Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda 763: Dynamicky tvarované kupé mělo mít automat. Bylo však příliš rychlé

20 komentářů

kalousek
Za mě je to designová katastrofa, a to i v rámci doby vzniku. Pohled zboku je přímo odpoudivý
Avatar - Avanti
Avanti
Doslovne odporné kompletne z každej strany.
Mirecek
V roce 77 by se rikalo ze je to uzasny ale ted kdyz kazdy zna mnoho dyzajnovích aut se rika hnus. Kdybych mel v te dobe vek dospelaka a mohl si to auto koupit tak bych do nej sel. Je to stejne jako pred prevratem kdyz se objevil olcit proste to bylo jine auto nez skodovky co zde jezdili. neberu ze po 5 letech mnoho techto olcitu se rozpadlo rzi. Dnes uz to auto je pase ale kdyz by ho nekdo mel byl by za boha mel by original ktery nebude v milionech ale jen v par kusech. Na drivejsi dobu to byl jiny autak a podle nej byl vyroben ferat.
kalousek
V době totallity logicky lidi slintali po čemkoliv nestandartním, takže by na východ od železné opony by ta příšera snad i někoho oslovila.
Na západní straně ale lidi takovou krizi určitě neměli
gil54
Tak něco se docela povedlo, [odkaz] 1966-70 a něco byl průjem [odkaz] 1976-77. Zvenku, zevnitř i technicky.
Jirka_26
Je mi 55 a tu dobu si dobře pamatuji - i na tu dobu je to děs. To auto není hezké ani z jedné strany a jízdní výkony nic moc. Kromě toho z tohoto šmejdu Ferrat nevznikl, ten vznikl úpravou také odborníky sepsuté Škody 110 Super Sport.
Když tak sleduji to, co vzniklo v té době, tak jediné, co bych považoval za snesitelné, byla Škoda 720. A jelikož se nerealizovala, tak s povděkem beru jako 742, tak Fáčko. 742/M bylo esteticky docela povedené auto na tu dobu a možnosti socialismu.
ericn
Tak tady musím souhlasit, 763 je opravdu nepohledný projekt. Kupé by bylo fajn, ale museli by k tomu také přizvat designera a ne to takhle zprasit :no: Řekl bych že i optikou té doby to byl prostě hnus...
Mirecek
ve 14 letech jste mel zajem o auta? kdyby o pincky nereknu ale o auta to v te dobe to byli auticka na setrvak. My kdyz jsme meli volhu, zuka a 1203 tak zajem o auta nastal asi tak v 16letech kdy jsem si rikal ze uz bych jezdil radsi autem nez zmokl na pincku.
kalousek
Myslíš že čtrnáct je brzo ? Já měl co vzpomínám zájem o auta ještě o dost dříve. A ve črtnácti jsem občas auto řídil, samozřejmě mimo provoz. Myslím že to až tak vyjímečné není
Avatar - wakantanka
wakantanka
Asi tak, v tej dobe keď nemal každý auto, tak poväčšina chlapcov sa o automobilizmus zaujímala ešte oveľa skôr ako v 14. 😄 V 14 sa človek začne zaujímať viac o baby. O autá sa podľa mňa zaujíma celý život, aspoň ja čo si pamätám a čo si moji rodičia pamätajú. >😁
Avatar - wladyk
wladyk
Z bočního pohledu mi to připomíná Lancia Beta Monte Carlo. To byl taky designový úlet. Vznikl z toho pak speciál 037 a to už bylo a něčem jiném.
Jirka_26
Sorry, ale z boku ani z žádné jiné strany mi to nepřipomíná vůbec nic.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Datsun dělal podobný vůz. 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
to fakt NENÍ kupé.
Arese
Škoda 763 je opravdu velká designová tragédie, ale není se čemu divit. Vždyť až do příchodu VW Škodovka ani neměla vlastní designérské studio a karoserii "navrhovali" někteří konstruktéři v Česaně - hlavně pravítkem. Nemějme jim za zlé, že to neuměli, rozdíl mezi technikem a designérem je přece obrovský. Designér prostě musí mít umělecké nadání, to se nedá nijak moc naučit... 😲 Na druhé straně je ale fakt, že toto kupé vypadá, jako by ho narýsovalo dítě tak z 5. třídy ZŠ... Je přitom paradox, že právě design musí být u kupé výrazně nadprůměrný, aby zákazníkům vykompenzoval omezenou užitnou hodnotu. Přitom právě ta se soudruhům zdálo až příliš omezená...
mireksgt
Správný titulek musí znít - strasidelně tvarované kupé.
Vážený autore, v sedmdesátých letech jsem se učil automechanikem a vystrihoval jsem si z tehdejší bídné nabídky motoristických časopisu hezká auta...
Nic tak skaredeho se v žádném z tehdejších časopisu neobjevilo.
A srovnání s VW Sciroco?! Mate vůbec oči, nebo mate vůbec povědomí o automobilech?!
rrren9
nesrovánval bych prototip, vzniklý navíc v možnostech socialistické vztahu k autům se seriovou produkcí. Dnes už vám níkdo neřekne, zda auto vzniklo jako tvarová studie nebo k ověření konstrukčních řešení.
wlken
Velice často omílaný argument že byl ten či onen socialistický prototyp zaříznut kvůli vysoké maximálce mi připadá z říše urban legends, dle uvedených údajů to jelo úplně stejně jako tehdy běžné Žigulíky, Moskviče a polské Fiaty s patnáctkou motorem...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale podľa článku a jeho logiky mali vtedajšie policajné Škodovienky maximálku 150 km/h >😁 teda niekto v takomto kupátku by im mohol teoreticky ujsť >😁
Avatar -
info@competizione.cz
Samozřejmě to JE urban legends, stejně jako tvrzení o tom, kterak nám soudruzi ze SSSR zakazovali vyrábět lepší auta než měli oni.... Všechno to jsou naprostý nesmysly. Problém byl v první řadě v tom, že ta auta nikdo nebyl schopen vyrobit. Tvarované výplně do dveří - nelze. Otvor v prohnutém skle - nelze. Lepené čelní sklo - nelze. A to neřešíme technické díly jako třeba jednopístkové plovoucí třmeny, které při pokusu vyrobit je v Polsku dopadly katastrofou a buď tekly, nebo zarezávaly.
A pak byl druhý problém v tom, že i s tím málem, co jsme vyrobit dokázali, jsme nedokázali uspokojit poptávku. Když se naplánovaly bílý auta, lidi chtěli červený. Když se naplánovaly šedý nitě, lidi chtěli černý, atd.
Dneska to pochopí asi málokdo, ale v té době se na nové auto stály fronty i přes noc a tvořily různé pořadníky, dávaly úplatky atd. Předtím se dokonce auta kupovala systémem přídělu na základě poukazu (a složení peněz).

Reálný socialismus byl zkrátka systém, v němž se za obrovského úsilí všeho pracujícího lidu dařilo v dlouhodobém horizontu řešit problémy, které nikde jinde nemohly vzniknout!