Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sériovou výrobu Rapidu Spaceback rozjede Škoda Auto v srpnu

Výroba Spacebacku se rozjede v srpnu, automobilka plánuje zavedení třetí směny.
Zpět na článek
29. 5. 2013 11:12
29. 5. 2013 11:27
29. 5. 2013 11:38
29. 5. 2013 11:47
29. 5. 2013 11:33
29. 5. 2013 11:37
29. 5. 2013 12:07
29. 5. 2013 12:29
29. 5. 2013 12:29
29. 5. 2013 12:37
29. 5. 2013 12:47
29. 5. 2013 13:58
29. 5. 2013 11:33
29. 5. 2013 11:35
29. 5. 2013 11:55
29. 5. 2013 11:58
29. 5. 2013 12:17
29. 5. 2013 12:30
29. 5. 2013 12:44
29. 5. 2013 12:29
29. 5. 2013 12:38
29. 5. 2013 11:38
29. 5. 2013 11:40
29. 5. 2013 11:51
29. 5. 2013 13:56
29. 5. 2013 13:39
29. 5. 2013 12:58
29. 5. 2013 13:36
31. 5. 2013 00:30
29. 5. 2013 11:57
29. 5. 2013 12:28
29. 5. 2013 14:30
29. 5. 2013 22:17
29. 5. 2013 12:42
29. 5. 2013 14:54
29. 5. 2013 13:53
29. 5. 2013 14:31
29. 5. 2013 17:45
29. 5. 2013 22:22
29. 5. 2013 17:27
29. 5. 2013 18:21
31. 5. 2013 22:30
29. 5. 2013 12:48
29. 5. 2013 14:01
29. 5. 2013 15:16
29. 5. 2013 22:48
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 11:12
Pěkné
Oproti stařičké Fabii Kombi určitě zajímavá volba na pomezí tříd. Je otázkou, zda nahradí Fabii kombi, či bude exitovat vedle ní. Mě osobně by vyhovovalo více hranaté skloepní 5tých dveří než toto pozvolné, vím, že spaceback nemá být jako kombi, ale určitě by to zvýšilo variabilitu a použitelnost kufru. Dále by mě zajímalo, zdali na tyto modely bude Škodovka montovat střešní lyžiny. Myslim, že auto by mohlo mít úspěch.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 11:27
Re: Pěkné
tiez som zvedavy ci nova fabia ktora pride o rok bude aj v kombi verzii... napr novy P208 uz kombik neponuka co som necakal.... kedze ma byt nova fabia vacsia sirsia a hranatejsia ako terajia fabia a bude to vlastne taky mensi "rapid hatch" tak bude velmi zaujimave sledovat ci skutocne pride aj vo verzii kombi alebo kombik prenechaju vacsej skode rapid a fabia sa uspokoji uz len s hatchom...

ano hranatejsie tvarovanie 5tych dveri a ich mensie skosenie pod mensim uhlom by znamenalo vacsi kufor praktickejsieho tvaru ... ale na druhej strane asi aj tak bude kufor rapida spaceback velky az az.. a bude bohate stacit... :yes:
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 11:38
Re: Pěkné
Jde ještě o to, o kolik bude ten Spaceback dražší než liftback, kdyby si držel odstup jako Oktávka kombi od lifbacku (30 tisíc), tak pořád Fabia kombi bude zajímavější. Nicméně, mohla by Škodovka nastavit cenovou politiku jako Mazda - kombi a sedan za stejnou cenu. Koneckonců, ten spaceback nebude zas o tolik dražší na výrobu než kombi vs liftback u oktávky ne?:)
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 11:47
Re: Pěkné
Funkciu crossoveru v Škode plní Yeti. Veľkosťou 4223 mm je blízko Peugeotu 2008 (4140mm), Renaultu Captur (4120 mm) a stale menší od Rapidu LB (4483 mm). Preto je zbytočné, aby Škoda investovala do crossoverovej verzie pre malú triedu. (a navyše, Renault prišiel aj s kombi verziou pre Clio, Captur "zamenil" Modus).
Správnou otázkou je, či bude Fabia Kombi. Podľa mojich informácií áno. Bude sa parazitovať na zákazníkovi? Opäť kladná odpoveď áno.
29. 5. 2013 11:33
Re: Pěkné
Uvidíme, jak bude vypadat, ale tahle ilustrace se mi vůbec nelíbí.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 11:37
Re: Pěkné
Nevyznám se v grafice, ale ten úvodní obrázek už nevypadá tak úplně mimo jako nějaké čáranice od novinářů, které vydávali dříve :-)
Avatar - Atomas
29. 5. 2013 12:07
Re: Pěkné
No vidíš, a přesto zapomněli zatónovat sklo PZ dveří. Takže se nejedná o finální podobu Spacebacku...
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 12:29
Re: Pěkné
Já se nehádám a rád se nechám poučit, zdali je toto jen fotomontáž novinářů, musim říct, že vypadá dobře :-)
29. 5. 2013 12:29
Re: Pěkné
Nemohu posoudit, jak je mimo (fakt je, že je to jen ilustrace, tedy představa grafika), jen mohu říct, vypadat takhle, tak se mi nelíbí. Bráno samozřejmě s rezervou, protože na živo to bývá jiné.
Avatar - Misanick
29. 5. 2013 12:37
Re: Pěkné
"exitovat" - pěkně jsi to vystihl :yes:
29. 5. 2013 13:58
Re: Pěkné
najvacsi problem rapidu co sa tyka vzhladu je zase klasicka vec skodoviek. Uzkost. Rapid na ceste ci spredu ci zozadu posobi az prilacno, ked clovek vidi ake je to vysoke a uzke. Fakt hruza. Nechapem co je take tazke na tom, dat tomu autu zopar cm navyse v sirke.
29. 5. 2013 11:27
Reinkarnace Fabia I Combi
Celé auto dost připomíná "hříbek" Fabii I Combi ... což nebylo zase tak hrozné auto.

Možná by Škoda mohla Fabii zaříznout úplně a nahradit ji Rapidem - ušetřila by náklady za vývoj, zjednodušila portfolio a snížila kanibalizaci vlastních modelů.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 11:34
Re: Reinkarnace Fabia I Combi
tiez si myslim ze nova fabia uz v kombiku mozno ani nebude.... ved budeme mat spaceback... davalo by zmysel vyrabat nejaku o 20cm kratsiu fabiu combi za podobnu cenu? no uvidime ;-) sam som zvedavy ci vznik spacebacka nebude mat za nasledok zanik fabie kombika.....
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 11:33
Kočkopes
Všimnite si PR spoločnosti Škoda. Model rapid označuje za "low cost" a v každých testoch ho porovnáva s modelmi, ako je Peugeot 301 či Fluence. Lenže omyl. Rapid by sa mal porovnávať s modelmi s rovnakou cenovkou ako je on. A tu sme zrazu pri Kii Ceed či Hyundai i30. Všetky modely štartujú na cenovke +- 270.000Kč. A hneď sa prevažuje kvalita áut za rovnakú cenu... (áno, v každom "nezávyslom" teste sa porovnáva Octavia s hore zmienenými autami).
Rapid je naozaj mix od každého. Minulý týždeň som bol v Barcelone. Na cestách som videl po najazdených 1000km slovom 3 kusy Seatu Toledo a 0 kusov Rapidu. Na otázku prečo si nekupujú Toledo odpoveď znela - už to nie je náš španielský výrobok. Nových Leonov bolo neúrekom. (aby som bol spravodlivý, videl som až 1 kus Mii).
A k dizajnu tejto nádhery - viac by som privítal na trhu klon VW Gran Lavida - [odkaz]
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 11:35
Re: Kočkopes
Vždyt ta gran Lavida je uplně totožný auto, jen s jinou maskou, tak čím by sis pomohl? že to neni Škodovka?:D O to jde?
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 11:55
Re: Kočkopes
nie je to to isté auto. pozri si rozmery. je na starom podvozku Octavie no.1. čiže tiež lowcost, ale omnoho krajší (aspoň podľa mňa).
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 11:58
Re: Kočkopes
Jestli že je na podvozku Oktavie 1, tak to má nový rapid určitě lepší jízdní vlastnosti, než 15 let stará platforma. To by v konkurenci neobstálo a ty by si chtěl jezdit novým autem, které bude mít jízdní vlastnosti jako Oktavie 1, když víš, že normánlě bys mohl mít trochu lepší ?
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 12:17
Re: Kočkopes
Predná náprava Rapidu je z modernej platformy PQ25 (má ju aj Polo a Ibiza), pôvod zadnej vlečenej nápravy má svoj počiatok pri platforme PQ34 prvej Octavie.
Lavida síce tiež má platformu PQ34. To však neznamená, žeby tým trpeli jazdné vlastnosti (využívalo ju napr. 1 gen. Auti TT).
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 12:30
Re: Kočkopes
Troufnu si říct, že pořád ten lowcost pro Evropu bude lepší a kvalitnější, lépe jezdit, než tyto vozy pro Čínu
29. 5. 2013 12:44
Re: Kočkopes
Roomster má stejný mix jako Rapid (včetně nápravy "z Fabie II"; byť došlo k nějakým evolučním změnám) a oba značí jako PQ34. Fakt, že o nějakém autě napíší, že má PQ34, toho ještě moc neznamená. Tuhle platformu používají v první řadě proto, že umožňuje klikovou zadní nápravu. O generaci novější PQ35 vyžaduje multilink. Což byl problém třeba i u mexické produkce (Jetta, Beetle). Že ty platformy mají stejné označení, neznamená, že mají stejné podvozkové komponenty, nebo že jsou naprosto identické. Podlahu si vyrábí lokálně, takže odlišnosti nepřináší výrobní náklady navíc. Že má něco uvedenou PQ34, automaticky neznamená, že to pojede hůře než auto na PQ35, jen ti dozadu mohou strčit "troubu". :-) Existují nějaké hybridy 34 a 35 bez zvláštního označení a obecně je okolo toho bordel. Navíc lidé kolikrát přikládají příliš velký význam nápravě z 25. Všechno to jsou příbuzné platformy.
29. 5. 2013 12:17
Re: Kočkopes
ne, že by ten rapid měl ted podvozek moc jinej, než ta první oktávka >:D
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 12:29
Re: Kočkopes
Ale přeci jen má :-)
29. 5. 2013 12:38
Re: Kočkopes
Přesto vypadá lépe než horní ilustrace.
29. 5. 2013 11:38
Re: Kočkopes
prodeje rapidu na slovensku jsou silne před ceed i i30. tak proc by mel rapid zlevňovat??
v první desitce prodeju na slovensku je 5 skodovek, kia ani Hyundai ani na slovensku zadny velky uspech oproti skode nemaji
29. 5. 2013 11:40
Re: Kočkopes
tak ne 5 modelu v první desitce, ale v první patnactce
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 11:51
Re: Kočkopes
Never tomu, čo vidíš. Predaj Rapidu v mesiaci "březen" bol spôsobený len dvoma faktormi - veľká objednávka pre jednu veľkú spoločnosť a dobehnutie objednávok z minulosti. Nasledujúci mesiac už Rapid klesol.
Ale čo to má spoločné s tým, čo píšem? Nech mi akýkoľvek nezávyslý novinár odpustí, ale Rapid má na lowcost vysoko postavenú cenovku a jeho masáž o jedinečnosti medzi lacnými je podfuk.
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 12:04
Re: Kočkopes
marec 410 rapidov
april 200 rapidov

mas pravdu... zavana to akousi hrou s cislami a predajmi ;-)

s tou cenoukou sa tu uz popisalo o tom strasne vela.... rapid je skutocne predrazeny... za 10 tisic eciek fajn auto ale za 13? somarina jak traky
29. 5. 2013 13:56
Re: Kočkopes
V tom bych žádnou záhadu neviděl. Prostě v březnu udělali nějaký větší fleet a čísla vylítla, v dubnu toho bylo holt zase míň. Až tak dramatický výkvy mi to nepřijde.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 12:12
Re: Kočkopes
"Problém" je, že i po tom klesnutí prodejů na polovinu Rapid zůstává před Ceedem i i30. :-!
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 12:22
Re: Kočkopes
aky v tom vidis problem? ja ziadny..... je jasne ze rapid bude pred i30 nakolko je to skodovka a ta ma na slovesnku bohuzial stale silnu poziciu... rozhodne silnejsiu ako hyundai .... ;-)

hadam nikto necaka ze rapid pojde za korejcov... ked fabia a octavia boli v prdajoc hvzdy pred nimi ;-)
29. 5. 2013 13:39
Re: Kočkopes
A přesně o tom to je, že Škoda má na vašem trhu (i v ČR) silnou pozici. Proč by měli jít s cenou dolů, když se jejich auta dobře prodávání. V tuto chvíli nepotřebují získávat trh, ale H + K i ostatní, kteří mají nízký podíl trhu svou pozici potřebují upevňovat...a podstřelit cenu je vždy jedna z cest, jak si zákazníka získat a postupně budovat kvalitu. Nehodlám tady rozvídej debaty o kvalitách Škody vs. Hyundai nebo Kia (stejně bychom se nikdy neshodli). Řekl bych že pro každého výrobce je dnes priorita získat trh, kde se dají jejich produkty prodávat (cena je druhotná). Nebo někteří se mohou vydat cestou Hondy, jenž cenovky svých aut nastaví výše. Nechce se prostě podbízet, buď na ní máte, nebo si děte jinam...tím se stává i více exklusivní (byť u masové značky toto slovo má trochu jiný význam). Nicméně, Honda má jistý image, který je potřeba, aby si tohle mohla dovolit. Né každý ho má. Škoda má slušný image v našich krajinách (v jiných krajinách je to sotva známá značka) a tak se v tuto chvíli tady nepotřebuje podbízet.
29. 5. 2013 12:58
Re: Kočkopes
Nemá cenu si honit triko nad jednotlivými měsíci. To bychom tu také mohli brzy mít hodinové prodeje. ;-) Na konci roku se uvidí.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 14:24
Re: Kočkopes
S tím samozřejmě souhlasím. Proto beru s rezervou březnový úspěch, nicméně i další měsíc po tak velkém propadu zůstal v čele a předpokládám, že se jeho pozice v blízké době nijak zvlášť nezměni. Ale to se teprve uvidí.
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 13:36
Re: Kočkopes
otázka na telo - kúpil by si si rapid? ja nie. videl som, jazdil som, nepresvedčil moje potreby.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 14:18
Re: Kočkopes
Reálně Rapid tolik neznám, nemyslím ale, že zrovna já bych auto tohoto typu plně ocenil. ..Zákazníky si však v našich zemích hledá v tuto chvíli úspěšně - navzdory (slovenské) ceně. A to je podstatné.
29. 5. 2013 21:19
Re: Kočkopes
On ten Rapid samozřejmě low - cost je, ale je o 1000% lepší než 301 / C-Elysée, když to porovnáváš s nepřímými konkurenty jako je i30/Ceed, tak už to taková hitparáda samozřejmě není.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 5. 2013 23:31
Re: Kočkopes
??? A jel jsi v tom, nebo jen pindas? Minimalne Citroen je DOBRY auto... a je levnejsi. Akorat je to sedan. Komu to nevadi = nevozi casto roznerne predmety, mel by o techto autech premyslet... ;-)
30. 5. 2013 13:08
Re: Kočkopes
Ne, nejel jsem v tom a upřímně, ani bych to nechtěl. Nejde o to, že je to sedan, ani o to, že Rapid má o třídu lepší jízdní vlastnosti, ale vadila by mi nedotažená ergonomie, integrované opěrky hlavy vzadu (ty jsme kdysi měli v 90. letech na Esperu) a třeba taky to, že bych se mohl pořezat o ostré plechy po otevření kufru, asi tak. ;-)
31. 5. 2013 00:30
Re: Kočkopes
Rapid NEMA lepsie jazdne vlastnosti, to je blud. Pokial si v PSA dvojcatach ani nesiel, duplom nemas vobec ani pravo pisat, co pises.
A ten zvysok....vonku sa nebojis chodit? tam sa mozes spadnut a udriet sa.
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 11:52
Re: Kočkopes
len trosku upresnim .... ano v prvej 10tke je na slovensku viac skodoviek ale pozri si ich percentuane predaje.... pred par rokmi predavala fabia na slovensku 600-800 aut mesacne.... dnes je to sotva 300-400..... pozri si kolko predava octavia dnes na slovensku aut mesacne a kolko predavala pred 5 rokmi ;-) opat prepad......

pred 10 rokmi mala skoda na slovensku 35 percent podiel.. dnes? 21 percent

pravda je taka ze narastom poctu modelov sa predaj skodoviek na slovensku nezvysuje ale naopak... znizuje sa..... na oko sice cim viac skodoviek v tabulke vyzera ze predaj rastie ale nie je to tak.... skodovka totiz predava uz podstatne menej fabii a octavii a aj superbov a yeti ako pred par rokmi... a ja som len rad ze ludia konecne prisli na to ze su aj ine znacky.... predpokladam ze za dalsich 5 rokov sa prepadne skodovka o dalsich aspon 3-5 percent na nasom trhu....
Avatar - nalimer
29. 5. 2013 11:57
Re: Kočkopes
Presne tak. A koľko áut v tabuľke je reexport? Značné množstvo...
Stále verím a dúfam, že niektoré médium si kopne do osieho hniezda a stále nič. Prečo asi...
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 12:01
Re: Kočkopes
:yes: ;-) skodovke by som dal tak maximalne 10 percent trhu... snad sa tam coskoro prepadne

zatial skoda na slovensku pekne klesa :yes:
29. 5. 2013 12:28
Re: Kočkopes
Dávám ti 2 příspěvky měsíčně...bereš to? Tento tejden taky klesáš :-)
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 13:45
Re: Kočkopes
je to len moj nazor :-)

skodovka pojde dole ... uvidis sam
29. 5. 2013 14:30
Re: Kočkopes
Nemyslím si to, Octavia překoná prodeje předchozí generace. Fabia příští rok nová, Yeti FL, Rapid v kombíku...

To není zrovna na pokles.
29. 5. 2013 22:17
Re: Kočkopes
Neprekona. Nie je to tak dobre auto, ako bola svojho casu pri uvedeni O2.
Zaroven je tu Rapid, ktory odkroji tak Fabii, ako aj Octe.
29. 5. 2013 12:42
Re: Kočkopes
KLDR, tam by se ti mohlo líbit. :no:
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 13:45
Re: Kočkopes
ja mam radsej juznu koreu :yes:
29. 5. 2013 14:54
Re: Kočkopes
Toppere ty máš především v hlavě neuvěřitelnou bramboračku, protože to, co jsi napsal je něco, co se mi velmi, ale velmi příčí. :no:
29. 5. 2013 13:53
Re: Kočkopes
Rapid na Slovensku výrazne zľavil, len sa treba do cenníku lepšie pozrieť. Uvediem príklad Rapidu v strednej výbave Ambition s motorom 1.2 TSI 77 kW.

Oficiálna cenníková cena je:
15 530 €
K tomu je uvedený aj bonus vo výške 1 000 €.
V Čechách je akčná výbava Fresh, na Slovensku ju importér nazval MAX.
Vo výbave MAX je zadarmo paket Ambition Plus za 399 € (Automatická klimatizácia, Rádio SWING, disky z ľahkých zliatin, tónované sklá, tempomat, štvorramenný kožený multifunkčný volant a parkovacie senzory vzadu) a k tomu ešte zľava ešte 1000 €.
Tak výsledná suma je:
13 530 €.
Do konca apríla bol ešte ponúkaný na skladové vozidlá bonus 333 €.

Konečná suma za Rapid bola 13 197 € a to som si ešte ani nepýtal zľavu.

Rapid bol označovaný ako konkurencia pre lacnejšie sedany, lenže kvôli vlastným chybám (nemožno odomykať zadné dvere z miesta vodiča, bubnové brzdy vzadu...), podlezeniu kvality, na ktorú sú ľudia zvyknutí u novodobej Škodovky (spracovanie interiéru, sedadlá) a prestrelenej cene bol jeho rozbeh veľmi vlažný. Teraz sú tie ceny veľmi konkurencieschopné a naviac podľa článku v Autožurnále sa snažia aj opraviť tie chyby.
Rapid a Toledo vyrobené v lete dostanú ovládanie všetkých okien na vodičových dverí, menšiu úpravu palubnej dosky, všetky motorizácie budú mať kotúčové brzdy a rovnako aj výkonnejší diesel ako je terajších 77 kW.
29. 5. 2013 14:31
Re: Kočkopes
To už je slušný...
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 16:57
Re: Kočkopes
tak snad tie kotuce vzadu uz dostane aj ta 77KW TSI verzia rapida ved aj fabia ich uz s tymto motorom ma a to je mensie auto ;-)

samozrejme ze musia spravit par zmien.... lebo sa setrilo na nespravnych miestach a teraz to budu napravovat... v konecnom dosledku sa zase nic neusetrilo ;-) a opat na to doplaca len zakaznik ... ktory by si velmi rad uz tych par eur priplatil aby mal plnohodnotne auto

inak mne 13 tisic eur za 77KW TSI rapid vobec ale vobec nepride ako dobra cena.... keby to malo aspon tie spominane kotuce vzadu tak prizmurim obe oci a poviem ze ze ok.. da sa to... ale stale to nie je ono....

len si zober taky ceed , skvely 1,6 GDI mozes uz mat za 13 590 eur [odkaz] ... rapid v podobnej cene nedava ziadny zmysel a nesiaha ceedu ani po blatniky
29. 5. 2013 17:45
Re: Kočkopes
Neviem to už jasnejšie napísať, tak to napíšem s CAPSLOCKOM:
VŠETKY MOTORIZÁCIE BUDÚ MAŤ KOTÚČOVÉ BRZDY.

Jazdil som na Rapide 1.2 TSI so slabším 63 kW a tie brzdy boli dostatočné, dokonca vyhovovali takému komfortnému charakteru vozidla (komfortné však nebolo, dokonca i na 15" bolo pomerne tvrdé). Tie brzdy by som vytkol len z estetického hľadiska, keď ich bolo vidieť cez disky.
A ten zmienený 77 kW má už kotúčové brzdy. Pozri si fotogalériu testu tu na auto.cz Fluence vs. Rapid. Čo tak menej písať a viac študovať, zdá sa, že aj pod tým článkom máš nejaké komentáre.

Pokiaľ ide o Cee'd za tú cenu. Netreba zabudnúť, že je to iný typ karosérie, ktorá môže byť pre niekoho plus a pre iného mínus. Ale hlavne má nedostatky vo výbave, chýbajú mu disky z ľahkých zliatin, automatická klimatizácia, tempomat, kožený volant, či parkovacie senzory.
29. 5. 2013 22:22
Re: Kočkopes
Tiez nerozumiem tomu humbuku okolo bubnov vzadu. Brzdna sila na zadne kolesa je ovela mensia ako vpredu, bubny tuto pracu bez problemov zastanu a navyse maju vyhodu pri pouziti rucnej brzdy v zime, kedze neprimrza oblozenie k bubnu ako sa to stava u kotucov. Jedine estetika je sporna.
Pre auta do 120k a konstrukcnej rychlosti okolo 190kmh bubny vzadu nemozu byt problem.
29. 5. 2013 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2013 18:21
Re: Kočkopes
S tým súhlasím, že ten cenník je neprehľadný, ale v súčasnosti sú takmer všetky cenníky Škodovky neprehľadné, asi s výnimkou len novej Octavie.

Teraz beží relatívne veľká kampaň na akčný model Škoda Yeti City už za 13 999 €. Ale keď si niekto klikne na stránke na cenník, tak tam uvidí cenu 16 437 €.

Na druhú stranu, ak by som mal záujem o nejaké auto, neviem si predstaviť, že by ma odradil jeden neprehľadný cenník. Minimálne by som sa išiel na to auto pozrieť a previezť sa na ňom, a pritom by som sa informoval u predajcu na cenník a vysvetlenie.
31. 5. 2013 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2013 12:39
Praktický přínos
téhle verze Rapidu vidím především v tom, že v nižší střední přidává auto o délce 4300 (tuto informaci už mají dealeři několik měsíců), odpovídající standardnímu hatchi, který Škodě celou dobu chybí. Do města a pro jiné účely, kde je délka v řádu 4500 příliš, je to na místě, přitom se Škoda podle svého zvyku snaží trochu vybočit z řady a zachovat nadprůměrný kufr. Je to konstruktérská hra na pomezí KB a LB, pro mě sympatická. Na obrázku zatím vidíme další render, a i když ho srovnáme s konceptem Vision D, je ještě pořád předčasné říkat, jak design exteriéru dopadl. Podobné figury 5dvéřových karosérií už se ale v minulosti zkoušely, teď je možná dobrá chvíle pro zopakování (větší VW G Lavida vypadá imo podařeně). Deklarování Rapidu jako low-costu je pro zákazníka plus, protože nutí Škodu cenově se srovnávat s podobně zařazenými modely od jiných značek, takže tu bude permanentní tlak na cenu vs. výbavu. Český trh je jistě pořád anomální, protože se na něm škodovky patrioticky preferují, často bez racionálního zvažování ceny, ale postupně se myslím i tohle zklidňuje. A zároveň je pravda, že už při předběžném dotazu v salónu vám dealer většinou rovnou jasně řekne, že vám bude schopný "nabídnout cenu", takže ceník je vlastně jen orientační informace.

Edit: Vizuálně mi to zatím připomíná např. koncepci Mazdy 323f BJ. Byl to tehdy pokus vymyslet něco jinak, a taky došel někam mezi KB a HB/LB (s dovolením: [odkaz] ) Samozřejmě je tu rozdíl 15 let i rozdíl mezi japonskou a evropskou školou.
Rozbalit vlákno
3
29. 5. 2013 16:53
Re: Edit2 - Re: Praktický přínos
Už mi nejde pustit editace, tak to přidám takto: Loni vyšly v AutoDesign&Styling velice pěkně naskicované rendery od Marka Kedzierského, které imho jsou dodnes nejblíž pravdě, která přijde (asi měl pán svoje zdroje): [odkaz] . Tehdy ještě pod názvem Sportback, tak se verze Rapidu jmenovala i v materiálech pro dealery. Když to srovnáte, má dnešní zdejší render nereálně přetažený zadní převis a hlavně mu chybí malá hokejka u D sloupku, která podle všeho bude použitá jako signature. Tohle zakončení okénka je jasně vidět i pod černými polepy na mulách, které se exhibují kolem Boleslavi. Zadní oblouk D sloupků, světla a některé detaily na mulách je třeba ignorovat, jsou to samé překryty, což je patrné i z prosvítajících obrysů pravých zadních lamp a všelijakých našišato sedících spár. No nic, metr už je skoro dostříhaný, brzy to Škoda vybalí komplet.
29. 5. 2013 18:22
Re: Edit2 - Re: Praktický přínos
Já jsem na mladoboleslavský dálnici potkal dvakrát mulu, která asi přece jenom byla tenhle Spaceback. Proporčně to bylo úplně stejné jako A3, poměr šířka/délka úplně jiná než na tom renderu nahoře (přesah byl někde jinde) a máš pravdu, že ty obrázky, na které jsi dal odkaz jsou tomu daleko blíž než ten render. Nicméně chvíli jsem měl pocit, jestli to není nová Fabie, ale byl to asi skutečně přece jen Spaceback. Protože tam jezdím často, potkával jsem vždycky takhle zamaskované nové škodovky tak ty tři měsíce před uvedením na trh......
29. 5. 2013 20:12
Re: Edit2 - Re: Praktický přínos
Ahoj a díky. Já tak často kolem Boleslavi nejezdím, tak to posuzuji jen podle videí a fotek. Myslím ty muly mají větší masu než Fabie, jen asi zezadu matou ty vypůjčené páté dveře atd. A časově to imho odpovídá té "guerilla" kampani před odtajněním, aby lidi byli pokud možno napjatí a natěšení - přesně jak to píšeš, pár měsíců před uvedením na trh. Tak trochu i doufám, že u téhle verze si Kabaň vyboxoval volnější ruku a něčím nás překvapí.
29. 5. 2013 12:47
Ta zamaskovana vypada lip nez to opravdova :(
Jak na to koukam tak ta zamaskovana se mi libi vice nez ta opravdova. Zadni svetla and cela predni maska je mi v predchozi generaci k srdci blize nez ta nova. Bohuzel stejne tak i interier.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - leone
29. 5. 2013 12:48
...další !!!
..takže další jezevčík na trhu !!!...zlatá jedničková octavia,....no proti současné fabii combi to ovšem pokrok je, to ano >:D ,...takže pozor, majitelé fábií, přesedáme >:-[]
Rozbalit vlákno
4
29. 5. 2013 14:31
Re: ...další !!!
Proč jezevčík? Dneska to tu jede! >:-[]
Avatar - petrumr
29. 5. 2013 15:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 5. 2013 00:00
Re: ...další !!!
Proč jezevčík? Rapid je o 3cm kratší, než 1. octavia, o 2,5cm užší a v interiéru je ve všech směrech víc místa... Zjisti si příště aspoň pár údajů, než vyplivneš takovou ptákovinu...

Proboha lidi začněte se ovládat... Umí tady někdo vůbec něco jinýho, než nadávat? Skoro se bojím otevřít článek, kde se zmiňuje Škodovka, protože na mě v diskusi okamžitě vybafne slepice, který NEfunguje CAPS LOCK a NEHODLÁ se přestat jako ta SLEPICE chovat a hromada tydýtů, který spustěj, jak je Škodovka drahá, nekvalitní, žere, je poruchová a vůbec jsou to ve všem ty nejhorší auta na trhu.

Čest výjimkám kolegové
31. 5. 2013 17:05
Re: ...další !!!
Koukám, že nejsem sám, kdo má tenhle názor. Jenom doufám, že sem budeš psát dál ( a k hlavním předmětům) protože ta SLEPICE s NEfungujíCíM capslockem (bože jak krásná charakteristika....) a ti další tydýti tady na rozdíl od doby tak pět let nazad dost výrazně převažují a podařilo se jim právě z důvodů, které uvádíš znechutit a co je horší vyštvat z diskuzí řadu těch, jejichž názory stály minimálně za přečtení......

Jinak vzhledově (V Rapidu ani v nové Oktávce jsem ani neseděl, natož abych s ní jel) se mi obě tyhle auta líbí, mám rád tu střízlivou eleganci s ostře řezanými a logickými tvary, paradoxně nejmíň rád jsme koukal na Superb ( svezení ovšem perfektní, zejména pokud člověk nemusí řídit......), ale tomu zase podle mně hodně facelift pomohl. Holt Kabaň umí (i když podle řady zdejších diskutujícíh je to idiot...), on asi ne nadarmo zodpovídal za exteriéry AUDI. No a na "jeho" škodovkách je to podle mně i trochu vidět, ale platí to v nejlepším slova smyslu. Když přišel Schreyer ke KII tuším od VW, taky si tam něco přinesl, co bylo ne těch autech vidět. A to nemluvím třeba o W. da Silvovi. A paradoxně si myslím, že facelift pomůže i Yetimu, na rozdíl od ostatních ( v tomto případě minimálně neutrálních přispěvovatelů) mně ty kulaté mlhovky zakouslé do hlavních světlometů zas až tak neberou, i když to nesporně originální je.......
29. 5. 2013 12:51
Toledo Spaceback
>:D A co dvojče Toledo? Doufám, že alespoň tohle si SEAT odpustí...
Rozbalit vlákno
7
29. 5. 2013 13:00
Re: Toledo Spaceback
A to Toledo je stejně zvláští model. Je to vlastně Cordoba, která je Rapidem a celé se to jmenuje kdysi slavným jménem Toledo. No alespoň, že vypadá lépe než Rapid.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 13:13
Re: Toledo Spaceback
Přesně tak, proč se to nejmenuje Cordoba? Toledo byl zástupcem nižší střední ( byl postaven na Golfu ne?), ale Cordoba vycházela z Fabie/Pola, takže proč je dvojčetem Rapidu Toledo?
29. 5. 2013 13:23
Re: Toledo Spaceback
Toledo byl postavenej na Golfu to ano, ale přece nechceš takovou krávu řadit k Fiestě nebo Cliu? ;-)
Avatar - Ozzman
29. 5. 2013 14:47
Re: Toledo Spaceback
Toledo? Spíše k Meganu/R19 a té doby Focusu/Eskortu? :-) To je už lepší ne?
30. 5. 2013 11:48
Re: Toledo Spaceback
Hlavním konkurentem Toleda I bylo především VW Vento, Opel Vectra a Renault Laguna. Toledo I. generace bylo ve své době na pomezí nižší střední a střední a byl to nejprodávanější zahraniční vůz v ČR. Jo to byly časy...
29. 5. 2013 13:23
Re: Toledo Spaceback
zřejmě si u SEATu myslí, že kdysi zvučné jméno přinese tomuto modelu větší popularitu... a možná ano.

Teoreticky Leon jako sedan, to by mohlo být opravdové Toledo. Současná IV. generace sice má páté dveře a obrovský kufr, ale Leon je prostě technicky výš.
29. 5. 2013 19:00
Re: Toledo Spaceback
Rapid je vlastne novsia Octavia I a tym padom Toledo spadlo o level nizsie.
Avatar - vabis
29. 5. 2013 14:01
dejme tomu
Našlápnuto na praktické auto, takže dejme tomu :-)
Jen odstranit 1) prkenný podvozek 2) 1.2TSI dát to novější co je v O III.
Rozbalit vlákno
1
29. 5. 2013 19:11
Re: dejme tomu
S tím motorem jim to VW nedovolil..proč to je těžká otázka, ale ty nové motory by se měli do rapida dávat až od září 2015, co jsem pochopil a jestli jsem to vyšťoural správně...
29. 5. 2013 14:08
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
29. 5. 2013 14:26
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Jak to? Něco odpadává? Nefunguje?
29. 5. 2013 15:56
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Ano, nepochybuji, že jsi již v Rapidu, stejně jako spousta zdejších velkohubanů, již mnohokrát seděl, stejně tak, jako v Loganu. Bože kdy už se začnete chovat jako dospělý a diskutovat jinak, než tupou a neopodstatněnou kritikou? Chvála několika málo jedincům, kteří diskutují k věci. Taky bych mohl napsat "Ferrari je strašně nekvalitní, vůbec to nejede a v interiéru je to horší, než Porsche". Při čemž ani v jednom jsem neseděl.

A teď mě sežerte...
Avatar - Invert
29. 5. 2013 18:03
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Drahý není, vypadá skvěle, moderně, sportovně, kvalita interiéru je na úrovni aut střední třídy - jak zpracováním, tak materiály. Nevrže, neupadává... Jel jsem s 1,6 TDi a jako diesla bych si ho koupil, ale na dlouhé trasy - DPF filtr bych musel vypalovat každý den. Ten motor je maximálně spolehlivý, jede v klidu pod pěti litry, když potřebuji, není problém ujet autům o třídu výše a k tomu všemu je velice tichý. Iritují mě příspěvky odpůrců koncernových aut, když v nich neseděli a nejlepší je samozřejmě jen Dacia Logan za 59 900 kč s masážními sedadly, 3D navigací, motorem s 410 kW, spotřebou 0,1 litrů/100 km a interiérem udělaným z těch nejkvalitnějších materiálů, lepších, než má Mercedes za 5 milionů... Fakt, nevím, co tady tací mindráci zaslepení pohledávají... :no:
29. 5. 2013 18:27
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
No taky jsi to napsal dobře - co tady dělají, právě že si léčí ty svoje mindráky.....
29. 5. 2013 18:16
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Ne, ne, já dávám :yes: protože je pravda pravdoucí, co jsi napsal.

Komické je, jak řada podobných diskutujících žvaní v každé diskuzi něco jiného a má "údajně" tolik osobních zkušeností, že profesionálové, živící se jen a jen testováním aut jsou proti nim úplní břídilové a pro všechna ta auta, co údajně mají (každý týden jiné) jim nemůže stačit garážové patro pod nějakým nákupním centrem.....vesměs se jedná buď o puberťáky nebo o zastydlé puberťáky, ale to jsi nakonec sám psal.
Avatar - Invert
29. 5. 2013 19:39
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Díky, aspoň někdo normální se mnou souhlasí. Takových lidí je tu málo. Všichni, komu je min. 18 let, je tu "king", testoval všechny auta na 2 miliony km a napsal, že u Renaultu mu neupadl "fofrklacek"... Jen závidí Škodovce, že se jim daří a že umí dělat naprosto normální použitelná auta. Já rozhodně tester tedy nejsem, ale jel jsem už spoustou aut (převážně Škodovkami ;-) ). Mám v tom praxi, auta testovat umím, ale profík opravdu nejsem.. ;-\
Avatar - Invert
29. 5. 2013 19:44
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Navíc mám zkušenost i s Japonskými vozy (Honda). Ty pověrky o tom, jak je to spolehlivé a že to najede 10 milionů km, jsou k smíchu :-) 300 000 km a Honda je kaput. Nejlepší je stará dobrá Fabia 1,4 MPi 50 kW - rozvodový řetěz jak pás od tanku, 8V konstrukce, žádná "**tka", elektronické časování ventilů... Kde jsou ty časy těchto nesmrtelných motorů :'-(
29. 5. 2013 22:00
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
300t Ti u maloobjemového benzinového motoru přijde málo? Kde žiješ?
30. 5. 2013 08:37
Re: DRAHÝ, HNUSNÝ A HORŠÍ KVALITA INTERIÉRU NEŽ LOGAN
Napíšu Ti to asi takhle. Nikdo Tě nenutí si Rapida kupovat, klidně si kup Logana a buď spokojenej majitel a vychvaluj si to auto jak uznáš za vhodné. Ale prosím, pokud tady chceš mluvit o tom, jak je něco horší, tak co kdybys to nějak dokázal? Proč tady nedáš dvě fotky porovnávající interiéry Loganu vs. Rapidu a neoznačíš onu nekvalitu u Škody, aby každý viděl to, co máš přesně na mysli. V opačném případě jsi za hlupáka a Tvůj přispěvek nemá žádnou hodnotu.

PS: Rapid a Logan jsou dvě rozdílná auto, která cílí na jiné zákazníky a dle mého skromného názoru Rapid hraje jinou ligu (tu vyšší). Logan možná snese srovnání s P301 či C-Elyseé, ale to je tak vše.
Avatar - WalterWhite
29. 5. 2013 15:16
Seat Exeo
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rednder sa inšpiruje konceptom Seat IBL z roku 2011
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - qwert88
29. 5. 2013 16:42
bude to chtít si zvykat...
možná,že lepší by to bylo se svislější zádí,tak jako to má většina kombíku,příjde mě,to jak kdyby vzali normálního liftbacka,uřízli záď a dali tam zaď z Fabie1...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Invert
29. 5. 2013 18:03
Re: bude to chtít si zvykat...
Lepší, než kdyby tam dali * z Fabie II >:D
29. 5. 2013 18:55
Rapidu sa akosi nedari, tak skodovaci sturmuju ...
... so spacebackom.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 21:20
Re: Rapidu sa akosi nedari, tak skodovaci sturmuju ...
Kde jsi přišel na to, že se mu nedaří?
29. 5. 2013 22:54
Re: Rapidu sa akosi nedari, tak skodovaci sturmuju ...
Já Ti nevím, O 3 jsem viděl podstatně víc, 277t za 1,2 MPi je pořád dost.
Avatar - petrumr
30. 5. 2013 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 5. 2013 13:16
Re: Rapidu sa akosi nedari, tak skodovaci sturmuju ...
Jasně, pokud Ti vyhovuje, že v tak "velkém" autě je motor, který je slušný tak do Fabie. Jistě Ti nemusím zdůrazňovat, že ta klima už z tak ne zrovna výkonného motoru výkon ještě ubírá. Pokud bych o Rapidu uvažoval, (tak velké auto nepotřebuji), tak bych koupil 1,4 TSI s DSG, ten už bude jezdit víc než slušně.
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2013 13:56
Re: Rapidu sa akosi nedari, tak skodovaci sturmuju ...
To přece není žádný argument (já jich vídám zhruba stejně). Pro automobilku je důležité kolik prodala, ne kolik kdo viděl na silnici. Pokud jde o cenu, Rapid s TSI a trochou výbavy lze dnes koupit i do 300 000.
30. 5. 2013 19:04
Re: Rapidu sa akosi nedari, tak skodovaci sturmuju ...
Možné to je, já jsem vycházel z ceníkové ceny. Samozřejmě že pro automobilku je klíčové kolik aut prodala, to kolik jich je vidět na silnicích, je ale zajímavé jako takové vodítko o tom, kolik přibližně toho kterého modelu na silnicích jezdí. Nikdy jsem neřekl, že tolik aut kolik vidíš na silnici, jich jezdí v reálu.
Avatar - aproximus
29. 5. 2013 18:56
doufám, že skutečná podoba bude lepší
protože ta slátanina na fotce není žádná sláva.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
29. 5. 2013 22:48
Bude to HIT?
Jasně že bude!! Je to Škodovka..takže se prodávat bude slušně..i když je fakt málo pohledná! ;-)
Jsem zvědav na auto na živo..fotky někdy klamou.
Rozbalit vlákno
2
29. 5. 2013 22:52
Re: Bude to HIT?
U nás to úspěšné bude, ale pak nechápu smysl Fabie, která má přijít.
Avatar - Jaros71
31. 5. 2013 17:01
Re: Bude to HIT?
Asi už nebude kombík..?
Avatar - volvo s60
31. 5. 2013 10:18
Třeti pokus?
Po Rapidu a Oct3 další zoufalý pokus jak zachránit prodeje!? :-! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
31. 5. 2013 17:10
Re: Třeti pokus?
To víš že jo. Kápnul jsi na to, přesně.....v pondělí si řekli, že Rapid ani OIII se dobře neprodávají a ve středu vyrukovali se Spacebackem.....

že sis tam těch zdvižených palců nedal rovnou deset.