Diskuse

Škoda 763: Dynamicky tvarované kupé mělo mít automat. Bylo však příliš rychlé

7.1.2018

V 80. letech vyráběla Škoda kupé Garde, později Rapid, oboje sportovní deriváty běžných škodovek. Jenže závod Kvasiny mohl vyrábět i o poznání zajímavější kupé. S klasickou koncepcí pohonu a hranatými tvary.

 

  • 53 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 07.01.  08:56

    Designová katastrofa

    Za mě je to designová katastrofa, a to i v rámci doby vzniku. Pohled zboku je přímo odpoudivý
    • 11 Reagovat !

      foto Avanti

      Avanti 07.01.  10:24

      « Re: Designová katastrofa

      Doslovne odporné kompletne z každej strany.
      • 41 Reagovat !

        foto Mirecek

        Mirecek 07.01.  12:28

        « Re: Re: Designová katastrofa

        V roce 77 by se rikalo ze je to uzasny ale ted kdyz kazdy zna mnoho dyzajnovích aut se rika hnus. Kdybych mel v te dobe vek dospelaka a mohl si to auto koupit tak bych do nej sel. Je to stejne jako pred prevratem kdyz se objevil olcit proste to bylo jine auto nez skodovky co zde jezdili. neberu ze po 5 letech mnoho techto olcitu se rozpadlo rzi. Dnes uz to auto je pase ale kdyz by ho nekdo mel byl by za boha mel by original ktery nebude v milionech ale jen v par kusech. Na drivejsi dobu to byl jiny autak a podle nej byl vyroben ferat.
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 07.01.  12:44

          « Re: Re: Re: Designová katastrofa

          V době totallity logicky lidi slintali po čemkoliv nestandartním, takže by na východ od železné opony by ta příšera snad i někoho oslovila.
          Na západní straně ale lidi takovou krizi určitě neměli
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 07.01.  15:09

            « Re: Re: Re: Re: Designová katastrofa

            Tak něco se docela povedlo, [odkaz] 1966-70 a něco byl průjem [odkaz] 1976-77. Zvenku, zevnitř i technicky.

        • 21 Reagovat !

          foto Jirka-26

          Jirka_26 07.01.  17:39

          « Re: Re: Re: Designová katastrofa

          Je mi 55 a tu dobu si dobře pamatuji - i na tu dobu je to děs. To auto není hezké ani z jedné strany a jízdní výkony nic moc. Kromě toho z tohoto šmejdu Ferrat nevznikl, ten vznikl úpravou také odborníky sepsuté Škody 110 Super Sport.
          Když tak sleduji to, co vzniklo v té době, tak jediné, co bych považoval za snesitelné, byla Škoda 720. A jelikož se nerealizovala, tak s povděkem beru jako 742, tak Fáčko. 742/M bylo esteticky docela povedené auto na tu dobu a možnosti socialismu.
          • 11 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 07.01.  19:28

            « Re: Re: Re: Re: Designová katastrofa

            Tak tady musím souhlasit, 763 je opravdu nepohledný projekt. Kupé by bylo fajn, ale museli by k tomu také přizvat designera a ne to takhle zprasit :no: Řekl bych že i optikou té doby to byl prostě hnus...
          • 00 Reagovat !

            foto Mirecek

            Mirecek 08.01.  02:14

            « Re: Re: Re: Re: Designová katastrofa

            ve 14 letech jste mel zajem o auta? kdyby o pincky nereknu ale o auta to v te dobe to byli auticka na setrvak. My kdyz jsme meli volhu, zuka a 1203 tak zajem o auta nastal asi tak v 16letech kdy jsem si rikal ze uz bych jezdil radsi autem nez zmokl na pincku.
            • 10 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 08.01.  09:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Designová katastrofa

              Myslíš že čtrnáct je brzo ? Já měl co vzpomínám zájem o auta ještě o dost dříve. A ve črtnácti jsem občas auto řídil, samozřejmě mimo provoz. Myslím že to až tak vyjímečné není
              • 10 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 08.01.  13:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Designová katastrofa

                Asi tak, v tej dobe keď nemal každý auto, tak poväčšina chlapcov sa o automobilizmus zaujímala ešte oveľa skôr ako v 14. :-) V 14 sa človek začne zaujímať viac o baby. O autá sa podľa mňa zaujíma celý život, aspoň ja čo si pamätám a čo si moji rodičia pamätajú. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto wladyk

      wladyk 07.01.  11:20

      « Re: Designová katastrofa

      Z bočního pohledu mi to připomíná Lancia Beta Monte Carlo. To byl taky designový úlet. Vznikl z toho pak speciál 037 a to už bylo a něčem jiném.
      • 00 Reagovat !

        foto Jirka-26

        Jirka_26 07.01.  17:40

        « Re: Re: Designová katastrofa

        Sorry, ale z boku ani z žádné jiné strany mi to nepřipomíná vůbec nic.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 07.01.  20:08

    Btw

    to fakt NENÍ kupé.
  • 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 07.01.  22:52

    Garde/Rapid je proti této příšeře nádherné auto!

    Škoda 763 je opravdu velká designová tragédie, ale není se čemu divit. Vždyť až do příchodu VW Škodovka ani neměla vlastní designérské studio a karoserii "navrhovali" někteří konstruktéři v Česaně - hlavně pravítkem. Nemějme jim za zlé, že to neuměli, rozdíl mezi technikem a designérem je přece obrovský. Designér prostě musí mít umělecké nadání, to se nedá nijak moc naučit... :-O Na druhé straně je ale fakt, že toto kupé vypadá, jako by ho narýsovalo dítě tak z 5. třídy ZŠ... Je přitom paradox, že právě design musí být u kupé výrazně nadprůměrný, aby zákazníkům vykompenzoval omezenou užitnou hodnotu. Přitom právě ta se soudruhům zdálo až příliš omezená...
  • 10 Reagovat !

    foto mireksgt

    mireksgt 08.01.  07:04

    Dynamicky tvarované kupé...

    Správný titulek musí znít - strasidelně tvarované kupé.
    Vážený autore, v sedmdesátých letech jsem se učil automechanikem a vystrihoval jsem si z tehdejší bídné nabídky motoristických časopisu hezká auta...
    Nic tak skaredeho se v žádném z tehdejších časopisu neobjevilo.
    A srovnání s VW Sciroco?! Mate vůbec oči, nebo mate vůbec povědomí o automobilech?!
    • 00 Reagovat !

      foto rrren9

      rrren9 08.01.  12:14

      « Dynamicky tvarované kupé...

      nesrovánval bych prototip, vzniklý navíc v možnostech socialistické vztahu k autům se seriovou produkcí. Dnes už vám níkdo neřekne, zda auto vzniklo jako tvarová studie nebo k ověření konstrukčních řešení.
  • 00 Reagovat !

    foto wlken

    wlken 08.01.  08:56

    Příliš rychlé?

    Velice často omílaný argument že byl ten či onen socialistický prototyp zaříznut kvůli vysoké maximálce mi připadá z říše urban legends, dle uvedených údajů to jelo úplně stejně jako tehdy běžné Žigulíky, Moskviče a polské Fiaty s patnáctkou motorem...
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 08.01.  13:07

      « Re: Příliš rychlé?

      Ale podľa článku a jeho logiky mali vtedajšie policajné Škodovienky maximálku 150 km/h >:D teda niekto v takomto kupátku by im mohol teoreticky ujsť >:D
    • 10 Reagovat !

      foto

      Roman Řezníček 09.01.  13:25

      « Re: Příliš rychlé?

      Samozřejmě to JE urban legends, stejně jako tvrzení o tom, kterak nám soudruzi ze SSSR zakazovali vyrábět lepší auta než měli oni.... Všechno to jsou naprostý nesmysly. Problém byl v první řadě v tom, že ta auta nikdo nebyl schopen vyrobit. Tvarované výplně do dveří - nelze. Otvor v prohnutém skle - nelze. Lepené čelní sklo - nelze. A to neřešíme technické díly jako třeba jednopístkové plovoucí třmeny, které při pokusu vyrobit je v Polsku dopadly katastrofou a buď tekly, nebo zarezávaly.
      A pak byl druhý problém v tom, že i s tím málem, co jsme vyrobit dokázali, jsme nedokázali uspokojit poptávku. Když se naplánovaly bílý auta, lidi chtěli červený. Když se naplánovaly šedý nitě, lidi chtěli černý, atd.
      Dneska to pochopí asi málokdo, ale v té době se na nové auto stály fronty i přes noc a tvořily různé pořadníky, dávaly úplatky atd. Předtím se dokonce auta kupovala systémem přídělu na základě poukazu (a složení peněz).

      Reálný socialismus byl zkrátka systém, v němž se za obrovského úsilí všeho pracujícího lidu dařilo v dlouhodobém horizontu řešit problémy, které nikde jinde nemohly vzniknout!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu, Sparta loví v KHL

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu,…

Konec série bez bodů a výhra po třech zápasech. Ačkoliv hokejisté Sparty v úterní dohrávce 33. kola Tipsport…

 

Reflex.cz

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na Hrad za Zemanem

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na…

Menšinová vláda Andreje Babiše (ANO) ve středu brzy ráno schválila svou demisi, v úterý totiž nezískala důvěru…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…