12. 2007 11:02
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Svět podle Dinara je mnohem lepší... Takový krásně germánský... to se bude číst líp... Přání je otcem myšlenky, vydej svoje názory. Máš už tři čtenáře. ÁDa je opět tady, FX a GTI...tedy pokud to není jedna a tatáž osoba. ;-)
Avatar - Dinar
7. 12. 2007 11:48
Re: No kdo umí, čte mezi řádky..
Svět se podle Dinara netočí, Dinar se musí, stejně jako většina ostatních, spokojit s realitou, projekci vlastních tužeb na zrcadlo reality nechává na pomatencích tvého typu, kterým nevadí, že jim to zrcadlo vrací jen pokroucené fragmenty.
neregistrovaný "prostreet"
6. 12. 2007 12:14
W16
neuveritelne podivejte se to neni mozne novy model W16 od maserati [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
7. 12. 2007 11:11
pro srba Dinara
Jen tak mezi nama... KDyž se podíváš na RR, tak tam máš v nabídce asi 12 verzí, kde nejvyšší stojí ještě o kousek víc než vrcholná verze u BMW X5. Totéž u Porsche Nejdražší stojí cca 3,0 mil. Kč a výkon je někde kolem 360 kW. Někde tady by se pohybovalo i SUV od Maserati. TEdy konkurence mizivá. NEsjilnější motor v X5 má nějaký 265 kW, přičem X5 můžeš mít v pouhých 3 verzích, oproti cca 12 u RR je vidět, že je to benjamínek. Nejdražší BMW stojí kolem 2,0 mil, tedy jiná liga než zmíněné POrsche a hypotetické MAserati a je i pod zmíněným RR (i cenově). Lexus je sice cenově pod BMW,a le dávám mu zelenou pro použití hybridní technologie
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Dinar
7. 12. 2007 12:29
Re: pro srba Dinara
Jen tak mezi nama... je zbytečné s tebou cokoliv rozebírat, nahoře hážeš hlášky typu "X5 je už hodně stará", z BMW děláš pomalu sociální značku, pak ses nejspíš podíval na jejich web a začal jsi tu házet počty variant (navíc i to je špatně, jsou čtyři ne tři), a to Maseratti by mělo kolik? Jednu nebo dvě? A co to Volvo a exkluzivita? Probůh, to ani nemá smysl číst, zmatek, blábol na blábol. Ten svět podle Wolffa je legrační ani ne kvůli tomu, že nemáš absolutně přehled o SUV kategorii, ale hlavně proto, že se objevila kdysi zpráva, že by snad Maseratii mohlo někdy postavit SUV (teď zas, že ne), a ty už tu na základě jednoho velmi hrubě hypotetického auta přestavuješ židle v první řadě segmentu velkých SUV. Co k tomu říct, no, užij si to.
7. 12. 2007 13:35
Re: pro srba Dinara
Jsou tři, ale to je fuk. U Porsche jsou také 3. Nemůžeš vybrat jednu hodnotu a podle té to všechno posuzovat. Vím jak si která značka vede na severoamerickém trhu (který je orpavdu podstatný, protože jen ve státě NY se těch aut v souhrunu nejspíš prodá víc ne v celém něměcku - můj odhad) a tam bohužel se ti to nemusí líbit, má volvo XC stále lepší pověst než BMW X. Prostě to tak je. Mě je to fuk. Mě se ty auta nelíbí. Z této kategorie se mi líbí jen ten Lexus (vzhledově) a popravdě řečeno jen s ním mám dostatek najetých kilometrů na to abych řekl, že tato kategorie aut je na tři věci (na houby, na draka a na nic). Ale to neznamená, že když mě se ty auta nelíbí, že někomu s nemohou líbit a nekoupí je. To co si napsal teď nad tímto je taky kravina. Snad nemyslíš, že by Maserati chtělo konkurovat BMW, když v žáddném segtmentu spolu nejsou ani cenově v konkurenci (snad jedině ta 750 v longu se opravdu blíži Q4), to je prostě fakt. Podle některých je BMW prémiová značka, podle mě je to už hovadina, nemůže být prémiová značka co prodává ročně 800 000 aut. Podle mě prémiová značka má dodnes velký podíl indivuální manuální práce a každý produkt staví podle představ zákazníka. Takové je Maserati, takový je Aston, takový je Ferrari, takový je RR. ANo i vtéto branži jsou někteří větší a někteří menší hráči. O tom se nepřu. ALe nemůžeš čekat, že kdyby nedej bože MAserati SUV postavilo, že by konkurovalo Touaregu a nebo té X5. Můžeš klidně slovíčkařit, ale každému inteligentnímu člověku je to jasné.. kam by Maserati šlo... Ten cíl je jasný Cayenne a RR Sport, tedý žádná X5 nebo Q7. Lexus boduje hybridním pohonem, proto sem ho tam zařadil a Volvo svojí úspěšností na trhu, ale je fakt že tam nepatří. TAkže to není svět podle wolffa, to je reálný svět. A Maserati, pokud by pod ně v budoucnu nespadl RR, by muselo přijít s něčím jako je Cayenne. Proto ty studie nedělali... A vzhledem k tomu, že teď řekli, že MAserati SUV nebude, tak to MŮŽE znamenat snad jen příchod RR. Tahts all. JEstli to tak bude nebo ne, uvidíme. Není v tom boji jen Tata + (Fiat), ale také Mahindra. To že by se Tata do toho nepouštěla nemít v tom prsty Fiat, který nepotřebuje Jaguar je jasné snad každému, i to, že Tatě se Jaguár nadmíru hodí.
Avatar - Dinar
7. 12. 2007 14:54
Re: pro srba Dinara
3,0i, 4,8i, 3,0d, 3,0sd jsou čtyři. V "NY má volvo XC stále lepší pověst než BMW X.", je jedna z pěkných ukázek wolffova světa, hodíš sem nějakou hlášku, kterou nemáš, ale ani nemůžeš mít čím podložit a z této premisy odvíjíš další zmatky. Dál máš problém se slovem premiová značka, samozřejmě není na to definice, ale existuje určitý úzus vzniklý používáním tohoto výrazu v autobranži a tisku, na auta a autoprůmysl zaměřeném. Tedy značky, o kterých mluvíš, Maseratti nebo Aston jsou značky segmentu označovaného jako luxusní, což je segment stojící na vrcholu autoprůmyslu, ale který také není rigidní nýbrž naopak velmi pružný, ono totiž některá auta takto označovaná stojí 3mil. a prodávají se po tisících, některá stojí desetkrát tolik a prodávají se max. po desítkách. Maseratti stojí spíše na spodní hranici tohoto segmentu a jeho výrobky bývají tím pádem zcela logicky porovnávány i s produkcí značek jejichž většina produkce se prodává o úroveň níže, ale do lux segmentu zasahují některými vyšlechtěnými verzemi svých nejlepších modelů. Tito výrobci jsou míněni slovem premie, takže třeba vrcholný model Audi, S8, bývá srovnávána s cenově a výkonově srovnatelným Qporte. Vztaženo na SUV, nikdo vyjma tebe, nemá problém porovnat (srovnatelné verze) X5 s Cayenem nebo Rangem. To, že má Cayenne i top verzi, ke které zatím BMW u nové X5 nepostavilo konkurenta je věc jedna, že bude něco jako X5-M s min. desetiválcem je jen otázkou času. Podobně, postavení dvanáctiválcové Q7 ve vztahu k Rangi není nijak podřadné, Range s šestiválcem, není nijak exkluzivní auto a má cenovku podobnou německé premii. Takže, pokud by skutečně Maseratti postavilo své SUV, i přes fakt, že samotné k tomu nemá použitelnou technologii, pak se dá jistě předpokládat, že z hlediska prestiže a sportovního zaměření značky budou muset přijít rovnou s těžkým kalibrem co do výkonů, ale těžko, se to auto vyhne srovnání s vrcholnými variantami jak Q7 tak X5. A ten Lexus, RX předpokládám, to je auto ve své kategorii dnes už velmi těžce za zenitem, u něj zrovna bych si byl celkem jist, že si jej v Maseratti jako referenční vzorek brát nebudou.
7. 12. 2007 18:00
Re: pro srba Dinara
Mám prostě pocit že neumíš číst.
Tak za a) Bohužel musím po lopatě Nevím jak ty, ale stát NY mám celkem dobře zmáklý, když sem tam půl roku žil. V té době Lexus nebyl za zenitem. Tedy působil na mě tak jak působil (měl sem ho k užívání, neměl sem tedy tehdá ještě hybrid) a asi už 5x sem zmínil, že má oproti současné konkurenci jedno plus. A to hybridní pohon. Že je to auto jinak na tři věci je věcí druhou (byť obrovská kára z venčí, ve vnitř sotva místo pro 4 zdatnější lidi a 2 letecké kufry). To, že je hybrid, jej dělá výjimečným ať nějaký Dinar nedinar chce nebo nechce.
S tím souvisí i to, že na X5 (to je snad jen ve filmech)sem v NY opravdu nenarazil, případně jen sporadicky, zatímco Volvo je tam skutečně oblíbené. Je to jako by ses bavil o tom, že nemám podložené, že v ČR jezdí např. mnohem víc Hyundaiů a Kií než Subaru. Každý trouba pozná, že když na jeden tip auta za celou dobu narazí asi 2x a na jiný ve stejné cenové hladině asi 20x, tak myslím, že si obrázek udělá. No leda by ty BMW byly dobře maskované.
Ad Maserati. Jaké má motory a výbavy ví každý.. Tedy tak jak si to napsal sám. Tam kde jiní končí Maserati začíná... Není co řešit. Zbytečně si psal obsáhlý článek. To, že nejvyšší BMW se limitně blíží spodní hranici Porsche ještě neznamená, že by je někdo soudný srovnával. A srovnávat Q7, které není schopné projet ani letním polem (viz test na autosalonu, kde jim Q7 zapadl i tam co blbá Octavie 4x4 vesele jezdila) hovoří za vše. Tedy pro RR je srovnávání s Q7 čirá urážka a takové srovnání si snad přejí jen inžové v Ingolstadtu, GTI, FX a Dinár, tedy bratrstvo vlhkého Volkswagenu, zvané BVV.

Jinak milý Dinare, nejsem rýpavý jako členové BVV,a le přeci jen. Maserati je ikona a tak by se slušelo psát MASERATI. To T druhé je tam zbytečné, taky nepíšu wolksvagen.
neregistrovaný "ethicon"
7. 12. 2007 19:26
Re: pro srba Dinara
...porovnávaš neporovanteľné...skutočného šlachtica medzi autami Maserati...a to je jedno či sa ho predá 5 alebo 500 za rok....s tuctovkami typu Audi A8...to je akoby si porovnával ten tvoj skvost medzi autami Ochcávku s trabantom.... :-!
neregistrovaný "nextrom"
7. 12. 2007 23:08
mezi radky
Mezi radky by se dalo cist to, ze v podstate je to jen zasluha Ferrari, ze momentalne u Fiatu vse jakz takz dobre bezi. Od te doby co se Ferrari ujalo Maserati a udelalo ve Firme po odchodu De Tomasa poradek, u Maserati se zaclo vse vyvijet pozitivne. Jsou to proste dlouholete (a bolestne) zkusenosti Ferrari ze zavodnich drah a take jeho technicke knowhow. K tomu u Maserati nemeli zadny pristup a patriarch De Tomaso neodhadl spravne ducha znacky. U Ferrari to vzali za spravny konec a dali znacce to co ji nalezi! Naopak Fiat cerpa z uspechu Maserati, coz se odrazi i v novem Desingu fiatove konfekce.

Nicmene cely business zacina u Ferrari, jeho sportovnich uspechu a momentalni stastnou volbou spravnych lidi, kteri vedi o co se jedna.
Jestli z toho bude moci Fiat cerpat se pozna na uspechu a nebo neuspechu jeho nove modelove politiky ...

Bez Ferrari by dnes Fiat byl bohuzel jen hromadkou nestesti i kdyz se co do volumen jedna o veliky konzern, ale to nestaci k uspechu. Aby vam polevka chutnala nestaci jen voda, je potreba i spravna volba koreni. To dela v polevce jen male procento, ale bez nej polevku jist nebudete... ;-)
Rozbalit vlákno
1
anonym
8. 12. 2007 12:43
Re: mezi radky
No ale to přece celý Fiat dělá tím pravým Fiatem.. to je ten důvod proč ho mám tak rád.. to je to co dělá Fiat mnohem lepším kulinářským zážitkem než je konkurence... Ferrari prostě k Fiatu patří... a bude Abarth a bude snad líp...
P.S. Už teď je myslím, že hodně dobře.