Odkazy ti nejedou.
Vzhledem k tomu, ze manualne pracuje pouhych nekolik jednotlivych procent populace ("zbylych" cca 95% jsou deti, studenti, duchodci, pracujici ve sluzbach, zdravotnictvi, v administrative atd. atd.), nebude tech nezamestnanych po te slavne bublinove revoluci tak moc :-) Zadna zmena se kvuli financim i socialnim dopadum nebude konat ze dne na den a urcita odvetvi se nikdy zadnou technologii nenahradi. Nehlede na to, ze se vetsina sveta se svymi pracovnimi podminkami a technologii hrabe zhruba ze stredoveku.
Prazdniny jeste neskoncily, okurky uz jsou vetsinou sklizeny a je potreba najit nejake tema k psani :-)
Tak s tím nemůžu souhlasit. V průmyslu pracuje přes 40% ekonomicky aktivních obyvatel, v ČR je to nejvíce v celé EU. Průmysl 4 se netýká jen manuálně pracujících, naopak, jde o celkovou centralizaci - IT, automatizace výroby, plánování, logistiky aj.
Je to tak.Neumíme představit dopad Industry 04...Čtečky ve Škodovce jenom začátek,přijdou drony,vozíky řízené počítačem což částečně ji ve Škoda auto funguje.
Odkazy nejdou,protože cenzor funguje.Stačí hledat a přemýšlet...
Proč referendum o garantovaném příjmu ve Švýcarsku??dejd vákna do souvislosti
V CR muze v prumyslu pracovat mozna "pres 40% ekonomicky aktivnich obyvatel", ale ja zminuju
1/ manualne pracujici (tj. ne vsechny v danem odvetvi pracujici)
2/ % veskere populace, nikoli % ekonomicky aktivni casti populace
3/ zminuju obecne prumerne odhady v rekneme civilizaci zapadniho typu, ne konkretne Ceskou Republiku.
Chci tim a dalsim svym naslednym textem neprehanet a rict jenom to, ze se kona postupna evoluce. I kdyz mam taky jinak rad sci-fi.
kecy. O průmyslu evidentně nevíš vůbec nic. Manuálně pracuje stále obrovské množství lidí. I v té Škodě se (zatím) automatizace týká především svařovny a lakovny, nicméně na montáži je podíl robotizace minimální a vše je ruční práce.
A na montáži ešte dlho bude minimálny podiel robotizácie, lebo automatizovať tieto činnosti je mimoriadne náročné.
Už som to spomenul nižšie cieľom "novej priemyselnej revolúcie" má byť návrat výroby spať do Európy. Mnohé práce ktoré sa presunuli do rozvojových krajín je dnes jednoduché automatizovať. A aj ta najviac automatizovaná práca vytvára prácu v logistike a sekundárne aj pracovne miesta v službách.
To oni plácaj, že nahradí roboty i administrativu a vše.
Už vidíš jak robot rozlepuje obálky, třídí poštu, skenuje to, roznáší lidem, eviduje, balí balíky, rozbaluje, zapisuje, k tomu vaří kafe, servíruje to, vypisuje objednávky, výběrová řízení atd.
To by ten robot stál asi tak 5 milliard, liber ovšem >:D >:D >:D
Politici toho nekecajú, ale ja sa automatizáciou živím. A platí to čo som napísal nižšie:
"Zaviesť robotov na niektoré úkony dnes bežne robene ľudmi ešte dlho bude hranici technických možnosti a za hranicou finančnej návratnosti."
V rajchu už stojí několik továren a podle všecho se brzy zastaví i Vrchalbí. Jo když chce VW sídart z kůže své dodavatele, musí počítat s tím, že ti si to nedaj líbit a taky s tím, že mu holt bude stát výroba, čeho využije konkurence. Každej chvilku tahá pilku >:D Další šance pro Toyotu a GM >:D
Chtěj ušetřit kde se dá, protože platí pokuty všude možně (USA? Jižní Korea atd), krom toho musí dělat svolávačky na ty zfalšované dehtáky a krom toho jim klesaj prodeje >:D >:D >:D
Ta rukavice není nic jiného než sběrač dat pro budoucího robota, který dělníka s rukavicí zanedlouho připraví o práci... ;-\ Ale pozor! Na tomto pracují Japonci už delší dobu. Konkurence nespí... :-!
Nechcem tebe a niektorým ďalším diskutujúcim kaziť radosť, ale cieľom Industrie 4.0 je vrátiť do EU výrobu tovarov ktoré sa vyrábajú v chudobných častiach sveta a ktoré je dnes už často možne ľahko automatizovať.
Zaviesť robotov na niektoré úkony dnes bežne robene ľudmi ešte dlho bude hranici technických možnosti a za hranicou finančnej návratnosti.
Ale je jasne, že silne odbory z dlhodobého hľadiska ľudom nepomáhajú.
Na tento problém je třeba se dívat koncepčně. Demograficky, sociálně a rozvojově. Mobilita kapitálu a globalizace umožnila přesun výroby produktů zatížených vysokými mzdovými náklady z Evropy a severní Ameriky do rozvojových zemí. Je i nadále v globálním zájmu, aby se rozvojové země hospodářsky a sociálně "pozvedly". To znamená, aby se životní úroveň v budoucnosti více méně globálně srovnala. V tuto chvíli by bylo naškodu připravit populaci v rozvojových zemích automatizací a robotizací o práci, protože tam neexistuje pro tyto pracovníky náhradní zaměstnání. Svět bude muset v první řadě řešit a vyřešit nekontrolovatelný přírůstek obyvatel v těchto rozvojových zemích zároveň řešit systém jejich vzdělávání.
No globálne sme tam doviezli vyspelé zdravotníctvo a tým eskalovali populáciu a až teraz zisťujme, ze veľká časť populácie rozvojových krajín nemá záujem sa vzdelávať.
Dobré slovo evidentne nefunguje v minulosti sa dokázali učiť len z veľkých prúserov a k tomu zrejme opäť smerujú, lebo pri rozvoji automatizácie nie je možno dať prácu každému v rýchlo rastúcej populácii, hlavne keď najrýchlejšie pribúdajúca populácia nevytvára kúpnu silu.
Bohatý na západe si uvedomujú, že aby bol pokoj, tak lúdia musia mať prácu. Ideálne toľko, aby nemali čas premýšľať.
Takhle koncepčně si to můžou řešit u stolu jen vědátoři a politici. Firmy kašlou na rozvojové země. Jakmile si výrobci spočítají, že je levnější nahradit lidi roboty, tak nebudou váhat a okamžitě to uskuteční a nebudou se ohlížet na nic...takto funguje pokrok...
Jasně, ono to tak vypadá. Ale firmy mají dlouhodobý business plán a strategii a počítají se vším a také s tím, kdo budou jejich zákazníci. Dobrým příkladem je Čína, kde v roce 1970 byla jenom bída a umělá zaměstnanost a kde se díky zahraničnímu kapitálu a technologiím, dnes prodává nejvíc aut na světě a bída je na ústupu.
Lenže Čína nikdy nemala problém s morálkou svojich ludi, sú pracovitý a ctižiadostiví. Skus niečo podobne v Nigérii. Už v Indii to ide ťažko. Ludi nemôžeš pretvoriť, keby to šlo, už dávno by sa vyriešila Rómska otázka.
V číně byl halvně do určitého roku zákaz prodeje aut soukromým lidem, že bylo pro potřeby podniků, armády, vlády atd.
Dále čína dlouhodobě čachruje s měnou, ve skutečnosti na tom tak dobře nejsou, ekonomika klesá, prodeje luxusních aut a věcí z Evropy taky klesaj a naopak stoupá cena práce, pár firem už z číny odešlo a přesídlilo jinam
Čína sa už pár rokov účelovo zbavuje low cost prace. Jedným z krokov bolo pred par rokmi výrazné zvýšenie minimálnej mzdy. To vyhnalo veľa firiem.
A predaje v Číne neklesajú, len sa spomalil rast. Ale je jasne, nekonečný rast nie je možný, ale stále zostane veľkým trhom.
To nie su "Simply Clever rukavice od Škodovky". Skoda tie rukavice kupuje od firmy Pro Glove [odkaz] Vlastne cely clanok je zavadzajuci a snazi sa vzbudit dojem ze ide o riesenie Skodovky.