Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička!

Fiat Uno se stal velmi úspěšným nástupcem typu 127. V Brazílii se vyráběl až do konce roku 2013...
Zpět na článek
14. 3. 2016 19:47
14. 3. 2016 20:39
14. 3. 2016 22:31
14. 3. 2016 22:37
14. 3. 2016 22:41
15. 3. 2016 20:47
15. 3. 2016 10:03
15. 3. 2016 13:40
14. 3. 2016 22:41
14. 3. 2016 19:47
Fiat Belmondo
Uno je hlavně dokonalá filmová hvězda ;-)

Sám jsem jel s Unem jedinkrát v životě. Téměř s odporem jsem vlezl do celkem zoufalého polorozpadlého kousku s nápisem Uno Turbo na zádi... a když jsem sešlápl plyn, tak jsem tedy valil bulvy. Neřízená raketa na kolech :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
15. 3. 2016 20:52
Re: Fiat Belmondo
Tu scénu z Veselých Velikonoc mám na celém filmu nejradši, ale legendární je i jeho role v Slunce, seno... Když jsem si v 18 pořídil Uno Turbo a jezdil s ním na brigádu do Globusu, tak si tam dělali srandu hláškou, že mám hromadu peněz a auto z Tuzexu. :-)
14. 3. 2016 20:39
Fiat Uno Turbo
v dobrém stavu dokáže zprostředkovat zážitky, které žádné dnešní malé auto s podobně silným motorem nemůže nabídnout. Neříkám, že je rychlejší, ale byl to ADRENALIN JAKO PRASE! :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2016 21:25
Re: Fiat Uno Turbo
v kamaratovom tmavozelenom kusku som sedel asi 3krat v zivote ale nesoferoval som len som sa zviezol ... a neslo o turbo ale nejaku beznu verziu... ale uz to auto nema... tak len spominam... taka mala hranata skatulka aj zvonku aj vnutri... dvere malo urcite tensie ako tie ktore vidime v novsom favorite ... v dnesnej premavke to uz je docela odvaha v tom jazdit ( pritom u nas na parkovisku nejake to uno stale vidim :-) ) .. ale ved v pohode ... ono to auto uz ma svoje najlepsie roky davno za sebou samozrejme...
14. 3. 2016 23:59
Re: Fiat Uno Turbo
Uno turbo jsem sice nesedlal, ale 75SX ano a i s 1.5 atmo motorem to lehounký auto pěkně upalovalo ;-) :yes:
Avatar - Stejsn
15. 3. 2016 13:37
Re: Fiat Uno Turbo
To byla skutečná rakev na kolech. Plechy z alobalu a s tím spojených pár kilo hmotnosti, to auto se kroutilo jak cígoš na pracáku. Pamatuju si živě, jak jsem jako spolujezdec měl ruku z okýnka a držel se za okap a rám okna a při každém sešlápnutí plynu bylo jasně cítit, jak se dveře proti střeše pohybují. Jelo to jako ďábel a s tím adrenalinem oproti ČEMUKOLIV s čím jsem jel kdy potom, včetně třeba dvanáctiválcové žehličky, je naprosto neporovnatelný. Klepou se mi z toho koulena ještě teď.
14. 3. 2016 22:31
Rekordman
Celkem bylo Uno vyrobeno v počtu téměř 9 milionu kusů (včetně brazilské produkce. To auto byla prostě neuvěřitelná trefa a využití jeho obestavěného prostoru ve spojení s mimořádně povedeným Giugiarovým designem uvádí v úžas ještě dnes. Už se nemůžu dočkat, až se příští rok představí jeho moderní jmenovec, který nahradí (dodnes rovněž výborné) Punto III ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
9
14. 3. 2016 22:37
Re: Rekordman
To jsem ani nevěděl, že bude zase Uno. Peckáááááááááááá! >:-[]
14. 3. 2016 22:41
Re: Rekordman
No Taloši to slibují, tak snad dodrží slovo :-)
Avatar - euro89
15. 3. 2016 20:47
Re: Rekordman
To snad radši ani ne. Lepší než originál stejně nebude. Stačí, že už degradovali jméno Tipo. Originál patřil svého času ke špičce nižší střední třídy a dnes se tak jmenuje low-cost konkurující Rapidu a spol. :-! Fiat kdysi auta uměl, ale to už je dávno pryč...
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2016 01:20
Re: Rekordman
Je v tom nějaký zmatek, zdá se mi. Delší dobu se mluví o jakémsi "500 Plus", i Dixik ho tady myslím avizoval. Přitom se (i na ACZ) objevila informace o novém Unu, které by snad mělo zapadnout do modelové řady jako sourozenec Tipa. No já se obávám, že první varianta je pravděpodobnější a půjde o další nafouklé pětikilo.

Novodobé Uno již nicméně existuje pár let, akorát ne u nás.
15. 3. 2016 10:03
Re: Rekordman
No víš, jak to je - Účetní plány FCA mění co půl roku, ne-li častěji. Ale po příchodu Tipa už nikdo nemůže být na pochybách, že to Fiat s vybudováním "běžné" řady svých modelů myslí sakra vážně. A to nové Uno by do tohoto konceptu Panda/Uno/Tipo perfektně zapadalo. Konec konců, pětidveřovou pětistovku už vůbec nemusí vyvíjet, vždyť úplně stačí když z 500X sundají plasty z blatníků a nárazníků a sníží podvozek!
Vyvíjet pro takový model novou kastli by bylo zcela absurdní! Naopak nové Uno Fiat potřebuje jako sůl - oživí tím další svojí legendu a podchytí statisíce majitelů, kteří si za 11 let koupili Punto III. generac, aby neodešli ke francozské či ještě hůře korejské konkurenci. To sakra dává smysl! :-) :yes:
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2016 12:09
Re: Rekordman
Ano, mně by se nové Uno líbilo mnohem více než derivát 500. V tomto segmentu Fiat svého času dokázal divy, doslova ovládl evropský trh, to současné živoření je smutné.
Avatar - Stejsn
15. 3. 2016 13:40
Re: Rekordman
Nj, jenže už to nebude mít těch 800 kilo...
Avatar - Ja Prvni 123
15. 3. 2016 16:56
Re: Rekordman
No, bylo by to fajn.. ale popravdě to zatím není úplně jistý.
Tady, v Evropě.

Slibují to primárně v Brazílii...

[odkaz]
14. 3. 2016 22:41
Re: Rekordman
Unu :yes:

Levné, lehké, úsporné, praktické, jednoduché a poměrně úhledné auto. V kontextu své doby. Největší smysl, podle mě, s motorem FIRE 999 ccm, tenkrát ještě karburátorové bez katalyzátoru.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 3. 2016 16:26
Ano, Uno bylo fajn...
Nejlepší to Logo s benzínem "75".
Mně u něj chybělo to geniální chování listového péra u 127/128/Ritmo... to byl přesně ten případ "pseudopokroku" - listové pero znělo hodně archaicky a tak muselo ustoupit, přestože mělo lepší chování...

A v rámci objektivity je asi třeba připomenout, jak vzniknul ten motor 1.301 diesel... byl to brazilský benzínový motor, který byl upraven pro spalování ve vznětovém režimu... a strašně to "nedával".
;-)

Možná někde tady vznikaly pověsti o poruchovosti Fiatů... ten motor jezdil úsporně, ale jinak byl fakt špatnej... skoro tak špatnej, jako první TSI.

;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
15. 3. 2016 20:43
Uno se Fiatu opravdu povedlo
Uno je pro mě dodnes nejen nejpovedenější malý Fiat, ale i celkově nejpovedenější malé auto všech dob. Jeho design před faceliftem už nikdo nepřekoná. Jsem rád, že když jsem se v 18 rozhodoval co bude mé první auto, tak zvítězilo právě Uno Turbo i.e. mk I, které vlastním dodnes. Kdyby Fiat tak těžce neignoroval majitele youngtimerů ohledně (ne)dostupnosti náhr. dílů a servisu, tak bych si klidně pořídil místo SAABa druhé na normální ježdění. Nedávno bylo jedno krásné Uno 75i.e. mk I ve stavu 2 na prodej v Holandsku za ani ne dva tisíce a musím přiznat, že mě hodně svrběli ruce... :-)
Rozbalit vlákno
2
15. 3. 2016 21:10
Re: Uno se Fiatu opravdu povedlo
Hmm, vlastnit zachovalé Uno Turbo mk.I, to ti fakt závidím! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - pumpkin
15. 3. 2016 22:19
Re: Uno se Fiatu opravdu povedlo
Nerozpíšeš sa trochu o tom tvojom Une? Je to vrak alebo snaha o zachovalý youngtimer? Aj foto by potešila. :-)